خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
بالاخره آموزش lichess را برای اونایی که ازم خواسته بودن ضبطیدم!

سلام هم محلیها! چطورین؟ خوبین؟ به نظر شما تو این چند روز من چیکارا کردم؟ خب اول نمیپرسین اصلاً شما کی هستین؟ خب من بزرگمهرم! همونی که فکر کنم همیشه منتظر پستهاش هستین البته نه تند تند!  من تو این چند روز یکم کارای وبلاگم را انجام دادم، یکم شطرنج بازی کردم اونم تو lichess،

 

یه لحظه صبر کنید؟ کی گفت چرا من نمیتونم تو lichess شطرنج بازی کنم؟ چون بلد نیستی! ولی نگران نباش چون من تو این پست آموزش lichess را براتون آوردم.

حالا نمیپرسین چی شد که تصمیم گرفتی آموزشش را توی محله هم بذاری؟ خب راستش وقتی این پست منتشر شد اونم از روز بعدش، سه نفر برای یاد گرفتن lichess بهم زنگ زدن که الآن اسمهای هیچکدومشون را یادم نیست البته فکر کنم دومی یا سومیشون ایمان بود. ولی خب به هر حال هر کدوم از lichess یک جور سؤال داشتن

ولی من بهشون گفتم lichess پیچیده تر از ایناییه که شما میپرسین.

برای همین بهشون پیشنهاد دادم از

وبلاگم

بازدید بکنند. من این وبلاگ رو برای نونهالان و نابینایان گذاشتم و بهشون گفتم شما هم میتونید از وبلاگم بازدید بکنید، همم اینکه آموزش lichess را اونتو میبینین من هم کلی خوشحال میشم که بازدید کننده های وبلاگم روز به روز بیشتر میشن!

ولی بعدش گفتم چرا این آموزش را توی محله ی نابینایان هم نذارم؟ اینجوری بهتره چون دیگه آموزشش هم تو وبلاگمه هم توی محله!

خب دوستان بخام به صورت کلی ثبت نام در lichess را توضیح بدم.

شما باید ابتدا وارد این وبسایت بشید، بعد e بزنید تا به کادر جست و جو برسید. اینجا با جهتنمای پایین بیاین پایین تا به ورود برسین. بعد روش اینتر بزنید، اینجا ازتون نام کاربری و رمزتون را میخواد تا باهاش وارد اکانتتون در lichess بشید. اما شما چون هنوز ثبت نام نکرده اید روی ثبت نام اینتر بزنید و نام کاربری دلخاه، رمز عبور دلخواه و ایمیلتان را وارد کنید و همه ی چک باکسهاش را هم تیک بزنید و روی دکمه ی ثبت نام بزنید.

آهان راستی دوستان اینجا یعنی در فرم ثبت نام هیچ کد امنیتی وجود نداره! البته اگر هم داشت من نمیتونستم توش ثبت نام کنم چون من هر راه حلی را امتحان کردم نتونستم کدهای امنیتی را بخونم.

بعد از ثبت نام lichess به شما یه ایمیل میفرسته که توش یه لینک هست و شما هم روی اون لینک میزنید و بعد از اینکه ایمیل دوم lichess را یعنی

Welcome to lichess.org                                                                             را دریافت کردید، ثبت نامتون تمامه!

حالا که در lichess ثبت نام کردید آموزش صوتی lichess را از اینجا دانلود کنید و خیلی راحت کار با lichess را یاد بگیرید.

Buy!

۱۷ دیدگاه دربارهٔ «بالاخره آموزش lichess را برای اونایی که ازم خواسته بودن ضبطیدم!»

سلام خیلی ممنون که به پستم کامنتیدین. اگر شما هم سایتهای دیگه ای رو هم برای شطرنج بازی کردن میشناسید لطفاً اونها رو بهم معرفی کنید که من از اونها هم استفاده بکنم. البته این روهم بگم که هر چقدر سایت برای شطرنج بازی کردن باشه، lichess از اونها بهتر و پربازدیدکننده تره.
buy!

سلام خیلی ممنون از کامنت شما راستش برای محله میخواستم یک فضای ضخیره سازی بگیرم که تو اون برای محله فایلهام رو آپلود کنم ولی دقیقاً اولین روزی که وارد حسابم در محله شدم در بخش راهنمای استفاده از محله دیدم که گفتند متأسفانه فعلاً امکان داشتن قفسه برای آپلود نیست بنابر این من فایلهام رو توی واتساپ برای آقا مسعود میفرستم البته من برای ضبط کردن برنامه ی خوبی را نمیشناسم همین برنامه ای که دارم باهاش فایل ضبط میکنم را whindows برام به صورت پیشفرز نصبش کرده که کلی اشکال داره. مثلا فرمت همه ی فایلهاش m4a هستند و اصلا با فرمت mp3 تنظیم نمیشن. برای همین آقا مسعود برام فرمتش رو درست میکنه. البته من میخواستم از همین ضبط کننده ای که شما معرفی کردین استفاده بکنم که نمیدونم چرا صدای خودم خیلی کمه ولی صدای سیستمم زیاده. برای آپلود فایل تو وبلاگم نمیدونم باید از چی استفاده بکنم فعلا مجبورم از google drive استفاده بکنم ولی اینم دردسر داره چون همینکه یک فایل رو کامل از تو google drive پاک کنم حتی از تو سطل زباله وقتی یک نفر بیاد تو وبلاگم و اون فایل رو دانلود کنه میبینه که وقتی روی فایل زد فایله بهش گفت این فایل کلاً پاک شده و اصلاً فایلی اینجا نیست. تازه اگر فایل برای بقیه در دسترس باشه به هر حال همین که روی فایل بزنه همون لحظه فایل دانلود نمیشه و برای دانلود اون فایل مجبور میشه کلی چرت و پرت رو بخونه و در آخر شاید بتونه دانلود کنه یا شاید هم نتونه. برای همین من فقط میتونم فایل صوتی بذارم که دردسر اون رو هم اول کامنتم گفتم ولی اگر فایل زیپ آپلود کنم و بذارم تو وبلاگم همونطور که گفتم شخصی که میخواد فایل رو دانلود کنه مجبوره کلی چرت و پرت رو بخونه و در آخر هم شاید بتونه دانلود کنه شاید هم نتونه.
ولی تو محله من همینکه روی یک فایل میزنم سریع شروع میکنه به دانلود کردن اون فایل و من هم اصلا لازم نیست که برای دانلود کردنش چیز خاصی رو بخونم.
اگر راه حلی برای مشکلاتم دارین با من با شماره تلفن ۰۹۳۵۵۴۱۸۶۷۰ تماس بگیرید.
buy

سلااااااااام. خیلی عالی. منظورم وبلاگت عالیه. اگه وقت کردی توی اسکایپ، یا ایمیل بزن یا به من یه زنگی بزن یه کم با هم آشنا بشیم. اگه توی شناسنامه ام خونده باشی، میدونی که من دوست دارم چیزای بیشتری به شما و همچنین آقا بزرگمهر عزیز یاد بدم! شماره ام اینه. ۰۹۳۷۷۸۵۶۰۵۰ یه زنگ بزن تا هم من باهات آشنا بشم و هم شما با من آشنا بشید. میدونید که من کلاس یازدهم علوم انسانی هستمو ۱۷ سال سن دارم. حالا اگه میخوای وبلاگت را من هم یه کم جمع و جور کنم! من یه انجمن درست کردم که هم کانال و هم گروه توی واتساپ و هم وبلاگ داره! بعدا توی تلگرام تماما برات توضیح میدم. به هر حال مرسی از این آموزشای خوبت. آموزشای وبلاگت رو دانلود کردم و گوشیدمشون! خدااااااااااااااااافظ

سلام خیلی ممنون بله اتفاقاً من از وبلاگ شما بازدید کردم آدرس وبلاگ من هم هست nonahalantavanmand.blogfa.com
البته من هر کامنتی که بنویسم در بخش آخرین نظرات شما فقط کافیه که روی اسمم کلیک کنید و وبلاگی به نام محله ی بزرگمهر و نونهالان نابینا باز میشه
من هم توی وبلاگم آموزشهای زیادی گذاشتم و البته دارم روی چند تا پروژه برای وبلاگم کار میکنم. مثلاً دوست دارم توی وبلاگم بازی بذارم برای همین میخوام کار با bgt رو یاد بگیرم تا بتونم خودم بازی درست کنم. راستش من تو این چند روز کلی هیجان دارم و دارم یه سری کار برای وبلاگم انجام میدم و همچنین خودم رو برای شرکت در مسابقه ی قهرمانی شطرنج اونم در lichess آماده میکنم.
برای همین نمیدونم کی میتونم به شما زنگ بزنم چون حتی ممکنه یکهویی یادم بره که باید به شما زنگ بزنم پس بنابر این لطفاً شما با من با شماره تلفن ۰۹۳۵۵۴۱۸۶۷۰ تماس بگیرید تا هم با هم آشنا بشیم و هم اینکه راه حل مشکلاتم را بهم بگین.
buy!

buy! چیز یعنی hi! مهدی تو چرا از اول بهم نگفتی یکم شطرنج بلد هستی.
اون وقت تا دعوت من به بازی شطرنج رو قبول نمیکردی وِلَت نمیکردم!
ولی به هر حال خوبه که الآن گفتی یکم شطرنج بلد هستی. هر وقت که دوست داشتی شمارم رو توی واتساپ ضخیره کن و بعد هم هر وقت که دوست داشتی با من قرار بذار تا تو lichess با هم بازی کنیم. آهان راستی تو آزادی هر وقت که دوست داشتی بهم پیام بدی و من همون لحظه پیاممت رو میبینم و جوابت رو میدم البته به غیر از ساعت ۶ عصر تا ۸ شب.
منتظرم که آموزشم رو دانلود کنی و نظرت رو بهم بگی buy!

شمارت اگه تو شناسنامت هست، بگو که من الکی نَرَم شناسنامت رو بخونم و ببینم که شماره تلفنت رو توش نوشتی. البته الآن میرم نگاه میکنم فقط این رو بگم که هر وقت بهت پیام دادم بهم بگی که این شماره مال خودته یا مال مامان یا باباته. اگر مال تو نیست من اصلاً شمارت رو ضخیره نمیکنم چون معلوم نیست اون شماره مال کیه. من هم از یه سری آدمهایی که نمیشناسمشون خجالت میکشم و فقط میخوام یه چیزی بگم که اون کسی که نمیشناسمش اونقدر من رو سؤالپیچ نکنه و ولم کنه برم چون ازش کلی خجالت میکشم

سلام بزرگمهر. فقط میتونم تلاشت رو تحسین کنم.
همینطور ادامه بده هم محلی.
راستی بزرگمهر. یه چیزی رو میخوام بِهِت یادآوری کنم.
ببین، ما توی محله ی نابینایان یه عرفی داریم، که مطلب اول باید اینجا منتشر بشه بعد هر جای دیگه ای که میخوای منتشرش کنی.
پس بی زحمت از این به بعد اجازه بده اول مطلبت توی گوش کن منتشر بشه، بعدش توی وبلاگت بزن. اینطوری میتونی لینکِ منابعِ محله رو هم البته با ذکرِ اسمِ محله ی نابینایان توی وبلاگت استفاده کنی که دیگه دردسرِ آپلود هم نداشته باشی.
خسته نباشی پسرِ خوب و پر انرژیِ محله.
منتظرِ پست های خوبت در آینده هستیم.

سلام! پیشنهادتون خیلی عالیه من هم از خیلی وقت پیش لینک محله ی نابینایان را سه بار تو وبلاگم گذاشتم! اما این پیشنهاد خیلی عالی هست پس شما لطفاً بعد از منتشر شدن پستم آدرس فایلم رو بهم بگین که من هم لینک محله ی نابینایان رو درج کنم هم لینک محله ی نابینایان رو درج کنم هم فایلش دیگه پاک نمیشه چون محل اصلیش اینجاست و اینجا یعنی سایت محله ی نابینایان هم یک فضا برای نگهداری فایل داره.
buy!

سلام آقا متین.
اول بگم که خوشحال میشم باهاتون آشنا بشم.
من بزرگمهرم، یه نابینای باهال و باهال دوست.
به مسابقات شطرنج، کامپیوتر و طبیعت و مسافرت رفتن خییییلی علاقه دارم.
البته طبیعت و مسافرت رفتن علایق شخصی من هستند ولی باز هم خیییلی دوست دارم علایق شخصیم رو هم بگم.
من همیشه اونقدر با مشکلات سر و کله میزنم تا نابود بشهن.
من خیلی شاد هستم.
امیدوارم که شما هم همیشه شاد باشید!

دیدگاهتان را بنویسید