خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

ویژه برنامه‌های مجله مانا به مناسبت روز جهانی ایمنی عصای سفید

سلام به همراهان عزیز محله‌ی نابینایان

تحریریه ماهنامه الکترونیکی نابینایان ایران (مانا) به مناسبت روز جهانی ایمنی عصای سفید ویژه‌نامه‌های صوتی را در موضوعات گوناگون برای مخاطبان خود آماده کرده است.

بسته صوتی مانا به مناسبت روز جهانی ایمنی عصای سفید

در قالب یک بسته صوتی، امیر سرمدی و امید هاشمی به مناسبت روز جهانی ایمنی عصای سفید اتفاقات و حواشی این روز را از جنبه‌های گوناگون بررسی کرده‌اند. دو پیام مناسبتی از منصور شادکام و علی‌اکبر جمالی، قائم‌مقام و مدیر‌عامل انجمن نابینایان ایران، یک گزارش شنیدنی از مجتبی خادمی و گفتگوی تحلیلی در خصوص شعار امسال بهزیستی به مناسبت این روز با حضور یک صاحب‌نظر و پژوهشگر نخبه نابینا از جمله بخش‌هایی است که در این بسته صوتی یک ساعت و نیمه خواهید شنید.

مصاحبه چالشی با استاد دانشگاه در خصوص جهتیابی و حرکت

در بسته صوتی دیگری ماهنامه مانا طی یک گفتگوی مُفَصَل با خانم دکتر اشرف کریمی، آموزگار سابق و استاد دانشگاه، چالش‌های مرتبط با آموزش جهتیابی و حرکت در ایران را به بحث گذاشته است. کریمی، مؤلف کتاب برنامه‌ریزی درسی جهتیابی و حرکت است و در این گفتگو به نقش نظام آموزشی در تحکیم جایگاه عصای سفید در زندگی نابینایان ایرانی پرداخته است. زیر و بم‌های آموزش جهتیابی و حرکت و چرایی عدم توفیق نظام آموزشی در برقراری پیوند میان نابینایان و عصای سفید، از جمله مباحث دیگری است که در این گفتگو مورد بررسی قرار گرفته است. شما می‌توانید این گفتگوی ۴۵ دقیقه‌ای را از اینجا بارگیری کنید.

میز گِرد فناوری مانا با حضور چهار نابینای آشنا به فناوری

سومین و آخرین بسته صوتی تهیه شده در تحریریه مانا به موضوع فناوری اختصاص یافته است. در نشست مجازی با موضوع فناوری‌های ویژه کاربران نابینا که به میزبانی ماهنامه مانا برگزار شد، چهار نفر از نابینایان فعال در حوزه فناوری، اپلیکیشن‌ها و ابزار‌های مورد نظرشان را به تفصیل معرفی کردند. در این نشست یک ساعته حسین حیدری اپلیکیشن قوانین به‌روز و علی پنجه‌ای هم اپلیکیشن تایپ بریل در اندروید را معرفی کرده است. همچنین امید هاشمی کاربران را با قابلیتی کمتر شناخته شده در گوشی‌های سامسونگ آشنا کرده که امکان مدیریت صدای اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کند و سعید پناهی هم درباره چم و خم کار با فروشگاه‌های اینترنتی صحبت کرده است. این بسته صوتی ویژه را بشنوید و با دوستانتان هم به اشتراک بگذارید.

یک پاسخ به «ویژه برنامه‌های مجله مانا به مناسبت روز جهانی ایمنی عصای سفید»

دیدگاهتان را بنویسید