خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
خواندن کاراکترهای الفبای فونتیک بین‌المللی (IPA) با صفحه‌خوان NVDA

درود

امید که ایام بر وفق مراد باشند.

خیلی وقت پیش یه فایل رو اینجا گذاشتم که با استفاده از اون JAWS می‌تونست کاراکترهای الفبای فونتیک بین‌المللی یا IPA رو که دیکشنری‌های خیلی از زبان‌ها ازش برای نوشتن تلفظ کلمات استفاده‌می‌کنند بخونه. چند روز پیش نیاز پیدا‌کردم با NVDA همین کار رو بکنم. از اونجایی که نتونستم یه همچین چیزی برای NVDA پیدا‌کنم یه اسکریپت کوچیک Python نوشتم که فایل مربوط به JAWS رو به محتوای مناسب برای NVDA تبدیل‌کرد. برای خودم کار‌کرد، گفتم به اشتراک‌بذارم. شاید به کار کسی بیاد.

برای استفاده از این فایل:

  • فایل رو از اینجا دانلود‌کنید.
  • اگه از سیستم‌عامل ۶۴ بیتی استفاده‌می‌کنید به مسیر C:\Program Files (x86)\NVDA\locale\en و اگه از سیستم‌عامل ۳۲ بیتی استفاده‌می‌کنید به مسیر C:\Program Files\NVDA\locale\en برید و فایل dic را یه جا برای بکآپ کپی کنید تا اگه مشکلی پیش اومد و خواستید NVDA رو به حالت اول برگردونید بتونید این کار رو انجام‌بدید.
  • حالا فایلی که دانلود‌کردید و dic نام داره رو داخل مسیری که بالا گفتم پیست‌کنید و با فایل قبلی جایگزین‌کنید.
  • NVDA رو ببندید و باز‌کنید تا کار کامل انجام‌بشه.

بدرود تا درودی دیگه.

۹ دیدگاه دربارهٔ «خواندن کاراکترهای الفبای فونتیک بین‌المللی (IPA) با صفحه‌خوان NVDA»

سلام میثم جان. ممنون از به اشتراک گذاشتن فایل‌های کاربردی. قبلا یک فایل دیکی بود که من نتونستم ازش استفاده کنم. امیدوارم که این یکی کارمو راه بندازه.
راستی لینک تبدیل نشده و هنوز لینک dropbox هستش. البته: واسه من که فرقی نداشت و همین‌طور دانلود کردم.

سلام. ممنون بابت پست و فایلی که به اشتراک گذاشتید. فقط یه نکته: احساس میکنم مسیرهایی که تو پست نوشتید جا به جا نوشته باشید یعنی اونی که برا ویندوز ۶۴ هست رو برا ویندوز ۳۲ نوشتید و بالعکس. فقط فایل رو که تو FTP گذاشتم لینک رو ویرایش کردم ولی اینو چون مطمئن نبودم دست نزدم. موفق و سربلند باشید.

سلام مجدد خدمت میثم جان. آقا ما کپی کردیم و تا اون‌جایی که من امتحان کردم درسته.
فقط یه مشکل هست اونم اینه که من خودم علامت‌هایی که می‌خونه رو دقیقا معنیشون رو نمی‌دونم. این مشکل رو هم با آموزشی که توی سایت بود دارم حل می‌کنم.
ممنون از تو و همه دوستانی که کمکی هستید واسه ما.

دیدگاهتان را بنویسید