خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

روش های حمایت مالی به روز شد. گزارش و حمایت مالی، از یک سال گذشته تا یک سال آینده

با سلام.

 

در این مطلب قصد داریم گزارشی از روند مالی یک سال گذشته وب‌سایت محله نابینایان به سمع و نظر شما کاربران گرامی برسانیم. قبل از هر حرفی لازم دانستیم، جهت شفاف‌سازی و آگاهی بیشتر شما دوستان  نکاتی را در ابتدا مطرح کنیم و در ادامه صورت حساب کامل و مختصری از اتفاقات مالی 14 ماه گذشته محله نابینایان ارائه دهیم.

در آغاز سخن بهتر است بدانید، کلیه هزینه‌های مرتبط با محله نابینایان از 14 مرداد سال 1397 و قبل از اعلام رسمی مدیریت جدید، به عهده تیم مدیریت فعلی قرار گرفت و گزارشی که در ادامه مشاهده میفرمایید، از تاریخ شروع خرید سرور رادیو مورخ 24تیر سال 1397 بوده که هزینه آن توسط کادر مدیریت فعلی پرداخت شده و تا پایان  روز 14شهریور سال 1398 میباشد.

طبق گفته مدیر اسبق محله نابینایان هزینه‌های سایت در چند  ماه انتهای  مدیریت ایشان،  توسط خود مجتبی خادمی و از حساب شخصیشان تامین شده و بنابراین حساب سایت در آغاز شروع مدیریت فعلی فاقد هرگونه اعتباری بود.

از آنجا که در یکی دو سال گذشته کشورمان با نوسانات قیمتها، خصوصا ارز مواجه بود، شرکت‌های ارائه‌دهنده سرورهای اینترنتی برای جلوگیری از ضررهای احتمالی، خدمات خود را به صورت ماهانه و هر بار با قیمتهای متغیر ارائه میدهند و متاسفانه نمیتوان همانند گذشته سرور پایداری برای یک سال، پیش‌خرید نمود. البته سرور سایت در طول یک سال گذشته هیچ تغییری نداشته و در واقع همان سرور و با همان مشخصاتیست که از مدیریت سابق تحویل گرفته شده است. برای مثال مشخصات سرور سایت به قرار زیر است:

سی پی یو:

27935 Mhz

رم:

4096 MB

هارد دیسک:

884 GB

علاوه بر این تغییرات اخیر سرور رادیو گوش‌کن و تیم‌تاک محله نابینایان در واقع برای دست‌یابی به یک کیفیت مطلوب و قابل قبول، خصوصا برای برگزاری بهتر برنامه‌های تولیدی این محله بوده است. در حال حاضر سرور مخصوص تیم‌تاک دارای مشخصات زیر است:

سی پی یو:

Intel(R) Core(TM) i7-3930K CPU @ 3.20GHz

رم:

4096 MB

 

در طول یک سال گذشته برخی از دوستان مبالغی را به سایت اهدا کردند که متذکر شده بودند به عنوان جایزه به برندگان مسابقات برنامه‌های محله نابینایان پرداخت شود. همچنین کتابی تحت عنوان دور دنیا در چهار ساعت برای دانش آموزان کنکوری هم‌محله‌ای ضبط  گردید که هزینه تهیه آن توسط افرادی تامین شد که تاکید داشتند، مبلغ اهداییشان حتما جهت گویا کردن، یک کتاب درسی تخصیص یابد.

به عنوان نکته آخر، در طی ماههای گذشته مبالغی برای خرید سرور تست تیم‌تاک جهت رسیدن به یک سرور معقول و مطلوب هزینه شده که توسط مدیریت محله نابینایان و از حساب شخصی این جانب پرداخت گردیده. همچنین هزینه خرید سه ماه سرور تیم‌تاک تماما و مستقیما از سوی یکی از دوستان پرداخت شده که چون وجهی بابت ای موضوع به حساب مخصوص وب‌سایت محله نابینایان واریز نشده، بنابراین این پرداختها نیز در صورت حساب مالی سایت محسوب و ذکر نگردیده است.

 

با توجه به نکات مطرح شده‌ی بالا، در ادامه صورت حسابی در دو بخش: وجوه پرداختی و دریافتی، به تفکیک تقدیم حضورتان میگردد.

