خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

وضعیت اشتغال نابینایان در کشور رمانی.

درود بر شما دوستان عزیز! امیدوارم هر کجا که هستید خوب و خوش باشید و ایام به کامتان باشد! در این پست قصد دارم شما را با وضعیت اشتغال نابینایان در کشور رمانی آشنا کنم. امیدوارم که این پست بتواند شما را در اطلاع رسانی هرچه بیشتر یاری کند.

همانطور که عده ای از دوستان مطلع هستند در کشورهای اروپایی نیز مانند ایران اکثر معلولین به ویژه نابینایان شاغل نیستند و فقط با مستمری که از دولت دریافت می کنند اموراتشان می گذرد. در کشور رمانی اکثر نابینایان شاغل در زمینه ماساژ فعالیت می کنند, عده ای نیز که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد هستند در مدارس استثنایی معلم هستند, ولی اکثر نابینایان بیکار هستند و اموراتشان با مستمری می گذرد. (برای اطلاع بیشتر راجع به مستمری معلولین مراجعه شود به پست وضعیت زندگی نابینایان در کشور رمانی).
تقریبا 80% نابینایان در کشور رمانی شاغل نیستند, به همین دلیل دولت برای استخدام شدن آنها در سعی و تلاش است. استخدام شدن برای نابینا در اینجا نیز بسیار مشکل است, چون شرکتها و ادارات دولتی موانعی را بر سر راه یک نابینا قرار می دهند. یکی از بارزترین موانعی که از استخدام یک نابینا جلوگیری می کند مسأله رفت و آمد است, شرکتها معتقدند که فرد نابینایی که خودش نمی تواند به تنهایی در محل کار و بیرون محیط کاری به تنهایی رفت و آمد کند نمی تواند در شرکت کار کند, که من با این نظر آنها اکیدا مخالفم, چون اگرچه بعضی از نابینایان در رفت و آمد مشکل دارند, اما ممکن است که تواناییهای لازم را در زمینه شغل مورد نظر داشته باشند. (البته در این مورد علاوه بر مسأله ممکن است خود نابینا نیز در عدم استخدام نشدنش مقصر باشد, چون ممکن است تواناییهای لازم را نداشته باشد و اینکه اگر همراه کسی به محل کارش می رود همراهش به سؤالات به جای او پاسخ می دهد, به نظر من جدا از موانع خود نابینا نیز باید تواناییهای لازم را داشته باشد, اگر بتواند از خود توانایی نشان بدهد و در زمینه جهتیابی نیز مشکلی نداشته باشد امکان استخدام شدنش بیشتر خواهد بود). در کشور رمانی یک فرد معلول می تواند خودش نیز به راحتی کار آفرینی کند, چون از پرداخت مالیات به اداره دارایی معاف می باشد. به نظر من اگر فردی تواناییهای لازم را داشته باشد می تواند به راحتی کار آفرینی کند و منتظر استخدام شدن یا نشدن نباشد, چون با توجه به حقوق پایین در کشور رمانی داشتن شغل آزاد بهتر است. اما همه شرایط و سرمایه کافی برای شغل آزاد را ندارند, به همین دلیل شاغل نیستند. ولی عده ای نیز شرایطش را دارند و خودشان نمی خواهند کار کنند و همیشه این موضوع که چه کسی به من نابینا شغل می دهد را بهانه می کنند و خودشان را قانع می کنند که برای ما شغلی وجود ندارد و باید این واقعیت را قبول کنیم. متأسفانه اکثر نابینایان و دیگر معلولین در کشور رمانی به رؤیای استخدام شدن در فلان شرکت فکر می کنند که این امر برای همه ما امکان پذیر نیست. به نظر من ما به عنوان یک فرد نابینا اگر توانایی داریم خوب است که آنها را به جامعه نشان دهیم و از علمی که داریم نهایت استفاده را بکنیم. امیدوارم که موفق باشید و همیشه شاد و سرزنده باشید!

۱۶ دیدگاه دربارهٔ «وضعیت اشتغال نابینایان در کشور رمانی.»

درود خدمت شما. سپاس از مطالب سلسله وار در خصوص وضعیت نابینایان در کشور رمانی.
یه مطلبی هم در خصوص قوانین حمایت از نابینایان تو کشور رمانی تدوین کنید.
مثلاً قوانین حمایتیشون به چه شکله؟
خب تو ایران قانون سه درصد استخدام هست که البته رعایت نمیشه.
و یا لایحه جامع حمایت از معلولین که تصویب شد.
خواستم بدونم اونجا وضعیت چه جوریه؟
مرسیهای بیپایان بر شما.

سلام جالب بود خیلی ممنون از اینکه ما را با فرهنگ و قوانین کشورهای دیگه آشنا می کنید ای کاش همه دوستانی که در کشورهای دیگه زندگی می کنند از شرایط و اشتغال نابینایان اون کشورها برای ما می نوشتند تا اطلاعات بیشتری داشته باشیم !هر فردی باید این را بداند که هیچ کس غیر از خودش دلش به حال خودش بیشتر نمی سوزد و توی زندگی دو چیز لازم است فقط ۱توکل به خدا و ۲ همت و پشت کار
سپاسگزارم از مطالبی که برای ما می گذارید .

سلام بر شما خانم اورنگ. سپاس از پست خوبت. خوبیش اینه که تو کشورهای اروپایی مخصوصا غرب اروپا، حتی اگرم نابیناها کار نکنن، مستمری‌شون در حدی هستش که کفاف خیلی چیزا رو بده. ولی اینجا ما همه ول معطلیم. با مستمری اینجا یه تل لایت یا بلایندگرامم به زور میشه خرید. هاهاها. ولی در هر حال، این خود ماییم که باید در هر کجای دنیا که هستیم تلاش کنیم تا این یخو بشکنیم. و خودمونو درست و منطقی به جوامع بشناسونیم. راستی هاجر خانم! زبان رمانیایی فراموش نشه. شما که از ۱۳ سالگی اونجا بودی، ضمنا همونجام درس خوندی. شرط می بندم الآن رمانیاییت باید از فارسیت بهتر باشه. یه آموزش کوچیک ضبط کن و طی اون، اعداد، سلام و احوال‌پرسی، و نکاتی از این قبیلو به‌مون یاد بده. اولین شاگردتم خودمم. منتظر شنیدن لهجه غلیظ رمانیاییت هستم. بای تا های.

درود بر استاد زبان انگلیسی! در مورد مستمری حق کاملً با شماست! من بلد نیستم فایل اینجا آپلود کنم. به نظر من حتی اگر مستمری هم که باشه ما باید تلاش کنیم کار کنیم, چون کار کردن برای ما نابینایان صرفً فقط به خاطر پول نیست, بلکه برای این است که بیشتر وارد جامعه بشیم! راستش من کاملً به زبان رمانیایی مسلطم و تا یک ماه دیگر مجوز رسمی مشاوره خواهم گرفت و باید به همین زبان صحبت کنم. امیدوارم یاد بگیرم که پست صوتی بذارم اینجا! موفق باشید!

سلام.
خب حالا که به هر کجا برویم آسمان همین رنگ است و بیشتر همنوعان بیکار اند، به نظر شما تلاش تشکل ها باید در درجه نخست متوجه فشار بر دولت برای پرداخت مستمری باشه، یا افزایش استخدام معلولان؟ کدوم یک از این دوتا راهبرد در درازمدت منافع عده بیشتری از ما را تأمین میکنه؟ میدونم هردوی این برنامه ها باید پیگیری بشه. ولی کدومش اولویت داره و واقعبینانه تره؟

درود بر جناب عابدی عزیز! به نظر من هردوی این موارد باید پیگیری بشن, چون مستمری حق هر معلولی است, چه استخدام بشوند و چه استخدام نشوند, دومً استخدامی نیز باید پیگیری بشه, چون اکثر ما وقتمان را برای درس خواندن چندین سال با مشکلاتی که وجود داره میگذاریم و این خیلی مهمه که نتیجه درسمان و ضحمتمان را ببینیم, مسلمً با حقوق استخدامی میتوانیم زندگی بهتری داشته باشیم, شما اگر استخدام باشید میتوانید به راحتی وام مسکن بگیرید و اینکه خیلی زندگی بهتری خواهید داشت! در هیچ کجای دنیا با مستمری وام ۵۰ یورویی هم نمیدن, چه برسد که بخواهید برای خودتان یک خانه بخرید! ضمنً استخدام یک فرد معلول از لحاظ روحی و اجتماعی نیز مفید خواهد بود. مرثی بابت نظرتان!

سلام! برای اطلاع هرچه بیشتر درمورد مستمری و بیمه بیکاری مراجعه کنید به این لینک.
https://gooshkon.ir/1397/08/%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C/
موفق باشید!

دیدگاهتان را بنویسید