خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

یک خبر خوش دیگر از محله نابینایان. دانلود کتابهای دوره ابتدایی. کتابهای علوم تجربی پنجم، هدیه‌های آسمانی و ریاضی سوم اضافه شدند

سلام و صد سلام خدمت شما بازدید‌کنندگان وب‌سایت بزرگ محله نابینایان.
امیدوارم هر جا که هستید همواره شاد و موفق و مهمتر از همه سلامت باشید.

باز هم محله نابینایان و یک خبر خوش دیگه برای شما.

با توجه به نیازسنجی صورت گرفته و درخواست معلمان نابینا و همچنین والدین دانش‌آموزان، مدیریت محله نابینایان تصمیم گرفتن تا کتب دوره ابتدایی رو به مرور زمان ضبط کرده و برای استفاده بزرگواران نابینا در بخش کتابخانه دانش‌آموزی محله نابینایان قرار دهند.
و اما در این پست قراره هریک از کتابها که ضبطش به اتمام رسید، به مرور اطلاع‌رسانی بشه و در اختیارتون قرار بگیره.
میتوانید کتابهای

پایه سوم ابتدایی

هدیه‌های آسمانی، پایه سوم ابتدایی. 

ریاضی پایه سوم ابتدایی. 

نگارش پایه سوم ابتدایی 

قرآن پایه سوم ابتدایی 

‍‍فارسی پایه سوم ابتدایی

مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی 

علوم تجربی پایه سوم ابتدایی

پایه پنجم ابتدایی

نگارش پایه پنجم ابتدایی 

علوم تجربی، پایه پنجم ابتدایی. 

 

را دانلود کرده و از استفاده آنها لذت ببرید.

لازم به ذکر است، بخش کتابهای PDF کتابخانه دانش‌آموزی محله نابینایان نیز به‌روز گردیده و شما گرامیان همواره میتوانید با مراجعه به

صفحه کتابخانه دانش‌آموزی محله نابینایان 

از مجموعه کتابهای این بخش استفاده فرمایید و ما را نیز از نظرات ارزشمند خویش مطلع سازید.

منتظر دانلود سایر کتابهای دوره ابتدایی به همین زودیها باشید.

۳ دیدگاه دربارهٔ «یک خبر خوش دیگر از محله نابینایان. دانلود کتابهای دوره ابتدایی. کتابهای علوم تجربی پنجم، هدیه‌های آسمانی و ریاضی سوم اضافه شدند»

سلام. این عالیه! من یکی از اونهایی هستم که این پست رو حسابی دوست دارم! امسال با توجه به محدودیت حضور بچه هام در مدرسه و در نتیجه محدود شدن دسترسی من بهشون حسابی کسر منابع کمکی برای این بچه ها رو داخل کلاس خودم حس میکنم. امیدوارم این پیشبینی هرگز درست درنیاد ولی به ما گفته شده که با توجه به موج ششم کرونا و بالا گرفتنش هر آن باید انتظار بسته شدن مجدد مدرسه و غیر حضوری شدن آموزش رو داشته باشیم که واقعیتش من اصلا خوشم نیومد چون از نظر من بچه ها به خصوص بچه های نابینا باید تا جای ممکن از آموزشهای حضوری برخوردار باشن و اگر این امکان به هر دلیلی موجود نباشه باید منابع کمکی کافی برای هرچه ساده تر گذشتن از این گذار فراهم باشه که متأسفانه نیست. تا جایی که اطلاعات محدود من قد میده، بچه های ابتدایی نابینا بدجوری از لحاظ دسترسی به منابع آموزشی محدودن که صحبت در مورد دلیلهاش حسابی زمان و مکان میخواد و به یاری خدا در جایی دیگه و زمانی دیگه.
علاوه بر بچه ها و والدینشون، این پست به خصوص امسال برای خود من هم بسیار مفیده. متأسفانه من به عنوان معلم نابینای مرکز امسال حتی کتاب بریل پایه های مربوطه رو در اختیار ندارم و توضیحاتم مبنی بر اینکه صفحه خوانهای موجود در خوندن فایلهای پی دی اف کارایی لازم رو ندارن و پیگیریهام برای دریافت کتابهای بریل پایه هام جواب نداده. در نتیجه الان که مدرسه بازه کتابهای بریل خود دانشآموز تنها منابع موجود من برای تدریس هستن. حالا اگر مدرسه ها بسته بشن علاوه بر خود دانشآموز به کتابهای پایه ی مربوطه هم دسترسی ندارم و متأسفانه تا اینجای سال تحصیلی کسی جوابگوی این مشکل نیست. محتوای این پست ارزشمند علاوه بر بچه هام و والدینشون، به من هم کمک میکنه که در نبود کتابهای بریل بتونم بچه هام رو چه حضوری و چه غیر حضوری بهتر در فضای آموزششون پیش ببرم.
از تمام عواملی که در انجام این کار بزرگ و به شدت مفید برای من، برای بچه هام و برای تمام اونهایی که شبیه من به نوعی با مشکلات ناشی از محدودیت کتاب و منابع آموزشی بچه های ابتدایی درگیرن دخیل بودن و هستن بی نهایت ممنونم.
مدتها بود کامنت به این بلندی ننوشته بودم. واقعیتش بلندتر هم میشد اگر در مورد مشکلات، محدودیتهایی که به جای کمتر شدن دارن بیشتر میشن، و امیدواریهایی که نمیدونم محقق میشن یا نه حرف میزدم. دلم میخواست در مورد تمامشون حرف بزنم ولی من فقط برای عرض یک تشکر اومده بودم و تا همینجا هم زیادی طولانی شد که امیدوارم بهم ببخشید! باز هم از همگی عوامل دست اندرکار این اتفاق ارزنده تشکر میکنم و مثل همیشه امیدوارم که زمانی برسه که همگی ما به روشنترین فرداها برسیم.

سلام و عرض ادب.
تشکر و خدا قوت خدمت دوستان عزیزم بابت این کار بسی بسیار ارزشمند.
کامنت خانم جهانشاهی رو به شدت لایک می‌کنم.
به امید بهره مند شدن بچه ها از آموزش حضوری و رهایی اونها از آسیب‌های آموزش مجازی.

سلام،
نمی خوام تو ذوقتون بزنم و ارزش این کار ارزشمند رو کاملاً از بین ببرم.
ولی یه نگرانی دارم.
نگرانیم این هست که کودک نابینا دیگه به سمت خط بریل نره و تش بشه مثل خیلی از نابیناهایی که با وجود تحصیلات دانشگاهی، یه نامه ساده هم نمی تونن بنویسن.
من نمیگم چی باشه چی نباشه.
من میگم ای کاش مثل کتابخانه RNIB همه چی با هم باشه.
یعنی حق انتخاب وجود داشته باشه.
غیر از اینکه حق انتخاب وجود داشته باشه، باید به دانش آموز تفهیم بشه که اول باید به بریل رجوع کرد و بعد خودت رو درگیر صوت.
ترسی که دارم شاید در آینده خودش رو بیشتر و بهتر نشون بده.
امیدوارم این شکلی نشه.
به خصوص که این کرونای لعنتی که من دفعه دوم هست که میگیرم، بچه های نابینا رو بیشتر به سمت صوت، خواه ناخواه برده و میبره.
خدایا رحمی بنما

دیدگاهتان را بنویسید