خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

گزارش نهایی دوره برنامه نویسی پایتون در تیمتاک محله نابینایان

سلام. این هم از پایان دوره. بالاخره تموم شد. خوش حالم که به نتیجه و فرجام رسید و درعین حال به شدت ناراحتم که تموم شد. سعی میکنم بنویسم ولی نمیدونم چرا حتی نمیتونم یه کلمه رو پیدا کنم که بنویسم. ذهنم پر از حَرفه ولی نمیتونم بنویسمشون.
توی دوره تقریباً هر آنچه که میخواستم توی پایتون مقدماتی بگم رو گفتم. از دوره و خروجی هاش به شدت راضیم. اینقدر من توی این دوره یاد گرفتم که حد و اندازه نداره. مخصوصاً چند جلسه ی آخر که مینشستم و ارایه های بچه‌ها رو میدیدم و سراسر لذت میبردم و یاد میگرفتم ازشون. یعنی تا حدی قوی شدن بچه‌ها که هر کدومشون برای خودشون یک پا استاد شدن.
باید میبودین و ارایه ها و برنامه‌ها و الگوریتم هاشون رو میدیدین تا حرفم رو متوجه بشید.
بچه‌ها بدون اغراق میگم که به تک تکتون افتخار میکنم. یکی از افتخارات من آشنایی با شماهاست.
من دوره های پایتون مقدماتی کمی برگزار نکردم ولی هیچ کدومشون تا این حد به دلم ننشسته بود.
اصلاً تاحالا نشده بود از تموم شدن یه دوره حالم این شکلی بشه!!
خلاصه بچه‌ها مشکلات و نقص هام رو به بزرگیتون ببخشید. میدونم که پر از نقص و ایراد بودم و شما با هوش و تلاش و پشتکارتون جبرانش کردین.
دوست دارم اسم خروجی های بی‌نظیر دوره را بیارم و بهشون افتخار کنم.
بچه‌های فوق‌العاده ای توی دوره بودن که با کمال معذرت اسمشون رو نمیارم. چون تصمیم و قرارمون بر این شد که خروجی دوره فقط اونایی اعلام بشن که تکالیفشون رو ارسال کردن.
پس بچه‌هایی که اسمشون رو میارم خروجی های دوره هستن که من به شدت تاییدشون میکنم و به نظرم از پس برنامه‌ها و پروژه های بزرگی میتونن بَربیان. البته تازه مسیر این بچه‌ها شروع شده و باید تمرین کنند و پروژه های مختلفی رو ببینند. اما اینا الانش هم از من بیشتر بلدن.
با افتخار خروجی های بی‌نظیر دوره را اعلام میکنم:
امید بَدویان. حمید رضائی. روحان کمالیان. سارا شاهپورجانی. سعید درفشیان. سمانه کریم زاده. صدرا شهبازیان. فاطمه خلیلی. محسن غلامی. محمدرضا راشاد. محمدرضا صالحی.
پ.ن ۱: بچه‌هایی که توی دوره بودن و تکالیفشون ناقص هست، تا آخر خرداد ماه فرصت دارند تکالیفشون رو ارسال کنند و ارایه شون رو انجام بدن و در صورت کامل بودن، این لیست ادیت میشه و بهش اضافه میشین.
پ.ن ۲: یه خبر خوب هم برای بچه‌های خارج دوره اینکه درآینده ای نزدیک فایل کلاس‌ها روی سایت قرار میگیره و با اینکه پر از نقص هست ولی شاید ذره‌ای بتونه براتون مفید باشه.
خداحافظی رو دوست ندارم ولی بعضی وقتا آدم مجبوره …
فعلاً خداحافظ بچه ها

۶ دیدگاه دربارهٔ «گزارش نهایی دوره برنامه نویسی پایتون در تیمتاک محله نابینایان»

سلام خدمت آقا معلم خودمون.
یه گزارش هم از من.
آقا اجازه من پشت در نشسته بودم و داشتم از اونور در گوش میدادم و مشق می‌کردم.
حدود یک ماه پیش متوجه شدم که فایل‌های کلاس توی تیم تاک هست. رفتم و گرفتمشون. الآن به جلسه شش رسیدم.
نبودن توی کلاس و گروه‌هایی که داشتین واسم کار رو سخت کرده و بعضی چیز‌ها رو گنگ می‌کنه و کسی بجز اینترنت هم نیست که ازش بپرسم.
اما، تا اون‌جایی که بشه همه چیز رو یاد می‌گیرم.
یکی از بهترین آموزش‌هایی هست که من دستم رسیده و کلی مطلب مفید ازش یاد گرفتم. برنامه نویسی فقط کد زدن نیست بلکه اول تسلط بر موضوعی که قرار هست تبدیل به یک برنامه بشه به حساب میاد.
تا خودم نفهمم که چی می‌خوام. نمی‌تونم کدی بزنم.
ممنون که یه در جدید رو به روم باز کردی آقا معلم.
نمی‌دونم به چه زبونی از شما و آموزشتون تشکر کنم.
واسه من که دلم می‌خواست بدونم یه برنامه نویس چه کارهایی انجام میده کاملا عالی بود. و اگر در آخر دوره بتونم یه افزونه برای nvda بنویسم خیلی خوب میشه.
برای یادگرفتن از فایل‌ها من روش خودم رو دارم. اول فایل رو گوش میدم. به محظ این که متوجه میشم. نکته ای هست سریع این نکته رو توی برنامه کد می‌زنم. بعد از این که نتیجه درست بود داخل فایل txt خودم که دفتر یادداشتم به حساب میاد. کد و توضیحات اون رو می‌نویسم.
الآن خط به خط دارم با آموزش شما حرکت می‌کنم تا چیزی یاد نگیرم به نکته ی بعد نمیرم. این روزها هم گیر حلقه افتادم یکم سخت به نظرم میرسید ولی کم کم دارم بهش مسلط میشم.
البته: یه کدی بود که خواستید بزنیما. منم نوشتم که سال و ماه رو بدم برنامه بهم تعداد روز، تعداد ساعت، تعداد دقیقه‌ها و ثانیه ها رو حساب کنه.
نشد اونی که باید میشد. چون سالهای کبیسه هم هستند که گاهی اوقات هر چهار سال یک بار هستن و گاهی اوقات هر ۵ سال. اینم باید حتما بیشتر یادبگیرم که دقیقش کنم.
گفتم این‌جا کدم رو پیست کنم ببینید کارم نمره چند داره. البته: به نظر میاد اگر شما بخواید این کد رو بهینه کنید یه چیز دیگه در بیاد این کد رو یه آدم ناشی یعنی خودم زدم.
ببخشید که کامنت تولانی شد.

years = int(input(‘enter your years’))
months = int(input(‘enter the months’))
if months>=0 and months=7 and months<=11:
months1 = months * 30 + 6
if months==12:
months1 = months * 30 + 6 – 1
days = years * 365 + months1
hours = days *24
minutes = hours * 60
seconds = minutes * 60
try:
print(days,('days'))
print(hours, ('hours'))
print(minutes, ('minutes'))
print(seconds, ('second'))
except:
print(days('days'))
print(minutes, ('minutes'))
print(seconds, ('seconds'))

سلام آقای کوچکزاده، وقتتون بخیر.
خیلی خوش حالم که میبینم به دوره اضافه شدین و دارید با تلاش و پشتکار پیش میاید.
خب چرا بهم پیام نمیدین و کدهاتون رو برام ارسال نمیکنید تا بررسیشون کنم و بهتون بازخورد بدم؟ من کاملا درخدمتم که ایرادها و سوالاتتون رو جواب بدم.
اگه میخوای کدهات رو بررسی کنم به آیدی @snqazavi توی تلگرام پیام بدین. من درخدمتم.
کدی هم که اینجا گذاشتین یه چند مورد داره که باید دقت کنین.
خط سوم کدتون چون از and استفاده کردید، اشتراک میگیره و فقط ماه هفتم رو درنظر میگیره. باید سه تا شرط جداگانه مینوشتید. یکی ۶ ماه اول، یکی پنج ماه بعدی و آخرین شرطتون هم درسته که ماه آخر سال است.
دلیل try و except هم متوجه نشدم. چون بعیده توی پرینت نهایی ساعت ارور بده و توی بقیه ی پرینت هاتون ارور نده. پس به نظرم میشد اصلا این try, except رو حذف کرد. درکل کد عالی بود و خسته نباشید. واقعا آدم لذت میبره از دیدن کدهاتون.
حالا اگه بازم اگه سوالی موردی بود بهم پیام بده درخدمتم

دیدگاهتان را بنویسید