خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

توضیحاتی درباره با هم کتاب بخوانیم؛

قصد داشتم در کامنتها به دوستان پاسخ دهم، اما چون دیدم مطالب بیش از حد یک کامنت خواهد شد ترجیح دادم که یک پست جداگانه بدین منظور منتشر کنم.
از دیروز که پست با هم کتاب بخوانیم را منتشر کردم، چند تن از دوستانم با تلفن و اسکایپ با من تماس گرفته و نکاتی را متذکر شدند، و نیز چند تن از دوستان در کامنتها مرا مورد لطف قرار دادند که از همگی ممنونم.
ولی لازم بود که نکاتی را در اینجا توضیح دهم تا چنانچه هر نوع ابهامی در اذهان ایجاد شده بر طرف شود.
هدف اصلی من آشنایی دوستان نابینا با یک کتاب بسیار با ارزش تاریخ تحلیلیست.
و بجز این هدف هیچ اندیشه ی دیگری را دنبال نمی کنم.
پس لاجرم، می بایستی یک سری قواعد را در همین ارتباط مراعات کنم.
یکی از آنها، قرار دادن کم کم فصول یا زیر فصل های این کتاب به صورت یک پست مجزاست.
اگر بخواهم هر فصل یا هر زیر فصلی را به صورت ورد در اینجا بگذارم که کار مهمی نکرده ام.
چون یا کسی آن را دانلود خواهد کرد یا نه، اما اگر به صورت یک پست مستقل آن را منتشر کنم این احتمال هست که دوستی ناگاه تصمیم بگیرد که آن قسمت را بخواند و بخواهد که باقی کتاب را هم که به مرور در اینجا قرار می‌گیرد مورد مطالعه قرار دهد.
و در مورد تعداد صفحاتی که من در اینجا هر بار به اشتراک خواهم گذاشت؛ فکر می‌کنم نهایتا در هر پست بین ده تا پانزده صفحه کافی باشد.
دیگر اینکه چنانچه دوستی پرسشی داشت که من از عهده‌ی پاسخ‌گوئی بر آمدم که به یقین بدان پاسخ خواهم داد، در غیر این صورت با صراحت تمام به نادانی خویش اعتراف کرده و سعی در یافتن پاسخ مناسب بر خواهم آمد.
امید که از پس این کار بتوانم بر آیم.
و در نهایت گفتن این نکته را هم ضروری می‌دانم که من در بخش نخست تصمیم گرفتم که تمامی مقدمات و توضیح ناشر را یک‌جا
در یک پست مستقل منتشر کنم، چرا که به اعتقاد من خواندن مقدمه ای که نویسنده یا مترجمی بر کتابی می‌نویسد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
چون به خواننده می‌فهماند که قرار است چه نوع مطالبی را در آن کتاب بخواند.
و متأسفانه من بین خیلی از افراد جامعه دیده‌ام که از خواندن این بخش بسیار مهم کتب خودداری می‌کنند.
پیش از این هم گفته بودم که این کتاب در اینترنت و یا شاید در میان خورده ریز‌هائی که هر یک از شما در هاردتان دارید موجود باشد، که بدون شک چنین است.

اما من قصد کرده‌ام که آن اثر گران‌بها را پیش چشمتان بیاورم، و شما را به مطالعه‌ی آن تشویق کنم.
و هرجای این کتاب که دچار افتادگی و اشکال تایپی و هر نوع نقصی بود آن را با کمک دخترم که از روی نسخه ی کاغذی کتاب که ما در اختیار داریم اصلاح کنم.
و در نهایت متنی بدون هیچ اشکالی در اختیارتان قرار گیرد.
البته به شرط بقا.

۶ دیدگاه دربارهٔ «توضیحاتی درباره با هم کتاب بخوانیم؛»

دوباره بر تو درود! داوود خان گرام.
راستش! دلیلی که واسه پیشنهاد من آوردی خیلی قانعم نکرد. چرا که اگه کسی واقعا کتاب‌خون باشه، چه تو فضای اصلی پست باشه چه به صورت یه فایل وُردی میخونتش. ولی مطمئن باش اونی که نخواد بخونه لقمم بکنی بذاری دهنش بازم پس می‌زنه. بعدشم ما کتابو واسه چی می‌خونیم؟ می‌خونیم که یه چیزی ازش بیآموزیم. حالا چرا باهم می‌خونیم؟ چون که مسلما چند تا فکر بهتر از یه فکر کار می کنه و با مشورت، بحث و تبادل نظره که میشه مسائلو شکافت و از طریقش به قله های رفیع اندیشه دست یافت. اگه قرار باشه صرفا بخونیم و هیچ بحث و تبادل نظری نداشته باشیم پس اصلا چه لزومی داره باهم بخونیم. هر کی می‌شینه خونش تو دلش شروع می‌کنه به خوندن. به همین خاطر بود که من پیشنهاد دادم فضای اصلی پستو واسه تفسیر خودت از متن و کامنتا رو واسه گرفتن بازخورد از بچه ها حفظ کنی. البته بازم ریش و قیچی دست خودته. در هر صورت هر جوری که بخوای اجراش کنی کار اثرشو می‌ذاره و مفید واقع میشه. تا های.

سلام مرتضی خان عزیز،
اگه اجازه بدی من بعد از اتمام هر جلد اون جلد رو یک جا برای دانلود اینجا میزارم بزار ببینیم این شکلی بعد از چند فصل چه اتفاقی می‌افته تا بعد شاید منم مثل تو فکر کردم.

درود و هزاران درود! خیلی خوبه که متن کتاب رو تو پستها میگذارید! امید که پر توان باشید! بسی پشتکار میخواهد. اما بخش اظهار و تبادل نظر هم که دوست گرامی دیگرمون هم فرمودند، بسیار سودمند خواهد بود! کاش امکانش پیش بیاد! به هر روی، دست شما سبز! از طرف ما از دختر مهربانتون هم که زحمت تطبیق متون رو عهده دار هستند تشکر بفرمایید! تنشون درست! دلتون خوش!

دیدگاهتان را بنویسید