خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

دانلود کتاب گردشگری در دسترس، نویسنده: علی عباسی، به صورت صوتی.

با سلام خدمت مخاطبین محترم گوش کنی.

بعد از مدتها خدمت رسیدم با کتابی ارزشمند که می تواند منبع خوبی برای مطالعات و پژوهش قرار گیرد.

همانگونه که می دانید گردش و تفریح از جمله نیازهای هر انسانی می باشد بنابراین جامعه معلولین نیز حق دارد از فرصت های موجود بهترین استفاده را ببرد. نکته بسیار مهم آن است که وجود آموزش و برخی تغییرات می‌تواند مارا در دستیابی به این مهم یاری کند.

کتاب گردشگری در دسترس که به توضیح و توصیف فضاهای گردشگری مناسب سازی شده می‌پردازد محتوایی ارزشمند برای ما خواهد بود.

شما می‌توانید فایل صوتی این کتاب را از لینک زیر دریافت نمایید و در ادامه جهت آشنایی بیشتر بخش سخنی با شنوندگان را بخوانید.

دانلود فایل صوتی کتاب گردشگری در دسترس 

سخنی با شنوندگان

با نام تو آغاز می کنیم که سزاوار پناهگاه امن برای هر بلندی و پستی هستی و از تو مدد می‌جوییم و درخواست می کنیم که ما را به راهی هدایت کنی که سزاوار آن باشیم و امید که خواست تو و رسالت ما حمایت از جامعه معلولین کشور عزیزمان ایران باشد.

به راستی که جامعه معلولین در شرایط سختی به سر می برد و فشارهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استخوانهای آنان را خرد و آستانه تحملشان را کاهش داده است. در این میان کمترین نقش تشکل های مردم نهاد، ایجاد بستری است که بتواند موجب تحول و حضور و ظهور افراد دارای معلولیت در جامعه گردد.
انجمن روشن بین اصفهان از جمله انجمنهای فعال در حوزه معلولین است که همواره توان خود را بر حل و فصل و چاره اندیشی برای رفع مشکلات زیربنایی و دستیابی به راهکارهای کلان و حمایت از سیاست گذاریهای بلند مدت بنا نموده است.
از جمله موضوعاتی که بیش از دو دهه بر آن تأکید ورزیده ایم و و همچون همکاران پیشین سعی بر تحقق آن به عنوان یک قانون، فرهنگ و یک اصل داریم کلید واژه مناسب سازی است. پس از انجام مطالعات و پژوهشهای بسیار در داخل و خارج از ایران و با تأکید بر بومی سازی دستاورد‌های تحقیقاتی و با توجه به تجارب ارزنده نخبگان معلول متوجه شده ایم که می توان ارکان مناسب سازی را در مفهومی تحت عنوان مثلث مناسب سازی تجمیع کنیم. مثلث مناسب سازی ترکیبی است از مناسب سازی فضاهای فیزیکی، فضاهای مجازی، فرهنگ و ارزشهای زیر بنایی جامعه. امروزه این مفهوم، جایگاه خود را در جای جای سازمانها و نهادهای دولتی و خصوصی باز کرده و رشد روز افزون آن موجب رضایت خاطر فعالان حوزه معلولین گردیده است. لیکن حوزه گردشگری از جمله بخش هایی است که توجه چندانی به آن نشده است. معلولین از جمله اقشاری هستند که محدودیتهای دوچندانی را در خصوص استفاده از فضاهای گردشگری تجربه می کنند. این محدودیت ها موجب می شود کیفیت زندگی معلولین به طور مستقیم و کیفیت زندگی خانواده آنان به صورت غیر مستقیم تحت تأثیر قرار گیرد. لذا بر آن شدیم تا در حوزه مذکور فعالیت های خود را گسترش داده و نقش آفرین باشیم.
تبدیل این کتاب به صورت صوتی، گامی فرهنگی به سوی دسترس پذیر نمودن محتوای مکتوب مناسب سازی گردشگری برای جامعه نابینایان و کم بینایان و سایر اقشار جامعه می باشد. این اقدام می تواند، موجب گردد تا شما در هر زمان و مکانی نسبت به شنیدن و در نتیجه آشنایی هرچه بیشتر با مطالب مرتبط با معلولین اقدام نمایید.
بر خود لازم می دانم از جناب آقای علی عباسی (نویسنده و فعال حوزه معلولین) که همکاری لازم را به منظور تبدیل محتوای این کتاب به صورت صوتی داشتند، تشکر نموده و توفیقات روز‌افزون را از درگاه ایزد منان برای ایشان خواستارم. همچنین از جناب آقای علی فارسی مدان مدیر عامل انجمن روشن بین اصفهان که در طول دو سال اخیر فعالیتهای بسزایی را برای هموار ساختن مسیر پر فراز و نشیب مناسب سازی گردشگری برای جامعه معلولین و بالاخص نابینایان برداشتند تشکر به عمل آورم. امید که با همکاری صمیمانه که میان تشکلها و مسئولین ایجاد خواهد شد، زندگی آرامتر و زیباتری را برای جامعه افراد دارای معلولیت بنا نهیم.
محمد جواد خادمی رئیس هیئت مدیره انجمن روشن بین اصفهان