خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

گشت و گذار در هلند قسمت اول

درود گرم من در این روزهای سرد پاییزی به هم محله ای های گلم.

حال و احوالتون چطوره؟

امیدوارم مثل همیشه ذهناتون آروم باشه.

خب امروز دیگه نمیخوام آشپزی کنم. میخوام از امروز اگه خدا یاری کنه یه کاری رو شروع کنم و در یه مجموعه ای تحت عنوان گشت و گذار در هلند قسمتهایی از زندگی خودم رو در کشور هلند با شما به اشتراک بذارم و شما رو هم توی رفتن یه سری از جاها در این کشور زیبا با خودم همراه کنم.

هدف من از این کار صرفا دادن یه سری اطلاعات در مورد کشور هلند هست که خیلی از دوستای گلم توی کامنتها از من خواسته بودن.

من در این مجموعه سعی میکنم به مکانهای مختلف برم و از اونها برای شما دوستای گلم گزارش تهیه کنم و در خلالش هم توضیحاتی که در رابطه با امکانات اینجا به ذهنم میرسه رو برای شما بگم.

پس ازتون خواهش میکنم که با من همراه باشین و هرچی که به ذهنتون میرسه رو توی کامنتها برام بنویسین که بدونم باید ادامه بدم یا نه و اگه باید ادامه بدم چجوری این کارو بکنم.

خب حالا دیگه بدونه هیچ توضیح اضافه ای میریم سراغ قسمت اول این مجموعه که میتونید از اینجا دانلودش کنین.

۳۵ دیدگاه دربارهٔ «گشت و گذار در هلند قسمت اول»

سلام احمد جان.
آخه چرا نباید ادامه بدی؟.
پس لطفاً حطماً این مجموعه را تا آخر ادامه بده و منتشر کن.
فقط اگه ممکنه نحوه گرفتنِ روادید و اقامت در هلند را هم برامون توضیح بده.
خدا را چه دیدی؟.
شاید بسرم بزنه بیام هلند.
همواره و در تمامِ مراحلِ زندگیت موفق باشی دوستِ گلم.

سلام هادی جان. ممنونم ازت که به من لطف داری. چشم حتما. میدونی تو فکر این هستم که یه کنفرانسی توی تیمتاک بذارم و رو در رو با بچه ها با هم صحبت کنیم و اونجا هرچی میدونم رو بگم. فکر کنم در باره ی کلا مهاجرت اینطوری صحبت بشه نتیجه ی بهتری داره. ممنونم که بهم انگیزه میدی.

سلام. آخجون گردش! وایستا من هم بپوشم بیام.
میگم۱سؤال خارج از موضوع پست و جدی. معیار انتخابت واسه هلند چی بود؟ داخل شناسنامه نوشتی که همیشه دوست داشتی بری هلند. اگر خیلی شخصی نیست میشه دلیلش رو واسم بگی؟ ببخش اینجا پرسیدمش داخل تیمتاک هر دفعه می بینمت هم خودم هم بقیه به شدت در امر مقدس شلوغ کاری دخیلیم و خیلی نمیشه روی۱بحث جدی متمرکز باقی موند. برم ببینم این دفعه کجا می خوایی بری.
موفق باشی!

سلام پریسا. وااااای دوباره تو و کلی انرژی. ببین به صورت خلاصه بگم که هلند امکانات کمتری نسبت به کشورهایی مثل آلمان و انگلیس و سوئد داره. ولی امتیازاتی که هلند داره و من دوستش داشتم و دارم یکی اینه که مردم فوق العاده گرمی داره که به جرأت میتونم بگم هیچ کدوم از این کشورها ندارن و یکی آب و هواش نسبت به بقیه ی این کشورها بهتره. یکی دیگه هم این که تو وقتی اقامت هلند رو میگیری پنج سال بعدش بهت پاسپورت میدن و سیتیزن میشی که به عنوان مثال توی کشورهایی که گفتم این پروسه حدود ۱۰ سال یا بیشتر طول میکشه. البته یه چیزی بگم انگلیس یه کم از این قاعده ها مستثنیست. یعنی بذار اینطوری بگم که من اگه اون موقع که میخواستم بیام بیرون پول بیشتری داشتم قطعا میرفتم انگلیس. ولی الآن هم ذره ای پشیمون نیستم. مرسی ازت خانوم پر انرژی.

