خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
کارگاه تخصصی رعد قسمت دوم

موضوع: اعتماد به نفس ۲
سلام دوستان. خیلی خوشحالم که دوباره در خدمتتون هستم. لازم دیدم بگم اگه کسی کارگاه های مثبت اندیشی سال گذشته رو نخونده ممکنه در درک این پستهایی که امسال دارم می نویسم کمی دچار مشکل بشه. پس بهتره برید بخونیدشون و شایدم بدک نباشه دوباره مرور کنید.
?
و اممما حالاااااااا بگید تمریناتونو انجام دادید؟

البته اینم بگم که برای داشتن اعتماد به نفس خوب باید حالا حالاها این تمرین ها رو انجام بدید و الا دوباره بر میگردید به جایی که بودید.
صبح ها بعد از باز شدن چشاتون از خواب به خدا سلام کردید؟ کار سختی بود؟ آیا حس فوق العاده ای این سلام و صحبت بهتون نمیداد؟
هر شب به خودتون صد بار گفتید دوستت دارم و تو لایق بهترینی؟
کارهای به تعویق افتاده رو چی؟ انجامشون دادید؟

****
می خوام این جلسه موضوع خیلی خیلی مهمیو باهاتون در میون بذارم که ممکنه تا حالا جایی نخونده باشید ولی در عزت نفس از اهمیت بالایی برخوردار هست. این مطالبو بارها و بارها گوش کنید و مرور کنید.

خیلی از افراد به طور نا خودآگاه میخواهند قربانی شرایط بشن و در دیگران احساس گناه به وجود بیارن و می خواهند در موردشون قضاوت نادرست و اشتباه بشه. و خودشونو مظلوم و قربانی نشون بِدَن.

مثال میزنم a و b با هم دوستن. a از b خواسته براش کاری انجام بده و فلان برگه رو از شهرداری بگیره و تا دوشنبه هم بیشتر مهلت ندارن.‌

جناب a روز دوشنبه میره پیش b و میگه برگه رو از شهرداری گرفتی؟ b نگاه میکنه و چیزی نمیگه و یه جوری رفتار میکنه که a فک میکنه برگه رو نگرفته و کوتاهی کرده. جناب a از کوره در میره و کلی داد و بیداد و غر به جون b میزنه و …. وقتی حسابی داد و بیداد کرد b برگه رو از کیف میاره بیرون و میگه دیدی اشتباه کردی،دیدی منو قضاوت کردی و …. بیا اینم برگه ای که می خواستی.

مثال دیگه ای میزنم: تلفن آقای شوهر زنگ می خوره. شوهر خان گوشیو بر میداره و میره توی حیاط خنده و پچ پچ و کارایی از قصد میکنه که خانوم همسر بهش مشکوک بشه ☹
خلاصه اون قدر این جور مدل تماسها و پیام ها زیاد میشه که خانوم همسر صداش در میاد و با جیغ و گریه گوشی جناب شوهرو میگیره. بعدش جناب شوهر مظلوم بازی در میاره که من میخواستم سورپرایزت کنم و جشن تولد بگیرم و احساس گناه به خانوم همسر میده.‌

یا اینکه ما هیچ جرمیو انجام ندادیم ولی بدمون نمیاد پلیس بهمون گیر بده بعد بگیم جناب پلیس دیدی اشتباه کردی و منو غلط قضاوت کردی. خلاصه گاهی همه ما بدمون نمیاد به دیگران احساس گناه بدیم و خودمونو قربانی جلوه بدیم. البته این رفتارا ناخودآگاه و غیر عمدیست.

یادتون میاد در کارگاه سال گذشته گفتم تمام اتفاقات زندگی ما تمام شرایط تمام فقر و بیماری و روابطو خودمون برای خودمون به وجود میاریم و شرایط موجودی که داریم با افکارمون هم فرکانسه؟ و به هر چیزی فک کنیم همون سرمون میاد؟

خب کسی که دوست داره به دیگران حس گناهکار بودنو بده و خودشو قربانی نشون بده دیر یا زود قربانی میشه.‌
افرادی هم هستن که دوست دارن مورد توجه باشن و خودشونو فقیر تر و بیمارتر و مظلومتر نشون میدن. در نتیجه عاقبت کارشون همینی میشه که خودشون به طور نا خودآگاه فیلمشو بازی میکردن خخخ

اما اینارو گفتم که بدونید این کارا نشون دهنده اعتماد به نفس پایینه و اگه تا الان انجامش دادیم دیگه انجام ندیم که اعتماد به نفسمون بالاتر بره. چون کارهایی که باعث میشه اعتماد به نفسمون پایین بیاد انجام ندادنش باعث بالا رفتن اعتماد به نفس میشه.
مواظب باشیم هرگز و هرگز به خاطر جلب نظر دیگران خودمونو قربانی و بیچاره و بی گناه نشون ندیم.
تمرین و خواهش از شما خوانندگان:
اگر مواردی رو دیدید که افراد خواستن حس گناه به دیگران بِدن و خودشونو قربانی نشون بِدن بیایید بیان کنید. یا افرادی که دوست دارن تحقیر بشن و بعد گریه کنن و بگن ببینید من چه مظلومم.‌
****
بریم سراغ ویژگی های افرادی که اعتماد به نفس ندارن. از اون رفتارها دوری کنیم تا موفق باشیم.

۱. سرزنش کردن خودشون: افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارن مرتب از خودشون انتقاد میکنن و به جون خودشون غر میزنن. مدام توی دل خودشون و یا حتی پیش دیگران خودشونو سرزنش میکنن. دوستان برای خودتون ارزش قائل باشید. بعد از اشتباه کردن به خودتون بگید من یه آدمم و ازین اشتباه درس گرفتم و خودمو میپذیرم من خودمو با تمام ایراداتی که دارم دوست دارم و می پذیرم ولی ازین به بعد سعی میکنم بهتر باشم.
هر نگاهی به خودتون دارید دیگران هم همون نگاه رو به شما دارن.
زنی که خودشو دوست نداره و پولی برای خودش خرج نمی کنه چه طور انتظار داره همسرش بهش پول زیادی بده و اونو لایق پول بدونه؟
مادری که همیشه بچه هاشو به خودش ترجیح داده و خودشو در حد ی کلفت برای فرزنداش دیده در آینده همون بچه ها همین نقشو براش متصور میشن و زیاد بهش بها نمیدن.

۲. کسی که از تنهایی وحشت داره و تنهایی حس خیلی بدی بهش میده اعتماد به نفس پایینی داره. از تنها بودن با خودتون لذت ببرید و در تنهایی با خودتون و خدای خودتون صحبت کنید. فردی که اعتماد به نفس پایینی داره از تنهایی وحشت داره و حاضره این تنهایی رو با آدمهایی که دوسشون نداره پر کنه ولی تنها نباشه. چون از خودش هم یه جورایی خسته و کلافست.
افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارن در مواقع تنهایی احساس بدبختی و فلاکت و بیچارگی دارن و حاضرن بمیرن و تنها نباشن.
سعی کنید از تنهایی با خودتون حال کنید. شاد باشید و به خودتون و سلامتیتون برسید. برای خودتون تولد بگیرید و از بقیه انتظار نداشته باشید سورپرایزتون کنن. اگه خودتون برای خودتون سنگ تموم بذارید و عاشق خودتون باشید از اینو اون هیچ موقع گله ای ندارید. سعی کنید آگاهانه و اختیاری برای خودتون وقت بذارید. تنهایی برید استخر و خرید. فکر کنید و لذت ببرید.
۳. یکی از ویژگی های دیگری که دارن اینکه از افراد بت میسازن. و خودشون رو خیلی خیلی کوچکتر از اون فرد میبینن .
افراد خاصیو خیلی بزرگ میکنن. و فکر میکنن اصلا به اون درجه نمیرسن.
آدمای ضعیف معمولا افراد زیادیو گنده تر از خودشون میبینن. خودشونو بدبخت و بیچاره و رانده شده از لطف خدا میدونن.
اما افرادی که اعتماد به نفس دارن میدونن که اگه به اندازه اون فرد معروف تمرین کنن به اون درجه میرسن. حسادت نمیکنن و از طرفی خودشونو هم کوچیک نمیبینن و به هنر و موفقیت های افراد هم احترام میذارن. با حسرت به موقعیتهای دیگران نگاه نمیکنن.
تمرین:
۱سلام به خدا به محض اینکه صبح از خواب بیدار شدی. اگه یادت رفت به محض اینکه یادت اومد انجامش بده.
۲. نوشتن جمله: به یاری خداوند من آماده ام خودمو دوست داشته باشم 15 بار.
البته لازم به ذکر نوشتن نباید سرسری باشه. واقعا از خداوند کمک بخواهیم که بتونیم خودمونو دوست داشته باشیم و اعتماد به نفسمونو بالا ببریم.
۳. کمی تفکر کنیم و ببینیم آیا در زندگیمون دوست داشتیم خودمونو قربانی جلوه بدیم و به دیگران احساس گناه بدیم؟ البته اینکه خودمون رو قربانی تصور کنیم به صورت ناخودآگاه و غیر ارادیست. توی تنهاییمون نشستیم برای بدبختی خودمون گریه کنیم و هی از بلا و غمی که سرمون اومده با خودمون نجوا کنیم؟
و بعد نتیجه گیری کنیم و محکم به خودمون بگیم تا حالا خودتو هی مظلومتر و بدبختتر جلوه دادی و حس کردی قربانی شرایطی و قربانی موقعیت و افرادی،خب نتیجه چی شد؟ آیا کسی به دادت رسید؟ آیا سبک و راحت شدی؟ آیا نتیجه خوبی ازین نقش گرفتی؟
۴. روزی صد بار بنویس ….. دوسِت دارم تو لایق بهترینی. در جای خالی اسم خودتو بنویس .
تمرین ۱ و ۴ رو سعی کنید به مدت یکسال هر روز تکرار کنید . اگه حس کردید این تمرین براتون خوبه که ادامه بدید. وقت گیر و سخت هم نیست

۴۶ دیدگاه دربارهٔ «کارگاه تخصصی رعد قسمت دوم»

سلام و ی سلام به مدیران و ویرایشگران.‌
من سعی میکنم ی جوری بنویسم که صفحه خونها درست بخونن ولی اگه ایرادی در نوشتنم هست که صفحه خوانها بد می خونن بهم بگید.‌
خب کاربرای عزیز رعد مهربون به خاطر آلودگی هوا تعطیله. سرما خوردم و گوش درد گرفتم خخخخ
ولی سعی میکنم قرص های شیمیایی نخورم و سنتی به جنگ بیماری برم
?
این روزا رعد سعی داره برای خودش سنگ تموم بذاره و حسابی شاد باشه

السلام یا الله حبیبی رفیقی
یا رفیق من‌لا رفیق‌له.
یا حبیب من‌لا حبیب‌له.
خب این از سلام به الله ارحیم.
.
کمی تلقین
من که استفاده کردم واقعاً مفید هستش مرسی و تشکر
.
من ادیب نیستم خانم معلم
اون چند جمله بعضیش مال خودم هستش بعضیش نمیدونم از کجا شنیدم
.
برمی‌گردم
خیلی زود با شتاب
.
راستی من حالی که به کلاسهای سال قبل رجوع کنم ندارم
با این همه منو هم ثبت‌نوم کنید از اینجا به بعد توی کلاساتون شرکت کنم
خخخ

سلامی دوباره به عطای ادیب و فهیم و خاضع. البته تازگیا کمی هم مغموم و دل شکسته
عطای ادیب متاسفم در مباحثی که مطرح میشه باید حتما و حتما پست سال گذشته رو با موضوع مسئولیت پذیری بخونی و بهش ایمان داشته باشی و الا نمیشه که نمیشه داداش من اعههه وقت و حال ندارم نداریم ها هههه
در مورد مبحث مسئولیت پذیری این یک جمله رو میگم :هر چیزی توی این دنیا اعم از خوبی و بدی و خوشی و ناخوشی باهاش رو به رو میشیم خودمون جذب کردیم. حتی اگه ی سرمای کوچولو می خوریم مثل الان من این از جانب کائنات نبوده بلکه خود خود من جذبش کردم. چون با بیماری هم فرکانس بودم.
مبحث شکر گزاری و مسئولیت پذیری و پاکسازیو مطالعه کن.‌ یقین دارم که ضرر نمیکنی و وقتت تلف نمیشه

سلام امیدوارم عالی باشین طبق حرفای شما اعتماد به نفس من خوبه خدا رو شکر خدا زمانی که باهاش حرف میزنی بهترین حس دنیا رو بهت میده میتونم بگم از این حس دیگه بهتر نیست ضمنا براتون آرزوی سلامتی دارم ممنونم بابت توصیههای خوبتون من چند وقتی هست از آدمایی که آزارم میدن دوری میکنم عاشق تنهایی شدم پیش خودم فکر میکردم افسرده شدم من همیشه به خودم ایمان داشتم و دارم الانم منتظر بزرگترین معجزه زندگیم هستم اتفاق افتاد حتما پستشو با شما به اشتراک میزارم هر کس کامنتمو میخونه برام خیلی دعا بکنه فعلا

سلام مهدیه جونمی
خدارو شکر که با سلام و علیک کردن با خدا حس خوبی گرفتی. سلام منم بهش برسون
در صورتی که تنهایی آزارت بده و کار مفیدی در این تنهایی انجام ندی و عاطل و باطل بچرخی و به زمین و زمون گیر بدی افسرده ای. ولی اگه در تنهایی حس خوبی داری و با خودت حال میکنی که شک دارم افسرده باشی.
امیدوارم بهترین ها برات پیش بیاد. منتظر خبرای خوب ازت هستم

سلام به خدمت همه ی دوستان و سلام به رعد عزیز و بزرگوار, امیدوارم که حالت خوب باشه, این پست اعتماد به نفس مخصوص منه, خخخخخخخخ, چون تو یه سری کارا اعتماد به نفسم کمی پایینه, ممنون از پست ارزشمندت, کلی چیز یاد گرفتم و انشا الله استفاده میکنم, تشکر

سلام زهرای عزیز.
بله اکثریت انسانها در مواردی اعتماد به نفسشون پایینه. خود من که داغونم خخخ
جالبه که هر تمرینیو ذهنمون مقاومت میکنه و انجام نمیدیم پاشنه آشیل همون جاست و تمام قوامون رو باید روی همون قسمت بذاریم.
مرسی از بودنت و امیدوارم همگی روز به روز موفقتر عمل کنیم

سلام رعد عزیز.
شب یلدا پیشاپیش تبریک. خوش بگذره.
نکته های این قسمت از کلاس رو واسه خودم خلاصه کردم.
اگر میخواهیم فرد با اعتماد به نفسی باشیم?
۱ مظلومنمایی، ممنوع.
۲ تحقیر، سرزنش و بی توجهی به خود و خواسته های خود، ممنووووع.
۳ غر زدن، ممنوع.
۴ برای خود ارزش قائل شویم.
۵ از اشتباه کردن نترسیم و فقط عبرت بگیریم.
۶ حسادت، ممنوووووع. غبطه خوردن و تلاش کردن برای یک زندگی بهتر، توصیه میشود
. ۷ از تنهایی نترسیدن و لذت بردن از تک تک لحظات تنهایی، و ارتباط گرفتن با خدا.
*** این که خانم ها خوب خرج کنن رو هم لحاظ کنم? خخخ

سلام ریحان نکته بین.
چه قدر قشنگ و مرتب و اصولی نکته برداری کردی.
جالبه که من اصلا مورد ۶ رو مد نظر نداشتم.البته شکی نیست که خیلی مهمه که حسود نباشیم از قدیم گفتن حسود هرگز نیاسود.
در مورد خرج کردن هم متاسفانه من به عنوان ی خانوم خرج کمی و بهتره بگم هیچ خرجی برای همسرم نمیتراشم و این موضوع خیلی بده. اعتماد به نفسم ب گمونم به خاطر همین کارم به قعر جهنم رفته ??

سلام رععد بزرگ و فهیم دانا و اینا
امیدوارم که بزودی بهترترترتر بشی
رعد انار پخته هم چیز خوبیه واس سرما خوردگی حتما امتحان کن
این یکی هم عالیه
راستش چند تا کار دارم یه ماهه امروز و فردا میشن سعی میکنم طی امروز و فردا حتما انجامشون بدم
منتظر خوب شدنت و پستای عالیت هستم

سلام آبراهام دلاور مرد کُرد زبان. ای بابا فهیم لقب عطا بود ها خخخ
خودت خوبی؟
والا درد گوشم کمی اذیت میکنه. اصلا نمیدونم چم شده. فک کنم به خاطر آلودگی هوا باشه. از حادثه چرنوبیل بیشتر بود این آلودگی.
آبراهام من ی گونی پر کار انجام نشده دارم هههه
راستی الان یاد رهای رهگذری افتادم. به گمونم از ایرون رفته ??
فعلا روی یکیش تمرکز کن و اونو انجام بده بقیه کارات هم بیا بنداز توی گونی من خخخ

سلام خدا بر رعد عزیز و همه هم محلی ها
یادش بخیر یه استاد ادیان داشتیم که هر وقت بهش سلام می دادیم می گفت سلام خدا بر شما … از تمرینهایی که نوشتی یادش افتادم برات مثل استادم سلام نوشتم
من خودمو همیشه دوست داشتم اما بعضی اتفاقات زندگیم و یادآوری ناخودآگاهش باعث میشه هنوزم خودمو سرزنش کنم.
شاید لازمه که به یاری خداوند خودمو بیشتر بیشتر دوست داشته باشم.
سارای تو خیلی وقتها هم خیلی خیلی خوب بودی توی بدترین شرایط از پس خیلی کارها براومدی پس لایق بهترین ها هستی
اون هفته که گفتم دنبال کارهای معوقه رفتم یه جورایی حل شدن ولی بازم باید صبر کنم موانع برطرف بشه دوباره برم دنبالش.
تمرین های مثبت اندیشی رو از یک تا ۴ رو دوباره مرور کردمو یه سری نکاتو برای خودم نوشتم و در پی جذب یه اتفاق خوبم تا اسفند ماه بهش برسم شما هم برام دعا کنید بشه چون هیچ جوری شرایطش فراهم نیست ولی میخوامش.حتما حتما میخوامش و به امید خدا به دست میارم.
راجب قربانی کردن هم مصداقی از حرفت یادم نمیاد ولی الان خیلی قوی تر شدم تا جایی که خیلی وقتها اصلا اجازه نمیدم که قربانی باشم.اونقدر سریع از اتفاقات و حرفهای منفی میگذرم و رد میشم که ذره ای هم از اثرش روم نمیمونه.اینظوری خیلی شادترم.
امروز صبح ساعت ۵ که بلند شدم پرده رو زدم کنار تا ببینم هنوز بارون میاد شاید باورتون نشه یه روباه توی کوچه دیدم که با دم قشنگش میخرامید و قدم میزد.از تعجب چشام گردشد که این اینجا چیکار میکنه؟!یاد روباه شازده کوچولو افتادم.چقدر راجب روباه شخصیت منفی توی کارتونها ساختن و این کتاب شازده کوچولو با یه داستان کودکانه اما برای بزرگترها همشو برام پاک کرد.
حتما میشه به دور از افکار و ذهنیتی که از کودکی برامون ساختن یا هم اکنون میخواهند میسازن جور دیگه ای دید و جور دیگه ای زندگی کرد.

شازده کوچولو پرسید : کی اوضاع بهتر میشه؟
روباه گفت : از وقتی که بفهمی همه چیز به خودت بستگی داره.

خوب و خوش باشید همگی.

سلام و درود خدا بر تو دوست عزیزم
چه اتفاق جالبی روباه و شازده کوچولوی سنت اگزوپری.
سارای رمز موفقیت در قانون جذب نگه داشتن حال خوب و احساس خوبه.‌ اینم نشونه تشخیص راه درست : وقتی حال دلت خوب باشه به شرایط موجود راضی هستی و برای خدا و کائنات روز و ساعت و ماه مشخص نمیکنی.
تو از خدا بخواه و زمان مشخص نکن. کی و چه موقع آلارم منفی

بله آموزه های دینی میگه برای خدا وقت تعیین نکنیم هر چیزی در زمان خودش اتفاق میفته و فقط تلاش کنیم و نتیجه کار را به خدا بسپاریم…
نمیدونم چرا فکر کردم مطالب مثبت اندیشی چیزی خلاف این میگه و اینطوری میشه در زمان مشخصی به چیزی که میخواهیم برسیم؟!حتما من درست نخوندم!!

بله قانون مثبت اندیشی اصلا و ابدا با دین تفاوتی نداره.

در کارگاه پارسال هم اگه یادت باشه معمولا از آیات قران و اشعار شعرا در مطالب استفاده میکردم.
***
بله نتیجه رو به خدا بسپار و فقط شاد و شاکر و راضی از زندگیت باش. اینو بدون که هر چیزی خوب و بدی توی زندگیمون هست خودمون جذبش کردیم.
برای اینکه دیگه بدی جذب نکنیم هم باید افکارمونو ۲۴ ساعته مدیریت کنیم و بعد از ی مدت به مثبت اندیشی عادت میکنیم

سلام. خب با خوندن این پست بیش از پیش به اعتماد به نفس پایینم پی بردم ولی واقعا بنظرم عمل کردن به این کارا یکمی وقت و حوصله میخواد که من وقت زیاد دارم ولی حوصله کم… البته اتفاقات زندگی نمیذارن حوصله و انگیزه ای برای آدم باقی بمونه که…

سلام سمانه جان
گوشتو بیار نزدیک کسی نشنوه خخخ والا من فهمیدم اعتماد به نفس درب و داغونی دارم ولی خب سعی میکنم درستش کنم. چون فهمیدم علت تمام ناکامی و عدم موفقیت اعتماد به نفس پایین و دوست نداشتن خودمونه.
جلسات بعدی هم باهامون باش اوضاع در جلسات بعدی وخیمتر میشه هههه
آسمانه جان حوصله ندارمو بذار کنار و یکبار به خودت بگو من به خودم بدهکارم و یکبار برای همیشه می خوام برای خودم ی کاری انجام بدم

سلام استاد، ببخشید که حاضریم را دیر زدم، خوب من که خدا را شکر اصلاً از این کارهای بد بد انجام نمی دهم، فقط تمرینات را باید جدی تر بگیرم که بر روی چشمهای نداشته ام. انشا الله به زودی سالم و سرحال باشید، ممنون از مطالب مفیدتون.

خدایا چرا توی کامنتا نمیشه مطلبیو که قشنگه کپی کنم؟
چرا کسی به فکر کاربرانی چون من نیست؟
حداقل بیان و بگن که رعد صداتو میشنویم و به این علت کپی ممنوع.
خداوندا یعنی مدیران میشنون؟
دلم رو شکوندن خخخ

سلام.
من در این دم صبح تونستم این پست رو هم بخونم و فهمیدم خوشبختانه از نظر اعتماد به نفس وضعم خوبه و باید سعی کنم بهترش هم بکنم چون معتقدم هر قدر هم که ما خوب بشیم باز یک مراتب عالی تری هست که می تونیم بهشون برسیم.
خیلی از این پست لذت بردم.
چه قدر خوب هم که سارای این جا ها کامنت میذاره.

سلام آگاهی.‌
خوشحالم که حس میکنی اعتماد به نفست بالاست.
سارای جان هست. لِنا هم می خونه ولی چون کپی توی کامنتها غیر فعال شده نوشتن کامنت براش سخت شده.‌
امیدوارم مدیران تعمیراتو کامل و این نقص رو بر طرف کنن.
مرسی از حضورت

ما راستیاتش در یک پستی چند روز پیش دیدیم شوما ی کامنت با مضمون سلام گذاشته بودید گفتیم بیاییم وسیله شیم شوما همون سلام را جذب کرده باشید!!!

خخخخخ! البته این خدایی ناکرده اهانت برداشت نشه. من خودم هم تا حدودی از حرف های قانون جذبیون را می پسندم. فقط حوصلم رفته بود گفتیم بیاییم خدامون را یکم مزه دار کنیم!!!

خب حالا استاد ما را یک وعظ جذبی کنید تا رویم.

هههه???
وای خدای من کلی خندیدم.
راس میگی چند وقت پیشا هی کامنت میفرستادم هی ارسال نمیشد. توی پست هم بحث و دعوا بود و من کلی زحمت و خلاقیت به خرج میدادم بلکم دعوا ختم به خیر شه ولی کامنتای گرانقدرم ارسال نمیشد که نمیشد. بعد از خستگی به وضعیت ابن سبیل افتادم و به ی سلام اکتفا کردم. خخخ نگو که سلامم پر از سلامتی بود و به مقصد رسید. به گمونم یکی هم جواب سلاممو داد. خخخ
حسین من استاد نیستم. لنا دختر خوبم به نظرم ذاتا در این موارد استاده. حسین آگاهی هم خوبه. استاد راهنما.

خدارو شکر که کپی کردن توی تلگرام غیر فعال نیست.
کامنتای شما رو کپی کردم و توی تلگرام براش فرستادم.‌
به گمونم رفته توی سایت ناشنوایان و اونجا با اون صداش هی می خونه و هی ملت براش کف میزنن. خخخ ننه هم هوا برش داشته ?

ابراهیم پسر کچلم بیا بغل ننه. خخخخخخخخ. ابراهیم نابیناها پیرم کردن. موهام سیفید شده دس و پام میلرزه دیگه نمیتونم خودما تا سایت برسونم و بشینم کامنتم بنویسم. همون پشت صحنه میشینم نیگاتون میکنم بسه. آکله م ریختته. بد صدام خوددی. من هنوز رهگذر خوش صدا و خوش صورت و خوش سیرت و خوشبخت و خوش برخورد و خوشگل و خوشمزه و خوشمرام سایتم. خخخخخ.
حالا تا اینجا اومدم خوبیت نداره از داداش رعدم تشکر نکرده برم. ممنون رعد بارانی که این مطالب را با ما به اشتراک میگذاری. من میخونم و تا جایکه بشه تمرینارم انجام میدم. زندگیمم خدا را شکر پر از اتفاقات ریز و درشت قشنگه. خدا تو رو برا نابیناها نگهداره. منو که نگه نداش. خخخخخخخخخ

آااااااااخخخخخ ببین کی اینجاست
ننه چقدر خوشحال شدم بعد مدتها بجز صدات خودتم اومدی
تبریز مهآلودو خوندم وای چقدر …
خوش دیگه ای نمونده بود برداری بچسبونی خودت؟؟؟
پساپس تولدتم مبارکا باشه

رهایی خواهر فرتوتم گوش بگیر ببین چی میگم:
اینکه پیر شدی به خاطر این بوده که به حرفهای نازیبا توجه کردی و به ما دوستان فرهیخته بی توجهی کردی خخخ خداییش از دیدن رعد و آبراهام و لنا و آگاهی و ریحانه و عطا و حاتمی و آسمانه و حسین و سارای و سایر بستگان کیه که شاد و شنگول نشه خخخ
***
عالیه که جذبهای ریز و درشت داری.‌ ادامه بده و مبحث تجسم خلاق پارسالو مرور کن

سلام. همچین نوشتین کارگاه تخصصی فکر کردم حالا چیچی هست. یه مشت حرف حساب که این همه شلوغ کردن نداره. خخخ. ولی جالبه مطالب شما همه مباحث روانشناسی رو جمع کرده زیر یه عنوان اونم اعتماد به نفس. خب البته اینم به نوعی میتونه مفید باشه.

سلام
به به جوانمرد دونا و زیرک اومده به محفلمون
پسرم یاد بگیر از رعد اساطیری خخخ آفتابه لگن هفت دست ولی شام و ناهار هیچی هههه همینه دیگه رعد بزرگ با آرا و ویرا و اصطلاحات ثقیل و سنگین همه چیو خوب جلوه میده خخخ پس معلوم شد اعتماد به نفسم کم کم داره بالا میره هههه
***
جوانمرد دانا از شوخی بگذریم علت این اسم این بود که پارسال کارگاه های تخصصیو منتشر کردم. بعدا فهمیدم که تا وقتی باورها و اعتماد به نفسمون تغییر نکنه پیشرفتی نمیکنیم. در این مسیر با ای اف تی و ….نیز آشنا شدم. خلاصه غمت ندم گفتم بهتره دیگه تخصصیترش کنم خخخ

دیدگاهتان را بنویسید