خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

اولین پست من در محله‌‌. خاطره‌ی نام‌نویسی.

خاطره نام نویسی من در محله نابینایان
سلاااااااااام هم‌محلی‌ها‌.
حالتون چطوره؟
خوبید؟
خوشید؟
سلامتید؟
امروز بالاخره بعد از کلی انتظار، اولین پستم رو منتشر می کنم.
چرا انتظار؟
سوال خوبیه‌.
من هم اومدم که خاطره این انتظار رو تعریف کنم‌.
ای وایییی پاک یادم رفت‌. هنوز خودم رو معرفی نکردم.
من، غزل بهرامی هستم. در شهرستان پاوه زندگی می کنم و کلاس هشتمم.
حالا شد.
بریم سر تعریف خاطره.
عرض کنم خدمتتون: پارسال، که تازه موبایلم رو گویا کرده بودم و نمیتونستم یه لحظه بذارمش زمین، به طور اتفاقی، به این کلمه برخوردم.
gooshkon.ir
حتما میتونید تصور کنید منی که تازه متوجه شده بودم که نابینا هم می تونه از گوشی استفاده کنه، وقتی وارد این لینک شدم، چقدر هیجان‌زده شدم‌.
اموزش های اندروید،
کامپیوتر،
اشپزی.
واییییی خدای من‌.
ما هم می تونیم اشپزی کنیم.
خلاصه‌. اینجا باعث شد که افکار من و خونوادم تغییر کنه‌‌.
من هم تصمیم گرفتم که هرجور شده، توی محله ثبت نام کنم.
رفتم فرم رو پر کردم‌‌. ولی دیدم باید یه معرف داشته باشم‌.
چند نفری رو می شناختم. اما خجالت می کشیدم که ازشون بخوام معرفم بشن.
خیلی نا امید شدم‌.
تا اینکه تولد گوش کن فرا رسید.
با شنیدن برنامه جالب هات گوش کن، دوباره امیدوار شدم. و با لطف و محبت مدیران محله، تونستم عضو این محله قشنگ و با صفا بشم‌.
من در همینجا، از مدیران خوب محله تشکر می کنم.
خب، امیدوارم از این خاطره خوشتون اومده باشه.
فعلا بای.

۴۰ دیدگاه دربارهٔ «اولین پست من در محله‌‌. خاطره‌ی نام‌نویسی.»

سلام خانم بهرامی. خیلی خوش اومدید. امیدوارم که بودنتون اینجا بتونه اتفاقات خیلی خیلی مثبتی رو براتون رقم بزنه. دقیقا منم خاطره آشناییم با محله جالب بود. برای پیدا کردن راهی که بتونم بعد از نابینایی با کامپیوتر کار کنم با اینجا آشنا شدم و کلی اتفاقات خوب برام افتاد. ایشاالله همیشه موفق باشید.

سلام غزل!
خیییلی خوشحال شدم که تو محله پست زدی و ثبت نام هم کردی.
راستش میدونی چیه؟
شما، دقیقاً ثبت نامت مثل من شد.
من هم وقتی اومدم ثبت نام کنم، فرم رو که پر کردم، اون موقعها حتی ایمیل رو بلد نبودم ولی لینک فعالسازی حساب، بهم ایمیل میشد.
باورت نمیشه، من همزمان عضو محله شدم و جیمیل را هم یاد گرفتم.
اون موقعها استعداد کامپیوتر من کم بود.
تازه همین محله ی قشنگ رو هم، مامانم بهم معرفی کرد و من از تمام امکاناتش حسااااابی خوشم اومد و اینقدر خوشحال شدم که همچین محله خوبی هست، که همون روز کلاً تو محله بودم.
اون موقعها، تنها بخشی که از محله دوست داشتم بخش آشپزی بود ولی الآن، نه تنها که استعداد کامپیوترم از قبل بهتر شده،
بلکه اونقدر حرفه ای شدم که به فکرهای قبلم در مورد کامپیوتر حسابی میخندم.
باورم نمیشه اون موقعها، نمیدونستم جیمیل چیه ولی اگه میدونستم و کار باهاش رو بلد بودم ثبت نامم در محله فقط دو روز طول کشید.
تازه وقتی من میخواستم عضو محله بشم، آقای درفشیان رو با ایمیلهام حسابی اذیت کردم و الآن و کلاً همیشه بابت اون همه ایمیل ازشون معذرت میخوام.
به قول خودشون، به اندازه ۱ سال بهشون ایمیل زدم خخخخخخ!
اما خب چیکار میکردم دیگه؟ اون موقع تجربه ام در کامپیوتر ۰% هم نبود.
بعد از حرفه ای شدنم در کامپیوتر یک وبلاگ با هدف استقلال، شادی و آموزش نابینایان و نونهالان تأسیس کردم تا در کنار محله ی نابینایان، من هم یک محله ی زیبا برای همه خصوصاً نونهالان داشته باشم.
بعد از ۵ ماه، اونقدر خوشحال شدم که میخوای عضو وبلاگم بشی.
برای همین همون روز جواب ایمیلت رو دادم ولی جوابت رو نگرفتم.
حسابی ناراحت شدم، ولی فکر کنم بعد از ۳ هفته، جواب شما رو گرفتم.
تازه وقتی شما به پستم کامنت دادید، فکر کردم که شما در محله عضو هستید و چند تا پست هم گذاشتی اما، امروز اولین پستت رو دیدم.
امیدوارم که پستهای زیادی از شما ببینیم، درست مثل خودم.
سعی کن در محله فعال باشی.

