خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
چند ترفند در ویندوز:

با نام و یاد خدای مهربان ضمن عرض سلام خدمت شما دوستان خوبم در محله نابینایان
امیدوارم حال همه خوب باشه.
بعد از دو سال برگشتم با چند آموزش در ویندوز
خوب چرا نبودم؟ چون درگیر زدن مغازه و درگیر کار هاش بودم بعد از مغازه درگیر پیدا کردن خانه شدم که کلی وقتمو گرفت.
اما از هرچه بگذریم سخن آموزش خوشتر است.

آموزش پخش صدای صفحه خوان در هدفون و پخش صدای موزیک در اسپیکر:

شاید شما هم بخواهید صدای موسیقی را در اسپیکر سیستم خود بشنوید و صدای صفحه خوان را در هدفون یا این که بخواهید یک موزیک برای دیگران پخش کنید و هم زمان با سیستم کار کنید اما نمیخواهید صدای صفحه خوان را دیگران بشنوند.
برای این کار کنترل پنل را باز کنید سپس دو بار حرف s را بفشارید تا به Sound برسید و با فشردن اینتر آن را باز کنید حال با جهت نمای پایین بر روی هدفون قرار بگیرید و دو بار کلید tab را بفشارید تا به Set Default برسید حال کلید اسپیس را بفشارید تا هدفون تان دیفالت شود
اگر هدفون شما دیفالت هست نیاز به مراحل بالا نیست و در صورتی که هدفون به سیستمتان متصل هست این مراحل را انجام دهید
حال پات پلیر را باز کنید و کلید اپلیکیشن را فشار دهید سپس با جهت نمای پایین حرکت کنید تا به Audio برسید آن را با جهت نمای راست باز کنید, سپس یک بار جهت نمای پایین را فشار دهید تا بر روی Audio Renderer قرار بگیرید آن را با جهت نمای راست باز کنید و با جهت نمای پایین حرکت کنید تا به اسپیکرتان برسید و با اینتر آن را انتخاب کنید. حال کار تمام است موزیک هایی که پخش میکنید از اسپیکر پخش میشود.

آموزش تایپ اعداد فارسی: شاید در متونی که تایپ میکنید تایپ اعداد به فارسی اجباری میباشد,

برای تایپ اعداد فارسی ابتدا باید صفحه کلید Iranian Standard Persian Keyboard را بر روی سیستم خود نصب کنید به همین منظور و جهت راحتی آن   

لینک را برای شما عزیزان قرار میدهم

پس از دانلود و استخراج فایل فایل setup.exe را اجرا کنید
و نرم افزار را نصب کنید. نصب نرم افزار بسیار ساده هست و کافیست با فشردن کلید های شیفت tabb سپس فشردن اینتر پیغام داده شده را تأیید کنید.
پس از نصب نرم افزار Settings را باز کنید. برای این که Settings را راحت تر پیدا کنید کلید های ویندوز و x را فشار دهید و با جهت نمای پایین آن را پیدا کنید و با اینتر آن را باز کنید
پس از ورود به Settings یک بار tab را بفشارید تا بر روی گزینه ها قرار بگیرید با جهت نمای راست بر روی Time Language & قرار بگیرید و با فشردن اسپیس آن را باز کنید, حال یک بار tab را بفشارید تا بر روی گزینه ها قرار بگیرید سپس با جهت نمای پایین بر روی Language قرار بگیرید و با فشردن اسپیس آن را باز کنید, سپس با tab حرکت کنید تا به Manage keyboard language برسید آن را با فشردن اسپیس باز کنید و یک بار tab را فشار دهید و از لیست صفحه کلید ها – Iranian Standard Persianرا انتخاب کنید.
یک راه راحت تر برای جا به جایی بین صفحه کلید ها و فعال کردن – Iranian Standard Persian فشردن کلید های کنترل شیفت میباشد.
پس از انتخاب – Iranian Standard Persian هرگاه زبان صفحه کلیدتان فارسی باشد، اعداد هم فارسی تایپ می‌شود. همچنین یک سری علامت های فارسی به صفحه کلیدتان اضافه خواهد شد.

افزودن آیکون برنامه های نصب شده به Desktop در ویندوز 10:

برنامه هایی که از استور ویندوز نصب میکنیم، آیکون آن ها به Desktop اضافه نمی‌شود همانند یونیگرام.
برای افزودن برنامه های نصب شده کلید های ویندوز r را بفشارید تا ران باز شود. سپس دستور: shell:AppsFolder را تایپ کنید. حال لیست نرم افزار های نصب شده را مشاهده می‌کنید. بر روی نرم افزار مورد نظر خود قرار بگیرید و کلید اپلیکیشن را بفشارید و با جهت نمای پایین حرکت کنید تا به Create shortcut برسید. بر روی آن که قرار گرفتین دو بار کلید اینتر را بفشارید تا آیکون نرم افزار انتخاب شده به Desktop اضافه شود.
امیدوارم این ترفند ها مفید واقع شود.

 

۴ دیدگاه دربارهٔ «چند ترفند در ویندوز:»

سلام. با اینکه ویندوز ده ندارم و از خدا خواستم هیچوقت هم نداشته باشم، ولی اومدم برای مطلب مفیدی که نوشتین تشکر کنم.
و یک نکته هم اگه اشکال نداشته باشه مطرح کنم.
اینکه ویندوز هشت به بالا خودشون بطور پیشفرض کیبورد استاندارد فارسی رو دارند و فقط کافیه که فعالشون کنیم.
راستی شما دیگه از اسکایپ هم استفاده نمیکنین؟
من مدتیه بخاطر اسکایپ ویندوز هفت دارم ولی هیچوقت شما رو آنلاین نمیبینم.
ایمیل چطور؟ بیشتر راههای ارتباطیتون شبکه های مجازی جدیدی بود که من طبیعتا ندارم.

دیدگاهتان را بنویسید