خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
برگزاری دوره آنلاین کار با نرم افزار reaper.

ثبت نام به پایان رسید:
درود بر ساکنین و عابرین محله.

چند هفته پیش، ایده برگذاری کلاس های آموزش نرم‌افزار Reaper مطرح شد, که با استقبال خوبی نیز روبرو بود. از این رو، قصد دارم در فضای تیمتاک محله نابینایان، دوره آموزشی نرم‌افزار reaper را برگذار کنم.

Reaper چیست؟

Reaper یک DAW (ایستگاه کار صوتی دیجیتال) بسیار قدرتمند، منعطف و دسترسپذیر است. از کوچکترین کار ویرایش صدا، تا بزرگترین پروژه های آهنگ‌سازی، این نرم‌افزار می‌تواند انتخاب اول شما باشد.

Reaper مجموعه گسترده ای از ویژگی ها نظیر افکت های فراوان ، نمونه پروژه و… را برای ویرایش و تنظیم فایل های صوتی در اختیار شما قرار می دهد. قابلیت پشتیبانی از ASIO ، ویرایش آیتم های چندگانه، ویرایش و بهینه سازی ظاهر نرم افزار، ویرایش خطی فایل های صوتی متراکم ، بهبود کیفیت و تنوع خروجی ها ، پشتیبانی از پلاگین ، ضبط کامل صدای مولتی ترک و MIDI و… از دیگر امکانات این نرم افزار به شمار می آیند.

به کمک افزونه OSARA (Open Source Accessibility for the REAPER Application), Reaper برای کاربران صفحه‌خوان‌ها دسترسپذیر شده و کنترل‌های خوبی را در اختیارمان قرار میدهد.

در این دوره خواهید آموخت:

نرم افزار reaper به قدری گسترده و قدرتمند است که در هر فعالیتی که نیاز به کار با صدا باشد میتوان از آن استفاده کرد. تمامی قابلیت های این نرم افزار در یک دوره نمی‌گنجد، اما شما پس از پایان این دوره خواهید آموخت:

  • چگونه Reaper را متناسب با امکانات موجود و سلیقه خودتان تنظیم کنید.
  • چگونه صدا ضبط کنید، صدای خود را چک (monitor) کنید و میزان صدا را برای جلوگیری از کم یا زیاد بودن بیش‌از‌حد صدا و نویز زیاد تنظیم کنید.
  • چگونه پروژه های کوچک و بزرگ را مدیریت کنید.
  • چگونه قسمت های مختلف یک پروژه را در فرمت‌های مختلف ذخیره کنید.
  • چگونه فایل صوتی خود را به صورت نامرئی ویرایش کنید.
  • باید‌ها و نباید‌های ویرایش: چه چیز‌هایی باید در ویرایش صدا حذف شوند.
  • چگونه با آیتم ها و ترک (track) ها کار کنید.
  • ویرایش غیر‌مخرب (non-destructive editing) چگونه کار میکند، و چطور در صورتی که همه چیز خراب شد، پروژه خود را از نابودی نجات دهید.
  • چگونه از افکت‌ها استفاده کنید.
  • چگونه توسط پوشه‌ها، با استفاده از کمترین قدرت پردازش به چندین track افکت اضافه کنید.
  • Send چیست و چگونه از آن استفاده کنید. (شاید برایتان پیش آمده باشد که بخواهید وقتی صحبت میکنید، صدای موسیقی به طور خودکار کم شود. در این صورت، این قسمت برای شماست)
  • اتوماسیون چیست و چگونه پارامتر های افکت های مختلف را به طور خودکار تغییر دهید.

نحوه شرکت در دوره:

برای شرکت در این دوره می‌توانید از طریق فرمی که در انتهای پست قرار گرفته ثبت‌نام کنید. هزینه شرکت در دوره 50000 تومان می‌باشد که میتوانید پس از تکمیل فرم ثبت نام، از طریق درگاه محله پرداخت کنید.

لطفا تمامی کادر‌ها را با اطلاعات صحیح پر کرده و در قسمت هدف از واریز، ثبت‌نام در دوره آنلاین reaper را انتخاب کنید. اگر امکان پرداخت آنلاین برای شما میسر نیست، به صفحه پرداخت محله مراجعه کنید، شماره کارت محله را یادداشت کرده و هزینه کلاس را کارت‌به‌کارت کنید. سپس نام و نام خانوادگی، شماره تلفن معتبر و رسید هزینه دوره را برای آی‌دی @hotgooshkon1 در تلگرام ارسال کنید.

این دوره در 4 جلسه 3 ساعته برگذار خواهد شد. زمان برگذاری جلسه ها پنجشنبه ساعت 9 صبح،و   تاریخ  شروع دوره یک هفته بعد از پایان ثبت‌نام خواهد بود.

برای شرکت در این دوره شما به این موارد نیاز خواهید داشت:

  • یک کامپیوتر ویندوزی
  • صفحه خوان (jaws یا nvda). همچنین شما باید بتوانید به خوبی از صفحه‌خوان خود استفاده کنید. در غیر این صورت، ممکن است در استفاده از برخی از امکانات reaper, با مشکل روبرو شوید.
  • برنامه teamtalk, به علاوه حساب کاربری در سرور تیمتاک محله. اگر عضو محله هستید و هنوز در سرور تیمتاک نام کاربری ندارید، در این صفحه درخواست کنید. اگر هنوز در محله ثبت‌نام نکرده اید، از این صفحه اقدام کنید.  حتما تیک درخواست  حساب کاربری تیمتاک را بزنید.
  • تجربه کار با یک نرم‌افزار ویرایش صدا: در این دوره ما به کار با نرم‌افزار reaper خواهیم پرداخت. شما باید با مفاهیم و اصطلاحات پایه آشنا باشید تا بتوانید به بهترین شکل از دوره استفاده کنید.

به جلسه 0 گوش دهید:

هفته گذشته جلسه ای برای نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار reaper در تیمتاک محله برگذار شد. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر و همچنین نصب و راه‌اندازی برنامه، به خلاصه ای از این جلسه گوش کنید.

دانلود reaper با لینک مستقیم

دانلود فایل نصبی osara از این صفحه

دانلود جلسه 0

سؤال من در این پست پاسخ داده نشده. چه کنم…

اگر پاسخ سؤال خود را در این پست نیافتید، می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید.

۲۰ دیدگاه دربارهٔ «برگزاری دوره آنلاین کار با نرم افزار reaper.»

سلام.
تشکر میکنم ازتون.
برنامه که مطمئنا رایگان نیستش درسته؟
یا کلا نسخه رایگانم داره؟
و نفرمودین رو کدوم ویندوزها نصب میشه؟ و ۳۲ بیته یا ۶۴ بیت یا هر دو؟!
نهایتا اینکه لینک دانلود برنامه کار نمیکنه و به جاش، پست آقای محسن صالحی باز میشه!
با تشکر دوباره.

درود.
برنامه پولی هست، اما ۶۰ روز فرصت استفاده رایگان داره که میتونید با استفاده از اون، دوره رو کامل بگذرونید و فرصت اضافه هم میارید. فکر کنم بعد از ۶۰ روز هم بدون کرک بشه ازش استفاده کرد، البته هی بهتون میگه که زمان استفاده تموم شده. هرچند درباره این مسئله مطمئن نیستم.
برنامه رو میتونید روی ویندوز ویستا به بالا نصب کنید، xp رو مطمئن نیستم الآن کار بکنه یا نه.

سلام مجدد و تشکر میکنم از اینکه پاسخ دادین.
راستی لینک دانلود برنامه هم امروز که اومدم سایت دیدم درست شده.
من فکر میکردم برنامه خیلی سنگینی باشه مثل soundforge.
ایمیل من توی شناس نامم هستش میشه یک ایمیل بهم بدین؟
درباره برنامه audacity و همینطور nvda یه سؤال و یه زحمتی داشتم.

سلام
علی آقای عزیز؟
فعلا دوتا سؤال
اول نرم افزار اُسارا رو از کجا باید بگیریم؟
البته اگر تلفزش رو درست متوجه شده باشم. دوم لطف میکنی یه پیام به واتس آپم بدی من یه سؤال خیلی اثاثی دارم؟
شماره واتس آپم:
۰۹۱۰۳۳۳۹۹۱۳
عَلَمدار هستم از یزد.
ممنون و متشکرم ازت.

با سلام خدمت همه ی دوستان هم محلی و با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر, بنده خیلی دوست دارم در این دوره ی بسیار خوب و کاربردی شرکت کنم ولی متاسفانه چون امتحانهام داره شروع میشه و درگیر امتحانها و درسهام هستم نمیتونم در این دوره شرکت کنم, ای کاش بشه که کلاسها را برای کسانی مثل من که امکان شرکت در این کلاس را ندارند هم از اینجا قابل دریافت باشه تا بتونیم از کلاس استفاده کنیم, موفق و سلامت باشید همگی

با سلام خدمت شما

البته منظورم از این پیشنهاد این نبود که هزینه شرکت در کلاس رو نپردازیم
بلکه هزینه رو باید پرداخت کنیم
فقط چون من و امثال من که شرایط شرکت در کلاسها برایمان میسر نیست
حد اقل فایل صوتی کلاسها رو دریافت کنیم و اگر اشکالی هم بود از یه راهی که تعیین بشه مطرحش کنیم
ضمنا اگر لازم باشه به جهت رفع اشکال هزینه ای اضافهتر از دوستانی که حضوری در کلاس شرکت میکنند و اشکالاتشون رو آنلاین مطرح میکنند
بپردازیم تا
زحمتی بر دوستان تحمیل نشود.

ممنونم اگر پاسخ بفرمایید.

التماس دعا یا علی.

سلام. اول که تشکر میکنم از شما به خاطر این آموزش. اما من ی دانش آموزی هستم که هیچ درامدی برای خودم ندارم. ۵۰ تومن تو این دور زمونه زیاد نیستا. ولی کاش حال ما رم میفهمیدین. الان من خودم به خاطر هزینه ی بالای این دوره ی خوب نمیتونم در این دوره ی آموزشی شرکت کنم. خیلی دوست داشتم ولی توی دوره باشم

سلام
عذر میخوام من سهشنبه ساعت ۱۱ شب به بعد بود که میخواستم
با کارت بانک صادرات هزینه رو پرداخت کنم به صورت آنلاین که به هیچ طریق ارتباط با بانک برقرار نشد

بعد هم که دیدم زمان ثبتنام گذشته دیگه برای کارت به کارت هم اقدامی نکردم
آیا امکانش هست که زمان ثبت نام تمدید بشه
تا بتونیم ثبت نام کنیم یا نه؟
ممنونم از شما.

دیدگاهتان را بنویسید