خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
کارگاه مثبت اندیشی رعد قسمت 13

موضوع:شکر گزاری

سلام و صد سلام خدمت خوانندگان این پست. خوبید؟ چه میکنید با سیل و طوفان و بارون؟
اینجا هم بارون اومد ولی به قدری لطیف و نجیب و عزیز بود که فقط دوست داشتم برای خودم و بارون چایی و قهوه بیارم و دو تایی بگیم و بخندیم. ولی گویا بعضی جاها سیل و ویرانی داشته که باید بگمتون تقصیر بارون نبوده. چرا آخه در حریم عبور و مرور بارون و رود جواز ساخت میدن؟ چرا آخه زیر ساختها اصولی نیست؟ به بارون بد و بیراه نگین که این ویرانی و خرابی نتیجه حماقت و بی مسئولیتی عده ای بی خبره . عده ای که نه به انسانها فکر میکنند و نه به طبیعت. اون عده در هر شغل و منصبی می تونن باشن. اونا فقط به خودشون و جیبشون فکر میکنند. امیدوارم من و شما جزو اون دسته نباشیم و نشیم. یادم نبود شرمنده . سال نو بر تک تک شما مبارک باشه.‌ سالی پر از معجزات الهی پیش روتون باشه .‌سالی مملو از خوبی ها و سرشار از اتفاقات عالی و متعالی
****
بریم سراغ حرفهای خودمون . تا حالا مباحث زیادی مطرح کردیم و گاهاً شاید تمرین هایی هم انجام داده باشیم . این تمارین و راه ها هدف همشون خوب کردن حس و حالمون بوده. چون تا حال و احساسمون خوب نباشه نمیتونیم ارتعاش مثبت بدیم. امروز میخوام یه راهی رو بگم که به قول امروزی ها اِند خوب کردن حاله. و اون راه شکر گزاری. شکر گزاری بالاترین ارتعاش مثبتو به انسان میده.

قبل از هر چیزی باید بگم هر گونه شکر گزاری و سپاسی که آدمو شاد و پر انرژی نکنه؛ خوشحال و قبراق نکنه ،شکر گزاری محسوب نمیشه . البته این نظرِ قانون جذبه و کاری به مباحث فقها و دینداران ندارم.

قانون جذب میگه شکر گزاری تو باعث خوشحال شدن روح و روانتون میشه و اگه بعد از شکر گزاری بی حال بودی و احساس شعف نکردی شکر گزاریت رو بذار توی کوزه و هیچ چی هم از توی اون کوزه نخور.‌چون خیلی بی خاصیته خخخخ

پس شکر گزاری مساوی با شادی. اینم بگم که لازم نیست شادی شما با خنده همراه باشه.
آدم شاد غر نمیزنه. توی کار مردم سرک نمیکشه. دروغ و تهمت نمیزنه. توی وجودش شوق و امید به آیندست. آدم شاد پر از ایده های جدیده. آدم شاد پر انگیزه و هدفداره. آدم شاد اکتیو و پر انرژی و رو به جلو حرکت میکنه. پر قدرته و هر روز سعی میکنه یه کاری انجام بده. آدم های شاد مدام میخوان کار کنن و فعالیت داشته باشن.

*********

در فرهنگ لغت دهخدا شکر گزاری اینجوری معنی شده :سپاس و ثنای جمیل و ذکر نیکو که مقابل گله و شکایت است . پس کسی که مرتب غر میزنه نمیتونه شکر گزار باشه.‌امکان نداره هم گله مند باشیم و هم شکر گزار. جفتش نمیشه با هم باشه.

البته این حس شکر گزاریو فقط خود انسان میتونه بفهمه. گاها بعضی ها در نزد بقیه خیلی هم شکر گزارن ولی در درون همیشه ناراضی و ناراحت و گله مندن. و تنها انسان خودش میتونه بگه درونش چه خبره. و بقیه فقط از ظاهر می تونن قضاوت کنن. ولی باطن افراد فقط برای خدا و خود انسان قابل تشخیصه

****
برای اینکه بتونیم شکر گزار باشیم باید عمیقا بتونیم نعمتهایی که داریم حس کنیم و به خاطر داشتنشون شاد باشیم.
باید کمی درک کنیم که اگه این نعمتهایی که داریم الان نبود چی میشد. پس حس عمیق زمانی به ما دست میده که خیلی کوتاه به نبود داشته های الانمون فکر کنیم.‌و روی داشته ها و نعمتهامون فوکوس کنیم.
نکته مهم در شکر گزاری در اینه که بدونیم این خوبی ها و داشته ها از سمت خداست و فضل خدا شامل حالمون شده.
**
آیه قرآن میگه شکر گزاری کنید تا بر شما بیفزایم. با خودمون فکر کنیم تا حالا چندبار از ته دل به خاطر نعمتی چون سلامتی و داشتن سر پناه و خونه و خانوادمون شکر گزاری کردیم؟ شکر گزاری که فقط به زبون بگیم منظورم نیست. منظورم اینه که شاد و پر انرژی شدیم و از این یادآوری نعمتی که داریم حس خیلی خوبی بهمون دست داده؟.
*****
مباحثی چون حسن ظن و توکل به خدا به انسان آرامش میده و شکر گزاری انسانو شاد و پر انرژی میکنه.
البته اگه تمام این موارد درست انجام بشه این نتایج زیبا رو به دنبال داره .
مسلماً انرژی شکر گزاری آقای ایکس با آقای ایگرگ فرق میکنه. چون حسها میتونه درجه بندی بشه. ممکنه من از داشتن نعمت سلامتی چهل درصد شاد بشم و فردی دیگه نود درصد .

شکر گزاری به نفع ماست چون روحمون رشد میکنه و شایسته تر میشیم.‌این لطف خداست که به انسان فرصت شکر گزاری داده. و اونقدر به ما منت گذاشته که بتونیم شایستگیمونو ارتقا بدیم.
اگه بعد از شکر گزاری حس کنیم که یه منت سر خدا گذاشتیم و مواقع سختی بگیم خدایا چرا من؟ منی که همیشه شکر گزار تو بودم، این شکر گزاری از اساس و ریشه غلط و به درد نخوره. چون شکر گزاری تمام نفعش برای خود ماست نه خداوند و کائنات .

متاسفانه ی عده نماز میخونن و بعد میگن ما نماز خوندیم پس کو خوشبختی؟ من نماز خوندم ولی کو ثروت؟ من نماز خوندم کو سلامتی و بخت سفید؟ نمازی که ریشه و نیتش مبادله و معامله باشه اصلا شکر گزاری صحیحی محسوب نمیشه. چه بسا عده ای نماز نخونن و شکرگزار هم باشن. و الا ابن ملجم هم نمازهای زیادی خوند ولی نمازش همانند نماز شیطان فقط باعث کبرش و خودخواهیش شد .‌

در رابطه با اهمیت شکر گزاری همین بس که پیامبر ص میفرماید: عطا شده شکر گزار مانند پاداش محروم شده قناعت پیشه ست. پس افرادی که ما میبینیم ثروتمندند و گاها توی دلمون بهشون فحش میدیم ممکنه در دلش و اعماق وجودشون شاد و شکر گزار باشن و مقام و مرتبه وجود و روحشون از ما که مداوم غر میزنیم بیشتر و بالاتر باشه.
******
تیر اصلی شیطان اینه که جلوی شکرگزاریو بگیره. سوره اعراف آیه 16 و 17.
شیطان گفت که چون تو مرا گمراه کردی من نیز البته در کمین بندگانت در سر راه راست تو می‌نشینم.
آرى بر آن راه کمین مى کنم، آن گاه از پیش روى آنان و از پشت سرشان و از طرف راست و چپشان به سراغ آنان مى روم، در نتیجه بیشترشان را شکرگزار نعمت هاى خود نمى یابى.
این مکالمه شیطان و خداوند بوده . از جلو و پشت و چپ و راست بهمون حمله میکنه تا مبادا به راه راست که همون شکر گزاری برسیم. پس راه مستقیم همون شاد بودن و شاکر بودنه و لا غیر.

پس خیالتونو راحت کنم بیشتر ما آدما شکر گزار نیستیم چون شیطون آتیش به جون و بلا گرفته نمیذاره ما حس رضایت درونی داشته باشیم و شاد و شکر گزار باشیم. خخخخ
پس اینو بدونید انجام دادن تمارین شکر گزاری شما با مشکلاتی همراه میشه که دینداران میگن حملات شیطان و قانون جذبی ها میگن مقاومت ذهن.
این پست هم کاملا دینی شد ولی خب باید جبهه نگیریم. و نگیم حالا که مباحث دینی شد چرت و خرافاته. نه این جور نیست. بعدها براتون میگم چرا نباید با نظراتی که شبیه ما نیست مبارزه کرد؟ بگذریم شکر گزاری راه خوبی برای شاد شدنه. اصل موضوع همینه و همین . اگه شاکر نیستید یعنی شاد نیستید پس بیایید شکر کنید. شکری که شاید خیلی لذت بخش باشه

تمرین:
تمرین اول تمرین هفت شکر: هر وقت مشکلی برامون پیش اومد هفت بار به خاطر وضعیت موجود شکر کنیم. مثلاً افتادیم زمین به جای بد و بیراه گفتن بیاییم خوبی ها رو ببینیم. خدارو شکر که آسیب بیشتر ازین ندیدم. خدارو شکر که لباس گرونم تنم نبود . خدارو شکر که پام نشکست.
خدارو شکر که بچه بغلم نبود. خدارو شکر که به صورتم آسیب وارد نشد و ….. پس هفت نعمتی که در این حادثه نصیبتون شده به جا بیارید