سلام، من با گوشی خواستم دانلود کنم که پخش داشت دانلود نمی شد. بعد من از هشت و خورده ای از صبح تا حالا هی داشتم میزدم رو پخش تا گوش بدم.
بعد هی دستم می خورد بر می گشتم یه صفحه قبل باز از نو گوش می دادم.
فعلا تا اونجا گوش دادم که خانومه از خیابون کمک کرد و شما از روی یه کانالی گذشتی.
بعد اون قسمتی که پیانو داشت رو دوست داشتم.
یه قسمتی هم بود که آقایی رو با عصا مورد لطف قرار دادید. اون تیکه هم دلچسب بود چون زیادی طبیعی بود و من کلا طبیعت خود واقعیت رو دوست دارم.
اصلا پیشنهادی به ذهنم نمی رسه چون همه چی تکمیل بود و نمی شد الکی پیشنهاد بدم.
اطلاعاتی که دادین هم جالب بود.
برا خانواده هم هی سه بار پخش کردم تا همون قبل از پل رو. خب حالا با سیستم هستم و میرم که بزنم رو دانلود.
در کل خیلی خیلی عالی، طبیعی ، مستند، واقعی بود.
یه ستاره هم میدم بهتون چون به تنهایی و مستقل و بدور از خانواده زیادی روی پاتون ایستادین.
شکلک ستاره تابان.
دست مریزاد.

سلام یلدا. ممنونم ازت که اینقدر وقت میذاری میدونی این برام خیلی ارزشمنده. نهایت سعیمو کردم که همه چی همون شکلی باشه که هست. واقعا مرسی که با حضورت اینجا بهم انگیزه میدی. وجود دوستی مثل تو و همه ی دوستای دیگم که اینجا هستن باعث میشه بهتر بتونم اینجور دوری ها رو تحمل کنم. بازم مرسی.

سلام احمد جان من هنوز گوش ندادم گوش میدم میام نظری بود حتما میگم فقط الان اومدم اینجا بگم
که ای کاش ای کاش تو رو ۱۵ سال پیش میشناختم الان که با کمک تو مستقل شدم نمیدونی چقدر خوشحالم و چقدر تو زندگیم بهم کمک کردی انقدر حصرت میخورم که چرا زودتر مستقل نشدم ؟ چرا انقدر به دیگران نیاز داشتم ؟
ولی الان از ته قلبم خوشحالم که مستقل شدم هرجا که از خودش سخت تر هست میرم و اینو مدیونه تو شخص تو هستم و تمام .
بازم ازت ممنونم

سلام شهاب دیوونه. اینجوری نگو اشکمو در آوردی. چیه تعجب کردی؟! من برعکس چیزی که نشون میدم خیلی خیلی احساسیم. دوست گلم این حرفا کدومه. من که تو دوستی نتونستم برات کاری بکنم از این همه فاصله ولی واقعا منم کاش پسر به این با معرفتی رو قبلا میشناختم. من فقط نشستم و همیشه با حرفام سرتو درد آوردم و طلاش تحسین بر انگیزی که تو برای مستقل شدن کردی همش برمیگرده به اراده ی خیلی خیلی قوی که در تو میبینم. لحظات شیرینی که توی مدت دوستیم با تو داشتم، خنده هایی که با هم کردیم وصف ناپذیرن. بدون که لحظات رو میشمارم تا اون لحظه ای که دست بندازیم گردن هم و همینطور با هم بخندیم. البته یادم نره بگم که این لحظه شماری برای اینم هست که یه روزی سر سفره با هم بشینیم و مانور رو شروع کنیم. میدونی که چی میگم؟. خخخخخ. دوسِت دارم خیلی زیاد.

سلام به احمد آقای با انرژژژژژژژژژی, بسیار خوب و جالب, مطمئنا مفید هم قرار می گیره, قسمتیش رو گوشیدم, خیلی هم براش زحمت کشیدی, دست مریزاد. کسایی که مدام دَم میزنند ازینکه نابینا نمی تونه مستقل باشه و اصلا چرا باید مستقل بود, توجه توجه گوش بدن, تازه ایران هم نیست که تقریبا به رفتار و فرهنگ مردم آشنا باشیم. زبونشون رو بدونیم. یه شمه ای از گوشه و کنار کشور تو ذِهنمون باشه. خیلی هم عالی بود, انشا الله به خواسته های قشنگت برسی. بای.

سلام این فایلتون جالب بود خصوصا که سفری از یه شهر به شهر دیگه ای بود. پیانو ه این وسط خوب بود. چه خوب چقدر طرفدار داره دوچرخه عالیه. راستی اگه فایلایی که میذارید ویرایشی ادیتی کنید خوبه. منظور این که درکمترین زمان نکات زیادی بیان شه. رفتن به فروشگاه هاهم دردسرایی واسه خودش داره ها. همین برخورد کردن به وسیله ها و داغون کردنشون! کلا که خوب بود.

سلام به خانوم ریحان. از نظرات قشنگتون ممنونم. میدونید چون فایلهای اول هست من سعی میکنم یه کم طولانی باشه که بچه ها با محیط اینجا بیشتر آشنا بشن و یه تصوری از اینجا تو ذهنشون ساخته بشه. از فایلهای بعد حتما سعی میکنم این فایلها مختصرتر و مفید تر باشه. البته باید این رو هم بگم که خب این فایلها صرفا یه جور گشت و گذار هستش ولی چشم و ممنون ازتون که وقت گذاشتید. ارزشش برام خیلی زیاده.

سلام احمد جان کار عالی بود.
اولین شُک باحال به من fade out باحالی بود که دادی. همین که خواستم حس بگیرم آهنگ پرید.
راستی به خاطر همون پیانو ای که بود. این آهنگ‌ها رو استفاده کردی؟
بدون هر گونه تعارفی باید بگم. از پاتکستهای تو موارد واقعی و خوبی رو میشه یاد گرفت اگر امکانشو داری ادامه بده.
به هر حال که کارت بیست بیست بود و هست.
زنده باشی و سلامت.

سلام مهرداد جان. میدونی من عاشق کارهای انوشیروان و شهرداد هستم. چشم حتما این کارو میکنم با نظرات تو و بقیه ی دوستای قشنگم که منو راهنمایی کنن در ادامه ی کار که چطور باید پیش بره. ممنونم از این همه لطفت به من.

سلام احمد آقای گل، خوب اولاً خوشحالم که به بهشت مورد نظرت رسیدی و هر روز را بهتر از روز قبل برایت آرزومندم. ثانیاً اگر کنفرانسی در مورد مهاجرت گذاشتید بزرگواری کنید و فایل آن را نیز در اختیار افرادی که تیم تاکی نیستند هم قرار دهید. ثالثاً حتماً در بخشی از گزارشاتتون راجع به زبان هلندی به طور خاص صحبت کنید و اگر فایلهای آموزشی در این زمینه دارید، از محله دریغ نکنید. و در آخر این که منتظر گزارشات بعدی شما هستم، ممنون که ما را در تجربیات خودتون شریک می کنید.

سلام مجدد، تازه گوش کردم، خیلی باحال بود، راجع به رکوردرهای المپیوس باید عرض کنم که واقعاً معرکه است مدلهایی مانند dm550 dm660 dm3 و dm5 دارای منوی گویا به زبانهای مختلف هستند. راستی چقدر هلندی به آلمانی شبیهه! پس دانکِ وِل و فاین ِ داخ.

سلام بر احمد عزیز.
از این که دیر رسیدم، عذر میخوام.
چون شب با گوشی دانلود کردم و یکی دو روز بعدش گوش دادم و تازه به فکر کامنت گذاشتن افتادم.
خیلی فایل قشنگی بود.
حیف شد به خاطر یه گشت و گذار یه هدفون رو از دست دادی.
ولی با قسمت آخرش جبران کردی فقدان هدفون رو.
بعد من متوجه نشدم مگه خارجی ها معنی آهان رو می فهمن.
چند جا در حین صحبت طرف می گفتی آهان.
در مورد راهنمایی گرفتن از چند نفر موافقم باهات.
چون به قول خودت، اگه یکی هم بد آدرس بده مشکلی پیش نمیاد.
صدای چراغ راهنمایی هم جالب بود.
ولی تو ایران نصفه نیمه اجرا شد و تا جایی که شنیدم چون مردم صداش رو آذار دهنده می دونستند، اکثراً خاموش هستند.
اینکه توی هزینه های رفت و آمد، دولت تسهیلاتی اختصاص داده خیلی خوبه.
چون نابینا به استفاده از اونها بیشتر از یک فرد عادی احتیاج داره.
مخصوصاً برای جاهایی که زود رسیدن براش مهمه.
من خیلی از جاها رو با اتوبوس میرم ولی باید لا اقل بین ۱ ساعت و گاه تا دو ساعت زودتر راه بیفتم تا به موقع برسم.
به همین خاطر بعضی مواقع استفاده از تاکسی، اجتناب ناپذیر هست.
منتظر بخش های بعدی و زیبای این پادکستت هستم.

سلام عالی بود حتما ادامه بدین همین که واقعی بود عالی بود راستش وقتی تو گوشی کمیشو گوش دادم فکر کردم سن تون باید بیشتر از این حرفا باشه اما الان متوجه شدم که این جوریا نیست من متاسفانه مستقل نیستم یک جورایی آویزون هستم این خیلی بد هست همش با خودم میگم اگر با بچه برم بیرون خوب امکان داره بزنمش به زنیم خیلی از خودم بدم میاد احساس میکنم پیر ششدم همش کارم شده تو خونه نشستن و حسرت خوردن نمیدونم یک روزی میاد که منم مستقل بشم حس میکنم بچم بزرگ بشه پیش خودش میگه چرا مامان من به همه محتاج هست حتما ادامه بدین شاید انگیزه بشه برا من و امثال من موفق و شاد باشید

دیدگاهتان را بنویسید