راستی منظورم از اینکه ثبت نامت درست مثل من شد منظورم این نیست که شما اون موقعها مثل من جیمیل رو بلد نبودی چون تو پست گفتی یه مشکل دیگه داشتی ولی منظور من اینه که،
ثبت نام شما هم در محله درست مثل من مشکل داشت وگرنه که ثبت نام در یک سایت یا وبلاگ کاری نداره که.

اتفاقا از این لحاز هم مثل تو شدم. من اون وقت ها از مبایل و کامپیوتر هیچی نمی دونستم. حالا هم از کامپیوتر چیزی نمی دونم و دوست دارم یاد بگیرم. اما از مبایل، به اندازه نیازم بلدم.

سلام بزرگمهر. اولا خیییلی خوشحال شدم که کامنت گذاشتی‌. دوما، من هم مثل تو، اینقدر با ایمیل هام اقای درفشیان رو اذیت کردم، که نگو. من از همینجا ازشون تشکر می کنم. در باره وبلاگ، اون روز که بهت ایمیل دادم، خیلی مشتاق بودم که زودتر جوابم رو بدی. اما نمی دونم چی شد که اصلا ایمیلم رو چک نکردم تا تو توی کانالت نوشتی و من هم ایمیل رو دیدم.

سلام مجدد.
راستی من هم اهل موسیقی هستم.
البته من یه پیانیستم و نصف آهنگ نوایی رو میتونم بزنم.
تو یک مسابقه موسیقی هم شرکت کردم و لوح تقدیر گرفتم.
و ضمنا برای وبلاگ، من هم دقیقاً مشتاق بودم که جواب ایمیلم رو بدی.
راستی یه سؤال هم ازت داشتم.
بیشتر وقتها وقتی میخوای وبلاگم رو ببینی ترجیح میدی کجا ببینی؟
منظورم اینه که ترجیح میدی تو تلگرام ببینی یا تو خود وبلاگم مطالب رو بخونی؟
و اینم از این، خوشحال شدم که ثبت نام هر دوتامون مثل هم شد!
راستی برای کامپیوتر هم، اگه میخوای حسابی حرفه ای بشی میتونی از وبلاگ نرم افزارهای نابینایان و ترفندهای رایانه ای استفاده بکنی که من وبلاگ رو بر روی وبلاگم پیوند کردم.

دوباره سلام. خیلی خوبه که پیانو بلدی. حتما ادامه بده. برای دیدن وبلاگ، من چون زیاد به تلگرام سر می زنم، دوست دارم اونجا مطالب رو بخونم. حتما به وبلاگی هم که برای کامپیوتر گفتی، سر می زنم.

سلااااااام به غزل خانم عزیز, خیلی خیلی به این محله ی با صفا و قشنگ خوش اومدی, ما خیلی خوشحالیم که شما هم در جمع ما هستی, امیدواریم که از این محله ی قشنگ نهایت استفاده را ببری و همیشه در کنار ما باشی و در محله فعالیت کنی و ما پستهای خوب و مفید ازت ببینیم, موفق باشی عزیزم, بازم بهت خوش آمد میگم راستی یه سؤال اگه دوست داشتی جواب بده, شما چند جز از قرآن را حفظی؟ خیلی برام جالب بود که هم قرآن حفظ میکنی و هم در کار موسیقی هستی, بسیار هم عالی, انشا الله که در همه ی کارهات موفق باشی

سلام خانم مرادی. خیلی ممنون از خوش امد گوییتون. راستش می دونید چیه، من وقتی بچه بودم، چون حافظم خوب بود، مامانم من رو گذاشت کلاس قران‌‌. وقتی بزرگتر شدم، احساس کردم موسیقی رو دوست دارم. و چون خانواده هم هیچ مخالفتی نکردن، تصمیم گرفتم ساز دف رو یاد بگیرم که هم خیلی بهش علاقه داشتم، و هم توی شهر ما رواج داره. من ۱۴ جز قران حفظم.

