خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

26، 27، 28 اسفند، با هات گوش کن، به مناسبت نوروز 99 همراه باشید

سلام بر ساکنین و عابرین و مرتبطین به محله ی خودمون. محله ی نابینایان.
با خونه نشینی چطورین این روزا؟
بساط کتاب خونی و فیلم بینی و البته خونه تکونیتون پهنه آیا؟
بوق و کَرنای کُرونا دور و بر شما هم بلند بلند میزنه؟
از اتاق فرمان، که به دلیل قرنطینه مجازی شده ، بدون دخالت دست طوری که من نابینا بفهمن اشاره میکنن که درسته که طبل بزرگ کُرونا امسال ضرب حاجی فیروز توی خیابونو جمع کرده ولی کی گفته بساط شادی و شور مجازی باید تعطیل باشه؟
و از همین لحظه هست که دوباره هات گوش کن، مؤثرتر از همیشه وارد عمل میشه و میخواد به اصطلاح مردم خانه نشین کوچه و بازار، حسابی بترکونه.
آقایون و خانومای گلی که شما ساکنین و عابرین و مرتبطین به محله ی نابینایان باشید میدونید که حافظ شیرازی فرمودند:
بیا تا گل بر افشانیم و مِی در ساغر اندازیم.
فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم.
تکلیف گل افشانی که این روزا معلومه. دومی هم که دیگه نگم براتون. سومی هم کار ما نیست که بریم سقف فلک رو سوراخ کنیم. ولی خداییش چارُمیش که ازمون بر میاد!
آره…. گفتیم امسال به حرف حضرت حافظ یه کوچولو گوش کنیم و یه طرح نو نوروزی در اندازیم. باشد که حال دلهای تو خونه پوسیدمون بهتر بشه.
خدمت شما که عرض کنم تا پارسال جناب حاجی فیروز وقتی تشریف میاوردن تو محلمون دم می‌گرفتن:
حاجی فیروزه…. سالی یه روزه….
به همین سیاق برنامه ی نوروزی هات گوش کن هم سالی یه روز میشد. حالا که حاجی فیروز خونه نشین شده با اجازه ی ایشون و همه ی خانوما و آقایون بزرگوار محله، برنامه ی نوروزی هات گوش کن امسال سه روزه و توش از انواع و اقسام مصاحبه با انواع و اقسام خواننده و دوبلور پیدا میشه تا نمایش و مستند و مسابقه و بخشهای هیجانی قابل توجه دیگه که تلاش میکنه مُشت محکمی به دهان غم و غصه ی ناشی از کُرونا بزنه و بدون همکاری ساقی، بنیاد لشکر غم رو برای مخاطبین تیم‌تاک مشترک محله ی نابینایان و شب روشن و شنونده های رادیو گوش‌کن بِکَنِه.

پس؛ دوشنبه بیست و ششم، سه شنبه بیست و هفتم و چهارشنبه بیست و هشتم اسفند ماه از ساعت 20، هم در تیم تاک و هم از طریق رادیو اینترنتی محله نابینایان با هات گوش کن همراه باشید.

و اما مسابقات و نحوه شرکت و ثبت نام:

 

 

مسابقه ویژه ی قند پارسی: 26 اسفند‌ماه

یکی از مُعزَلاتی که گریبان‌گیر اکثر افراد است، چگونگی تنظیم یک نامه ی اداری است.
قند پارسی با عنایت به وجود این مشکل قصد دارد مسابقه ای ترتیب دهد تا دوستان عزیز شنونده بتوانند با تمرین نامه نگاری اداری این مشکل را رفع کنند.
دستور‌العمل و قوانین مسابقه:
دوستان باید فایل مسابقه را که با دو فرمت docx و txt در شب اجرای برنامه، از آدرسی که در محل برگزاری (سرور تیمتاک) اعلام میشود دریافت کرده و پس از آن ده دقیقه زمان در اختیار خواهند داشت تا هفت غلط موجود در متن نامه را کشف کرده به صورت یک عدد هفت رقمی به یوزر تیمتاکی که اعلام خواهد شد ارسال کنند. برای سهولت در کار دوستان در کنار هر سطر، شماره آن قرار داده میشود. باید توجه داشت که این امکان وجود دارد که بیش از یک غلط در هر سطر موجود باشد.

منبع طرح پرسش:

پرسشها از کتاب آئین نگارش نامه های اداری با نویسندگی سید کاظم امینی طرح میشوند که میتوانید فایل صوتی کتاب را از اینجا دریافت کنید.

مسابقه حرف آخر: 27 اسفند‌ماه

توی این مسابقه، یک نخ راهنما وجود داره که با پاسخگویی به اولین سؤال سر نخ رو پیدا میکنید و بعد با راهنمایی پاسخ هر سؤال، به پاسخ سؤال بعدی پی میبرید و کار پیش میره تا به انتهای نخ برسید و برنده بشید.
توضیح واضحاتش این که ما 10 سؤال ازتون میپرسیم.
اگر به سؤال اول پاسخ بدید، آخرین حرف پاسخ اون سؤال میشه اولین حرف از پاسخ سؤال دوم، آخرین حرف از پاسخ سؤال دوم میشه اولین حرف از پاسخ سؤال سوم و کار به همین صورت تا سؤال دهم ادامه پیدا میکنه.
اگه شرکت کننده ای سوال اول رو پاسخ نداد، یک سوال از 9 سوال باقیمانده نیز براش حذف میشه. این روال ادامه داره تا زمانی که تعداد خطاها به 3 برسه، در این صورت هیچ امتیازی برای فرد شرکت کننده ثبت نمیشه.
در کل سه بار فرصت دارید که غلط پاسخ بدید و البته هر بار که غلط پاسخ میدید، چون نختون تیکه تیکه میشه، کمی هم از انتهای نخ به عنوان جریمه قیچی میکنیم.
در این مورد دیگه تا روز مسابقه توضیح بیشتری نمیدم خخخخخخ!

محاسبه و پرداخت جایزه این مسابقه هم کمی با همیشه متفاوته، در واقع جایزه این مسابقه نیز به تعداد پاسخهای درست برنده مسابقه بستگی داره و نفر اول به ازای هر تعداد سوالی که پاسخ صحیح داده، مبلغی رو از ما دریافت میکنه.
برای مثال اگه مبلغ 100 میلیون برای جایزه این مسابقه در نظر گرفته باشیم و با توجه به اینکه تعداد حداکثر 10 سوال از هر نفر پرسیده میشه، به عبارتی هر سوال معادل 10 میلیون ارزش داره و اگر فرد برنده فقط به 5 سوال پاسخ صحیح بده مبلغ 50 میلیون از ما دریافت میکنه.

انتهای پست میتونید از طریق فرم ثبت نام کنید.

مسابقه جا‌مانده: 28 اسفند‌ماه

تو این مسابقه، یه تعدادی کلمه براتون خونده میشه، بعد دوباره خونده میشه، سه باره خونده میشه، چهار باره و پنج باره هم خونده میشه!
فقط با این تفاوت که هر دور یکی از کلمات حذف میشه!
شما باید اون کلماتی که حذف میشن رو به خاطر بسپارید و بعد از پایان آخرین دور، در فرصت کوتاه چند ثانیه ای که داده میشه اونها رو به ما بگید.
اینجا هم اون نخ معروف وجود داره خخخخ!
یعنی ترتیب کلمات اهمیت داره.
شما باید به ترتیب کلماتی که حذف شدن رو به ما بگید تا امتیاز بگیرید.
اگه اولی رو درست نگید که کلا هیچی به هیچی!
اگه اولی و دومی رو درست بگید و سومی غلط باشه، امتیاز همون دو تای اول رو میگیرید و به همین ترتیب تا آخرین کلمه حذف شده.

بازم فرم ثبت نام در انتهای پست.

این نکات را پیش از ثبت نام در مسابقات حتما بخوانید.

  1. ماجرای همیشگی داشتن حساب تیمتاک و ارائه مشخصات اون در فرم ثبت نام رو دیگه تکرار نمیکنم و فقط خدمتتون یادآوری میکنم.
                        1. در مسابقه قند پارسی همه حاضرین در تیمتاک امکان شرکت خواهند داشت.
  2. شما توی فرم ثبت نام امکان انتخاب هر دو مسابقه حرف آخر و جا‌مانده رو دارید؛ اما به خاطر این که تعداد نفرات برای هر مسابقه محدود به حداکثر 15 نفر خواهد بود، اگر فقط یکی از مسابقات رو تیک بزنید، برای شرکتتون در همون مسابقه البته به ترتیب زمان ثبت نام، اولویت در نظر گرفته میشه؛ اما اگر هر دو مسابقه رو تیک زده باشید، اولویت شرکتتون ابتدا برای مسابقه 27 اسفند، یعنی حرف آخر در نظر گرفته میشه و اگر مسابقه دوم یعنی جا‌مانده بر اساس اولویت بندی خودش پر نشده باشه، نام شما هم در اون مسابقه قرار میگیره و میتونید در هر دو مسابقه شرکت کنید.
  3. شماره تلفن رو توی مشخصات به هیچ وجه فراموش نکنید؛ روز یا روزهای مسابقاتی که انتخاب کردید، گوش به زنگ تماس بوده و حتما پاسخ بدید و در زمان مورد نظر حتما در سرور تیمتاک حاضر باشید و توجه داشته باشید که ممکنه در صورت رعایت هر کدوم از این موارد، برای شرکت در مسابقات انتخابی انتخاب نشید.
  4. فرصت ثبت نام در مسابقات، تا زمانی هست که یا حد‌ نساب نفرات هر مسابقه پر بشه و یا زمان نهایی مهلت ثبت نام تمام شد!