 

بخش وجوه پرداختی

 

  1. مجموع وجوه پرداختی مخصوص سرور سایت در مدت 14 ماه: یک ملیون و پانصد و هفتاد و پنج هزار تومان، 1575000تومان.
  2. مجموع وجوه پرداختی مخصوص سرور تیم‌تاک، رادیو و آدیو‌پلیر: یک ملیون و ششصد و هفتاد و هفت هزار تومان، 1677000تومان.
  3. مجموع وجوه پرداختی مخصوص جوایز 9 مسابقه مختلف محله نابینایان: دو ملیون و بیست هزار تومان، 2020000تومان.
  4. مجموع وجوه پرداختی مخصوص ضبط کتاب دور دنیا در 4ساعت برای دانش‌آموزان: نهصد و هشتاد و هفت هزار تومان، 987000تومان.

 

جمع کل وجوه پرداختی: شش ملیون و دویست و شصت هزار تومان، 6260000تومان.

 

بخش وجوه دریافتی

 

  1. مجموع وجوه دریافتی از سوی

الف. کاربران وب‌سایت محله نابینایان: سه ملیون و نهصد و ده هزار تومان، 3910000تومان.
این مبلغ توسط 39 نفر از دوستان هم‌محله‌ای در طول یک سال گذشته اهدا شده است.

ب. افراد غیر کاربر: سه ملیون و پانصد و هشتاد هزار تومان، 3580000تومان.
این مبلغ توسط 6 نفر از عزیزان همراه در طول 14 ماه گذشته به محله نابینایان اهدا شده است.

  1. مجموع وجوه دریافتی از سوی حامیان مسابقات: دو ملیون و دویست و بیست هزار تومان، 2220000تومان.
    200 هزار تومان آن باقیمانده. این مبلغ توسط 5 نفر از دوستان اهدا شده است.
  2. مجموع وجوه دریافتی برای ضبط کتاب درسی: یک ملیون تومان، 1000000تومان.
    این مبلغ توسط 5 نفر از دوستان اهدا شده است.

 

جمع کل وجوه دریافتی: ده ملیون و هفتصد و ده هزار تومان، 10710000تومان.

 

لزوم حمایت حداکثری کاربران

 

شاید از خود بپرسید، با وجود وضعیت مطلوب در حال حاضر و تخمین عدم نیاز به مبالغ بیشتر حداقل در طول یک سال آینده، چه نیازی به حمایت حداکثری از سوی کاربران احساس میشود.

اگر به میزان مبالغ تفکیک شده بیشتر توجه کنید، قابل مشاهده است که میزان حمایت کاربران به صورت عادی برای هر کدام از 39 نفر به طور متوسط حدود 100000 (صد هزار تومان) بوده و میزان حمایت غیر کاربران برای هر کدام از 6 نفر تقریبا 600000 (ششصد هزار تومان) یعنی شش برابر بوده است.

ضمنا مبالغ موجود در بخش جوایز و ضبط کتب نیز میبایست طبق خواسته اهدا کنندگان صرفا در همان بخش مربوط هزینه میشده است.

کمکهای داوطلبانه همان طور که از اسمشان مشخص است داوطلبانه بوده و میتواند در زمانی باشد و در زمان دیگری نباشد.

از طرف دیگر رفته رفته و با توجه به گستردگی بیشتر برنامه ها و اهدافی که ترسیم میکنیم، نیاز به یک برنامه ریزی منسجم و بر اساس درآمدهای متمرکز بیش از پیش احساس میشود.

در نهایت میرسیم به همان حکایت همیشگی که معمولا کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

حمایت حداکثری، یعنی اهدای مبالغ کمتر توسط تعداد بیشتری از کاربران، به این ترتیب که هرچه تعداد کاربران حمایت کننده بیشتر باشد، مبالغ متوسط اهدایی نیز میتواند کمتر شود و در مجموع برای هر نفر باری ناچیز به حساب آید.

با توجه به وضعیت نسبتا مطلوب مالی مجموعه محله نابینایان در حال حاضر، ما باز هم مکانیزه کردن حمایتهای مالی و اشتراکی کردن خدمات این مجموعه را به زمانی دیگر موکول میکنیم و تا اطلاع ثانوی، همانند گذشته حمایت از سوی شما به صورت داوطلبانه ادامه خواهد یافت.

اما با اشاره مجدد به آنچه در بالا ذکر شد، این نکته را خاطر نشان میکنیم که مانایی و پویایی محله نابینایان، بیش از هر چیز به حمایت همه جانبه و همیشگی شما کاربران بستگی دارد.

پس ضمن این که دست تک تک کسانی را که به هر نحو و به خصوص با حمایت مالی به ما در اداره این مجموعه بزرگ کمک کرده اند صمیمانه و با قوت میفشاریم و از آنها خالصانه قدردانی میکنیم، از همه شما تقاضا میکنیم، تا آنجا که میتوانید، به صورت مستمر و هرچند با اهدای مبالغ کمتر ما را در پیشبرد اهداف و برنامه های محله مساعدت نمایید.

 

روش های حمایت مالی از مجموعه محله نابینایان

  1. پرداخت آنلاین از طریق صفحه حمایت مالی.
  2. واریز از طریق شماره شِبا IR900160000000000736606902
  3. واریز از طریق شماره کارت 6037701526575425

 

شاد باشید تا همیشه.

۴ دیدگاه دربارهٔ «روش های حمایت مالی به روز شد. گزارش و حمایت مالی، از یک سال گذشته تا یک سال آینده»

سلام. ممنون بابت همه زحماتی که می کشید. کاش میشد یه حق الزحمه اندکی هم برای کسانی که زحمت میکشن و وقت فراوانی میذارن درنظر گرفته میشد.
بچه هایی که شاغل هستن من پیشنهاد میدم هر فصل حداقل ۵۰ تومن به حساب محله واریز کنن. ۵۰ تومن هیچ جایگاهی تو زندگی ما نداره و جدا بود و نبودش یکیه. اگه صد نفر این کار رو بکنن که فکر میکنم شاغل ها بیشتر از این حرفها باشن، میشه فصلی ۵ میلیون.
یه پیشنهاد دیگه اینکه محله یه بخش فروشگاه هم بزنه که بچه ها وسایلی رو که دارن با وساطت محله به فروش برسونن و درصدی از فروش به محله تعلق بگیره. به ویژه تجهیزات نابینایی. میشه اصلا کالا رو جهت تست هم برای نماینده ی محله ارسال کرد تا با اطمینان معامله صورت بگیره. به نظرم این کار جواب بده.
یا اصلا فروشگاه اینترنتی همه خرید و فروش همه چی بزنید و ما چیزایی رو که میخوایم از محله بخریم که اندک سودی به محله برسه. شاید اینطوری اشتغال زایی کوچکی هم اتفاق بیفته. مثل همون کاری که بسیاری از انجمن های نابینایی مثل لایت هوس تو امریکا انجام میدن. حتی میشه تورهای مسافرتی راه انداخت. این کارا به نظرم میتونن مفید و سودآور باشن.

ضمن تشکر از این حرکت خوب که قدم خیلی بزرگی برای شفاف سازی مالی و جلب اعتماد آنها است و مطمئنا باعث بیشتر شدن کمک کاربران خواهد شد . پیشنهاد می کنم برای جلب اعتماد بیشتر کاربران و نزدیک تر شدن به استاندارد بیلانهای مالی شفاف صفحه ای را به لیست ریز کمکهای دریافتی اختصاص دهید و طبیعتا باید این صفحه بشکل خودکار در هنگام یک پرداخت موفق از طریق یک درگاه بروز شود. و در جدول آن یک ردیف اضافه شده و نام فرد که به طور اختیاری در هنگام روند پرداخت پرسیده شده و مبلغ کمک دریافتتی و تاریخ را اعلام کند.
در انتهای آن صفحه هم باید جمع مبلغ دریافتی آن سال مالی تا این لحظه نوشته شود.
در مورد پیشنهاد ابوزر در خصوص راه اندازی فروشگاه من هم با نظر ایشان موافق هستم این یک روش معمول و کسب در آمد برای انجمنهای معلولین است و با توجه به این که تجهیزات نابینایی در ایران به سختی تهیه می شوند خرید و فروش آنها در یک سایت حتی کالاهای کارکرده می تواند برای کاربران هم مفید باشد. ضمنا با توجه به این که بیشتر فروشگاه های کالاهای کارکرده مانند شیپور و دیوار برای استفاده نابیناییان مناسب نیستند. برای مثال فقط عکسی از کالا را نشان می دهند و توضیح مناسبی ندارند وجود چنین فروشگاهی برای فروش کالاهای کارکرده و نو برای از طریق نابینایان برای نابینایان می تواند مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید