خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

موزه زمان

سلام به ساکنین با صفای محله به ویژه اونایی که اهل تاریخ و دیدن اشیای قدیمی هستن.
امیدواریم هوای روح و دل هاتون به تازگی صبح و به تراوت بهار باشه!
یکی از لذت های به شدت دلچسب دنیا از نظر من زمانی هست که راه برای تحقق مواردِ از نظر خودمون و خیلی از اطرافیانمون نامحتمل واسمون هموار میشه. از این به ظاهر نامحتمل ها ما زیاد می شناسیم. بذار مثال بزنیم.

 

تا حالا موزه رفتی؟ ازش لذت بردی؟ دیدنی هاش رو دیدی؟ تعجب نکن. غیر ممکن نیست که برای تماشای دیدنی های موزه بریم و ببینیم و لذت ببریم.
شاید با خودت بگی چی؟
رفتن به موزه؟
دیدن اشیای قدیمی؟
اون هم وسط گیرواگیر کرونا؟
اون هم ما نابیناها که موزه در تصورمون فقط شیشه هایی هستن که از هر طرف در مقابل لمس هامون قد عَلَم کردن و کلا تماشای موزه برامون شده شیشه بینی؟
به جای اخم و حیرت و اون شکلک مدل امکان نداره، چند لحظه صبر داشته باش و به من گوش کن تا توضیح بدم.
سایت گوش کن یه برنامه ی جدید داره و قراره واسه اون هایی که گشتن تو موزه ها و آشنا شدن با آثار تاریخی رو دوست دارن برنامه ی جالبی پیاده کنه!.
بذارید دقیقتر بگم!
میخوایم تا جایی که میشه و زمان و حوصله بهمون اجازه میده، همراه با هم در ابنیه ی تاریخی گشت و گذاری داشته باشیم که البته نتیجه ی این رفتن ها و گشتن ها به یاری خدا به صورت پادکستهای مفید جمعبندی و منعکس و منتشر خواهد شد!
در گام اول هم دوستان عزیزمون مریم امینی و سمانه احمدی ما رو به موزه ی زمان میبرن.
شاید تا به حال چیزهایی در باره ی موزه ی زمان شنیده باشید یا اینکه بخوایید مطالب بیشتری در این مورد بدونید. مثلا شماها میدونین اولین ساعتهایی که به ایران اومدن چطوری بودن؟ میدونین تا قبل اینکه کامپیوتر زندگی ما رو احاطه کنه چه ساعتهای دقیقی وجود داشتن که کار صاحباشون رو راه مینداختن؟ اصلا این سوال پیش از این برای خود من مطرح بود که ما از چند وقت پیش ساعت داشتیم؟
اگر مایلید پاسخ تمام این پرسش ها به علاوه ی یه عالمه چیز فوق العاده جذاب راجع به ساعت و عمارتی که موزه ی زمان توش قرار داره رو بدونی، پادکستی که میرهادی نایینی به زیبایی تدوینش کرده رو از اینجا دانلود کن.

 

 

تا یادم نرفته یه تشکر جانانه باید بکنم از خانم ریحانی که زحمت کشیدن با حوصله و دقت چیزهایی که تو موزه وجود داره رو برامون توضیح دادن.

باز هم بر میگردیم. منتظرمون باشین!

 

۵ دیدگاه دربارهٔ «موزه زمان»

یادش به خیر چیزه اول سلام….

اردو گوشکنی که رفته بودیم نمی دونم خونه کی بود از این خونه تاریخی ها …. بعد من رفتم تو زیرزمین این ترازوش که مثل میزان عدالتا هست رو برداشتم نشون همه دادم …. یادته پریسا یا داشتی یواشکی بستنی می خوردییی هااان….. بعد یه تعداد وسیله دیگه رو هم نشون همه دادم …..
تتازه یه بارم که رفته بودیم شمال دیگه دستمون به هیچی نمی رسید رفتیم تو وان حمام جناب محمدرضا شاه و عکس گرفتیم خخخخخ

پس من تجربه ش رو دارم …. میشه منم با خودشون ببرند آیاااااا

درود خب من اتفاقی بعد از چندین ماه به اینجا آمدم تا کامیجونم را روشن کنم و ویروسیابش به کار بیفته که دیدم بهتره که اینجارو بازش کنم و بخونم
خب خواندم و حالا بگویم که آن خانه خانه ی مهرپرور در نجفآباد بود که —۹ اردیبهشت ۹۴ پنجشنبه واردش شدیم و بازدیدش کردیم خخخخخخخخخخخ
عجب به موقع رسیدم جواب دادم راستی من کار با کامی را تقریبا یادم رفته و دارم به زور و سختی کار میکنم
بچه ها میخواهیم سشنبه بریم آبشار سپید خوش بگذرونیم هرکی میاد با من تماس بگیره فقط تا فردا صبح وقط داریدبزنگید
اینم یه خبر الکی که فقط اصفهانیا که به من نزدیکند میتوانند بامن به مسافرت بیایند بفرمایید بزنگید ۰۹۱۳۷۱۷۱۲۸۲ البته گرونه نفری ۱۸۰هزارتومن برای ۲۴ ساعت مسافرت با یه ماهار ویه شام در خدمتیم بفرمایید
ما از کرونا نمیترسیم و همیشه به مسافرت میرویم ما کرونا را شکست دادیم
ای وای مانند همیشه هرجا که وارد میشوم هرچه دلم میخواهد مینویسم
خلاصه با پوزشد از همگی راستی سلالالالامممممممم پریسا تو با کرونا چیکار میکنی جون من نترسیا هرچی میتونی برو مسافرت و خوش باش
من که دیونه ی مسافرتم خخخخخخخخخخخخ
فعلا بابایییییییییی تا درودی دیگر بدرود…

دیدگاهتان را بنویسید