خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

گزارشی از دوره ی برنامه نویسی (پایتون) در تیمتاک محله ی نابینایان

به نام خدا.

سلام بچه ها, وقتتون بخیر.

اینم از گزارش بعدی از جلسات پایتون.

در این راه پر فراز و نشیب دوره برنامه نویسی کلی تجربه ی نو و بی همتا به دست آوردیم.

بی اغراق میگم که با بچه های باهوش و بی نظیری رو به رو شدم که عاشق برنامه نویسی هستن و با تمام نقص ها و مشکلات و ضعف های من بازم توی این مسیر پر فراز و نشیب ماندند, تمرین کردند, پیش رفتند و الان هر کدام تبدیل به فردی شدند که باید یاد بگیرم از کدها و الگوریتم های خلاقانه شون.

افرادی هم داشتیم که ما را در مسیر ترک کردند که مسلما نقص ها و مشکلات من از طرفی و درگیری های زندگی از طرف دیگر موجب کم سعادتی من شده است. امیدوارم همه ی بچه ها, چه آنهایی که هنوز در دوره هستند و چه آنهایی که ما را ترک کردند به قله های درخشانی در برنامه نویسی برسند و من بیایم و مشکلات برنامه نویسیم را از آنها بپرسم.

اما درمورد دوره:

11 جلسه به اضافه ی 2 جلسه ی رفع اشکال و حل تمرین برگزار کردیم. تا به اینجا تقریبا تمام مباحث پایتون مقدماتی تدریس شده و چیزی تا پایان دوره باقی نمانده است. صرفا چند کتابخانه باقی مانده است که باید با هم کار کنیم.

طبق قولی که داده بودم که تا جایی پیش بروم و عمیق بشوم روی مباحث که بچه ها پیش بیایند, چون بچه ها بی نظیر بودند و هر چه میگفتم را بهتر از خود من یاد میگرفتن, در طول دوره تکالیف سخت دادم, اذیت کردم و به قدر خوبی روی مباحث عمیق شدم.

هنوز به پایان دوره نرسیدیم و نمیتوانم خروجی های قطعی بی نظیر دوره را معرفی کنم, چون هنوز هم تکلیف داریم پس بچه هایی که تکالیف را به حد نسبتا کامل تحویل داده باشند را به عنوان خروجی دوره در پست بعدیم که پایان دوره میزنم معرفی میکنم. منتظر افراد نهایی باشید!

ولی حقیقتا نتوانستم صبر کنم و تصمیم گرفتم لیست بچه هایی که به نظرم قوی و پیگیر هستند و تعداد نسبتا خوبی از تکالیف را تحویل دادند بیاورم و با تمام وجود هم از آنها تشکر کنم بابت صبر و پیگیری بالایی که دارند و هم افتخار کنم به وجودشان.

افرادی هم هستند که در دوره هستند و بچه های قوی هستند حقیقتا ولی به دلیل تعداد پایین کدهایی که تحویل دادند, نمیتوانم اسمشان بیاورم. مسلما افراد خیلی قوی دیگری هم هستند که یا دوره را ترک کردند و یا تکالیفشان به حد نساب نرسیده بود و من معذورم از آوردن اسم هایشان که اگر از من بیشتر بلد نباشند, کمتر بلد نیستند.

با تمام این اوصاف به بچه هایی که نام میبرم افتخار میکنم.

به ترتیب الفبا با افتخار اعلام میکنم:

 

امید بدویان. حسین پیمانی. حمید رضائی. داوود چوبینی. روحان کمالیان. سارا شاهپورجانی. سعید درفشیان. سمانه کریم زاده. سیدمحمد حسینی. صدرا شهبازیان. فاطمه خلیلی. محسن غلامی. محمدرضا راشاد. محمدرضا صالحی. محمدعلی محمدی. مهرناز صفایی. میرهادی نائینی.

 

۲۲ دیدگاه دربارهٔ «گزارشی از دوره ی برنامه نویسی (پایتون) در تیمتاک محله ی نابینایان»

سلاام بر جناب قاضوی اصفهانی بزرگوار
نخونده بودم یا به عبارتی ندیده بودم قبلی ازتون پست تو محله و بنابر این خوش آمد گویی ما رو پذیرا باشید.
خوشحالم اصفهانی هستید و اصلا همه اصفهانیها استادند ها درود بر شما
برم ببینم این جناب پایتون چیه که این قدر بچه ها بهش علاقه منندند و هم از شما و هم از تدریس عالیتون و هم از خودش تعریف می کنند

استاد نیستم من.
بَه بَه! چقدر عالی!
مایه ی افتخاره حضوره شما.
جلسات تمام ضبط شدن و توی تیمتاک محله نابینایان ذخیره شده.
اگه خواستین شرکت کنین میتونید فایل ها رو گوش کنید و بعدش تکالیف رو ارسال کنید.
شما هم موفق باشید.

سلام استاااااااااااااد
امیدوارم که همیشه موفق باشید
ممنون که هستید و بهمون کمک میکنید که برنامه نویسی یاد بگیریم
من هنوزم که هنوزه باور نمیکنم که دارم برنامه نویسی یاد میگیرم تو خواب هم نمیدیدم که یه چنین استاد باحالی گیرم بیاد که اینجوری راحت برنامه نویسی یاد بده و فکر میکنم که دیگه بهتر از این نمیشه
تا حالا هم یه چند تا افزونه کوچولو تونستم واسه nvda درست بکنم
که یکیش تقلب واسه پرشهای سخت بازی stw هست که هنوز وقت نشده تستش بکنم
یدونه هم واسه باز کردن سایتهای پر کاربرد هست که دیگه مجبور نشم تندتند آدرس بنویسم که محله هم یکی از اونهاست
واسه من مبتدی اینا خیلی هست انشا الله بهتر از اینام با کمک شما بنویسم
و اینکه خوبه که بر اساس حروف الفبا نوشتی اگه از زرنگ به ضعیف مینوشتی من تو آخر لیست هم جام نبود
و به کسایی هم که هنوز نیومدن توصیه میکنم که بیان و از دست ندن
باااااااااااااازم ممنوووووووووووون که هستی

سلاااام آقای رضایی عزیز.
بََه بََه! رو نکرده بودی!
چقدر عالی و محشر!
کدهات که بی نظیرند ولی نگفته بودی از این کارها هم کردی.
اینکه هنوز دوره تموم نشده و این تیپ کارها رو انجام میدی واقعا قابل تقدیره.
وقتی میگم به تک تکتون افتخار میکنم بیراه نگفتم.
واقعا بینظیرید.
اینم بگم که هر چیزی که هست و هر کدی که میتونی زنی صرفا و فقط نتیجه ی تلاش و تمرین خودته و نه هیچ چیز دیگه.
من خودم صرفا به عنوان یه دوست نظاره گرم و لذت میبرم

سلام به سید عزیز و بزرگمرد
بودند دوستان همنوعی که برنامه نویسی رو بلد بودن اما خوب نشد که دیگران هم بلد بشند که شما این دل بزرگ رو داشتید و امیدوارم به اندازه ی همون دل بزرگت هر چی از خدا خواستی خدا دو تا دو تا بهت بده
راستی فرمول دو تا دو تا چی بود استاد ؟
من هم چندین جلسه سر کلاس اومدم ولی سر کلاس یاد زنگ هندسه میفتادم ولی آخراش مشکلات نزاشت که حضوری سر جلسه باشم ولی فایل ها رو دان میزنم و دعا بجون شما میکنیم .
به امید موفقیت های بیشتر برای شما سید عزیز و دوستان همنوع نابینا
یا حق

سلام اوسا. اوایل دوره خیلی سعی کردم خوب باشم ولی اواخرش کم کم شل شدم و با وجود کم کاری ها که این آخر ها داشتم دیدم من را میان دانش آموزان دوره نوشته اید خیلیییییی سوپرااااایز شدم و انگیزه ام رفت بالا و سعی می کنم تکالیف مونده را کامل کنم و بیایم همچنان در محضرتان یاد بگیرم. مرسی که هستییییییید.

سلام استاد. اصلا باورم نمیشه که اسم من هم تو لیست مذکور هست!!! واقعا خیلی خیلی بزرگوارید شما که اینقدر عالی و بی چشم داشتی هر آنچه که میدانید را به ما هم آموزش میدید. قطعا و قطعا خوبی از خودتونه که همه رو خوب میبینید، حقیقتش من یکی که لایق این همه تقدیر و تعریف نیستم، دوستانم رو میبینم که چقدر تو این مسیر پر تلاشند و وقتی خودم رو در کنار اونا میبینم به حال خودم افسوس میخورم که چرا من اینقدر تنبلم و نمیتونم مثل بقیه اون همه پر تلاش باشم، واقعا بچه ها تو این کلاس به واسطه آموزشهای خوب شما پیشرفت خیلی خوبی داشتند ولی من یکی رو خودتون هم خیلی خوب میدونید که خیلی عقب موندم هم از کلاس و هم از هم کلاسی ها و همین که اسم من رو اینجا نوشتید نشانگر بزرگواری شماست و بس. امیدوارم همواره موفق و پیروز باشید مثل همیشه و تو این سال جدید به هرچی که دوست دارید دست پیدا کنید.

سلام خانم کریم زاده وقتتون بخیر.
شما کجا عقبید؟؟؟
ماشالله اونی که از همه عقب تره خودم هستم نه هیچ کدوم از شماها که چندین جلسه است نرسیدم تکلیف های اخیر رو بررسی کنم!
تا اون جایی که یادمه شما تکلیفی عقب نیستید.
اگه هم باشید باز من از شما عقب ترم و خیالتون فعلا راحت باشه خخخ.
شما هم موفق باشید و بدرخشید همیشه

سلام بر شما سید بزرگوار! واقعاً متأسفم که سعادت حضور در دوره و استفاده از این فرصت بی نظیر رُ که برای افزایش معلومات به برکت لطف و حضور شما ایجاد شده، پیدا نکردم. کمی گرفتاری های مختلف، کمی هم تنبلی، و نگرانی از این که نتونم پا به پای بقیه در انجام تکالیف وقت بذارم، باعث این کم سعادتی شد. البته فایل های کلاس و تمرینات رُ ذخیره میکنم تا انشاء الله هر وقت خدا توفیق، همت و فرصت داد ازشون استفاده کنم. چیزی که باعث شد دیدگاهم رُ بنویسم، شخصیت بزرگ، تواضع فراوان و نگاه خوشبینانه و دلگرم کنندۀ شما به کوشش های کسانی بود که در این کلاس حضور داشتند. همین ویژگی هاست که برای یه معلم، احترام و مهر در دل دیگران ایجاد میکنه. وگرنه معلومات رُ که خیلی ها دارند. خداوند به شما توفیقات هرچه بیشتر بده و در همۀ عرصه های زندگی موفق باشید.

سلام وقتتون بخیر.
ممنونم از شما.
نظر لطفتونه واقعا و حقیقتا این شکلی که میگید هم نیستم.
این دل بزرگ همه ی شماست که از سر نواقص آدم میگذرید و با بزرگواری نظر میدین.
درمورد دوره هم هر وقتی که زمان داشتید و گوش کردین مطالب و کلاس ها را، اگه جایی سوالی موردی بود من درخدمتم و خوش حال میشم اگه مشکلی داشتید بپرسید حتی با اینکه توی دوره نبودین ولی به عنوان خدمات پس از عرضه من وظیفه ام پاسخگوییه.
موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید