خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
آموزش متنی و دانلود نرم افزار تفسیر المیزان برای اندروید و ویندوز

درود به تکاتک یا همون یکایک شما. امیدوارم هرجا هستین، حال دلتون خوب باشه، و اگه نیست، بشه.
خب امروز اومدم سراغتون با یه آموزش متنی که می دونم اصلا به گروه خونیم نمی‌خوره، اما مگه آدم قراره همه کارهاش رو بر اساس گروه خونیش انجام بده؟ گاهی احساس می کنی یه چیزی هست که می تونی به دیگران یادش بدی، حالا ممکنه با علایق و سلایق خودت همچین سنخیتی نداشته باشه.
خب امروز واستون نسخه اندروید و ویندوز برنامه کاملا دسترس‌پذیر تفسیر المیزان رو آوردم. برای کسانی که نمی دونن عرض می کنم که تفسیر المیزان نام کتابیه که علامه طباطبایی، مفسر، فیلسوف و عالم شیعی در قرن حاضر در چهل جلد به زبان عربی بر قرآن نوشته و بعدا در بیست جلد به فارسی ترجمه شده. شیوه تفسیر طباطبایی در این کتاب، تفسیر قرآن به قرآنه، یعنی از برخی آیات برای اثبات دلالت برخی دیگه استفاده کرده. جدا از درستی یا نادرستی نظرات طباطبایی، تسلطش بر قرآن واقعا اعجاب آوره. سبک و سیاق کارش هم به این شکله که اول چند آیه متوالی رو با ترجمه ذکر کرده و بعد به بیان تفسیرش پرداخته و در آخر هم احادیث و روایات پیرامون اون آیه رو مطرح کرده.
اما چند نکته درمورد استفاده از این برنامه. نسخه اندرویدی که اینجا قرار میدم کاملا دسترس‌پذیره و فقط چندتا دگمه در پایین صفحه مربوط به فهرست، انتقال به مکانی که درحال مطالعه بودید، درباره نرم‌افزار و این چیزا هست که خودتون باید برچسب‌گذاری یا جاهاشون رو حفظ کنید. سر جدتون برنامه رو بروزرسانی نکنید چون نسخه‌های بالاترش از نظر محتوا یکیه، اما با تغییرات گرافیکی که توش دادن دیگه دسترس‌پذیر نیست. نسخه ویندوز برنامه هم یه فایل اجرایی بدون نیاز به نصبه که وقتی اجراش کنید حالتون جا میاد.
خب دیگه خیلی حرف زدم. شما می تونید فایل زیپ حاوی هر دو نسخه ویندوز و اندروید رو از اینجا دانلود کنید.
به امید روزهای بهتر واسه همه مون.

۴۱ دیدگاه دربارهٔ «آموزش متنی و دانلود نرم افزار تفسیر المیزان برای اندروید و ویندوز»

درود بر تو جوان ناکام شیرازی؛ خدا رحمتت کُناد که یک چنین کار ارزنده ای کردی. اتفاقا گاه بکار میاد. پس اگه خدا خواست ما دعا می کنیم از ناکامی به بهکامی تغییر وضعیت بدی.
ما آرزو کردیم باقیش دیگه به ما مربوط نیست.

سلام خدمت شما استاد گرامی. خب اولا ما هیچ جای من خودمان را ناکام جلوه ندادیم یا معرفی نکردیم، پس ما چگونه به ناکامی ما پی بردید، پرسشیست که امیدوارم موفق باشید. ثانیا رابطه ما با پروردگار متعال فعلا در وضعیتیست که رحمت و لعنتش برایمان یکسان است و ما همه جوره دوستش داریم. ثالثا همان مفید بودن گاه گاهی هم خودش خیلی حرف است و کاش ما آدم ها هم فقط گاه گاهی، برای هم مفید باشیم. ارادت وافره این شیرازی غربت زده را از تهران ابری پذیرا باشید.

چون سه بار زحمت کشیدید و طرح سوال فرمودید، ما هم سه بار زحمت می کشیم و سوال شما را بدون پاسخ در جنگل رها می کنیم تا گرگ ها آن را به کود مورد نیاز برای رشد درختان جنگل تبدیل کنند. تا شما باشید این طور اجر کار ما را با سوالات مکرر و جهتدار ضایع نکنید. ما همچنان منتظر زنگ شما در ساعات غیر اداری و غیر خوراکی هستیم.