بَه بَه خیلی هم عالی آفرین به شما که در این سن ۱۴ جز از قرآن کریم را حفظ کردید, بهتون پیشنهاد میکنم حتماً حفظ قرآنتون را در کنار یادگیری ی دف ادامه بدید حیفه که ۱۴ جز قرآن را حفظ کردید و دیگه ادامه ندید, براتون آرزو ی موفقیت میکنم

سلام به تازه وارد محله غزل خانم، خیلی خوش آمد بهت میگم ورودتو به این محله با صفا و صمیمی، جالبه بدونی منم زمانی که نابینا شدم اصلا فکر نمیکردم که بتونم با گوشی و کامپیوتر کار کنم چه برسه به آشپزی، خخخخ. وقتی با این محله آشنا شدم واقعا توانمندیهای دوستانم رو دیدم و تازه فهمیدم که چقدر اشتباه فکر میکردم و کلا دنیای جدید و عجیبی بود برام. خوشحالم که روز به روز داره به تعداد هم محله ای هامون اضافه میشه و امیدوارم که پستهای مفیدی از تو دوست خوبم و سایر هم محله ای ها بخونیم. خوش بااشی برای همیشه.

سلام!
یادم میاد که حدود ۱۷ یا ۱۸ سال قبل توی یه جشنواره کشوری سرود نوازنده دف استان لرستان اون‌قدر با مهارت این سازو نواخت که همه سالن به وجد اومدند. شما هم اگه دوست داشتید می‌تونید نمونه تک‌نوازیتونو منتشر کنید تا ازش لذت ببریم.
خیلی خوشحالم که گفتید حفظ قرآن رو ادامه می‌دید. توی سن و سال شما مادرم خیلی علاقه به قرآنی بودن من داشت. حافظه خوبی هم داشتم، اما دیوار همتم کمی کوتاه بود. حالا که توی بزرگ‌سالی به این افتخار رسیدم خیلی حسرت اون روزای از دست رفته رو می‌خورم. اگرچه که دیگه الآن با میل و خواست مستقل خودم دنبالش رفتم و بهش دست یافتم. من بعد از حفظ به روی تثبیت و نگهداری محفظاتم کار نکردم و حالا یه کار دوباره رو باید متحمل بشم. شما مراقب به حفظ محفظاتتون باشید.
از طولانی شدن دیدگاهم عذر می‌خوام. موفق باشید!

سلام دخترکم خیلی خوش اومدی من فکر می کنم تو پیام هات را با گوشی نوشتی که آ را نمی دونی چه طور با گوشی بنویسی مثلا به جای آشپزی نوشتی اشپزی یا آدم را نوشتی ادم یا آقا را نوشتی اقا و حدس می زنم با گوشی شیااومی باشی چون خودم با این گوشی مشکل داشتم و میلاد نصرتی راهنماییم کرد ببین اگه این طور هست وقتی می خوای آ را بنویسی چند ثانیه انگشتت را روی الف نگهدار تا آ تایپ بشه. ببخشید که فضولی کردم و متذکر شدم راستی خیلی عالی هست که ۱۴ جز از قرآن را از حفظ هستی بهت تبریک میگم امیدوارم همین قرآن در تمام زندگیت چراغ راهت باشه یا علی

سلام خانم بهرامی. ورودتونو به محله نابینایان خوش آمد میگم. امیدوارم پست های مفیدی از شما در این محله ببینیم. خاطرۀ عضویتتون در محله هم خیلی خوب بود. ضمنا از اینکه در کنار حفظ قرآن، به موسیقی هم علاقه دارید، خیلی خوشم اومد. امیدوارم در هر ۲ کار موفق باشید.

سلااااااااااااااااااام هر بژی کچی هورامان. خوشامدی غزل جان هم شهری گلم وروووودت به محله خیلی خیلی مبارکه خوشحالم که انقدر در زمینه های موسیقایی موفقی برات بهترین ها رو آرزو میکنم راستی من ستاره ام آبجی گلم هر کمکی کاری داشتی درخدمتم خوشحال میشم اگه بتونم برات کاری انجام بدم و باهات بیشتر آشنا بشم شمارهم رو براتمیذارم با من تعارف نکن عزیز و کامنتها برام ایمیل نمیشه متوجه پاسخت نمیشم اگه کاری داشتی یا خواستی چیزی بگی این شمارمه تو واتساپ و تلگرام درخدمتتم
۰۹۳۵۹۳۹۰۱۵۵

تازه تو کلاس هشتمی هستی بلدی با کامپیوتر و گوشی و اینها هم کار کنی هزااارتا دیگه آفرین اضافه کن.
هیچ وقت هیچ وقت خجالت نکش فوقش جواب نه می شنوی ولی بعد هر نه ایی یه هزارتایی بله هست که منتظر تو و سوال کردنته…..
خوشحالم اینجایی و راستی ببین با رعایت نظامات ایمنی سعی کن از یکی دوتا درخت و دیوار بالا بری … باور کن تو این سن و سال حسااابی می چسبه…..
دیگه اسمت هم خیلی قشنگه.

دیدگاهتان را بنویسید