خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
آموزش back up and restore در گوشی های سامسونگ، بدون نیاز به روت

سلام عرض می کنم با احترام، خدمت تمام خوانندگان این پست در سایت گوش کن. امیدوارم خوب و رو به راه باشید.
بعد از پست اولم که آموزش نرمافزار phone info! شاهکاری برای سام سُنگیها! بود، امروز با دومین پستم خدمت شما رسیدم به نام آموزش back up و restore در گوشیهای سامسونگ.
قطعیتی که می تونم درباره این آموزش بدم، اینه که، بی شک رو اندروید های 6 به بالا کار می کنه. ولی راستش، از 6 به پایین تضمینی نِمیدم که کار کنه و اگه مشکل یا خِلَلی پیش اومد، حقیقتاً تجربه ی حل کردنشو ندارم. ولی بازم اگه به مشکل خوردید تمام تلاشم رو برای حل مشکلتون انجام میدم.
خواستم همین اول بگم که اگه دیدید از حل مشکلتون عاجز موندم، بِهِم حق بدید. چون رو اندروید پایینتر از 6 تست نکردم و تجربه هم ندارم.
خب. دوستان این آموزش کجا به کار ما میاد؟ فرز کنید گوشیتونو به android جدید update کردید و با مشکلات ریز و درشت و عجیبی مواجه شُدید و راهی جزء تنظیم کارخانه کردن ندارید.
خب اطلاعاتتون چی میشه پس! نمیشه که به حال خود رها کنید.
پس شما نیاز دارید به کاری جامع و کامل که بتونید از اطلاعاتتون backup تهیه کنید.
یا اصلاً فرز کنید که میخواید رو گوشیتون ی رام بدون home csc فلش بزنید؛ که تمام اطلاعاتتون پاک میشه و به همین خاطر شما از انجامه این کار، صرفِ نظر می کنید؛ که اینم خوشآیندتون نیست، یا می خواید یه گوشه بَکآپی داشته باشید که در موقع نیاز و برای بازگردانی، به دردتون بخوره.
پس این آموزشو پیشنهاد می کنم از دست ندید.
دوستان توجه داشته باشید، نرم افزاری که در این آموزش ازش بهره بردم، توسط برنامه های رسمیه سامسونگ ارائه شده؛ و از دسترسیِ روت استفاده نمی کنه.
طبق آموزشی که پیشِ روی شماست، به 2 روش می تونید فراینده بکاپگیری و بازگردانیه داده هاتون رو انجام بدید که بستگی به سلیقه و شرایط و معیارهاتون، می تونید از یکی از این 2 استفاده کنید:
اولی backup گیری و restore به روش آنلاین هست؛ که از طریق samsung cloud انجام میشه؛ و دومی هم به روش offline و توسط برنامه ی کاربردیه smart switch و در حافظه های جانبی، مانند فلش و مموری انجام میشه که هر کدوم رو خواستید می تونید استفاده کنید.
با این که برنامه ی smart switch رو خودتون می تونید از play store و galaxy apps نصب کنید ولی با این حال، من براتون قرارش میدم.
تا یادم نرفته بگم که، برای backup گیری به روش online که از طریق samsung cloud انجام میشه، شما نیاز دارید به ساختن samsung account که خب چون مراحل ساخت حسابش آسونه و مثل خیلی از ثبتِ نام های دیگست، من آموزش ندادم.
خب شرمنده توضیحاتم طولانی شد. هدف از ارائه ی توضیحات متنی، این بود که اگه حس کردید که استفاده از این روشها رو بلدید؛ و قبلا تجربه ی انجامشو داشتید، مجدد آموزشو دانلود نکنید که حجمتون هدر نره.
برای دانلودِ این آموزش، با حجمِ 58.4 مگابایت، از این لینک استفاده کنید:
دانلود
در همه جا و در همه چیز، براتون آرزویه کامیابی دارم.
در پناه حق، شاد و پیروز باشید. خدا نگهدار.

۱۸ دیدگاه دربارهٔ «آموزش back up and restore در گوشی های سامسونگ، بدون نیاز به روت»

سلام.
تشکر میکنم از مطالب و آموزشهاتون.
روش آنلاین که ظاهرا در اندروید هفت به بعد با اومدن samsung experience 8.1 و اندروید ۷.۰ ایجاد شده یا شایدم با grace ux که دقیقشو الآن یادم رفته.
اما روش آفلاین درست هست فرمایشتون، و علتش هم اینه که کلا امکان backup گرفتن از اندروید ۶ به بعد اضافه شده و اندرویدهای قبل از ۶ چنین امکانی نداشتن.
اما از اندروید هفت به بعد، امکان backup گرفتن تنظیمات accessibility و همینطور گزینه های وایفای و یکی دو مورد دیگه که الآن باز یادم رفته به اندروید اضافه شده.
راستی یه مطلب بی ربط هم با پست بگم اشکالی نداره؟
میخواستم برای راهنماییتون برای اسکایپ تشکر کنم.
از سال ۹۳ که مایکروسافت پشتیبانی از xp رو برداشت، همش اضطراب از کار افتادن اسکایپ رو داشتم.
قرار بود اسکایپ کلاسیک از ماه سپتامبر از کار بیفته که تا ماه نوامبر تمدید شد و الآن که فعلا داره کار میکنه.
اگه کلا دیگه کار نکرد، راهکار دیگه ای دارین؟
من با پیامرسانهای دیگه آشنایی ندارم و هنوزم با اندروید بلد نیستم کار کنم که بتونم از برنامه دیگه ای استفاده کنم.
تشکر میکنم بازم راهنمایی بفرمایین.
اصلا اگه اسکایپ کلاسیک از کار بیفته برای اسکایپ خودتون چه راهکاری پیدا کردین؟

سلام. خواهش میکنم. خوشحالم که آموزش مورد توجه تون قرار گرفته. بله از اندروید ۶ به بعد این امکان فراهم شده و امکان خوبی هم هست خداییش. راجب اسکایپ هم فعلاً که داره برای من کار میکنه ولی اگه خدایی نکرده زبووووووونم لال از کار افتاد ناچاراً میرم و کار با اسکایپ ۸ رو یاد میگیرم اگر چه از جون کندن هم سخت تره. موفق باشید.

شما هم ویندوزتون xp هست آیا؟
اگه xp باشه مشکل اینه که اسکایپ هشت از xp پشتیبانی نمیکنه.
اتفاقا من یک مدت ویندوز هفت داشتم و اسکایپ هشت رو خیلی بیشتر از اسکایپ هفت دوست داشتم و ناراحت بودم که برگردم xp, نمیتونم ازش استفاده کنم!
البته باهاش کار خاصی انجام ندادم فقط محیطش رو دیدم که خوشبختانه مثل مرورگر بود.
اسکایپی هم که امتحان کرده بودم، ۸.۲۷ بود.

بله من ویندوز کامپیوترم xp هست و خودمم میدونم که رو xp جواب نمیده و اگه اسکایپ کلاسیک از کار افتاد مییییییییییییرم ویندوز ۷ ضمناً خوش به حال تون که دوست داشتید این اسکایپو برای من که شدید آزار دهندست

سلام امید جان. از وقتی که بابت ضبط این آموزش صرف کردی، ممنونم. در جریانه زحماتی که بابت این آموزش و آموزش قبلی کشیدی، هستم؛ و این زحمات حسابی جایه تقدیر و تشکر دارند! چون به خیلیها کمکه شایانی میکنه. به پاسه قدردانی و تشکر از زحماتت، ارساله یک دیدگاه، کوچکترین کاری بود که ازم بر می اومد و با افتخار آموزشت رو هم مجددا دانلود کردم تا نرم افزار مورد نظر رو هم داشته باشم. منتظر آموزشهای بعدیه تو که قطعا بی نظظیر خواهند بود، هستم! کارِت درسته رفیق. موفق باشی.