نخست اینکه استاد شما هستید. و من همچنان به شاگردی ادامه می دهم.
در ثانی از ناکامی شما همین بس که در عصر حاضر بسر می برید و در عالم پیشین هرگز سیر نکرده اید.
حتی همچون امثال من که دست کم تا دوران نوجوانیمان را در شرایطی دیگر گذرانده ایم،
ولی شما نه، پس این می تواند دلیل ناکامی باشد. آیا بجز این است.

حقیقتش ما دیگر به این سرکوفت ها عادت کرده ایم. بین خودمان باشد، حتی گروهی از اطرافیان به دلیل اینکه دوران ویرانی و مصیبت های جنگ را هم دیده اند به ما پز می دهند، تا چه برسد به شما که دوران رفاه عصر همایونی را بعینه درک و لمس کرده اید. راستش وقتی می بینیم بعضی ها به خاطر دیدن مصیبت های وحشتناک جنگ به ما پز می دهند، دیگر کاملا با ناکام دانسته شدن توسط شما که به عصر طلایی تعلق دارید کنار می آییم. ضمنا استاد همچنان شمایید.

سلام کاکو شیرازی, روزتون خوش, گرچه من هم مثل بقیه میگم این پُستا بتون نمیاد, ولی خُب گاهی اوقات بعضی چیزا در رفت و اومد هست که عجیب هست ولی قریب نیست, ممنون از پُستِ خوبتون, لطفِ شما مستدام البته نه مثلِ آموزش بازی که یک دفعه مثلِ بارونِ بهاری اومد و قطع شد. بازم ممنون از پُستِ خوبتون. موفق باشید بیشتر از همیشه.

سلام. اولا ما اومدیم، شما گفتین اداره بودین خسته شدین میخواین برین و رفتین. ثانیا اگه آدم همیشه کارهایی بکنه یا حرف هایی بزنه که ازش انتظار دارن یا به قول معروف بهش میان، پس دیگه نمک زندگی و اون اتفاقات غافلگیرکننده چطور باید رخ بدن و ما رو از روزمرگی در بیارن؟ کاش گاهی طوری رفتار کنیم که اصلا بهمون نمیاد و هیچ کس حتی خودمون هم انتظارشو نداریم! قول میدم زندگی قشنگ تر میشه. قول میدم.

سلام خدمت دوست گرامی خودمان. خب راستش ما زیاد چیزی بلد نیستیم که بقیه بلد نباشند، و آنهایی هم که بلدیم اگر بنویسیم سایت با دل و روده اش می رود هوا. این است که به شما پیشنهاد می کنیم به همین مقدار از کمالات ما بسنده کنید و محض بقای سایت و خود ما هم که شده، بیشترش را مطالبه نفرمایید. خنده.

سلام امید تشکر خیلی عالیه . ولی خیلی جالبه حسی که امروزه توی وجود همه میبینی !!! منتها نمیشه بهش گفت گروه خونی اسمشو میتونی هر چیزی بذاری بجز گروه خونی ، ادواردو آنیلی جوان ایتالیایی را میشناسی یا افراد دیگه که خودت بهتر از من میدونی گروه خونیشون باعث تغییرشون نشد .
امید شاد باشی

سلام ستاره. راستش من اصلا بهتر نمی دونم، اما این آنیلی رو که به یادم اوردی خیلی خیلی خوشحالم کردی. اصلا روزم رو ساختی یه جورایی. گاهی دونستن کافی نیست و یکی باید بیاد و بعضی چیزا رو به یادت بیاره، مثل همین آنیلی. مرسی ازت ستاره. آرامش همیشه همراهت باشه!

سلام.
منم اتفاقا تفسیر قرآن خیلی دوست دارم، اما المیزان طولانی بود و هروقت میخواستم برم بخونمش، حس خوندنش پیدا نشد!
هم سنگین بود و هم فلسفی و خیلی کاربردی نبود.
اما احادیث و توضیحات قرآن با قرآن رو واقعا دوست دارم و ازتون تشکر میکنم.
اما جالبه نمیدونستم یک نرم افزار مستقل برای این تفسیر ارزشمند وجود داره دیگه چی برسه برای صفحه خوانها هم دسترسپذیر باشه!
خوب شد پیداش کردین و ازتون تشکر میکنم.
فقط ای کاش سیستم عامل مورد نیازش چه برای اندروید و چه ویندوز رو مطرح میفرمودین.
من هنوز اندرویدی نشدم، اما اگه خدا کمک کنه انشاءالله تصمیم دارم که برم سراغش و اونوقت در آینده حتما به کارم میاد.

با عرض سلام خدمت جناب آقای صالحی عزیز. واقعاً امروز هدیه ارزنده ای از شما دریافت کردیم. دوستان حتماً ملاحظه کردند که این نرم افزار قابلیت جستجو با صفحه خوان NVDA را دارد و به علاوه قسمتی انتخابی قابل کپی هم هست. بسیار سپاسگزارم.

سلام خدمت شما جناب هادیان گرامی. امیدوارم هرجا هستید شادی و آرامش همراه همیشگیتون باشه. خوشحالم که این برگ سبز در نظرتون تحفه ای اومده و نظر عنایتی داشتین. باز هم یک دنیا سپاس که قدم رنجه کردین و قابل دونستین.

سلام. پست ما هم سرجایش ایستاده بود که یک نفر درحال چرخش با آن برخورد کرد. امیدواریم مفید فایده بوده باشد. راستش خودمان هم منتظر بعدی هایش هستیم: بعدی هایی که ما داشته باشیم و احساس کنیم به درد یک نفر می خورَد. از حضور پرمهرتان سپاس گزاریم.

سلام. از توجه شما بی نهایت ممنونم و خوشحالم که مورد پسند واقع شده. خب تخصص من زبان انگلیسی هست اما اینکه چرا پست های مرتبط با اون رو توی سایت منتشر نمی کنم، الآن تفصیلا خدمتتون عرض می کنم. خب ببینید من می تونم یه سری درس های گرامر انگلیسی ضبط کنم و بذارم که خب کتاب هاش موجوده و خیلی هم با تفصیل کامل به این موارد پرداخته شده. می تونم درس های مکالمه انگلیسی رو بردارم بذارم اینجا که باز اولا خودش همه جا پیدا میشه، ثانیا یادگیریش مستلزم تعامل با کاربرهاست که ما اینجا نداریم. مثلا اگه من یه درس بذارم اینجا، اولا این درس همه جا پیدا میشه و لذا مطلب تازه ای نیست. ثانیا فرض کنید که گذاشتم. حالا باید این درس تمرین بشه تا به طور کامل یاد گرفته بشه و چنین بستری قطعا توی کامنت دونی فراهم نیست! پس چه بهتر که این موارد رو به سایت های تخصصی و کلاس های زبان بسپرم و مطالبی رو منتشر کنم که اولا برای اکثر کاربرها کاربرد داشته باشه، ثانیا هرجایی یافت نشه و ثالثا یادگیریشون نیاز به تعامل آنچنانی نداشته باشه. امیدوارم توضیحاتم قانع کننده بوده باشه، اما اگر نبود خوشحال میشم نظرات مخالف رو بشنوم. کسی چه می دونه؟ شاید دست آخر من قانع شدم و شروع کردم به زدن پست های انگلیسی! آرامش همیشه همراهتون.

سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما. احوال شما؟
اول:خب بنده گروه خونی شما را ندانسته و هیچ سند و مدرکی هم برای دانستن و اثبات آن نیافتم .
بنابراین قضاوتی در این مورد نمی کنم .
دوم :فکر کنم با روح پاک و شاد و سخاوتمند شما سنخیت دارد.
سوم :پایین تر آمدم و روی یه لینک، دینگی اینتر زدم و سپس بر خود لازم دانستم تشکر فراوان کنم .
چهار: حرکت هوشمندانه جناب دکتر صالحی را تحسین می کنم .چرا که بعضی حضرات در پستها و کامنتها نمی دانم به چه قصد و هدفی نوشتند پیامبر فرمودند:…مولا علی می فرمایند:…و… ولی هیچ سند و منبعی برای نوشته خود ذکر نکردند .و با این گونه نوشتن مسئولیت نوشته از ایشان سلب نمی شود .ولی بدانند که ما نقل قولها ،از جمله سخنانی که به خدا و پیشوایان و بزرگان دینی نسبت داده می شود که بدون سند و مدرک متقن و محکم باشد، نمی پذیریم .
انتشار دهندگان هم خوب است دقت بیشتری نموده و حتی نقل قولها را حتی اگه با سند باشد ،ابتدا سخن نقل قول را با منبع و مدرک مطابقت داده و سپس اقدام به نشر آن نمایند .
و از جناب آقای امید صالحی واقعا تشکر می کنم که ملت را سرِ چشمه بردند و یکی از منابع را برای خواندن و یاد گرفتن و ..در اختیار همه قرار دادند .

_چه خوب است:بی قصد و غرض حرف بزنیم و بنویسیم و بی دلیل ببخشیم و بی توقع محبت کنیم .
پنجم: محله بدانید که در مقام معظم نا امید صالحی بسی امید صالحی هست ،پایان روز روشن شب تاریک است .
_بدانید که قسمت چهارم به پاس خدمات معظم له در تغییر نامها و …نوشته شد (ر.ک:توالت مطبخ نما .) لبخند .
ببخشید نکنه کامنتم از پست شما طولانی تر شده !!!
دلتون دریایی.روحتون آرام.

علیک سلام و علیک عرض ادب. راستش ما از اینکه می‌بینیم شما از کامنت های پست قبلی جان سالم به در برده‌اید، انگشت حیرت به سوراخ بینی فرو برده‌ایم و همچنان مشغولیم.
اول: این یکی را خودمان هم نمی‌دانیم و لذا سند و مدرکی هم برای ارائه به پیشگاه شما نداریم.
دوم: اگر یک شیرازی به ما می‌گفت روانت پاک است کلی لیچار بارش می‌کردیم، اما شما به نیت خیر گفته‌اید و ما نیز این تعریف و تمجید را از شما می‌پذیریم.
سوم: از اینکه پایین آمدید و بر خود لازم دانستید، از شما انتظار می‌رود.
چهارم: سبک نگارشتان در این بند کاملا مشوش و مغشوش است که ما به نمایندگی از پزشکی قانونی، آن را به حساب ضربه به ناحیه سر در پست پیشین می‌گذاریم. ضمنا ما اگر کسی را سر چشمه ببریم، قطعا او را تشنه برمی‌گردانیم تا دوباره مجبور بشود با ما به سر چشمه بیاید. ضمنا، چه خوب است با قصد و مرض حرف بزنیم و بنویسیم، بی دلیل لگد بزنیم و بی آنکه محبتی کرده باشیم متوقع باشیم!
پنجم: این‌ها را محله باید بداند و به ما ربطی ندارد که بخواهیم جواب شما را بدهیم. ضمنا می‌بخشیم اگر کامنت شما از پست ما طولانی‌تر شد.

و علیکم سلام .
و اما ما نیز از اینکه می بینیم با وجود آن توالت کذایی شما هنوز اشتهاتون کور نشده و زنده اید با دست به پیشانی می کوبیم .
_از اینکه به نیت خیر ما پی برده و از لیچار شما در امان ماندیم خوشحالیم .
_ما به وظیفه عمل می کنیم و به انتظارات توجهی نداریم .
_برای اینکه بنده متهم به مغشوش نشوم و سرم سلامت باشد .
شما را به پلاک دو کانکس در محله راهنمایی می کنم
تا در یکی پست و در دیگری کامنت خوانده و نیازی به زحمت کسب نمایندگی از پزشکی قانونی نباشد.

پلاک گزارشهای
https://gooshkon.ir/1397/08/%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d9%81%d8%a7%d9%81-%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a7%d9%86%d9%87%d8%8c-%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d8%a7/

پلاک خیانت
https://gooshkon.ir/1397/07/%d8%ae%db%8c%d8%a7%d9%86%d8%aa-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%d8%ae%db%8c%d8%a7%d9%86%d8%aa%da%a9%d8%a7%d8%b1-%da%a9%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

_در ضمن شما فقط مواظب باشید کسی آب را گِل نکند مطمئن باشید خودشان تشنه بر می گردند و روزگار خود و شما را سیاه می کنند .
_شما به عنوان یکی از ساکنین محله به اندازه خود پاسخگویی لازم دارید و ما از جواب کوبنده شما نمی گذریم و نمی هراسیم .
_سپاس از بخشش شما .
دلتون دریایی ،روحتون آرام .

سلام.
خیلی ممنون بابت نرم افزار، خدا انشالله خیرت بده.
من چند روز هست که دنبال یک نرم افزار خوب تفسیر المیزان میگردم ولی متاسفانه خوب نبودند.
واقعا جای تاسف داره که این همه نهاد مثلاً فرهنگی تو کشور هست ولی یک نرم افزار خوب قرآنی پیدا نمیشه.

دیدگاهتان را بنویسید