خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

به مناسبت درگذشت دکتر میترا گلچین, از طرف محله نابینایان!

هر انسانی روزی پا به جهان بزرگ می‌گذارد و روزی هم چشم از هستی بی‌کران فرو می‌بندد. هر‌چه هست، میان این دو روز اتفاق می‌افتد. این روز‌ها جامعه ی نابینایان ایران کسی را از دست داد که میان این دو روزش را با افتخار زیست.
دکتر میترا گلچین کسی بود که در تمامی دوران تحصیلی خود دستور زبان خواستن را به درستی صرف کرده بود و صناعت پویندگی را از بر داشت. به زبان علم دیر‌آشنا بود و شیوه ی پژوهش را برای شاگردان خود هجی کرد. از شاگردان خاص دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی بود و این مهم آسان به دست نمی‌آید.
محله نابینایان، این ضایعه ی مهم را به خانواده ی دکتر گلچین و تمام کسانی که زمانی از شاگردان ایشان بوده اند تسلیت می‌گوید و برای این عزیزان صبر جمیل از خداوند سبحان مسئلت دارد.

۶ دیدگاه دربارهٔ «به مناسبت درگذشت دکتر میترا گلچین, از طرف محله نابینایان!»

سلام من هم تسلیت میگم و امیدوارم مورد رحمت الهی قرار بگیرند.

فقط سرکار جناب روابط عمومی ای کاش بیشتر راجع به ایشون و فعالیت هاشون توضیح میدادید
من از همه عذر خواهی می کنم ولی نمی دونم چرا حتی اسمشون رو هم نشنیده بودم…..

سلام به همۀ هم محله ای های ارجمند! من هم درگذشت این استاد فرهیختۀ دانشگاه رُ به خانوادۀ محترمشون و همۀ دوستان، آشنایان و هم نوعان تسلیت عرض میکنم. با عرض عذرخواهی از روابط عمومی، که پا توی کفشش میکنم؛ سرکار خانم دکتر میترا گلچین دکترای ادبیات فارسی از دانشگاه تهران (احتمالاً). چون اون زمانی که من دانشجوی لیسانس بودم، (حدود سال های ۷۱ تا ۷۵) ایشون دانشجوی ارشد بودند. و از اون جایی که دانشجوی بسیار با سواد و کوشائی بودند حدس میزنم که دکترا رُ هم همون دانشکده گذرونده باشند. ایشون خواهر دکتر مسعود گلچین استاد دانشگاه تربیت مدرس در رشتۀ علوم اجتماعی هستند. این اطلاعات مختصر من در مورد ایشون بود که به ۲۵ سال قبل برمیگرده. روحشون شاد.

دیدگاهتان را بنویسید