تمرین دوم:تمرینی چهل روزه که اگر صحیح انجامش بدید زندگیتون کم کم متحول میشه . دقت کنید تمرینتون درست انجام بشه و تشخیص درست بودنش اینه که حس فوق العاده و انرژی خوبی بهتون میده.
تنظیم ساعت شکر گزاری با خودتون. نعمتهایی که برای شکر گزاری می نویسید نباید تکراری باشه. روزی ده تا نعمتو می نویسید که این نعمتها هم میتونه برای گذشته باشه. با تمام حستون باید این شکر گزاریو انجام بدید و بین این نوشتن نعمتها فاصله باشه . مثلا یک نعمت ساعت ده صبح یکی دوازده و الی آخر .
هر نعمتی هم که مینویسید علت شکر گزاری هم بنویسید در حد چند جمله علتش هم بنویسید کافیه.

سعی کنید در فاصله نوشتن نعمتها حس خوبتون هم نگه دارید. البته نه اینکه از کار و زندگی بیفتید. ولی سعی کنید حس خوبتونو نگه دارید.
این تمرین زندگی شما رو زیر و رو میکنه . راستی شیطان هم چهار جانبه منتظره که بهتون حمله کنه. البته نمی تونه بهتون صدمه بزنه و فقط خودی نشون میده. من خودم دچار سر درد شدم و بی خیال شدم. دوستم براش خیلی مهمون اومد و خیلی سرش شلوغ شد. بعضی بهش میگن مقاومت ذهنی و در دین بهش میگن حملات شیطان. ولی مقاومت کنید و تمرین ها رو انجام بدید. مثل رعد نباشید و متعهد باشید.

*****
در ضمن حواستون باشه اگه شکر گزاری کردید و نتیجه نگرفتید ممکنه علتش این باشه که از بنده ها و دستهای خدایی که باعث رسیدن نعمت خدا به شما شده باشن تشکر نکرده باشید. پس قدردانی از بنده های خدا هم یکی از پایه ها و ارکان شکر گزاریه.

******
من چون خودم این تمرین رو انجام ندادم یه کم در نوشتن این پست دچار شک و تردید شدم. ولی در نهایت نوشتم که این کارگاه و طی طریق رو کامل گفته باشم. شکر گزاری واقعا ذهن انسانو بی غبار میکنه. افرادی که نا امید و افسرده و بدبین به شرایط زندگیشون هستند حتما حتما یک بار و برای یک روز هم که شده امتحانش کنن . چیزی که ازتون کم نمیشه خخخ دروغ نگم چند کیلو نا امیدی و حس بد و منفی و بدبینی به زمین و زمون به گمونم از قلبتون جدا میشه.

۴۵ دیدگاه دربارهٔ «کارگاه مثبت اندیشی رعد قسمت 13»

خدایا شُکرررررررررت برای همه داشته هام و نداشته هام
خدایا شُکرت که انقده خوبی
سلام رعد عزیزم
محتوای پست.. عااااااااالی نمره بیست
تشکر
راستی با اجازه یه نکته هم البته غیر مرتبط با بحث فعلی پست اما همسو با قانون جذب بگم

در خصوص ضمیر ناخوداگاه این که
این نا خوداگاه ما سیستمش اینه که هر چی بهش بگی میپذیره دیگه قدرت تشخیص حقیقت بودن یا نبودنش را نداره
بنابرین شما هرچقدر افکارتون مثبت باشه و سوال های خوب خوب از ذهنتون بپرسید زندگیتون یه مسیر عالییی رو برای موفقیت و سلامتی کشف میکنه شااااد باشید

سلام بر ریحان و زنبق قشنگم .‌
میدونی چیه نگارش پستهای آخر کارگاه کمی برام سخته. چون حس میکنم نمره خودم در این مباحث خیلی کمه. ولی میگم چون باید گفته شه.
***
عاشق این مباحث غیر مرتبط ولی حسابی گره خورده با پستم خخخ
میدونی من رشته تحصیلیم روان شناسی نبوده. خیلی دوست دارم افرادی که در زمینه قانون جذب و روانشناسی دستی بر آتش دارن بیان کمکم .
مثلا آقای ایگل و لنا و چن نفر دیگه میتونن حسابی با کامنتهاشون به محتوای این پست بیفزایند.
ممنون از تو ریحان خوب که مطالب مرتبط رو بیان میکنی

درود. جدی؟ واقعاً؟
پس خوش به حال خودم که همیشه و در هر حالی همش میگم خدایا شکرت.
ولی از اونجایی که سُکر با شِکَر یه جور نوشته میشه, یاد کارخونه نیشکر هفت تپه افتادم که به دلیل شُکر زیاد, شِکَر شون تموم شد و چند ماه حقوق نگرفته بودند کارگرهاش خَخ.
در کل که شُکر باید شِکَر داشته باشه. وگرنه:::::

سلام کریمی. آره. واقعا. حقیقتا خخخ
راستی برای ببین ها بی دقت سُکر با شکر ی جوره. مخصوصا اگه با گوشی بخونن. چون سُ با ش تقریبا ی شکله.
***
زین پس تمرین های این جلسه رو مو به مو انجام میدی و شِکر رو با شُکر قاطی میکنی و شیرین شکِر احوالاتی برای خویشتن خودت درست میکنی.
ممنون شاد و شنگول و منگول باشی

با سلام بر رعد بزرگ منتظر ادامه بودم که الحمدُلِلاه این هم میسر شد من البته نگران این مسئله بودم که نکند که قسمت سیزدهم دچار نهسی نشود که شُکر خدا این هم بخیر گذشت واقع مطلب اینست که من در بیشتر مواقع دلم میخواهد که شُکر خدا بکنم ولی خیلی زود دچار شک و تردید میشوم به چند دلیل اولاً که شنیده ام که گفته اند شُکر نعمت نعمتت افزون کند خوب من هم فکر میکنم با وجود نابینایی اگر شُکر خدا را بکنم خداوند هم ممکنست فکر کند که من واقعاً خیلی راضی هستم و یک نعمت دیگر مثل مثلاً معلولیت ناشنوایی جسمی حرکتیعقب ماندگی ذهنی ویا نعمتهایی ازین دست بمن بینوا عطا بفرماید .. گاهی هم وقتی میخواهم شُکر خدا را بجا بیاورم از خودم میپرسم که مگر تو چه داری ک میخواهی شُکرخدا را هم بجا بیاوری واقعاً اگر این کار را بکنی خدا فکر نمیکند که تو عقلت کم هست .. راستی این امر که خداوند به یک افرادی همه چیز را بطور کامل داده مثل چشمان زیبا صورت زیبا قد رشید و خوش اندام وثروتی انبوه در عوض ببعضی ها چند معلولیت با هم همراه با فقر شدید و مشکلات دیگر پرسش اینست که اینها در نتیجه عدل خدا است یا بی عدالتی ..آیا میتوان گفت که میترسم اگر ادامه بدهم آتشی آید بسوزد خلق را معلولین جزئ مخلوقات خدا نیستند و به عنوان زایعات آفریده شده اند خخخخ

گوشه نشین تازگی ها از اون گوشه موشه ها خیلی شیطونی میکنیا خخخ حالا جفت گوشاتو می پیچونم بلکم به راه دیگه ای متمایل گشته و کمی کمتر سلولهای ذهنتو بسوزنی خخخ

خواستی شاکر باش خواستی چاکر یا شاطر . فقط سعی کن گره ای که بین تو با خداست وا نشه. دستات توی دست خدا و دلت پر از موجهای الهی باد.
نصفه شبی کلی خندیدم .

ای بد جنس تو هر چی بگی میشه طنز ولی رعد بَخمَخ هر چی بگه چون ببینکی بیش نیست میشه جزو هتاکین و زبون درازهای توهین کننده . پس مهر خموشی به دهان کوبیده و صحنه را به شما واگذار میکنم خخخخ???
شاد و شنگولو پر النگو باشی.

با سلام :
شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند
ما در همه حال باید شاکر و سپاس گذار خدا باشیم چه نعمات رو که داده یا نعمتهایی رو که از روی حکمت نداده یا نعمت هایی رو که داده و بعداً گرفته باید به نظرم در همه حال راضی باشیم.
همچنین خوشی های دنیا مثل سلامتی,پول,ماشین آخرین سیستم,خانه مجلل و بدبختی های دنیا هم مثل معلولیت ,فقر مشکلات وغیره همه و همه امتحانات خدا و خداست
خدا مثل یه معلم از یکی از صفحه ۱ امتحان می گیره از یکی ص ۵ از یکی ث ۱۹ و همه از روی حکمت و درایت خودش هست این نظر منه.

سلام و هزاران سلام.‌
البته با توجه به قانون جذب خدا نعمتیو از ما نمیگیره بلکه این خود انسان هست که با افکار منفی خودش باعث رفتن نعمت میشه.

فریبرز خان مباحث اینچنینی خیلی برام سخته و نمیدونم چی بگم ولی آیه قران میگه هر چی خوبی هست از ناحیه خدا و بدی هایی که به سمتتون میاد از جانب خودتونه.‌قانون جذب هم همینو میگه.
حرفهای شما درست و متین.
هدف از نگارش این پست این بوده که اگه از زندگی فعلی خودمون ناراضی هستیم شروع به انجام تمرین ها کنیم که قطعا باعث بهتر شدن زندگیمون و حس و حالمون میشه.
از حضور گرانقدرت ممنون .‌ امیدوارم همگی در آزمونهای زندگی موفق باشیم

سلام سلام سلااااااااااااااااام.
من اومدم.
سال نو مبارک!
با شکرگزاری هم موافقم و انجامش میدم.
شکر نعمت، نعمتت افزون کند
خیلی عالیه که هنوز هم میشه به زندگی یه جور دیگه نگاه کرد، یه جور خاص و خوب و مثبت!
?
شاید بسی بی ربط باشه این شکلک ولی الآن دلم نارنگی میخواد خب!
با اون که بعضی از دوستانم که ازشون پرسیدم این شکلک چیه و گفتند پرتقاله ولی نرم افزار ما این رو نارنگی می خونه و برای پرتقال هم شکلک جدا نگذاشته که ازش استفاده کنم.
نظر شما چیه؟
پرتقال هست یا نارنگی؟

سلام آگاهی. چه میکنی با سیل و سیلاب؟ دلم خیلی برات میشورید خخخخ خوشحالم که خندون و پر انرژی هستی
ببین های بیچاره اینو پرتقال میبینن چون رنگش رنگ پرتقاله. ولی حرف حرف صفحه بخونهاست خخخ
در ضمن ما سال ۹۷ ی حسین داشتیم که رکورد دار جذب خوراکی بود خخخ هر چی هوس میکرد دست کائنات چهار چنگولی و با تعظیم خدمتش میاد تا بخوره خخخخ
ای کاش تمرین چهل روزه رو انجام بدی. رهایی انجام داره میده ولی حواست باشه که ذهن مقاومت میکنه و به قول مذهبیون حملات شیطان از ۶ جهت جغرافیایی آغاز میشه.
مژده بدم که حملات شیطان فقط مثل پارس کردن هاپو میمونه و فقط سنگی جلوی پات ولی آسیبی بهت نمیزنه خخخ
البته ذهن خودمون هم که مقاومت میکنه دست کمی از هاپ هاپ کردن شیطان رجیم نداره ها . خخخخ

چن جلسه بعد که به مبحث پاک سازی برسیم همه چی خیلی شیرینتر و آسونتر و هلو تر میشه
من هلو می خوام هولووووو هههههه

سلام سلام سال نو مبارک اول از آقای گوشه نشین تشکر کنم چون خیلی خندوند منو دوم از مریم خانم عزیز که باعث شد زندگی من بسیار تغییر بکنه پشیمونم که چرا زودتر با این روی روزگار آشنا نشدم خدایااااااااا زیاااااااد شکرت اینو با بند بند وجودم میگم خدایا دوست دارم الان که دارم مینویسم ماشین خرابی روی دستمون هست اما جای شکرش باقی هست چون یک فرق بزرگ با دفعات قبل داره ما دفعات قبل پول نداشتیم ماشین رو درست کنیم اما الان داریم من نمیتونم پسرمو ببرم به قول خودش سرسره باباشم که دنبال پول در آوردن هست اما پسرم با بابای من دنبال خوش گضرونی هست از پارک گرفته تا بستنی و باقی تننقلات اگر این حاصل شکر گزاری و مثبت اندیشی نیست پس حاصل چیه آهای کسایی که کامنت من رو مطالعه میکنین به خدا تو این راه سراسر شادی هست انشالاه یک پست میزنم و میگم چقدر تو این چند وقت بهم خوش گذشته شاد باشین

سلام مهدیه جان. آره گوشه نشین شیطون کلی باعث خنده منم شد خخخ ماشالله روحیه طنزی داره.
مهدیه جان همین که نعمتهای زندگیتو میبینی همین باعث شاد شدنت میشه و شادی هم باعث زیاد شدن نعمت . سعی کن تمرین چهل روزه رو انجام بدی و تا میتونی از موانع و مقاومت ذهن هم نترسی.
کتابهای صوتی زیادی در این زمینه هست. ولی به نظرم راحتترین کار یادآوری نعمتهای زندگی و تشکر از خدا به خاطر عطای اونا به ماست.
منتظر انتشار پست شاد و امید بخشت هستم.‌ واقعیتش کل سایت نیاز به پست های اینچنینی داره

سلام ابراهیم . خوشحالو قبراقی؟
درک میکنم. همه اینها مقاومت ذهنه. نترس و جا خالی نکن. مقاوم و متعهد باش. ادامه بده. صبور باش.
حتما و حتما به سلامت میرسی. چه بسا پخته تر از قبل و قویتر از قبل به مقصد برسی.

صبور باش دخترم.
به احتمال مدیران و ویرایشگرها سرشون شلوغه.
****
اینم ی تمرین برای شما مثبتی ها

#تمرین پله پله:

?اولین کار توی این تمرین اینه که شما حسی که دارید و مشخص میکنید برای خودتون،
حالا از خودتون میپرسید این حس بهم قدرت میده یا برعکس ضعیفم میکنه؟!
حالا جواب و مینویسیم روی کاغذ.
حالا شروه میکنید کم کم جمله های خوب در مورده همین حس تون مینویسید. هر دفعه یه ذره مثبت ترش میکنید.
?یعنی چی پله پله؟
خوب چی و مثبت ترش کنیم؟
بزار با مثال بگم:
مثلا میگی من الان حس شکست دارم،
این حس ضعیفت میکنه یا قوی؟
معلومه دیگه ضعیفم میکنه!
خوب حالا شروع میکنی پله پله جمله های مثبت تر مینویسی
یعنی چی بنویسم؟
مینویسی: درسته حالا شکست خوردم ولی نمردم که زنده ام، این یکم حس بهتری داره تا اوجه ناراحتی
بعدش باز یکم بهتر:حالا درسته شکست خوردم ولی باز میتونم تلاش کنم
جمله بعد:خوب همینکه از شکستم درس بگیرم شروع دوباره اس،
جمله بعد: حالا که درس گرفتم قوی تر شدم
جمله بعد :اینم یه مرحله از موفقیت آینده ام بود
و…
اینجوری پله پله جمله های بهتر بنویس و قشنگ حس کن داره حالت بهتر و بهتر میشه.

آه پدر !!!آآآآآآآآآآه ای پدر !!!!پرستوها همه رفتند و تو کماکان نفس میکشی !!!#هععععععععععععععععععع
یاد اُن ایوم به خععععععععر ک پرواااااااااز والا پسر قدر قدرت قوی شوکتت قدم بر چشمان نداشته ات ؛ ببخشید شما راستی چشم داشتی ..!مینهاد و آنها را با قدوم پاک نورانی و ملکوتی اش منور میفرمود !!!!
هعععععععععععی

وای وای . ای داد ای بیداد .‌روح پسرم اومده سراغم و باهام حرف میزنه.‌ علی الهم فوت فوت .‌خدایا من قصد رفتن از این دنیا رو ندارم.
ای روح سرگشته بیا و قدم بر چشای داشته و نداشته همگان بذار و منو با خودت نبر. خخخخ
سلام پروازی جونم خودتی یا خودشه ؟ راه گم کردی آیا؟
میبینی پسرم همتون رفتید و من موندم . هیییی روزگار

سلام. کاملا با شکر گزاری موافقم. البته شکر گزاری صرف گفتن زبانی نیست. اینه که قدر نعمت هایی که داریم رو بدونیم و همچنین از داشته هامون درست استفاده کنیم. خب این از قسمتی که مرتبط با پست بود. و اما یه نکته غیر مرتبط خخخ. مهدیه جان بی زحمت ایمیلتو چک کن. در مورد پستی که برای باز بینی فرستاده بودید توضیح دادم. در ضمن جناب پرواز؟ معلوم هست کجایید؟ دنیا برعکس شده خخخ. و اما دیگه هیچی خخخ. همگی شاد و موفق باشید.

سلام بر بانوی دیماهی خخخ
بله درست میگی. چه بسا بر زبان مداوم میگیم الهی شکر ولی توی دلمون از زمین و زمون ناراحتیم و از همه طلبکار. آدم شاکر باید خوشحال و پر انرژی باشه و الا شکر گزاریش یا ریا بوده یا خود فریبی.
****
پرواز خان گویا از اون دنیا اومده پس ایرادی نداره این دنیا براش برعکس شده باشه خخخخ
اشکالی نداره . دلم برای پسر تهتغاریم تنگ شده بود. بذار هر چی دل تنگش میخواد بگه

سلام و صد سلام به دُرنای عزیز. ببینم اسمتو من درست می نویسم؟
ممنون که پست ها رو دنبال میکنی. باز هم اگه تجربه و مطلبی در این موارد داری بیا برامون بگو که ما گروه مثبتی ها عاشق شنیدن خاطرات و تجربه های مُثبت هستیم

اینم ی تمرین ساده و خوب دیگه

تمرین زودبازده ۳×۵

۵ بار خوب کردن حس بدمان

نوشتن ۵ تا از نعمات زندگی

۵ مرتبه توجه به اتفاقات خوب در روز

این تمرینو به گفته استاد شریفی خیلی زود بازده هست و به قدرت شکر گزاری پی میبرید

اینم ی مطلب با موضوع فکر نکردن به منفی‌ها؛

فرض بفرمایید
یک کسی به من چاقو زده است
به ظلم به زور یا به ناحق
درستش این است که
من بروم بیمارستان
و از دکتر بخواهم این چاقو را دربیاورد
و از او خواهش کنم
کاری کند که جایِ زخم هم نماند
اما بعضی از ما دلمان می خواهد
این چاقو را همانگونه در بدنمان نگه داریم
و یا هزار بار آن را دربیاوریم
و دوباره به خودمان بزنیم
این کار بیماری و گرفتاری است.
یا فرض کنید
یک ماشین سرِ چهارراه به من می زند و می رود
حالا قرار است
من تا آخرِ عمرم سرِ چهارراه بنشینم و بگویم
” بببینید این با من چه کرد ”
من باید خیلی ابله باشم
که این کار را بکنم.

بنابراین وقتی ما مدام به گذشته فکر می کنیم
مثلِ این است که
یک نفر پایِ من را شکسته است
و من پایِ شکسته ام را نگه می دارم
و آن را به همه هم نشان می دهم
و عجیب تر اینکه
پایم را درست می کنم
و دوباره آن را می شکنم
برای این که دردِ دفعه دوم
بیشتر است.
این کار را نکنید
گذشته درگذشته…

? دکتر فرهنگ هلاکویی

?یکی از راه های هم ارتعاش شدن با منبع(خدا) از ته دل خندیدنه،حتی بی دلیل.

?وقتی میخندیم مثل کلی ماده های شاد کننده ناخودآگاه توی بدن پخش میشه ،
کم کم این خنده باعث میشه فکر ها سرعتشون کم بشه(فکرهای پراکنده) ،
و قسمت جالب اینکه شبیه مراقبه کردن ارتباط با روح خودمون و حتی محیط اطراف با ارتعاش سطح بالاتری اتفاق میفته!

?دکتر جو دیسپانزا در دو کتاب شکستن عادت های کهنه و ماورای طبیعی شدن، با کلی تحقیق علمی قابل اندازه گیری و عکس برداری های مغزی حتی تغییر امواج مغزی بعد از مراقبه رو مقایسه کردن و درصد سلامتی و موفقیت و خیلی چیزهای عجیب (به نظر ما عجیب چون تا حالا نمیدونستیم) متوجه شدن،

?حالا که میدونیم خنده از ته دل یجور مراقبه اس ،چه بهتر که ازش خیلی خیلی استفاده کنیم.

?تو فرهنگ خودمون هم از قدیم داریم که خنده بر هر درد بی درمان دواست ، معنی این جمله امروز میشه خنده یکی از بالاترین فرکانس های ارتعاشی شادی و هماهنگی با کائنات و داره.

لبتون همیشه به خنده ،دلتون شاد.

خخخخ
خدایا شکرت که این پسر علاوه بر تمسخر کردن چیزهایی که نه اطلاعاتی در موردشون داره و نه مطالعاتی داره بالاخره تونست بخنده. بخند که خنده دوای هر درد بی درمونیه پسرم
*****
به نظرم کمی کتاب خوندن کتابهایی ک تا حالا نخوندی، برات لازمه .
سعی کن پوسته ای که دور اندیشه ات رو گرفته بشکنی و الا حتی اگه عمر خضر رو هم داشته باشی زندگیت تغییر نمیکنه .

⭕خانم استر هیکس :

?فکر هایی که همین الان انتخاب میکنید قطعا فکر های بعدی و بعدی شما رو جذب میکنه و همینطور اساس و پایه ی هماهنگی شما با وجود درونی تون رو تشکیل میده.

?همانطور که شما از روی عمد و به طور مداوم در مورد چیزهایی که میخواهید فکر میکنید و حرف میزنید و هی کمتر از چیزهایی که نمی خواهید حرف نمی زنید شما هماهنگی بیشتری و با وجود پاک درونی خودتون احساس میکنید، با جوهره ی درونی منبع وجود شما(خدا) و تحت این شرایط زندگی شما به شدت مورد خوشایند شما میشه.

⭕️ توضیح بیشتر :
مهم ترین چیز اینه که شما تا فکری به ذهنتون میرسه اگه حستون خوبه نگهش دارید اگه بد بود سریع یه فکر دیگه بیارید تو ذهنتون و بهش اهمیت بدید.
چون فکر هاتون فکر بعدی و جذب میکنن! و هماهنگی شما یعنی همون راحتی یا ناراحتی به وجود میاد.
پس انتخاب کنید و عمدا حالتون بهتر میشه.

⭕️ کمتر از اتفاقات بد حرف بزنید، کمتر بهشون اهمیت بدید هی نشینید پیش دیگران یا حتی توی چت اینترنتی از بدبختی ها و احساسات بدتون حرف بزنید، این ها باعث میشه افکار بعدی شما هم همین شکلی بشن!

⭕ولی وقتی به خواسته هامون فکر کنیم ازشون حرف بزنیم بهشون توجه کنیم با وجود درونی مون(خداوند بزرگ) کم کم یکی میشیم.

وای وای وای از مشکلاتی که ریختن سر من تو این چند ماه. میتونم بگم روحیه شکرگزاری باعث شد که من در تمام این مدت که پدرم مریض بودند و از شدت درد داد میزدن و همه روحیه شونا باخته بودن من روحیه م حفظ باشه و همچنان شاد و شنگول باقی بمونم و بتونم خیلی از مواقع مدیریت بحران رو دس بگیرم. خخخخخخخخخ. جذب مثبت خیلی داشتم که مهمتریناش مربوط به پیدا کردن متخصصای خوب و حاذق بود و گرفتن نوبتهای سریع و اورژانسی و خیلیا هم کمکم میکردن مثلاً منشی یه متخصص وسط پنجاه شصت تا مریض منو یواشکی کارمو راه انداخت و پیگیر بود که حتمی روزای بعدم کمکم کنه که دیگه خودم رفتم دنبال کارهای ام آر آی و آویزون ایشون نبودم. و دکتر فوق العاده خوش برخورد و مثبت و پر انرژی که پدرم رو خیلی زود پذیرفتند و خلاصه بقیه موارد که به بهترین وجهی داره پیش میره و همه چی آرومه من چقد خوشبختم… خخخخخخخخخ. خلاصش که شکرگزاری میتونه روحیه رو قوی نگهداره و شیرازه امور از دس آدم خارج نشه

