یک راه بهتر و مؤثر تر برای کمپین / از کمپین در خبرگذاری فارس حمایت کنید.

مقدمه

با شیوع ویروس همه گیر کرونا، آموزش در فضای مجازی بیش از پیش در ایران احساس شد. اما تفاوت اساسی بین کشور ما و سایر کشور های جهان این بود که آموزش مجازی، در ایران به معنای واقعی شروع نشده در حالی که کشور های دیگر در این قضیه پیشتازند.

لذا آموزش و پرورش ایران باز هم طی یک اقدام شتاب زده و نسنجیده، اقدام به طراحی پلتفرم شاد نمود. این پلتفرم، در سال اول اجرا با چالش های جدی رو به رو بود؛ به همین جهت، سازمان آموزش و پرورش در سال گذشته آزادی عمل بیشتری به دبیران و مدیران مدارس برای برقراری کلاس‌های مجازیشان اعطا کرده بود.

اما با آغاز سال تحصیلی جدید از 15 شهریور ماه 99، فشار ها برای اجبار معلمان به تشکیل کلاس ها در شاد بیشتر شده و در برخی استان ها از مرحله پیشنهاد به مرحله الزام درآمد. در این میان، شاید نه از لحاظ کیفی؛ اما از لحاظ کمی برای دانش آموزان و دبیران بینا مشکلی نبود که حالا کلاس ها در شاد برگزار شود و یا در شبکه اجتماعی دیگر. اما دبیران و دانش آموزان نابینا که از سال پیش اندکی با شاد دست و پنجه نرم کرده بودند، با مانع جدیدی به نام عدم دسترس پذیری شاد رو به رو شدند که قیمت گذشتن از آن مانع، تمرد از دستور آموزش و پرورش برای دبیر نابینا و عقب ماندگی از تکالیف برای دانش آموزی است که با مشکل بینایی اما به صورت تلفیقی میان دانش آموزان عادی تحصیل می کند؛ اما حالا این دانش آموز که روزی جزء نخبگان مدرسه خویش بوده، حالا به خاطر شاد باید جزء دانش آموزان غیر فعال و گوشه گیر مدرسه اش باشد.

تشریح وضع فعلی شاد برای نابینایان

در ادامه به تشریح موارد استفاده کنونی شاد برای معلمین و دانش آموزان نابینا می پردازم.

در حال حاضر، هم معلمین و هم دانش آموزان نابینا در شاد مجبورند برای پیشبرد اهداف خود از نسخه تحت وب شاد آن هم فقط با سیستم عامل ویندوز استفاده کنند. در نتیجه یک دانش آموز تنها در شاد می تواند کار های زیر را انجام دهد:

  1. ارسال پیام در گروه های درسی.
  2. خواندن تنها 100 پیام پایانی گروه. توضیح آنکه برای خواندن پیام های قبلی گروه در شاد وب، نیاز به اسکرول دستی با موس است که اسکرول خودکار صفحه خوان ها، با سرعت لود بسیار پایین در شاد سازگار نیست.
  3. ارسال پیام به پیوی معلم ها با سختی فراوان.
  4. انتخاب، فروارد یا حذف پیام ها با سختی فراوان و با محدودیت 25 تایی.

یک معلم هم در شاد، دقیقا همین امکاناتی را دارد که در بالا بیان شد. به عبارت دیگر، هیچ فرقی بین دبیر یا دانش آموز برای استفاده از نسخه وب شاد وجود ندارد.

تشریح محدودیت های فعلی شاد برای نابینایان

در حال حاضر، عملا استفاده از نسخه اندروید شاد نه برای معلمان و نه برای دانش آموزان نابینا امکان پذیر نیست. این محدودیت ها عبارتند از:

  1. معلم نابینا از ایجاد حضور و غیاب در بات حضور و غیاب شاد و همچنین طراحی آزمون در بات آزمون شاد محروم است. همچنین دانش آموز نابینا که در مدارس تلفیقی درس می خواند، نمی تواند در بات آزمون امتحان داده و در فرایند حضور و غیاب شاد به راحتی شرکت کند.
  2. یک معلم نابینا به سختی فراوان و با هزار ترفند و حفظ کردن جای آیکون ها فقط می تواند گروه کلاسی خود را مدیریت کند. امکان ارسال پیام آن را باز کند یا ببندد.
  3. امکان دیدن وضعیت اعضای گروه ها در شاد برای هیچ یک از معلمین یا دانش آموزان نابینا وجود ندارد.
  4. یک معلم نابینا به سختی و باز هم با حفظ جای آیکون ها می تواند در شاد لایو بگذارد؛ اما یک دانش آموز نابینا میان پیام های انبوه در گروه غیر ممکن است بتواند با حفظ جا، آیکون لایو معلم خود را لمس کند و به تماشای تدریس او بپردازد.
  5. یک معلم نابینا، به سختی می تواند از امکان برقراری تماس صوتی شاد استفاده کند. در مقابل، دانش آموز نابینا نیز در پاسخگویی به تماس معلم ناتوان خواهد بود.

اینها، فقط گوشه ای از محدودیت های افراد نابینا برای استفاده از شاد است که اشاره شد.

راه حل چیست؟

پیامرسان تلگرام که در حال حاضر در ایران فیلتر است، در ابتدای راه مانند شاد برای نابینایان دسترس پذیر نبود. بعد ها توسعه دهندگان این نرم افزار در عرض یک هفته و در قالب یک نسخه آزمایشی، شروع به دسترس پذیر کردن این نرم افزار برای نابینایان کردند. در نتیجه فرایند دسترس پذیر شدن یک نرم افزار چندان کار مشکلی نیست. فقط کافی است مسئولان ما بخواهند و همت کنند.

این بار بیاییم صدای معلمان و دانش آموزان نابینا باشیم.

شما می توانید برای به ثمر رسیدن یک جلوه دیگر از اتحاد و همدلی نابینایان، اما این بار برای نسلی که کرونا دارد عرصه تحصیل برای آنان را تنگ تر می کند، با انجام هر یک از مراحل زیر یاری رسان معلمان و دانش آموزان نابینا باشید.

  1. ثبت پیشنهاد به وسیله تماس با شماره پشتیبانی شاد: شما می توانید هر روز در ساعات اداری با شماره 021-43081 تماس گرفته، کلید 0 را بزنید و مستقیما با اپراتور شاد صحبت کنید و این مشکل را با آنها در میان بگذارید و از آنها بخواهید آن را به صورت یک پیشنهاد به واحد فنی انتقال دهند.
  2. از طریق ثبت پیشنهاد از این لینک

به این ترتیب عمل نمایید:

    1. وارد سایت شده و کامبو باکس اول را روی هر موردی که می خواهید تنظیم نمایید.
    2. در فیلد بدی نقش خود را مشخص کرده، اگر دانش آموز، مدیر یا معلم نیستید، به صورت آزاد یکی را انتخاب کرده و در فیلد توضیحات تکمیلی به این مطلب که دانش آموز یا مدیر یا معلم نیستید اشاره کنید.
    3. در فیلد بعدی نام خود را بنویسید.
    4. در فیلد بعدی نام خانوادگی خود را بنویسید.
    5. در فیلد بعدی تاریخ تولد خود را به صورت سال/ماه/روز وارد کنید.
    6. در فیلد بعدی کد ملی را وارد کنید.
    7. در فیلد بعدی شماره همراه خود را بنویسید.
  1. در فیلد بعدی نام مدرسه را بنویسید. در صورت محصل یا معلم نبودن بنویسید ندارم.
  2. در فیلد بعدی کد مدرسه ذکر شود. اگر ندارید چند 0 بزنید.
  3. در کامبو باکس بعدی مقطع را انتخاب کنید.
  4. در کامبو باکس بعدی استان را انتخاب کنید.
  5. در کامبو باکس بعدی شهر را انتخاب کنید.
  6. در فیلد بعدی توضیح دهید که چه می خواهید بگویید.
  7. در فیلد آخر هم کد امنیتی را حل کنید.
  8. سر انجام روی کلید ثبت بزنید.
  9. کسانی که با دوست هم نوعمان امیر سلیمانی ارتباط دارند، از آنجایی که ایشان با نامه معروفش به وزیر ارتباطات خبر ساز شده و وزارت ارتباطات می خواهد از ایشان برای دسترس پذیر کردن نرم افزار های داخلی کمک بگیرد، سفارش معلمان و دانش آموزان هم نوع ایشان را خدمتشان برسانند.

  در این باره بیشتر بخوانید

کمپین دسترس پذیری شاد برای نابینایان در خبرگزاری فارس ایجاد شد

بر این اساس، هم نابینایان و هم عزیزان بینا می توانند از این کمپین حمایت کنند. اگر حمایت به 100 عدد برسد، کمپین ما در سایت خبرگزاری فارس منتشر خواهد شد. اگر به 1000 حمایت برسد، موضوع کارشناسی می شود. اگر به 10000 حمایت برسد از طریق سازمان مربوطه پیگیری خواهد شد. اگر به 50000 حمایت برسد در مجلس پیگیری خواهد شد.
ما فعلا برای هدف 1000 حمایت تلاش می کنیم. اما اگر به 10000 حمایت برسیم عالی خواهد بود.
آموزش زیر برای حمایت از این کمپین برای نابینایان است. به زودی در کانال تلگرامی برای سهولت افراد بینا و حمایت از کمپین، برای این عزیزان تهیه خواهم کرد. بر این اساس، نابینایان محترم و فرهیخته برای حمایت از این طرح مراحل زیر را انجام دهند.

  1. وارد لینک زیر شوید: https://www.farsnews.ir/my/c/42934
  2. به کمک دکمه b, کلید حمایت می کنم را پیدا کرده و روی آن اینتر یا space بزنید.
  3. به کمک کلید های فرم یاب مانند f یا e, شماره تلفن همراه خود را در فیلد اول وارد کنید. بدین منظور، محتویات درون کادر ویرایش را پاک کرده و شماره خود را به همراه 0 ابتدای آن در آن کادر ویرایش وارد کنید. مثل: 09123456789
  4. به کمک کلید tab یا f یا e به فیلد بعدی بروید و به کمک آنتی کپچا ها یا افراد بینا، کد امنیتی را حل کنید.
  5. با کلید tab یا b روی ادامه اینتر یا space بزنید.
  6. در مرحله بعد، روی فیلد اول کد چهار رقمی فعال سازی را که به گوشیتان پیامک شده وارد کرده و در فیلد بعدی، یک رمز عبور برای خودتان انتخاب کنید.
  7.  در نهایت روی ثبت نام بزنید و با کلید b چک کنید. اگر عبارت (حمایت شده) را شنیدید، حمایت شما انجام گرفته است.

به امید جمع شدن حمایت های بالاتر و بیشتر.

راه های دیگر نیز به تدریج به پست اضافه خواهد شد.

از شما تقاضا داریم صدای ما باشید

درباره بهنام نصیری

سلام من بهنام نصيري متولد 16/5/1371 از قزوين. دوران كودكي قبل از مدرسه رو مثل بيشتر ما نابيناها، با گريه و غم و نا اميدي اطرافيانم ميگذروندم كه ديگه ازش نگم بهتره. خيلي بد بود. پيش دبستاني (يا همون آمادگي خودمون) رو توي مدرسه استثنايي انديشه توي شهر صنعتي البرز (كه اصلا مخصوص نابيناها نبود و براي تمام معلوليتها غير از بينايي طراحي شده بود) گذروندم و كم كم پيشرفت كردم. ديگه همه باورم كرده بودن و دوستم داشتن. چون تو دوران بچگي، یه بچه فوق العاده باهوش، شيرين و تو دل برو بودم. مثل بچگي همه شماها. زندگيمو خيلي راحت ادامه دادم. تا كلاس پنجم ابتدايي، تو مدرسه ناشنوايان باغچه بان قزوين، كه نابيناها هم همونجا درس مي خوندن، درس خوندم.سال پنجم و سه سال راهنمايي رو تو مدرسه نابينايان بياضيان و سال اول دبيرستان رو تو مدرسه شاهد پيامبر اعظم شهر خودمون (محمديه) ادامه دادم. سال دوم وارد شهيد محبي شدم و به خاطر افت معدل، سال سوم به قزوين برگشتم و تا آخر دوره پيش دانشگاهي، تو دبيرستان نمونه دولتي علامه جعفري مشغول به تحصيل شدم. سال 90 تو كنكور، با رتبه 1195 توي دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين، رشته فقه و حقوق قبول شدم و کارشناس رشته فقه و حقوق اسلامی از دانشگاه هستم و معدل کارشناسیم هم 16.88 شد و کارشناسیمو تابستون 94 گرفتم. سال 96 تو کنکور ارشد رشته ی علوم قرآن و حدیث شرکت کردم و قبول شدم. الان كه واستون مينويسم، ترم یک ارشد علوم قرآن و حدیثم. خوب از تحصيل كه بگذريم، بگم براتون كه من تو دوران مختلف زندگيم، به موسيقي و قرآن خيلي علاقه نشون مي دادم و توي هر دوش مقام زياد كسب كردم. فك نكنيد بيكارمو دنبال كار ميگردم! من از سال 90 تو هنرستان و دبيرستان كتاب مبين تو شهر قزوين، مشغول تدريس درس قرآن به بچه هاي دبيرستاني (دوره اول) هستم. اونم به بچه هاي عادي! اگه ميخوايد يه كمم درباره شخصيتم بدونين، همين بس كه ميتونم با هر جور آدم كنار بيام، جوري كه از با من بودن معذب نباشه. تا دلتون بخواد شوخم. واسه همه شما آرزوی موفقیت می کنم. gmail: b.nasiri71@gmail.com skype: behnamnasiri.1371
این نوشته در اجتماعی, اطلاع رسانی, صحبت های خودمونی ارسال و , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

35 Responses to یک راه بهتر و مؤثر تر برای کمپین / از کمپین در خبرگذاری فارس حمایت کنید.

  1. 1
    زمان وزیری says:

    با سلام و احترام و با تشکر فراوان از همکار بسیار فعالم آقای نصیری بزرگوار همین سایتی که برای مطرح کردن مشکلات شاد قرار دادند هم مثل خود برنامه ظاهرا مشکل داره و برای بنده که ثبت نشد و نوشت دوباره تلاش کنید و کد امنیتیش هم متاسفانه قابل حل با anticaptcha نیست.مشکل روی مشکل.

  2. 2
    اسماعیل رفاهی says:

    بهنام سلام، از تلاشی که آغاز کردی متشکرم؛ اول به اطلاع برسانم که ما در انجمن موج نور به منظور حل مشکل نامه‌هایی نوشته‌ایم و پیگیری کرده‌ایم اما متأسفانه هنوز به نتیجه نرسیده‌است؛ و دوم اینکه باید در نظر داشته‌باشید که دبیران تلفیقی اصلاً در این نرم‌افزار جایی ندارند و به هیچ عنوان نمی‌توانند به همان اندازه محدودی که شما اشاره کردید هم به این پلت‌فرم دست‌رسی داشته‌باشند. به هر حال امیدوارم به نتیجه دل‌خواه و مطلوب برسی و برسیم.

  3. 3

    طرح پیشنهادی برای گذر از سال تحصیلی پیش رو
    ما معلم‌ها که هرچه گفتیم، به گوش کسی نرفت. تصمیم گیرندگان گویا پنبه‌ی بزرگی در گوش خود فرو کرده‌اند که هیچ مخالفت و اعتراض و حرف حسابی را نشنوند.
    خیالی نیست. ما وظیفه داریم حرف خودمان را بزنیم. حداقل برای ثبت در تاریخ. که نگویند مردمان این برهه از تاریخ عجب احمق‌هایی بودند که یک مشت ابله را مدیر و وزیر خودشان کردند و افسار خودشان را دادند به دستشان.
    یک مسئله‌ای که سالیان سال در کشور ما مطرح بوده و همیشه محل مناقشه بوده، عدالت آموزشی است.
    عدالت آموزشی به طور بسیار خلاصه یعنی دانش‌آموزی که در بهترین مدرسه‌ی بهترین مناطق کشور درس می‌خواند، باید آموزش یکسانی با دانش‌آموزی دریافت کند که در بدترین مدرسه‌ی بدترین مناطق کشور درس می‌خواند.
    همین که این جمله را خواندید و لبخندی از سر تمسخر به لب آوردید، یعنی اینکه عدالت آموزشی در کشور ما تحقق پیدا نکرده است.
    این که چرا در کشور ما عدالت آموزشی محقق نمی‌شود، بحث مفصلی است، ولی خلاصه‌ترین دلیلی که می‌توان ذکر کرد این است که در کشور ما عدالت اجتماعی‌ای وجود ندارد که به تبع آن بخواهد عدالت آموزشی حاصل شود.
    ولی کرونا آمد و همه‌ی معادلات را به هم ریخت. اگر تا پیش از این فقط فقرا نمی‌توانستند به تور ۱۰ روزه‌ی دور دنیا بروند، الان ثروتمندان هم نمی‌توانند! و همین اتفاق را من عدالت اجتماعی نیم‌بند می‌نامم. یعنی هرچند ایده‌آل نیست ولی از هیچی بهتر است.
    حالا این عدالت نیم‌بند اجتماعی که از صدقه سری کرونا حاصل شده بود، می‌رفت که با حذف کنکور و تعطیلی مدارس تکمیل شود و یک عدالت آموزشی نیم‌بند هم برای ما به ارمغان بیاورد، که کارتل‌های کنکور و کتاب‌های کمک آموزشی تمام زور خود را زدند که نشود و متأسفانه نشد. یعنی
    هم کنکور برگزار شد.
    و هم مدارس باز شدند.
    ای کاش از این تهدید (کرونا) به نفع کشور استفاده می‌کردیم و از این رهگذر خیری به خود می‌رساندیم. که متأسفانه مثل همیشه، این فرصت را هم از دست دادیم.
    به جای این همه هزینه و تبلیغات پر سر و صدا و طبل‌های توخالی، که برنامه‌ی “پیام‌رسان” را به جای پلتفرم “آموزشی” به مردم قالب کردند و اسمش را هم “شاد” گذاشتند که پازل خنده‌آورشان را تکمیل کنند و به ناشادی معلم و دانش‌آموز بخندند، می‌توانستند با ابزار ساده‌تری عدالت آموزشی را در کشور، حداقل برای یک سال، محقق کنند.
    امروز در همه‌ی جای کشور یک تلویزیون در هر خانه‌ای یافت می‌شود. شبکه‌های اصلی صدا و سیما که دیجیتال هم نباشند و در دورافتاده‌ترین جاهای کشور هم در دسترس باشند که در حال پخش هستند.
    هرچند که بهانه‌شان این بود که همه مردم تلویزیون ندارند، و عدالت آموزشی با برنامه‌های تلویزیونی محقق نمی‌شود، ولی سؤال اینجاست که تلویزیون در خانه مردم یافت شدنی‌تر است یا تبلت و موبایل؟!!
    به جای این همه هزینه بر سر یک پیام رسان ناکارآمد، برای هر پایه‌ و عنوان کتاب درسی یک معلم خوب و زبده برمیگزیدند. چیزی نزدیک ۱۰۰ معلم هم بیشتر نیاز نبود. هرچند که قشر معلم همیشه خودش را در هر شرایطی فدای آموزش می‌کند، ولی یک دهم هزینه‌ای که برای اپلیکیشین ناشادشان کردند را حق‌الزحمه به این معلم‌ها می‌دادند و یک برنامه‌ی منظم و مفید یک ساله را با یکی از شبکه‌های تلویزیونی قرارداد می‌بستند.
    کل کشور یک آموزش یکسان دریافت می‌کردند. برنامه‌ی آموزشی یک سال کشور مشخص بود.
    و معلم‌ها هم از طریق همان اپلیکیشن مزخرف شاد، و یا با بقیه نرم‌افزارهایی که خودشان می‌پسندیدند و راحت بودند، فقط تکالیف و فعالیت‌های بعد از تدریس را پیگیری می‌کردند.
    شما فرض کنید کلاس درسی می‌داشتیم به وسعت کشور. همه جلوی تلویزیون. از پایه اول ابتدایی تا پایه دوازدهم. تمام دروس. هر درس یک معلم. و این می‌شد عدالت آموزشی. البته باز هم عدالت نیم‌بند آموزشی. ولی همین نیم‌بند‌هاست که یک قدم یک قدم رو به جلوست.
    ولی متأسفانه الان آموزش و پرورش با صدا و سیما هیچ تفاهم و همکاری ندارند. هر کدام دارند ساز خودشان را می‌زنند. این منافع لعنتی همیشه با هم تضاد دارند. یکی دنبال تبلیغات است و یکی دنبال فروش کمک آموزشی. یکی زیر فشار کارتل کاج و قلم است و یکی زیر فشار تبلیغات چیپس و دوغ.
    بیچاره کودکان این کشور که همیشه فدای یک مشت اسکناس می‌شوند.
    یک موبایل به دست بچه‌ها داده‌اند و خیال می‌کنند دارند آموزش می‌بینند.
    سر کلاس هم که بودند می‌گفتیم این آموزش نیست! وای به حال الان که پشت موبایل‌ نشسته‌اند!!!
    برگرفته از وبلاگ ویرگول جایی برای نوشتن و خواندن)

  4. 4

    سلام آقای نصیری.
    من سایت رو امتحان نکردم.
    چون کد امنیتی هم نمیتونم حل کنم.
    ولی با همون شماره که گفتین تماس گرفتم و گفتن داره پیگیری میشه و نسخه جدیدش که منتشر بشه برای نابینایان هم قابل استفاده هستش.
    بهتون ایمیل دادم ولی نمیدونم ایمیلم رو خوندین یا نه.

  5. 5

    سلام آقای نصیری!
    من خیلی از شما متشکرم که با نوشتن این پست، من رو متوجه کردید که تمامی نابینایان این مشکل رو در شاد دارند یعنی شاد برای اونها هم دسترسپذیر نیست.
    چون من فکر میکردم نسخه ی تاکبک گوشیم قدیمی هست که این مشکل رو داره. اما نسخش 2020 و آخرین ورژن بود.
    بعد از مهدی عابدی هم پرسیدم اونم گفت برنامه ی شاد برای ما نابینایان دسترسپذیر نیست.
    من هنوز باور نمیکردم ولی با این حال، با شاد تماس گرفتم و این رو بهش گفتم. تازه بعدش فهمیدم که وضعیت اینجوری نیست که ما یه بار به پشتیبانی شاد زنگ بزنیم و این رو بهش بگیم. باید هر روز این کار رو انجام بدیم.
    اما از اونجایی که از گرفتن تماس تلفنی با آدمهای نا شناس خجالت میکشم، همون گزینه ی تماس با ما در وبسایتشون رو ترجیح میدم و هر چند که من هم مثل خانم زهرا آیت نمیتونم کدهای امنیتی رو حل کنم ولی برای خوندنشون از مامان یا بابام کمک میگیرم.
    اما من با افتخار، تا آخر صدای شما برای دسترسپذیر شدن برنامه ی شاد خواهم بود و قول میدم که هر روز این کار رو بکنم! چرا؟ چون خودم به عنوان یک دانشآموز نابینا دسترسپذیر نبودن شاد رو تجربه کردم ولی خب به هر حال برای استفاده از شاد از مامان بابام کمک میگیرم چون تا آخر که نمیتونم سر دسترسپذیر نبودن برنامه ی شاد تو خونه مثل یک بچه ی تنبل بشینم.
    من تو این دوران کرونا اگه برنامه ی شاد برای ما نابینایان دسترسپذیر نشه، فقط یک آرزو دارم اونم اینه که درسها توی تلگرام یا واتساپ برگذار بشه که امکانش 0% هست یعنی اصلاً اتفاق نمی افته. اما من امیدوارم که با همکاری همدیگه بتونیم این برنامه رو مثل تلگرام دسترسپذیر کنیم یعنی بگیم که دسترسپذیرش کنند.

    • 5.1

      سلام دوست خوب من.
      کامنت تو بنزین بود برای من بزرگمهر. یه بنزین با استاندارد های یورو 5.
      ممنون از حمایتت عزیزم. من بهت قول میدم اگر شاد دسترس پذیر شد، که خب ما به هدفمون رسیدیم. اما اگر نشد من به تو و همه دانش آموزای نابینا قول میدم هر چیزی که از شاد بلدم رو بهتون یاد بدم. قول میدم یادتون بدم چه جوری با حفظ کردن جای آیکون ها بتونید فعالیت کنید.
      بزرگمهر خیلی از کامنتت انرژی گرفتم عزیزم. مرسی که هستی. بدون من تا آخرش خواهم بود. نه به خاطر خودم. بلکه به خاطر تو و امثال تو که بمب استعدادید اما دیده نمیشید.
      دوستت دارم

  6. 6

    سلام بهنام جان. کاش می شد کلاس های مجازی در تیم تاک برگزار بشه. این جوری خیلی بهتر بود. آخه هم دسترس پذیره، هم دقیقا برای همین منظور ساخته شده. به یکی از معلمان نابینای محبی که دوست منه گفتم، صحبت کرد و این پیشنهاد عملی شد. الآن هم داره با تیم تاک تدریس می کنه و مشکلی هم براش به وجود نیومده. معلوم نیست کی آقای سلیمانی پیگیری هاش نتیجه بده.

    • 6.1

      سلام محمد جان. بله برای بچه هایی که در مدارس استثنایی درس می خونن بله میشه بیای تیم تاک. اما مثلا بزرگمهر که داره تو مدرسه عادی تحصیل می کنه آیا می تونه معلماشو مجبور کنه بیان تیمتاک؟
      کار باید ریشه ای حل بشه عزیزم.

    • 6.2

      سلام.
      راستش از اول نظر من هم همین بود چون برنامه ی تیمتاک هم دسترسپذیر هست، هم برای اندرید هست، هم میشه توش مثل یک کلاس با هم دیگه حرف بزنیم، همم اینکه تیمتاک مثل تلگرام فیلتر نیست.
      ولی نمیدونم آخه چرا معلمهای ما نمیتونن تصمیم بگیرن که کلاسها تو کجا برگذار بشه.
      البته تیمتاک خیلی به سرعت اینترنت ربط داره. اگه معلم من انتخاب میکرد که تو کجا درس بخونیم، حتی اگه واتساپ یا تلگرام یا تیمتاک بهتر بود شاد رو انتخاب میکرد چون شاد رایگانه و فقط باید اینترنت داشته باشی ولی شاد هیچی از حجم اینترنتت رو نمیگیره
      به هر حال همه ی اینها تقسیر اونیه که یه اینترنت ضعیف و به درد نخور کند به ما داده.
      اونقدر اینترنتهاشون کند هست که آرزو میکنی یک اینترنت رایگان داشته باشی

  7. 7
    DarkAlireza says:

    امیدوارم که به قولشون عمل کنن و برنامه رو دسترسپذیر کنن, البته اینجور برنامه ها باید همون روزی که منتشر میشن دسترسپذیر باشن.
    P.Sدانشآموز هستم

  8. 8
    محسن محمدقلی says:

    سلام بهنام جان طبق اطلاعاتی که به دست آوردم دوستانمان در مجتمع شهید محبی با آموزش و پرورش رای زنیهایی رو دارند انجام میدند. اما من با امیر حسین سلیمانی حتما تماس خواهم گرفت و به طور مفصل قضیه رو براشون مطرح میکنم. ضمنا بحث دسترس پذیری شاد رو Twitt خواهم زد خطاب ه وزیر آموزش و پرورش.

  9. 9
    رعد بارانی says:

    سلام
    به عنوان ی معلم واقعا با شنیدن اسم شاد استرس میگیرم و حالم بد میشه
    متاسفم

    • 9.1
    • 9.2

      من هم حس شما رو درک میکنم. شاد واقعاً یک برنامه ی به درد نخور هست البته وقتی که دسترسپذیر بشه.
      اما خب به هر حال، شاد اونقدر دردسر داره که مثلاً داری ویدیوی معلمت رو میبینی که یکهویی میبینی قطع شد. آخه اینم برنامست که به ما دادن؟ آخه این اینترنته که به ما دادن؟
      یه اینترنت درست و حسابی باید سرعتش خیلی عالی باشه تا حدی باید عالی باشه که ویدیوها هی قطع و وصل نشن. اینترنت قوی اینترنتیه که بتونه یک پیام رو تو 1 ثانیه ارسال کنه و اونقدر طولش نده
      من وقتی پیام صوتی رو به کمک بابام ارسال میکنم، میبینم کلاس ما تموم شده و تازه پیام اولی ارسال شده. آخه اینجوری معلمم فکر میکنه من مثلاً درس فارسی رو تو زنگ ریاضی ارسال کردم در حالی که من درسهام رو توی گروه در تایم مناسب ارسال کردم.
      اگه من جای اون کسی بودم که به ما اینترنت ضعیف میده، به مردم کشورم یک اینترنت قوی و پرسرعت میدادم و حتی هر هفته بهشون یک اینترنت رایگان هم میدادم که حالشُ ببرن و بتونن درسها رو جلو ببرن.
      اما اگه اینترنت هم مشکل داشته باشه، دیگه کرونا دو تا مشکل داره یکی داروش یکی هم جلو بردن درسها به صورت آنلاین.
      اما اگه ما اینترنت پرسرعت داشتیم، مشکلمون فقط داروی کرونا بود که میخواستیم زودتر دانشمندها بسازنش.
      اما حالا مشکل اینترنت هم شد.

  10. 10

    با سلام به بهنام نصیری بزرگوار. قبل از هرچیز از این تلاشت بسیار سپاس گذارم.
    من خودم هم یک معلم تلفیقی هستم و در این برنامه جایی ندارم. ولی هم از طریق سایت و هم از طریق تماس تلفنی این موضوع رو اطلاع رسانی کردم.
    به امید اون روزی که موارد دسترسی نه تنها در شاد بلکه در تمامی بخش های زیرساختی و اساسی کشورمون رعایت بشه.
    سپاس از زحمتی که کشیدی.

  11. 11

    البته یادم رفت اینو بگم خداییش بیشتر معلم ها و دانش آموز های بینا هم در کار کردن با این برنامه دچار مسئله هستند خیلیاشون میگن که برنامه های دیگه مثل واتس آپ رو به شاد ترجیح میدن.

  12. 12

    سلام آقا بهنام متاسفانه باتِم یا دکمه ای تحت عنوان حمایت میکنم را پیدا نمیکنم. اگه ممکنه دقیقتر مراحلی را که در پست نوشتی توضیح بده. با سپاس

  13. 13

    مجدداً درود بهنام جان خوشبختانه مشکل حل شد و حمایت کردم. به امید رسیدن حمایتها به 50000 و بالاتر. همواره موفقتر باشی

  14. 14

    بچه ها خبر خوب اینه که کپچاش هم براحتی با OCR NVDA حل میشه. فقط کافیه که با زدن حرف G روی گرافیک مورد نظر قرار بگیرید بعد این سِرت و آر را هم بزنید. کار تمام شد. حالا ابتدا با کنترل هُم در اول صفحه قرار بگیرید. و با شیفت و جهتنماهای راست یا چپ عدد 3 رقمی ظاهرشده را انتخاب کرده. و با کنترل سی کُپیش بکنید و در نهایت با کنترل وی در ادیت باکس مربوطه پیست کنید.

  15. 15

    فقط کاشکی توی سایت ایران سپید و سایت شرکت پکتوس هم این پست منتشر بشه. آخه شاید نابینایانی هم باشند که به اینجا سر نزنن. ولی به دسترسپذیری شاد نیاز مبرم دارند. بنظرم هرچه سریعتر با آقای امیر سرمدی در این باره در تماس باش.

  16. 16
    امین عرب says:

    سلام بهنام عزیز. من هم به عنوان یه معلم تلفیقی از این کمپین حمایت می‌کنم و تا حد امکان به بقیه همکاران اطلاع خواهم داد. ممنون از این مطالبه ارزشمند که شروع کردی و امید که مؤثر واقع بشه.

دیدگاهتان را بنویسید