خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
پادکست Gameplay: اپیزود شماره 1

درود

شاید بسیاری از ما، وقتی در مورد فیلمی اکشن صحبت به میان میآید، هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشیم.

اما بارها و بارها از افراد بینا میشنویم، که خود را به جای قهرمانان داستانهای اکشن فرض کرده و با تعریف داستانهایی که در فیلمها دیده اند، سعی میکنند ادای آن قهرمانان را در آورند.

آنها با تجسمی که از دیدن آن تصاویر حاصل میشود، تصور خود را به پرواز در میان آن داستانها در میآورند و با این کار به تخلیه انرژی میپردازند.

با فراهم شدن بازیهای رایانه ای اکشن، این تجسم، تصور و در نهایت مشارکت در داستانهای این چنینی، باعث شده تا افراد بتوانند ملموستر، خود را در بطن داستان ببینند و با انجام بازیها تصور کنند که به راستی خود قهرمان داستانند.

سؤال اینجاست که آیا چنین تجسم و تصوری برای افراد نابینا نیز میسر است؟

بعضی دوستان کمبینا، با اندک بینایی خود سعی میکنند با انجام بازیهای رایانه ای، تا حد زیادی این آرزو را جامه عمل بپوشند؛ اما آیا برای یک نابینا نیز اصولا داشتن چنین آرزویی معنادار است و در نهایت آیا میتوان به آن فکر کرد؟

بسیاری از بازیهای رایانه ای، به نحوی دسترس پذیرند، که یک شخص نابینا نیز عملا میتواند، تمام اعمال مربوط به آنها را با استفاده از صفحه کلید کامپیوتر خود انجام دهد.

شاید این کافی نباشد؛ اما زمانی که ما نحوه انجام بازی را بدانیم و از داستان آن سر در بیاوریم، احتمالا بتوانیم تا حد قابل ملاحظه ای نیز خود بازی را انجام دهیم و همچون افراد بینا تصور کنیم که خود در میان داستان و از بازیگران و قهرمانان آن هستیم.

به نظر میرسد بتوانیم پاسخ بیشتر سؤالاتی را که در ابتدا مطرح کردیم، از طریق بخشهای مختلف این پادکست پیدا کنیم.

اپیزود شماره 1: بازی مورتال کامبت (Mortal Kombat)

در اپیزود اول پادکست GamePlay, علیرضا نصرتی بازی Mortal Kombat را انجام میدهد و داستان آنرا برایمان تعریف میکند.

دریافت بخش اول: منتشر شده در تاریخ سهشنبه، سوم تیرماه 1399

 

 

دریافت بخش دوم، منتشر شده در تاریخ سهشنبه، دهم تیرماه 1399

 

 

دریافت بخش سوم، منتشر شده در تاریخ سهشنبه، بیست و چهارم تیرماه 1399

 

 

۶ دیدگاه دربارهٔ «پادکست Gameplay: اپیزود شماره 1»

سلام علی
خعلی باحال بود.
نیمی از پادکست رو گوشیدم ولی چون به قول خودت آموزشی نبود و فقط گیمپلی بود، این سوال توی ذهنم پیش اومد که خب فنها و اینکه کجا چیکار باید کرد رو ممکنه بشه برم یاد بگیرم؛ ولی آیا خود بازی از ابتدایی که معمولی نصبش میکنی، گویا هست و با صفحه کلید کار میکنه؟ یا باید مود خاصی روش پیاده بشه که اوکی بشه؟
دیگه اینکه چندتا بازی داریم که این شکلی میشه باهاشون یه کارایی کرد؟ یا چندتاشونو خودت میشناسی؟
حرکتِ خلاقانه و نوآورانه‌ی لذتبخشی بود.
ادامه بده و امیدوارم سوالامو جواب بگیرم توی همین پست
خوش بذگره

سلام علی رضا
پسر این بروسلی هستش مشتهای سریعش رو ببین.
اون چی بود نانچیکو داشت؟؟
عالی بود. کاش حد اقل یه کوچولو آموزش میدادی! اینجوری فقط داری داستان بازی رو مشخص میکنی.
اینم کامنت الان دیگه کامنت قدیمی شده.
موفق باشی.

سلام. خیلی عالی بود. اما فقط ما رو به هوس انداختید. نه لینک دانلودی، نه آموزشی، تورو خدا یکی یه کوچولو آموزش بده در حد راه اندازی، خودمون باقیشو میریم. خیلی عالی بود. تا حالا بازی این شکلی ندیده بودم. دقیقاً همونطوریه که ددوست دارم، داستانی و دقیقاً یه فیلمه اصلاً. فوق العاده بود اما یه کوچولو آموزش بد نیست. لینک دانلود یا اینکه اگه این بازی خریدنیه نحوه خریدش رو بگید. سپاس از شما.

سلام. بازی برای PC PS4 و Xbox one و Nintendo Switch هست, من رو PC بازی میکنم و نیاز به برنامه Steam داری که اکسسبل نیست و با استفاده از OCR باهاش کار میکنیم, بازی رو هم یا از یه وبسایت که گیفت استیم میفروشه میشه خرید یا گیفت کارت استیم بگیری ریجن اکانتتو به روسیه تغییر بدی و اونجوری بخری. تخفیفات تابستانه استیم به زودی میاد که بازی ارزون میشه, پیشنهاد میکنم اگه تصمیم به خریدش داری اون موقع بخر.

سلام واقعا مرسی از پست. اگه میشه امکان آنلاین پخش کردن آموزش ها رو به محله اضافه کنید که اگه کسی نخواست دان کنه بتونه آنلاین بگوشه. البته میدونم میشه لینک دانلود رو اگه zip نباشه تو player کپی کرد ولی آنلاین پخشیدن یه چیز دیگست. افضونه ی وردپرسش هم هست.

دیدگاهتان را بنویسید