پاسخ به ۵۱ پرسش در یک کتاب

چرا برای من این اتفاق افتاده است؟ چگونه به کودکم کمک کنم تا وضعیت خود را بپذیرد؟ در مورد فرزندم به دیگران چه بگویم؟ فضای خانه برای کودک آسیب دیده بینایی چگونه باید باشد؟ بینایی چگونه ارزیابی میشود؟ چه راهکارهایی برای رشد و تحول کودکان آسیب دیده بینایی وجود دارد؟ کودکان آسیب دیده بینایی در تحول مهارتهای اجتماعی با چه مشکلاتی مواجه هستند؟ چه نوع بازی و اسباب بازی برای کودکان آسیب دیده بینایی مناسب است؟
همراهان عزیز! سلام. همه آنچه در بالا مطرح شد به همراه ده ها سؤال و دغدغه دیگر در حوزه های مختلف از جمله مهارت‌های حرکتی، خودیاری، اجتماعی، بهداشت فردی و … مواردی هستند که نویسندگان کتاب راهنمای فرزند‌پروری با زبانی بسیار ساده و روان به آن پرداخته اند.
در بخشی از مقدمه کتاب میخوانیم: بنا بر پژوهش‌های انجام شده، مراحل تحول همه کودکان از یک الگوی جهان شمول پیروی می‌کند. لذا با غنی کردن محیط، سرعت تحول بهبود مییابد و تأخیرها کمتر میشود. این ادعا، به استناد موفقیتهای چشمگیر افراد نابینای مطلق مادرزادی است که در حیطه های گوناگون علمی، آموزشی، فرهنگی و هنری به خوبی درخشیده اند.
مطالعه کتاب حاضر را به تمامی مشاوران، معلمان، مربیان، والدین و سرپرستان افراد نابینا پیشنهاد میکنم.
در شبکه تلگرام نیز کانالی با نام راهنمای فرزندپروری ایجاد کرده ام که محتوای کتاب در ۵۸ فایل صوتی و با برچسب‌گذاری هر یک از موضوعات در دسترس خوانندگان می‌باشد.
بسته صوتی کتاب نیز در یک فایل زیپ شده از اینجا قابل دریافت است.

فاطمه جوادیان

درباره فاطمه جوادیان

چند سالیست که در یکی از خیابان های پردرخت این محله، خانه ای ساخته ام. در خانه ما ساز هست؛ آواز هست؛ انواع بازیهای فکری برای کودکان و بزرگ سالها هست؛ ماشین و عروسک برای کودکان هست؛ چای و قهوه و چای سبز و شکلات داغ و ترشی و شربت هم به همراه بیسکویتهای خوشمزه هست. در محله مهمانی میدهم؛ به مهمانی میروم؛ و خلاصه روزهای خوبی درین محله دارم. باران که میبارد، کنار پنجره، گوش می سپارم به آمد و شدهای مردم؛ اتومبیلهایی که گویی همچون قایق بر روی امواج خیابان ها شنا کنان به سرعت در حرکت اند؛ به صدای باز شدن چترهایی که درست بعد از بسته شدن درهای آهنی خانه ها به گوش می رسد. چند سالی آموزگار کودکان استثنایی بودم. نمینویسم نابینا؛ چون، بیشتر آنها علاوه بر نابینایی، دارای آسیبهای چندگانه همچون کم شنوایی، اتیستیک، کم توانی ذهنی و نیز نارساییهای جسمی هستند. و حالا به عنوان کارشناس کودکان با آسیب بینایی در اداره آموزش و پرورش استثنایی استان حضور دارم و در سطحی وسیعتر سکاندار این کشتی خوش آتیه هستم. درس هم میخوانم تا به مدد علم نوین همچنان دلم را به خواسته هایم که همانا رشد و تعالی خود و فرزندانم هست، گره زده باشم. به راه بادیه رفتن، به از نشستن باطل. اگر مراد نیابم، به قدر وسع بکوشم.
این نوشته در آموزش, آموزش های رایگان, اجتماعی, اخبار, اطلاع رسانی, صوتی, کتاب, کتاب صوتی, کودکان و نونهالان ارسال و , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

8 Responses to پاسخ به ۵۱ پرسش در یک کتاب

  1. 1
    حدیثه اسدزاده says:

    سلام به خانم جوادیان عزیز.
    امیدوارم خوبِ خوب باشید.
    چه خوب که اولم و از شما مدال طلا میگیرم.
    بسیار ممنونم از کتاب خیلی خوبی که اینجا گذاشتید. حتما دانلود و استفاده می کنم.
    اتفاقا خیلی به موضوع پایان نامم مرتبطه.
    موفق و سربلند باشید بزرگوار.

  2. 2
    ابراهیم says:

    سلام خانم جوادیان عزیز و گرامی
    خدا قوت ممنونم بابت کتاب در اولین فرصت حتما میخونمش
    شاد و برقرار باشید

  3. 3
    نازنین says:

    سلام.
    فعلا فقط فهرست و مقدمه کتاب رو توفیق داشتم بشنوم و مطالعه کنم. انصافا کتاب خوب و مفیدی میتونه باشه ممنون که اینجا هم کتاب رو به اشتراک گذاشتید. موفق و سربلند باشید.

  4. 4
    ندا says:

    سلام خانم جوادیان عزیز
    من کتاب را خوندم و به نظرم بسیار کتاب مفیدی است . اولا اگر ممکنه فایل pdf کتاب را هم در محله بگذارید و برایش محدودیت دسترسی بذارید تا فقط اعضا بتونن دانلود کنند و یکی مثل من بتونه کتابو در اختیار والدین بذاره.
    دوما بهتر بود در کتاب به والدین تکنیکهای خودمراقبتی روانی بیشتری آموزش داده میشد.
    سوما میشه خواهش کنم لطف کنید و پیامهای خصوصی تونو چک کنید.

    • 4.1

      سلام بر ندا خانم عزیز! من فایل pdf این کتاب را ندارم. اما چنانچه شما آموزگار مدرسه استثنایی باشید حتماً این کتاب به مدرسه شما هم رسیده. از طرفی من پیام های خصوصی را دیروز چک کردم و به پیام شما هم پاسخ دادم. خوشحالم که کتاب رو مطالعه کردید و تا حد زیادی هم آن را پسندیده اید.

دیدگاهتان را بنویسید