خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

معرفی و انتشار یک کتاب از یک هم محلی موفق

کتاب یهودیان و مزد یسنان در عصر صفویه:
نوشته اسماعیل ترکی دستگردی:

با ظهور سلسله صفوی، فصل جدیدی در تاریخ ایران آغاز شد. دولت صفوی در گام نخست توانست بر بخش عظیمی از قلمرو سیاسی ایران بزرگ تسلط یابد که در اوج اقتدار، مرکز فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ایران شهر باشکوه اصفهان بود و سیاحان از گرداگرد جهان به آنجا می‌آمدند تا جاذبه‌های افسون کننده‌ شهر را ببینند و بشناسند. در چنین زمانی و در اثر ارتباطات گسترده با جهان، جامعه ایران پذیرای نحله‌های فکری و عقیدتی گوناگونی نیز بود که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تشیع به عنوان مذهب رسمی، یهودیت، مسیحیت و دین زردشتی اشاره نمود. طی بیش از دو قرن حکومت صفویان رخدادهایی مرتبط با ادیان و مذاهب و علی‌الخصوص دین یهودیت و آیین زردشتی به وقوع پیوست که بیان‌کننده چگونگی رفتار جامعه ایرانی با اقلیت‌های فکری و عقاید دگراندیش است. این کتاب حاصل پژوهشی تاریخی است که به بررسی اوضاع این دو اقلیت در ایران با تمرکز بر عصر صفویه پرداخته است.

انتشارات فرهنگ و تمدن
88581101

متنی که در بالا خواندید، خلاصه کتاب یهودیان و مزد‌یسنان تألیف یکی از هم محلی‌های خوب و موفق ما به نام اسماعیل ترکی دستگردی کارشناس ارشد تاریخ بود که این کتاب توسط انتشارات فرهنگ و تمدن به چاپ رسیده و منتشر شده است.
ضمن تبریک به این دوست هم‌نوع و هم‌محلی خودمان و آرزوی موفقیت برای ایشان در تمامی مراحل زندگی، از علاقمندان به مسائل تاریخی درخواست میشود جهت دریافت و حمایت از این دوست هم‌نوع با انتشارات فرهنگ و تمدن که شماره آن در پایان خلاصه درج شده تماس و نسبت به خرید کتاب فوق‌الذکر اقدام نمایند.

۳ دیدگاه دربارهٔ «معرفی و انتشار یک کتاب از یک هم محلی موفق»

درود بر شما. واقعا خوشحالم که چنین همنوعان توانمند و فاضلی دارم آقای ترکی بهتون تبریک میگم و امیدوارم در برداشتن گام های بعدی موفق تر باشید البته معمولا وقتی یه کتاب را معرفی می کنن قیمت اون کتاب را هم میگن. بازم سپاس

دیدگاهتان را بنویسید