سلااااااام، مرسی رفیق، کااااااااارِت درسته! تو لطف و محبت داری به خودم و آموزش های من. از این که با من همکاری کردی صمیمانه متشکرم. خوشحالم که مورد پسندت واقع شده و برات مُُُُفیییییید بوده. انشا الله که آموزش های بعدی هم به همین خوبی که تو گفتی بشه. موفق باشی کار درست! ضمناً همین که کامنت گذاشتی کار خیلی بزرگی کردی و برای من ارزشمنده. خلاصه که، کااااااااااااااااااارِت درسته! موفق باشی.

سلام، خواهش میکنم! انجام وظیفه کردم. منم از خدامه که همینطور که میگید باشه و امیدوارم به کار خیلیا بیاد و مفید باشه و مشکل خیلیا رو حل کنه و بتونه به طور کامل به نیاز شون پاسخ بده. بابت کامنت هم ممنون، موفق باشید!

بَه بََََََََََه. ببینید کی کامنت داده. خواهش میکنم علی آقای گل، از این که مورد پسند تون واقع شده، خوشحالم! انشا الله که کامل به کار تون بیاد و به راحتیه هر چه تمام تر استفاده ببرید ازش. موفق باشید.

سلام بر آقای بقایی. از آموزش بسیار بسیار مفیدتون تشکر. من خودم دنبال یه برنامه میگشتم تا از تنظیمات گوشی هم پشتیبان بگیره, از اون طرف نمیخواستم گوشیم رو روت کنم. البته دیشب برادرم ابتدا از طریق اسمارت سویچ Backup گرفت و بعد گوشی رو فرمت کرد, با توجه به اینکه این برنامه صرفاً محتواهایی رو که با سامسونگ مرتبط هستند پشتیبان میگیره, البته برنامهها رو خودکار یکی بعد از دیگری نصب میکنه, آیا برنامه ای هم هست که از محتواهای گوگل آفلاین پشتیبان بگیره؟ و آیا واقعاً راهی هست که بدون روت کردن از دادههای برنامهها پشتیبان بگیریم. تا جایی که من تحقیق کردم, برنامههای پشتیبان گیر الا ماشاالله زیاده, اما من که چندتا شون رو تست کردم اینطور استنباط کردم که لااقل این چندتایی رو که من تست کردم بدون روت از دادههای برنامه و تنظیمات پشتیبان نمیگیرند. خلاصه خوشحال و ممنون میشیم اگه در این زمینه نکات و ترفندهای جدیدی رو که یاد میگیری یا تجربه میکنی هم با ما به اشتراک بذاری. موفق باشی

سلام جناب عزیززاده. شما لطف دارید خوشحالم که مورد قبول واقع شده. ابتدا باید خدمت تون عرض کنم که کیی گفته که smart switch هر چی رو که مربوط به سامسونگ باشه بَک آپ میگیره. این برنامه از تنظیمات گوشی و تمام برنامه ها بک آپ میگیره و همونطور هم که خود تون فرمودید خودکار نصب میکنه. حتی برنامه هایی هم که مربوط به سامسونگ نباشند. اما برای درخواست شما که دنبال این هستید که از برنامه ها همراه با داده ها بک آپ بگیره فعلاً تا جایی که من میدونم در حال حاضر چنین چیزی ممکن نیست. چون در اندروید تا دسترسیه ریشه ایه روت نباشه به برنامه ها اجازه نمیده که به داده های سایر برنامه ها دسترسی داشته باشند همونطور که فرمودید برنامه در این زمینه زیاده یکی از معروف هاش my souper back up pro هست ولی چه فایده. این چیزی که شما دنبالش هستید باید در اندروید های جدید تر چنین تحولی صورت بگیره که بشه اجراییش کرد. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید