خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
دانلود نرم افزار MdxBuilder برای ساخت گلاسوری دیکشنری M dict!

به نام خدایی که در همین نزدیکیست.
یه سلام گرم و صمیمانه تقدیم شماهایی که لطف میکنین و این پست رو مطالعه میکنین و سلام گرمتر من هم تقدیم اونایی که تواناییشو دارن و به غیر از مطالعه کمر همت به کمک کردن میبندن.
خب دوستان حال و احوالتون چطوره؟
انشاء الله که خوبو خوشو سلامت هستین؟
برم که ادامه جمله ای رو بدم که توی سلامم نوشتم!
سلام ویژه تقدیم کسایی کردم که کمر همت به کمک میبندن. میدونم که میپرسین چه کمکی؟ و کجا؟
عرض میکنم خدمتتون.
یکی از دوستان که برای خودشون توی زبان آموزی فعالیت میکنن و مدتهای مدیدی هست دارن برا خودشون از کتابها و پادکستها گرفته تا نرم افزارها و دیکشنریهای مختلف و بیشمار رو تست میکنن و مورد استفاده قرار میدن تصمیم گرفتن چیزای مفیدی رو که به دست آوردن با همه دوستان به اشتراک بگذارن.
یکی از مواردی که به نظرشون مورد استفاده همه دوستان میتونست قرار بگیره نرم افزار MDict هست.
حالا تصمیم گرفتن که نحوه ساخت گلاسوری برای MDict رو برا دوستان خودشون به اشتراک بگذارن. که من نوشته ایشونو بدون هیچ دخل و تصرفی اینجا میذارم. هر سؤالی که داشتین هم اگر خودشون صلاح دونستن که تشریف میارن جواب میدن و اگرم همچنان قصد نداشتن خودشون وارد بشن که قطعا خواننده کامنتها هستن میان میبینن و جواب کامنت رو میدن که من بذارم.
تا یادم نرفته لینک نرم افزاری که قرار هست باهاش کار کنین رو بذارم.
اسمش MDictBuilder هست که از این لینک میتونین دانلود کنین
دانلود
راستی ممکنه بپرسین MDict چی هست؟
اونایی که پست خانم قاسمی رو هشت مهر خوندن راجع بهش یادشون هست. اما اونایی که نخوندن اول برن پست رو از این لینک بخونن به طور کامل در جریان قرار میگیرن.
خب از این خط ببعد توجهتون رو به نوشته های ایشون جلب میکنم:
سلام دوستان اینم یه پست باورنکردنی که خیلی خوشحال کنندست علاوه بر گلاسو ریهای زیادی که برای دیکشنری mdict وجود داره، میتونین با این برنامه خودتونم گلاسوری بسازین!
من قصد آموزش برنامه رو ندارم ضمن اینکه توان یا فرصتی برای تست همه قابلیتها هم نداشتم مثلا میتونین علاوه بر گلاسوری متنی گلاسوری ای بسازین همراه با صوت و تصویر ولی چند مورد کد در اختیارتون میذارم تا کارتون در ساخت گلاسوری متنی در حد ابتداییش راه بیفته.
اما قبلش توضیحی با مثال برای معرفی کلمه و تعریفش:
در یه فایل text اول خود کلمه رو مینویسیم خط بعدی که اومدیم تعریفش رو میذاریم و تموم که شد دوباره خط بعدیش با کد کار کلمه رو به اتمام میرسونیم.
برای مثال:
Emoji
A small digital image or icon used to express an idea or emotion.
</>

جایی که کلمه ای تعریفش با کلمه دیگه ای که قبلا تو گلاسوریمون آوردیم عینا مشابه هست میتونیم این کد رو بدیم تا در حجم گلاسوری صرفه جویی کرده باشیم @@@LINK=کلمه مورد نظر بازم مثال شاید بهتر باشه پس فرض میکنیم بسیار خوب با عالی مشابه هست مینویسیم:
بسیار خوب
@@@LINK=عالی
</>

با این کار وقتی بسیار خوب جستجو بشه تعریف عالیرو بهمون نشون میده.

ولی یه زمانی هم هست میخوایم با لینک به مدخل، نشون بدیم که کلمه ای با کلمه دیگه مترادف هست که با مثالی بین British colonial rule و British Empire اینطوری انجام میدیم.
British colonial rule
<a href=”entry://British Empire”</a>
</>
هرچند شاید زیاد مثال خوبی نبود ولی مهم کدش هست.
یه سری کدهای html هم برا زیباتر بیرون اومدن گلاسوری داریم که با یه سر به آموزش کدهای html میتونین در بیارین مثلا هدینگ بندی، لیست بندی و…
یا کد
باعث میشه تعریفای طولانی در خطوط جداگانه قرار بگیرن از اونجا که گلاسوریا هم در موبایل و هم در کامپیوتر قابل استفادن این مخصوصا به نظرم روی موبایل که تعاریف رو میبینیم جلوه بهتر و منظمتری داره.
کارتون که رو فایل text تموم شد نوبت استفاده از برنامست تا فایلتون رو به فرمت mdx تبدیل کنه.
پس برنامه رو که نیاز به نصب نداره باز میکنین، فایلتون رو میدین، محل فایل خروجی رو انتخاب میکنین ترجیحا دادن مسیر بهتر از انتخابه. مثلا اگه آدرس فایلتون بعد از انتخابش از این قراره: d:\glossary.txt در ادیت باکس بعدی تایپ کنین: d:\glossary.mdx از اولین باکس قالب MDict(Html) رو انتخاب میکنین، بعد استارت رو پیدا کرده انتخاب میکنین و اجازه میدین که کارشو بکنه بعدشم لطف میکنین گلاسوری تونو که میتونه آموزش زبان عربی، ترکی، و… یا اصلا تعاریف و آموزشهای علمی یا هر چیزی غیر از مباحث زبان باشه با ما تو این سایت به اشتراک بذارین
اینم توضیح خیلی کوتاهی درباره برنامه بود ولی اگه کسی مایل بود میتونه آموزش مفصلتر این کار رو از فایل manual_Eng.txt دنبال کنه و به من و بقیه به شکل صوتی یا متنی یاد بده قالبهایی غیر از html هست که البته من نشد که اونارم یاد بگیرم و توضیحات و کارها و کدهای دیگه ای که من بهشون یا وارد نیستم و یا فرصتی برا تست و یادگیریش نداشتم.
راستی دوستان توجه داشته باشین در پست معرفی mdict نسخه کامپیوتریش که مدتی پیش منتشر شده بود به خاطر دستکاری تنظیماتش مشکلاتی پیدا کرده که توصیه میشه مجددا فایل کمتر از یک مگابایتی دستکاری نشده برنامه رو دوباره از لینک زیر بگیرین:
دانلود
از صمیم قلبم امیدوارم مشکلات اسکریپتی این دیکشنری بینظیر و بی دردسر و پر امکانات هم توسط یکی از عزیزان حل بشه سپاسگزارم.
موفق و پیروز بمانید.

۱۳ دیدگاه دربارهٔ «دانلود نرم افزار MdxBuilder برای ساخت گلاسوری دیکشنری M dict!»

سلام. همونطور که دوست عزیزم خانم شفیعی در پست اشاره کردن، از اونجایی که نرم افزار کامپیوتری که من در پستم گذاشتم، یه سری تنظیمات شخصی روش اعمال شده. برای همونه که صفحه خوان نمیخونه. شما مجددا از لینکی که رقیه جان گذاشتن دانلود بفرمایید و توجه داشته باشید همه گلاسوریها رو بهش معرفی نکنید چون هنگ میکنه. مثلا دهتا بیستا رو انتخاب کنید. بعد بقیه تنظیمات رو طبق مطالب پستم پیش برین، حل میشه.

سلام خانوم شفیعی خوب هستین آلی بود پستتون راستی یک سوال من دیکشنری پرس آوا یه ۳ را لازم دارم میشه اینجا یا تو تلگرام یا ایمیل برام بفرستین ایمیل rezakhatibi1343@gmail.com تلگرام@webhoste از مدیران عزیزم معزرت میخام که این دیدگاهو اینجا گذاشتم لطفا تعیید کنید و هیچ ویرایشی انجام ندین تا بتونم دیکشنری که خودشون زحمت ویرایش کشیدنو ازشون بگیرم سپاس گذارم

سلام من دیکشنری حییم رو تونستم فایل متنیشو از یجا گیر بیارم. فکر نمیکنم اصلا نسخه الکترونیک این دیکشنری جایی باشه. ولی برای ساختن فایل mdx به مشکل خوردم باز نمیشه. اگر بتونید کمک کنید درستش کنم عالی میشه. ای دی تلگرام من lostact ایمیل lostact@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید