خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
من اومدم با جلسه دوم آموزش شطرنج به همراه معرفی یک سایت برای شطرنج بازی کردن.

سلام هم‌محلیها! چه خبر؟ خوبین؟ چطورین؟

امیدوارم که حال همه شما خوب باشه و مثل خودم سرحال باشید.

من امروز اومدم با جلسه ی دوم آموزش شطرنج!

البته میخواستم همون سه‌شنبه هفته پیش منتشرش کنم چون همون روز فایل آموزش را آماده کرده بودم، ولی بعد گفتم بهتره که اینقدر زود زود پست نذارم مخصوصا اون موقع یعنی سه‌شنبه تازه یکی دو روز از انتشار پستم گذشته بود.

تازه من همیشه میذارم تا آخر پستم کامنت بخوره و وقتی دیدم که دیگه کامنت نمیخوره میرم سراغ پست بعدیم یا بهتره بگم بعضی وقتها میرم سراغ پروژه ی بعدی.

حالا به قول دختر کفش‌دوزکی باید بریم سراغ اصل مطلب.

من امروز جلسه ی دوم آموزش شطرنج را براتون آوردم

آهان راستی فقط این نیست! یک جای باهال هم برای شطرنج بازی کردن هست البته برای حرفه‌ایها

یک سایت هستش به نام: lichess که توش میتونید شطرنج بازی کنید اونم هر وقت که دوست داشتین!

من خودم هم توی این سایت هستم

آدرس سایت دقیقً میشه:

www.lichess.org

که البته باید بدونیم که این سایت یک سایت خارجی هست و همش هم انگلیسی هست و برای استفاده از این سایت، باید انگلیسیتون خوب باشه!

اگر کسی دوست داره که از این سایت استفاده بکنه و نیاز به راهنمایی داره با من با شماره تلفن: 09355418670 تماس بگیره تا کمکش کنم.

من در جلسه دوم آموزش شطرنج یکم جلسه اول یعنی

این جلسه

را مرور کردم، بعدش هم یکم در مورد مهره ی شاه توضیح دادم

شما میتونید جلسه دوم آموزش شطرنج را

از اینجا

دانلودش کنید.

امیدوارم که ازش لذت ببرید و راستی کامنت هم یادتون نره!

 

۱۱ دیدگاه دربارهٔ «من اومدم با جلسه دوم آموزش شطرنج به همراه معرفی یک سایت برای شطرنج بازی کردن.»

سلام آقای حسین پیمانی خیلی ممنون انشا الله شطرنج شما هم خیلی عالی بشه البته خود من هنوز شطرنج را کامل یاد نگرفتم چون شطرنج خیلی درس داره معلمم خانم صفایی قهرمان شطرنج در جهان هستند
من خودم با اونکه کلی از درسهای شطرنج را یاد گرفتم، ولی هنوز همه ی شطرنج را یاد نگرفتم

سلام مهدی عابدی دوست خودم، خیلی ممنون من هم پیشنهاد میکنم سایتش را ببین
دوباره تکرار میکنم آدرس سایتش دقیقاً هست http://www.lichess.org
وقتی واردش شدی باید در بخش ورود بری و نام نویسی را پیدا کنی و همه ی فرم ثبت نامش را با حروف انگلیسی تکمیل کن، بعد همه ی چک باکسهاش را هم تیک بزن و دکمه ی ثبت نام را بزن، بعد lichess برات یک ایمیل میفرسته که توش یک لینک هست و شما هم باید روی اون لینک بزنی، تمامست!
آهان راستی این سایت همش انگلیسی هست که من اینا را بهت فارسی گفتم ولی برای ثبت و نام و کارهای دیگه حتی لینکها یا حتی فهرستهاشم انگلیسی هستند
بعد اگر خواستی با بچه هاش یعنی کلً با دنیا شطرنج بازی کنی یا حتی با یکی قرار بذاری که باهاش توی lichess شطرنج بازی کنی میتونی از من کمک بگیری
البته اینم بگم که اگر همه بخوان از این سایت استفاده بکنن بگن که اصلً من براشون یک آموزش صوتی ضبط کنم و توش استفاده از این سایت را توضیح بدم. خب خیلی پر حرفی کردم خداحافظ!

سلام بزرگمهر عزیز. منم بازی شطرنج رو خیلی دوست دارم ولی هیچوقت نتونستم کلاس برم و شطرنج رو تو خونه از بزرگترها یاد گرفتم. آموزشهای شما رو هم گوش کردم و خیلی خیلی لذت بردم و استفاده کردم، فقط برات چند تا پیشنهاد داشتم، اول اینکه سعی کن هر جلسه از آموزش شطرنجت رو تو یه روز مشخص و هفته ای یه جلسه منتشر کنی، مثلا یکشنبه های هر هفته رو مشخص کن برای انتشار پستت و یه روز قبلش فایل آموزشت رو بفرست و پستش رو بنویس و بفرست برای بازبینی، اینجوری هم همه بچه ها میدونن که مثلا روزهای یکشنبه آموزش شطرنج بزرگمهر تو محله منتشر میشه و منتظر پستت میمونن و هم ویرایشگرای سایت میدونن که روزهای یکشنبه باید پست بزرگمهر منتشر بشه . و پیشنهاد دومم اینه که قبل از اینکه شروع به ضبط کنی برای خودت بنویس یا تو ذهنت مرور کن که قراره تو این جلسه چی رو آموزش بدی، تا موقع ضبط فایل دقیقا بدونی چی میخوای آموزش بدی و طبق یه برنامه پیش برو، درواقع میتونی برای خودت یه برنامه بنویسی که هر جلسه چی رو میخوای که آموزش بدی و براساس همون پیش که بری حتی برات مشخص میشه چند جلسه آینده آموزشت شامل چه چیزهایی میشه. الان شما هنوز حرکت بعضی از مهره ها رو آموزش ندادی و امیدوارم یادت نرفته باشه. بازم بهت هزار بار آفرین میگم به خاطر این کار و آموزش خوبی که شروع کردی و خیلی خیلی دوست دارم ادامش بدی تا آخرش.

سلام بله پیشنهاد اولتون خیلی عالی هست! راستش همین یکی پست یک روز طول کشید که منتشر بشه ولی اگر این برنامه باشه که من شنبه ها جلسه ی بعدی را برای بازبینی بفرستم همه میدونن که یکشنبه ها باید پست من منتشر بشه برای برنامه ریزی برای شطرنج هم باید بگم که من حتی برای کلاس کامپیوتر هم فهرست گذاشتم چون من دارم به دوستم کامپیوتر آموزش میدم برای آموزشها یک فهرست نوشتم و البته اگر کسی برای کلاسهایی که میذاره برنامه ننویسه یا حتی قبل از ضبط کردن اون را متنی با خودش مرور نکنه به نظر من اصلا نمیتونه کلاسش رو خوب پیش ببره، خیلی ممنون از پیشنهاداتتون

دیدگاهتان را بنویسید