خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

21 اسفند، مهلت ارسال آثار برای شرکت در استعدادیابی هات گوش کن ویژه گویندگی فیلم های توضیح دار، با برگزاری مسابقه قرن جدید

درود بر همگان.

کیا فیلمها و سریالهای توضیح دار دوست دارن؟

کیا فعالیتهای مجموعه محله نابینایان در این زمینه رو دنبال میکنن؟

کیا میدونن ما تا به حال چند پروژه در زمینه توضیح دار کردن فیلمها و سریالهای ایرانی، خارجی و انیمیشن داشتیم؟

اصلا منظور من از این سؤالات چی میتونه باشه؟

خب یه سؤال دیگه!

کیا اگه یه مسابقه توضیح دار کردن فیلم و سریال برگزار کنیم شرکت میکنن؟

اونایی که دارید داد میزنید مَن! مَن! مَََََََََن! کمتر شلوغ کنید تا بگم!

خب ما میخوایم یه مسابقه با محوریت همین موضوع به مناسبت پایان قرن چهارده، ورود به قرن پانزده و ویژه هات گوش کن 1401 برگزار کنیم.

کدوم موضوع؟

تو که بیشتر از همه شلوغ میکردی چرا یادت رفت!

توضیح دار کردن فیلم و سریال دیگه!

ما بخشهایی از سه تا اثر توضیح دار شده (ایرانی، خارجی و انیمیشن) در مجموعه محله نابینایان رو هم در قالب ویدیو، هم فایل صوتی و همچنین توضیحاتی که باید روی پروژه در همون بخش قرار بگیره، در قالب متن زمان بندی شده در اختیارتون میذاریم تا شما همه ملزومات شرکت توی مسابقه رو داشته باشید.

کافیه شما بر اساس زمان بندی مشخص شده و البته بهره گیری از ذوق و استعداد خودتون، توضیحات صوتی رو روی قطعات منتخب قرار بدید.

مسابقه ما علاوه بر استعداد یابی در زمینه توضیح دار کردن فیلم و سریال یه هدف دیگه هم داره.

چی؟ جایزه؟

قطعا در هر مسابقه ای جایزه ای هم هست! اما منظورم از یه هدف دیگه این نبود!

ما گریزی هم به فن بیان و گویندگی میزنیم و استعداد شما رو در این ارتباط هم میسنجیم!

پس روال شرکت شما در این مسابقه به ترتیبی هست که خواهم گفت.

اول فایلها رو خوب میشنوید یا میبینید و میشنوید چون این مسابقه بینا و نابینا نداره و هر کسی این پست و فراخوان رو هر جا ببینه و علاقه و استعدادی در خودش سراغ داشته باشه میتونه توی این رقابت شرکت کنه.

بعد با توضیحات زمانبندی شده متنی خوب تمرین میکنید تا هر جمله توضیح رو بتونید تا حد ممکن از نظر زمان بندی سر جای خودش بگید.

در گام سوم، با یه پخشکننده فیلم مورد نظر رو میبینید یا میشنوید و هم زمان با یه ضبط کننده صدای خودتون که دارید توضیحات رو میخونید همراه صدای فیلم که داره پخش میشه رو با فرمت mp3 و بیت ریت 128 یا نهایتا 64 ضبط میکنید.

البته هر فرمتی دلتون میخواد ضبط کنید اما در نهایت هیچ فرمتی غیر از mp3 رو ما نمیپذیریم و این جوری هست که ممکنه زحمت تبدیل فرمت هم گردنتون بیفته.

در گام چهارم برای استعداد سنجی خودتون در بخش گویندگی این مسابقه، باید یه بار دیگه هم توضیحات صوتی رو به صورت خام و بدون صدای فیلم ضبط کنید.

حواستون باشه که قانون mp3 و بیت‌ریت 128 یا 64 کماکان سر جاش هست و این فایلتون هم با همین فرمت پذیرفته میشه.

قبل از برداشتن قدم پنجم به این نکته توجه کنید که مسابقه شامل هر دو گام سوم و چهارم میشه و شما برای این که کارتون در مسابقه شرکت داده بشه باید هر دو فایل رو ارائه بدید.

گام پنجم و آخر اما خیلی راحته!

فایلهای mp3 نهایی رو توی یه پوشه قرار بدید، کنارشون توی یه فایل txt مشخصاتتون و این که کدوم کار یا کارها رو انتخاب کردید بنویسید و بعد پوشه رو با فرمت zip فشرده کنید و به آیدی تلگرام @hotgooshkon1 بفرستید.

اما بریم سر وقت جایزه!

در هر بخش یک نفر برنده میشه و جایزه ای به مبلغ n تومان دریافت میکنه.

اگه دلتون بخواد میتونید در دو بخش یا هر سه بخش مسابقه شرکت کنید و تبعا هر که بامش بیش برفش بیشتر!

یعنی خب این احتمال وجود داره که برنده در بیش از یک بخش یک نفر باشه و جایزه بگیره ولی قبلش باید تمام گامهایی که بالا توضیح دادم رو برای هر کدوم از بخشهایی که میخواد شرکت کنه برداره.

مثلا کسی که توی هر سه بخش شرکت میکنه هر سه توضیح رو باید هم روی فیلم ضبط کنه و هم باز جدا به صورت خام که مجموعا میشه شش تا فایل.

دقت کنید حتما علاوه بر ارائه توضیح کامل و مشخصاتتون در فایل txt نام فایلهاتون رو هم طوری انتخاب کنید که قابل تشخیص باشه.

من این قالب رو برای نوشتن اسم فایل پیشنهاد میکنم.

نام اثر — توضیح زنده.mp3

نام اثر — توضیح خام.mp3

این نکته مهم رو هم در نظر داشته باشید! اگر به هر ترتیبی متوجه بشیم شما به جای توضیح زنده روی فیلم همون توضیحات خام رو با تدوین جایگذاری کردید، کارتون در بخش ارزیابی توضیحات هیچ نمره ای نمیگیره و احتمال برنده شدنتون حتی با نمره کامل در بخش گویندگی هم نزدیک صفر خواهد بود.

خلاصه این گوی و این میدان!

داوران این مسابقه عبارتند از خودم (سعید درفشیان بروجنی)، مهدی محمدقاسمی و فاطمه خلیلی در بخش ارزیابی توضیحات ارائه شده و هماهنگی توضیحات با زمان بندی تعیین شده و جناب استاد علیرضا رازانی در بخش فن بیان و گویندگی.

شما از همین حالا که دارید این مطلب رو میخونید، تا پایان روز شنبه (23:59 دقیقه) بیست و یکم اسفند فرصت دارید تا ضمن دریافت بسته هر بخش از مسابقه که مایل هستید، فایلهای ضبط شده خودتون رو به دست ما برسونید.

گرچه هدف ما از برگزاری این مسابقه پیش و بیش از هر چیز استعداد یابی هست و حتی فایلهایی هم که به مسابقه نمیرسن یا شرایط لازم رو ندارن بعدا مورد ارزیابی قرار میگیرن، هیچ فایل ارسالی حتی اگر یک دقیقه بعد از پایان مهلت فرستاده شده باشه، در مسابقه شرکت داده نخواهد شد.

دانلود بسته سریال کرگدن برای مسابقه با حجم حدودا 62  مگابایت.

دانلود بسته فیلم سینمایی مرد آزاد برای مسابقه با حجم حدودا 90  مگابایت.

دانلود بسته انیمیشن میگ میگ برای مسابقه با حجم حدودا 66  مگابایت

۶ دیدگاه دربارهٔ «21 اسفند، مهلت ارسال آثار برای شرکت در استعدادیابی هات گوش کن ویژه گویندگی فیلم های توضیح دار، با برگزاری مسابقه قرن جدید»

دیدگاهتان را بنویسید