سلااااام. من فک کردم رهایی از کشور بار سفر بسته و رفته.
اول از همه بگو که حال پدرت خوب شده؟ یادمه در گیر کمر درد بود.
میبینم که تمارین این پستو فقط تو عمل کردی پس منتظر معجزه های پی در پی الهی باش.
رهایی میگن شکر گزاری به آدم انرژی فوق العاده میده آیا هر روز بعد از شکر گزاری، پر انرژی و قبراق میشی؟

مشکل دیسک کمره و الان تحت درمانن تا ببینیم چی پیش میاد. دیگه بستگی به خودشون داره که چقدر استراحت کنن.
و اما شکرگزاری. گفتم که باعث میشه تو جنبه های خوب هر قضیه و پیش آمدی رو ببینی. و همین باعث میشه نگرانیهات و استرسهات کم بشه و توکلت زیاد شه. فکرشا بکن تو بدترین شرایط روحی که خانواده داشتن من همش نیشم واز بود. اونقدر محکم واسادم پای مریضی پدرکه همه به جای اینکه به مادرم یا برادرام زنگ بزنن حال بابامو بپرسن بمن زنگ میزنن و جویای حال ایشونن. خب اینها تعریف از خود نیست. اینها نتیجه روحیه شکرگزاریه. اینکه در همه احوال پشتت به خدا گرم باشه و فقط و فقط از اون کمک بخوای نه از هیچ بنده ی بی مقداری. و یکی از جذبهای خوب من تو این قضیه این بود که فهمیدم استعداد شگفت انگیزی در شغل پرستاری دارم و میتونستم مددکار هم بشم و چه دیر فهمیدم. هاهاههاهاهاهاهاها.

سلام و درود بر همه
سلامی از احمد که نیست سلام احمدی که اومد با یه دست دو هندونه برداره اما مث چی مونده تو گل نمیتونه درم بیاد
به هر حال بگذریم من که کلاً بجز پست اول شما دیگه نتونستم و نرسیدم برم بقیه پستای این چنینی رو هم بخونم نمیدونم شاید دارم میگم شاید بدرد من حال ندار بی اعصاب بی حوصله و درب و داغون و کلافه هم بخوره
هیچی دیگه همین و همین
ایامتون خوش و روزگارتون به عشق امضا پسر همسایه

سلام بر پسر همسایه بغلی خخخخ
خوبی احمد خان؟ نبینم که غم نشسته بر دلت و بی حالو درب و داغونی.
الان در حال حاضر تمرین هفت شکر رو انجام بده. قبول دارم که بی حال و حوصله ای. اما مسلما در حال حاضر می تونی ۷ تا نعمتی که داری بیان کنی
چرا ساکتی پسر شیرازی؟ من منتظرم
۱.
۲.
۳.
۴.
۵
۵
۷

سلام مجدد بر همه علی الخصوص بر رعد کبییییییر
وای چه تمرین سختی خب کلاً که نعمات زیاد هستن
ولی
۱. نعمت اول که خدا رو بخاطر داشتنش همیشه سپاس گذارم مادرم هست که هر روز با عشق با وجود مشکل دیسک کمر و تنگی نخاع گردن خونهی آروم واسه من فراهم میکنه که این والا ترین نعمتی هستش که خدا به من داده و همین طور پدر عزیزم که در سن ۷۲ سالگی داره کار میکنه تا من احمد با فراغ باز درس بخونم
۲. نعمت دوم برادرها و خواهرام که هر وقت من مشکلی داشتم مث کوه اولین کسایی بودن که حلش کردن
۳. نعمت سوم همین که امروز پنجشنبه ساعت ۱۱ بیدار شدم و الآن دارم اصول فقه میخونم و نت بر میدارم خدا رو شاکر هستم
فعلاً همین سه تا نعمت باشه و شکر گذاریش هم انجام بشه تا مابقی فعلاً ایام خوش امضا پسر همسایه

سلام بر پسر مهربون همسایه بغلی خخخ
از خدا میخوام که خدا سایه پدر و مادر زحمت کشتو بالای سرت نگه داره.‌
احمد درد کمر و گردن خیلی خیلی عذاب آوره. درد کمر که باعث افسردگی شدید هم میشه.‌ به پاس زحمات مادرت بیشتر توی کارهای خونه و خرید کمکش کن.‌
مواظب مادرت و پدرت بیشتر از قبل باش.‌
امضا رعد بارونی

دیدگاهتان را بنویسید