خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

آغاز حمایت مالی از مجموعه محله نابینایان به همراه گزارشی کامل از سال مالی گذشته

مقدمه

سلام به اهالی و رهگذرهای محله ی نابینایان. امیدوارم هر کجا که هستید سوار بر گردونه ی مراد باشید و پیشگام در رسیدن به موفقیت های زندگی.

طبق قراری ناگفته و نانوشته هر سال در چنین روزی دور هم جمع میشیم و در مورد سالی که برای ما و محله گذشت صحبت می کنیم. شاید گزارش های طولانی سالانه در حوصله ی خیلی هاتون نگنجه و خسته بشید. امید که این رو به ما ببخشید. از نظر من این گزارش ها باید باشن تا شما عزیزان در جریان چگونگی سال مالی محله باشید و بدونید آنچه را که گذشت. صداقت همیشه راستترین و نزدیکترین راه برای رسیدن به صمیمیت هاست و شفافیت مهمترین گام در جهت همراهی و همدلیه. پس سعی داریم که هرچه شفافتر با هم و با محله همراه بشیم و بخونیم و بدونیم.

به لطف خدا و به یاری عزیزهای هم محله ای امسال سال مالی خوبی داشتیم. پرداخت ها آسون تر و صندوق ذخیره ی محله بیش تر از سال های پیش تأمین بوده و من همینجا از تمام حامیان محله که در تمام قدم های بزرگ محله همراه و همگام ما بودن و به جرأت میگم که در هیچ برنامه ای و هیچ لحظه ای از پشتیبانی های مادی و معنویشون بی بهره نبودیم از ته دل تشکر می کنم و براشون از خدا بهترین ها رو خواهانم.

و اما مشروح آنچه گذشت!

فصل درآمدها

  • اهدایی از سوی 5۲ نفر از کاربران فهیم وبسایت محله: 102563782 ریال (حدود 10 میلیون و ۲۵۰ هزار تومان)
  • اهدایی از سوی 13 نفر از غیر کاربران و خیرین بزرگوار: 103211550 ریال (حدود 10 میلیون و 300 هزار تومان)
  • سود حاصل از سپرده های مجموعه محله نابینایان در بانک: 5849401 ریال (حدود ۵۸۴ هزار تومان)
  • درآمد حاصل از مشارکت گویندگان در صفحه آشنایی با گویندگان کتب گویا: 2250000 ریال (225 هزار تومان)
  • مجموع درآمد سال مالی 98/99: 213874733  ریال (حدود 21 میلیون و ۳۸۷ هزار تومان)
  • باقیمانده صندوق ذخیره محله در سال مالی 97/98: 44500000 ریال (4 میلیون و 450 هزار تومان)
  • مجموع درآمد محله تا پایان سال مالی 98/99: 258374733 ریال (حدود 25 میلیون و ۸۳۰ هزار تومان)

فصل هزینه ها

  • مجموع کارمزد بانکی در پی جا به جایی مبالغ: 359000 ریال (حدود 36 هزار تومان)
  • مجموع هزینه خرید سرور برای وبسایت، رادیو اینترنتی و تیمتاک و افزونه Audio Player: 48936000 ریال (حدود 4 میلیون و 900 هزار تومان)
  • مجموع جوایز اهدایی به ۲۰ نفر از  شرکت کنندگان مسابقات در برنامه های  مختلف : 39725000 ریال (حدود 4 میلیون تومان) که تمام وجه پرداختی برای جوایز به علاوه ۲۰۰ هزار تومان باقیمانده از سال مالی گذشته،  به خواست و به تعیین اسپانسرهای محترم،  به برندگان اهدا شده است.
  • مجموع هزینه ضبط کتب و ترجمه مقالات: 16740000 ریال (حدود 1 میلیون و 670 هزار تومان)
  • مجموع هزینه ها: 105780000 ریال (حدود 10 میلیون و 570 هزار تومان)
  • باقیمانده موجودی صندوق ذخیره محله: 152594733 ریال (حدود 15 میلیون و 250 هزار تومان)

و حالا کمی توضیحات تکمیلی:

در حال حاضر, که من با شما صحبت می کنم, موجودی صندوق محله مبلغی در حدود 15 میلیون تومانه که البته نمی تونیم این مبلغ رو برای روز مبادا کنار بذاریم. از اونجایی که برای پیشبرد اهداف و تأمین هزینه های سالانه اینجا باید قفل صندوق باز و نقدینگی محله خرج بشه پس نمیشه به عنوان ذخیره روی این مبلغ حساب کرد.

درضمن باید اضافه کنم که این مبلغ از یک منبع درآمد ثابت به دست نیومده و حاصل پشتیبانی و حمایت های کاربران و حامیان محله هست که ضمن تشکر دوباره و صمیمانه از تک تک این عزیزان، با توجه به مشکلات اقتصادی که روز به روز داره فشار بیشتری بر زندگی همه ایجاد میکنه، روی تکرار این امر و شارژ مجدد این مبلغ در سالی که پیش رو داریم نمیتونیم حساب کنیم.

خب حالا کمی خبرهای مثبتتر.

صحبت از تأمین هزینه ها شد بیایید کمی در مورد موارد هزینه بر محله صحبت کنیم.

خبر مثبت اینکه فعالیت ها در محله در حال پیشروی به سوی هدفمندتر شدن و در نتیجه بیشتر و بیشتر ثمربخش بودنه. به یاری خدا در ماه های اخیر تا امروز و به لطف خدا بعد از این, علاوه بر تأمین هزینه های سرور و بخش جوایز مسابقات مختلف محله, موارد جدیدی در محله داشتیم و داریم که هرچند به صرف هزینه نیاز دارن ولی اگر از من بپرسید میگم ارزشش رو داره. مواردی مانند کتابخانه محله, نشریه جهان آزاد, و بخش نوظهور  کودکان و نوجوانان, که این سه مورد اخیر در جهت بالا بردن سطح محتوایی محله در حال پیشرفت هستن و به همت همگی ما و پیش و بیش از اون با کمک خدا به نتایج خوبی می رسن.

با بخش جوایز که تقریبا همگی کم و بیش آشناییم و فقط می مونه این توضیح که اسپانسرهای این بخش الحق در سالی که گذشت هوای ما و این بخش از فعالیتهای محله رو داشتن. حسابی ازشون ممنونیم.

کتابخانه دانشآموزی, آرشیوی از کتاب های درسی پایه های مختلف به علاوه کتاب های کمک درسی و منابع مختلف کمکی و آموزشی برای هم محلی های دانشآموز که در این مدت بزرگتر شده و همچنان در حال رشد و غنیتر شدنه.

نشریه جهان آزاد ستون جدیدیه که با ترجمه مقالات مختلف و شرح و توضیح تجربه های افراد در نقاط دیگه جهان برای رد شدن از موانع حاصل از ندیدن ها بهمون کمک می کنه که بیشتر بدونیم و با راه های بیشتری برای رفع مشکلاتمون آشنا بشیم.

و تأمین هزینه های بخش های مختلف محله اعم از سرور اصلی سایت, رادیو, و تیمتاک که داستان هر ساله محله از قدم اول تا اینجا بوده و همچنان هست.

با توجه به اینکه به دلیل گسترش محتوا و فعالیت های اینجا, به زودی فضای میزبانی مورد استفاده سایت پر میشه و ارتقای سرور سایت اون هم در شرایطی که قیمتهای سرور و هاست، داره به شکل سرسام آوری بالا میره الزامی خواهد بود, تأمین این هزینه ها باید با نگاه دقیقتری بررسی بشه.

لازم دیدیم در مورد بخش نوپای محله یعنی بخش کودکان و نوجوانان هم کمی صحبت بکنیم. این شاخه ی جدید از فعالیت های محله در جهت کاهش محدودیت منابع مطالعاتی برای کودکان و نوجوانان محله و بالا بردن سطح مطالعه و آگاهی این نازنینان اخیرا شروع به کار کرده و به یاری پروردگار به زودی زود شاهد نتایج درخشانی در این بخش خواهیم بود.

بعد از بحث هدفمند شدن فعالیت ها نوبت هدفمند شدن حمایت هاست. عزیزانی که مایلن از اینجا به بعد با کمک های موثرشون به پایداری محله کمک کنن, این امکان رو خواهند داشت که تعیین کنن مبلغ اهداییشون صرف کدوم یکی از موارد فوق الذکر بشه. شاید کسی مایل به کمک به بخش خاصی باشه و بخواد که قدمی در جهت پیشرفت بخش خاصی از مواردی که در بالا توضیح داده شد برداره. در این صورت می تونه هدف و شاخه مورد نظرش رو تعیین کنه. و در صورتی که این بخش از فرم حمایت رو خالی گذاشتید تشخیص اینکه حمایت شما شامل کدوم بخش از هزینه های محله بشه با مدیریت خواهد بود.

  • همواره میتونید مبالغ مورد نظرتون رو به صورت هدفمند و با انتخاب هر کدوم از بخشهای تعیین شده که مایل هستید از طریق مراجعه به صفحه حمایت مالی از محله واریز کنید.
  • اگر هم مایلید واریزتون رو با کارت به کارت و انتقال به حساب انجام بدید، میتونید از شماره کارت: ۶۰۳۷۷۰۱۵۲۶۵۷۵۴۲۵ و شماره شبای IR900160000000000736606902 به نام محسن صالحی استفاده کنید.

در انتها باز هم از همه شما عزیزان که با کمک های مادی و همدلی های معنویتون در سالی که گذشت همقدم و همراه ما و محله بودید صمیمانه تشکر می کنیم و دست یاریتون رو از حال تا همیشه می فشاریم.

 

 

 

یک پاسخ به «آغاز حمایت مالی از مجموعه محله نابینایان به همراه گزارشی کامل از سال مالی گذشته»

سلام ممنون از گزارش کاملتون، حمایت از محله وظیفه ی تک تک ما است، که امیدواریم افتخار انجام این وظیفه را داشته باشیم. امیدوارم روزی را ببینم که گوش کن به عنوان یک برند بین المللی معتبر در کلیه ی فعالیتها و امور نابینایان مورد توجه همه ی فعالان این عرصه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید