خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
جلسه نهم آموزش شطرنج و اطلاعیه شروع دوره تاکتیکهای شطرنج!

سلااااااااااااااااااام سلاااااااااااااااام یک سلااااااام گرم به شما گوشکنیها!

چطوووووووووورین؟ با کرونای اعصاب خرد کن چی کار میکنین؟ من که اونقدر از دستش خسته شدم که آرزو میکنم یک روز تعطیل باشیم تا صبحش با مامان و بابام و داداشم بریم بیرون.

هفته پیش که با هم صبح رفتیم بیرون، خییییییلی کیف داد. چون صبحش رفتیم چوب جمع کردیم، بعدش من و مامانم سعی کردیم چند تا افکت از صدای خش خش برگ‌ها و رودخونه درست کنیم که متأسفانه صدای ماشین نذاشت.

این هفته هم سه شنبه تعطیله و امیدوارم که این روز هم بریم بیرون، این دفعه یک جای متفاوت!

تازه الآن یه چیز دیگه هم به تفریحات و هیجاناتم اضافه شده.

میدونین چیه؟ هیجان سریال روز حساب! امروز که قسمت دومش رو گوش دادم کلی هیجان داشتم که espeak و eloquence بتونن جلوی makss tts رو بگیرن ولی قسمت دوم هم تموم شد!

امیدوارم که هر چی زودتر قسمت سومش هم بیاااااااااد!

خب چقدر حرف زدم؟ زیاد حرف زدی بزرگمهر! برو سر اصل مطلب دیگه! نمیخوام! دلم میخواد با یه نفر درد دل کنم که، ولش کن بابا! اینجا که جای دعوا کردن و غصه خوردن نیست! اه چرا من یهویی اینجوریم شدم؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخ!

خب بعد از درد دل‌های اونور کوهسنگی، اومدم با جلسه نهم آموزش شطرنج!

البته قبلش تشکر میکنم از دوستانی که نشون دادند که جلسات آموزش شطرنج من رو دنبال می‌کنند و مهمتر از همه، نظرخواهیه پست قبلیم رو قبول کردند و گفتند که بزرگمهر ادامه بده!

خب من هم همینطوری نشستم و رفتم و ادامه دادم!

خب دوستان موضوع این جلسمون یه تاکتیک کوچولو و آسون هست.

اسمش حمله به مهره های بدون پشتیبان هست که در این حمله شما باید مهره هایی که دفاع ندارند رو پیدا کنید و بهشون حمله کنید.

تازه یک تمرین برای این جلسمون هم در نظر گرفتم.

البته تمرین صفحه 23 که مربوط به این جلسمون هست 10 تا تمرین داره ولی من برای اینکه وقتتون کمتر گرفته بشه، 6 تا از تمریناتش رو از فایل بریدم و به عنوان یک فایل جداگانه ذخیرش کردم

یعنی الآن شما در این فایل به جای 10 تمرین 6 تا تمرین دارین که هم تمرین و هم جلسه نهم رو یک جا در یک فایل زیپ قرار دادم.

البته این رو هم بگم که گوش دادن هر دوشون یعنی هم تمرینات و هم آموزش من مهم هستند. اول آموزشم رو گوش بدین و وقتی متوجه مبحث شدین و یادش گرفتین، برین و برای اینکه بیشتر تو ذهنتون بمونه تمرینات رو حل کنین.

تازه دیگه این دفعه آموزشمون هم کوتاهتر شد.

این رو هم بگم که اگه میخوایید تعداد بیشتری تمرین بهتون بدم لطفاً اول برای شطرنج یک ساعت وقت بذارین، بعد این درخواست رو ازم بکنید.

خب فایل زیپ که توش هم جلسه نهم آموزش شطرنج هست و هم تمرین رو از اینجا دانلود کنید!

بای!

 

۴ دیدگاه دربارهٔ «جلسه نهم آموزش شطرنج و اطلاعیه شروع دوره تاکتیکهای شطرنج!»

سلام، باشه چشم حتماً در جلسه ی بعدی کلش رو قرار میدم و میگم که باید گام چند و تمرین شماره چَندَش رو حل بکنین اما خب به هر حال، باز هم تمرین باید در خود آموزش قرار بگیره چون حجم هر سه کتاب زیاد هست و بهتره که اونایی که اینترنتشون ضعیف هست مثل امیرعلی فرخنده نژاد یا بچه های دیگه که بعضیهاشون ممکنه اینترنتشون ضعیف باشه بهتره که در هر جلسه اون تمرین قرار بگیره و کل کتاب در پست قرار نگیره چون همونطور که گفتم، حجمشون زیاده مگر اینکه تو فلش یا سییدی بریزم و بهشون بدم.

دیدگاهتان را بنویسید