خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
دانلود جدیدترین نسخۀ nvda (2020.1)

سلام خدمت هم محله ای های عزیز. امیدوارم حالتون خوب باشه. طاعات و عبادات همگی قبول.

امروز بعد از مدت ها اومدم با نسخۀ جدید صفحه خوان NVDA. قبل از اینکه لینک دانلود رو تقدیم کنم، توجهتونو به آخرین تغییرات این صفحه خوان جلب میکنم.

۲۰۲۰.۱
از نکات برجسته‌ی این نگارش میتوان به پشتیبانی از چند نمایشگر بریل جدید از HumanWare و APH اشاره کرد. همچنین، بسیاری از اشکالات مهمی که در نسخه‌ی پیشین بود، از جمله اشکال در خواندن ریاضی در Microsoft Word با استفاده از MathPlayer و MathType، برطرف شده است.
امکانات جدید
• در کروم، مورد درحال حاضر انتخاب‌شده در لیست‌باکس‌ها، همانند NVDA ۲۰۱۹.۱ دوباره در حالت مرور نمایش داده میشود. (#10713)
• حالا میتوانید روی دستگاه‌های دارای صفحه‌ی لمسی، با یک ضربه‌ی انگشت و نگه‌داشتن آن، راست‌کلیک موس را اجرا کنید. (#3886)
• پشتیبانی از نمایشگرهای بریل جدید: APH Chameleon 20، APH Mantis Q40، HumanWare BrailleOne، BrailleNote Touch v2، و NLS eReader. (#10830)
تغییرات
• NVDA زمانی که در حالت «خواندن همه» باشد، از قفل شدن یا به خواب رفتن سیستم جلوگیری میکند. (#10643)
• پشتیبانی از قاب‌های داخلی با پردازش جداگانه در فایرفاکس. (#10707)
• برگرداننده‌ی بریل Liblouis به نگارش 3.12 به‌روز شد. (#10161)
رفع اشکال
• مشکل خوانده نشدن نماد یونیکُد منفی (U+2212) برطرف شد. (#10633)
• هنگام نصب افزونه از پنجره‌ی مدیر افزونه‌ها، نام فایل‌ها و پوشه‌ها در پنجره‌ی گشتن، دوبار خوانده نمیشود. (#10620, #2395)
• در فایرفاکس، هنگام بارگزاری Mastodon با رابط کاربری وب پیشرفته، همه‌ی تایم‌لاین‌ها بدرستی در حالت مرور نمایش داده میشوند. (#10776)
• NVDA حالا در حالت مرور، برای کادرهای علامت‌زدنی که علامت ندارند، «بدونِ علامت» را اعلام میکند. این کار پیش از این بعضی اوقات انجام نمیشد. (#10781)
• کنترل‌های سوییچِ ARIA، دیگر اطلاعات گیج‌کننده‌ای مثل «فشرده‌نشده علامت‌دار» یا «فشرده‌شده علامت‌دار» را اعلام نمیکنند. (#9187)
• صداهای SAPI4 دیگر نباید از خواندن متن معینی سر باز بزنند. (پیش از این هنگام خواندن موارد در پنجره‌ی مرورگر ویندوز یا هنگام تایپ، چیزی خوانده نمیشد.) (#10792)
• NVDA میتواند دوباره معادله‌های ریاضی را در Microsoft Word بخواند و با آن‌ها تعامل کند. (#10803)
• NVDA چنانچه در حالت مرور، یکی از جهت‌نماها را فشار بدهید در حالی که متنی انتخاب شده باشد، دوباره انتخاب نشدن متن (خارج شدن متن از حالت انتخاب) را اعلام خواهد کرد. (#10731).
• NVDA چنانچه خطایی هنگام آغاز به کار eSpeak رخ بدهد، دیگر خاموش نمیشود. (#10607)
• خطاهایی که به واسطه‌ی یونیکُد در ترجمه‌ی میانبرها اتفاق می‌افتد، دیگر نصب‌کننده‌ی NVDA را متوقف نمیکند. مشکل با برگشتن نصب‌کننده به متن انگلیسی برطرف میشود. (#5166, #6326)
• در حالتی که ویژگی «خواندن سطحی» در خواندن همه‌ی متن فعال باشد، هنگامی که با جهت‌نماها از فهرست‌ها و جدول‌ها خارج میشوید، NVDA دیگر پشت سر هم، خروج از فهرست یا جدول را اعلام نمیکند. (#10706

شما میتونید آخرین نسخه رو از اینجا دانلود کنید.
دانلود از منابع محله

تا درودی دیگر، بدرود.

۱۳ دیدگاه دربارهٔ «دانلود جدیدترین نسخۀ nvda (2020.1)»

سلام. قربونت. ما بیشتر. راستش در نسخه های جدید راهی برای نگفتن پرانتز بسته نیست. از نسخۀ ۲۰۱۷.۴ به بعد این مشکل وجود داره و هنوز حل نشده. ضمنا از همین نسخه به بعد ۲ کلمۀ “دیگه” و “شو” رو بد تلفظ میکنه که فکر کنم این مشکل هم تا انقلاب مهدی حل نشه.

سلام خدمت همه ی دوستان و سلام خدمت آقا کامبیز, طاعات همگیتون قبول باشه انشا الله, من یه راه حل برا این مشکل براتون اینجا مینویسم, خودم هم امتحان کردم و دیگه الامت پرانتز بسته برام خونده نمیشه, راه حلش هم اینه که, این سِرت و ان بزنید تا واردِ منوی nvda شوید، به Preferences و سپس speech dictionarys و سپس default dictionary بروید. با استفاده از کلیدِ تب روی دکمه ی add قرار بگیرید و اینتر بزنید. پرانتز بسته را با استفاده از شیفت و ۰ تایپ کنید، تب بزنید و دو بار فاصله تایپ کنید. نهایتا با زدنِ دکمه ی اینتر تغییرات را ذخیره کنید, من در nvda نسخه ی ۲۰۲۰.۱ امتحان کردم و از شر خوانده شدن الامت پرانتز بسته خلاص شدم, انشا الله که به کار شما هم بیاد و مشکلتون حل بشه, موفق و سلامت باشید

سلام. ممنونم از راه حلتون. البته اگه طراحان این صفحه خوان مشکل خوندن پرانتز بسته رو حل میکردند، بهتر بود. فکر کنم با روشی که گفتید، مشکل بد خوندن کلماتی که در دیدگاه قبل بهش اشاره کردم هم حل بشه.

سلام.
مرسی که این راهکار رو با کاربران به اشتراک گذاشتی.
راهکار خوبیه ولی فقط برای اونهایی کاربرد داره که سرعت بالا استفاده میکنن (که به نظرم بیشتر از نود درصد کاربران) هستن.
ولی مثلا اگه من برای امتحان و تست هم که شده، از این ای اسپیک جدید استفاده کنم و سرعت بالا هم استفاده نکنم، اونوقت چطوری میتونم متوجه بشم که کجا پرانتز هستش؟
پرانتز خوبیش اینه که از nvda 15.4 به بعد، یه مکث کوتاه میکنه و ما میتونیم متوجه بشیم که کلمه ای داخل پرانتز هستش.
اگه پرانتز اعلام نشه که خیلی عالیه.
ولی با این روشی که شما گفتی، مکثی هم که میکنه برداشته میشه و اونوقت کاربر نمیتونه متوجه بشه که کجا واقعا پرانتز هستش!
راهکار دیگه ای هم داره به نظرت که فقط پرانتز اعلام نشه ولی مکث کوتاهی که گفتم از nvda 15.4 به بعد اضافه شده هم حذف نشه و ما بتونیم متوجه بشیم کجا پرانتز وجود داره؟
ممنون میشم اگه بازم راهکار بهتری برای حل این مشکل وجود داره بگی.
راستی خودم تست کردم و این مشکلات علامتها متأسفانه فقط با زبان فارسی هستش!
یعنی مثلا اگه زبان خوندن متون رو انگلیسی آمریکایی تنظیم کنی، دیگه مشکل خونده شدن علامتها رو نداری!
ولی مشکل اینه که اونوقت دیگه نمیشه با ای اسپیک آمریکایی، متون فارسی رو بخونیم! خخخخخخخخ

سلام خدمت همه ی دوستان و سلام خدمت سرکار خانم آیت, طاعات همگی قبول باشه انشا الله, من به غیر از این راهی که عرض کردم راه دیگه ای بلد نیستم و سراغ ندارم, برای این هم که در یک متنی که الامت پرانتز بسته وجود داره را برامون بخونه هم متاسفانه من راهکاری به نظرم نمیرسه, بقیه ی دوستان اگه راهی هست انشا الله میان اینجا مینویسند تا ما هم یاد بگیریم و استفاده کنیم, موفق و سلامت باشید همگی

سلام. قربونت. سلامت باشی. این مشکل صفحه خوان ها نیست. فکر نکنم این مشکل صفحه خوان NVDA باشه. اگه حجم یه فایل کم باشه و شما بخوای عمل کپی یا کات رو انجام بدی، جاز فرصت نمیکنه یکی یکی درصد ها رو بخونه. تا بخواد چنین کاری بکنه، فایل کپی یا منتقل شده. این مورد در بارۀ فایل هایی که دانلود هم میکنی و حجمش کمه صدق میکنه. به هر حال اگه واقعا برات مهمه که درصدها رو بخونه که به نظر من خیلی مهم نیست، باید با دست اندرکارانش صحبت کنی. متأسفانه کاری از دست من برنمیاد، وگرنه مخلصت هم بودم.

سلام.
تشکر میکنم از انتشار این ورژن از nvda.
من که ویندوزم خوشبختانه پشتیبانی نمیکنه از ورژنهای جدید.
و ای اسپیک رو هم آقای راشاد لطف کردن و برام فرستادن که ازشون تشکر میکنم.
ولی واقعا کیفیت صدای مورد علاقم پایین اومده و اگه ویندوزم هم میتونست پشتیبانیش کنه،
من همون ۲۰۱۷.۲ رو برای همیشه استفاده میکردم!

دقیقا.
من تا یه ورژن از برنامه ای، ویژگی مهم و واقعا حیاتیی نداشته باشه، من سراغش نمیرم.
حتی ۱۷.۳ هم که رو سیستمم جواب میده، دو سه ماهی ازش استفاده کردم و وقتی کاملا مطمئن شدم چیز مهمی نداره، برگشتم به همون ۱۷.۲!
نه با خونده شدن علامتهای نگارشی میتونم کنار بیام و نه با محرومیت از لهجه شیرین آمریکایی!
باید قید انگلیسی خوندن رو بزنم با لهجه بریتیش واقعا نمیتونم کنار بیام.
و واقعا خوشحالم و خدا رو شاکرم تا زمانی که nvda xp پشتیبانی میکرد، ای اسپیک عالی بود و لهجه آمریکایی هم داشت.
دقیقا از ورژنی که nvda xp رو دیگه پشتیبانی نمیکنه،
مشکل کاهش کیفیت صدای ای اسپیک و حذف لهجه آمریکایی و خونده شدن علامتها هم پیش اومد.
یعنی حتی اگه رو ویندوزم هم جواب میداد، بازم حاضر به استفادش نبودم!
ویژگیهای جدید و تغییرات و باگها رو هم با لینکهاش صدها مورد ازش خوندم و جُز یکی دو مورد، واقعا خوشبختانه ورژنهای جدید چیز مهمی ندارن که من از دست داده باشم!
همون ۲۰۱۷.۲ بهترینه برای همیشه، و از خدا خواستم کمکم کنه، شاکرش باشم و حتی وقتی بالاخره بینا بشیم هم من مثل الآن با کامپیوتر کار و از صفحه خوان nvda 2017.2 استفاده کنم.!

دیدگاهتان را بنویسید