خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

تغییر نام آموزشگاه دکتر محمد خزائلی، هرگز.

به نام پروردگار دانای بینا

با درود بر دوستان گرامی نابینا و کم‌بینا، مسئله باز‌سازی و در پی آن تغییر نام آموزشگاه دکتر محمد خزائلی، که این روزها توسط افراد و گروه های با آسیب بینایی با واکنشهای منطقی و دلسوزانه مواجه است و ما همگی به یک صدا و با استفاده از شیوه ها و ابزارهای مختلف در صدد ترغیب مسئولان ذی‌ربط به اتخاذ تصمیم مناسب در این خصوص هستیم، به دست نهاد آموزش و پرورش اتفاق افتاده است که جای بسی تعجب دارد. چرا که یکی از مأموریتهای این نهاد حفظ هویتهای فرهنگی جامعه است، به آسانی و بدون توجه به ابعاد قضیه، با تغییر نام آموزشگاهی که چند دهه به نابینایان این کشور خدمت کرده و نام آن در واقع به منزله هویت فرهنگی این قشر است، موافقت می‌کند. تلاشها، برنامه ریزیها و اقدامات دکتر محمد خزائلی زمینه ساز گسترش آموزش و پرورش و حتی تحصیلات دانشگاهی خیل عظیم نابینایان و کم‌بینایان این مرز و بوم بوده است. زنده‌یاد دکتر محمد خزائلی بدون دسترسی به کمترین امکانات و تجهیزات آموزشی، توانست به مدارج علمی بالا دست یابد و در زمینه علوم ادبی و قرآنی خدمات ارزنده ای داشته باشد. در حوزه امور نابینایان هم پیگیریها و اقدامات مؤثری داشته است. او کوشید تا راه‌های تحصیل و تدریس افراد نابینا و کم‌بینا را هموار سازد. نام این بزرگ‌مرد به عنوان هویت فرهنگی افراد با آسیب بینایی است و برایمان بسیار مهم به شمار می‌رود. پس چرا به جای این که برای بزرگ‌داشت مقام علمی و اجتماعی دکتر خزائلی مؤسسات آموزشی دیگری را مزین به نام او کنند، نسبت به این تغییر نام موافق می‌شوند. ما افراد با آسیبهای بینایی در سراسر ایران اسلامی، اقدام خیرخواهانه و نیکوکارانه بسیار عالی مدرسه سازی به دست خیران محترم را ارج می‌نهیم و از درگاه ایزدی برایشان توفیق روز‌افزون داریم. و مسلماً هزینه ساخت و تجهیز بخشی از اماکن و مراکز آموزشی و فرهنگی مربوط به معلولان و نابینایان جامعه با همکاری خیران نیکوکاری تأمین شده است و آنان بر مخفی ماندن نام و نشانشان تأکید فراوان داشته‌اند. لذا مشارکت خیر محترم در باز‌سازی بخشی از آموزشگاه دکتر محمد خزائلی قابل تقدیر است ولی تغییر نام آن به هر صورتی شایسته نیست. پس بیایید تا با ابزارهای گوناگون مخالفت خویش را با این تغییر نام اعلام کنیم و به پویشهای مرتبط بپیوندیم.

در پایان از کلیه گروه‌ها، تشکلها و افرادی که نسبت به تثبیت نام آموزشگاه فقط به نام دکتر محمد خزائلی  که حق مسلم و افتخار نابینایان و ایران است، تلاش و پیگیری مستمر دارند، سپاسگزارم.

به امید احتزاز تابلوی آموزشگاه دکتر محمد خزائلی بدون افزودن هیچ نام دیگری بر سردر این آموزشگاه که تنها به فعالیتهای آموزشی، پرورشی و حرفه‌آموزی به افراد با آسیب بینایی می‌پردازد.