خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
طرز تهیه ژله توت فرنگی به همراه موز

سلام. توی این هوای گرم تابستان حالتون چطوره؟ امروز میخواهم به عنوان اولین پستم آموزش درست کردن یک دسر را بدم. میدونید چرا؟ چون وقتی من با محله‌ی نابینایان آشنا شدم بیشتر از بخش آموزش غذا خوشم می آمد. حالا بریم سراغ پست خودمون.

مواد لازم این دسر، ژله‌ی توت‌فرنگی، بادام درختی، پودر نارگیل، موز و یا توت‌فرنگی.

پختن این دسر خیلی ساده است. پس بزن بریم درستش کنیم!

شما قبل از آماده کردن ژله باید دو تا موز را حلقه حلقه کنید. بعد ژله را آماده کنید. بعد از آماده شدن ژله یعنی وقتی که ژله را در ظرف به همراه آب جوش ریختید و هم زدید، میتوانید همینجا ژله ها را در کاسه های مختلف بریزید و لای لای هر کاسه ژله چند تکه از موزهای حلقه حلقه شده بریزید. در مدتی که ژله گرم میشود تا وارد یخچال شود، شما بادام درختیها را خرد کنید و در هر کاسه به مقدار مساوی لای موزها بریزید. بعد از اینکه ژله گرم شد روی ژله یعنی روی موزها کمی پودر نارگیل بپاشید و ژله را وارد یخچال کنید. بعد از یک ساعت ژله‌ی شما آماده هست.

توجه: سعی کنید تعداد بادامهای خرد شده و موزهای حلقه شده در هر کاسه را مساوی بریزید.

امیدوارم از این پست خوشتون اومده باشه. ببخشید که کمی هم کوتاه بود، خداحافظ!

۲۴ دیدگاه دربارهٔ «طرز تهیه ژله توت فرنگی به همراه موز»

سلام بزرگمهر
میگم تا حالا خودت درستش کردی؟
دسری که گذاشتی درست کردنش چون کارِ راحتیه، به نظرم تا حالا خودت هم باید درستش کرده باشی. خلاصه که اگه کردی، بگو یه نابینا اونم از جنسِ نونهال، چه مشکلاتی ممکنه موقعِ درست کردنِ این دسر پیدا کنه. اگه هم درستش نکردی، پیشنهاد می‌کنم با نظارت پدر و مادرت یه باری حتما خودتم درستش کنی و حالشو ببری.

سلام بزرگمهر! خیلی خوشحال شدم وقتی پُستتو اینجا دیدم. ما از طریق مادرت که حالا یکی از هم مَحَلّیهامونه قبلا میشناختیمت. حتی اون وقتا که خیلی کوچولو بودی. حالا خودتم هم محلیمون شدی و این واقعا فوق العادست. تربیک و تشکر واسه پستِ اولت، و ممنون که پیشِمونی! اینجا هم آموزِشایِ مختلفِ پیانو هست، هم کامپیوتر. میتونی دانلود کنی یاد بگیری و لذت ببری.
موفق باشی هم محلیِ آینده دارِمون.

سلام بزرگمهر!
چیزِ جالبی باید باشه, از اونجایی که چند ساله ژله درست نکردم, باید دوباره دست به کار بشم!
اولین پستت رو بهت میتبریکم و خوشومدی به گوش کن
اولین باری که اسمت رو شنیدم وقتی بود که به آموزش یه بازی گوش میکردم که اسمش, اسمش چی بود؟
اسمش یادم نیست. باید با دکمه ی فاصله آدمها رو میکشتیم
خوشحال شدم بالاخره بعد چند سال که اسمتو میشنیدم اینجا دیدمت
خوش باشی!

سلام و ممنون مهدی عابدی. ما چند وقتیست در ایمیل با هم در ارتباط هستیم البته من پیشنهاد دادم با یک چیز دیگه با هم در ارتباط باشیم ولی جوابی نگرفتم. آهان راستی اسم اون بازی هم بازی نابینایی بوق بود

سلاااام بزرگمهر عزیز
وای خدا باورم نمیشه که شما اومدی و پست زدی
خیییلی خوبه که زبل و دست و پنجه دار هم هستی
البته اینم بگم ژله و اینجور چیزها زیاد خوراکی های خوبی نیست. آلرژی زاست. ولی هرزگاهی هوسونه بخوریم بد نیست.
میگم به نظرم برو توی کار املت و نیمرو و کوکو درست کردن که چند صباح دیگه که مستقل شدی برای خودت غذا درست کنی.

ممنون! اتفاقً من دوست دارم موضوع بیشتر پستهایم در محله آموزش غذا باشد چون همانطور که گفتم وقتی من با محله ی نابینایان آشنا شدم بیشتر از بخش آموزش غذا خوشم می آمد. ولی سعی میکنم پستهای بیشتری هم بگذارم. چون فعلً عاشق اینم که تو محله پست بگذارم

حیف که این روزها هم میرم سر کار و هم باید پایگاه تابستانی نرم افزار شاد رو اداره کنم و الا با کمک هم ی غذاهایی درست میکردیم که مادرتون انگشت به دهن می موند خخخ
بزرگمهر به نظرم سعی کن با اضافه کردن سبزیجات خوش عطر به غذاهات سبک خودتو ارائه بدی.
نباید املت و کوکو و دیگر غذاهات مثل بقیه باشه.
تو تکی و باید غذاهات تک باشن.

خیلی ممنونم. تو این چند حتماً پست میگذارم! چون همانطور که گفتم فعلً عاشق اینم که توی محله پست بگذارم. البته باید قبلً عضو محله میشدم یعنی یک تا یک ماه و نیم پیش و ثبت نام در محله کمی طول کشید چون من کمی در ثبت نام در محله مشکل داشتم یعنی خوب بلد نبودم. ولی بعدش فهمیدم خیلی ساده بود!

سلام بزرگمهر! خوش اومدی! من هم بیشتر خوراکی‌ها رو دوست دارم. راستی حتماً بعد از آب جوش آب سرد هم توی ژله ریختی که فراموش کردی بنویسی. ترکیب موز و بادام و توت فرنگی هم باید خیلی خوشمزه باشه. با پودر نارگیل دیر کنار میام.
موفق باشی نویسنده کوچک خوش آتیه.

میدونم که همه ی شما یک سبک خاص دارید. یعنی سبک مخصوص خودتون را دارید. ولی خواهش میکنم اگر میخواهید این دسر را درست کنید توش کاکاعو نریزید. این موادی که گفتم دسر را خوشمزه میکنند! پس دیگه نیاز نیست توش کاکاعو بریزید! ا

سلام بزرگمهر. می دونستی تو پیش از اینکه وارد اینجا بشی عضو اینجا و آشنای خیلی از ماها بودی؟ مادرت کبوتر نامه بری بود که بچه های محله مهرشون رو از طریق ایشون واست می فرستادن. و حالا خودت اینجایی و من از دیدنت حس قشنگی دارم. خوش اومدی هم محلی.
همیشه کامیاب باشی دوست جوان!

دیدگاهتان را بنویسید