خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

اولین پست من، خاطره آشنایی‌ام با محله نابینایان.

سلام.
امیدوارم که حالتون خوب و روزگار بر وفق مراد باشد.
خوشحالم از اینکه تونستم عضو کوچکی از این محله بزرگ باشم.
می خوام در اولین پستم خاطره آشنا شدنم با محله را تعریف کنم.
سال ۱۳۹۸ بود که گوشی هوشمند خریدم، من آن وقت کار با صفحه خوان را بلد نبودم. اصلاً نمیدونستم که گوشی ها صفحه خوان دارند.
تا اینکه کرونا فراگیر شد و کلاس ها مجازی شد.
یادمه آن وقت خودم همش از وُیس استفاده میکردم و اگر بقیه هم می نوشتن مجبور بودم گوشی را به یک نفر نشان دهم و خواهش کنم که آن متن را برایم بخواند. تا اینکه یکی از همکلاسی هایم که علاوه بر همکلاسی، رفیق خیلی خوبی هم هست گفت: میتونی از صفحه خوان استفاده کنی.
من هم که از خدا خواسته گفتم: چه طوریه؟ برام بفرست و او ایسپیک را برایم فرستاد. اما مشکلات تموم نشد. گوشی من روی خودش صفحه خوان نداشت و نمی دانستم که در این موقع ها باید مجموعه دسترس پذیری اندروید را نصب کنم. من گیر داده بودم الآن باید چه کار کنم؟ او هم لینک یکی از این گروههای پرسش و پاسخ تلگرامی را برایم فرستاد و گفت: از اینجا برو سوالت را بپرس. خلاصه سرتون را درد نیارم. رفتم و مشکلم را گفتم و آنها لطف کردند لینک دانلود مجموعه دسترس پذیری اندروید را برایم فرستادند. نصب کردم.
باز هم مشکلات اینجا تموم نشد! این گوشی من وقتی صفحه اش را خاموش میکردی برنامه هایش به حالت خواب می رفت و برای همین ایسپیک ساکت میشد، چون دیگه بنده خدا خواب بود و ما هم فقط صدای خُر و پف ایسپیک را میشنیدیم. شکلک خنده تا چند ماه همین طور پیشرفت و هم چنان ایسپیک خواب بود. من در طول این زمان گوگل را زیرو رو کردم که باید الآن چطوری نگذارم ایسپیک بخوابد.
درین جستجو هایم به سایت گوش کن بر خوردم.
قبلا اسم محله نابینایان را شنیده بودم. رفتم داخل سایت ساعتها مطالبش را خواندم. از آنجا نه اینجا خخخ همه پستها را میخواندم.

راستی برای این که ایسپیک به حالت خواب نرود، طبق یک آموزش در اینجا تنظیمات گوشی را گشتم و گزینه مربوطه را پیدا کردم و علامتش را برداشتم و ایسپیک درست شد.
چند باری بود که میخواستم در سایت گوش کن ثبت نام کنم، اما پشیمان میشدم. با خودم میگفتم: تو کار با گوشی را هنوز کامل یاد نگرفتی، پس ثبت نامت در سایت چیه؟! ۳ سال گذشت تا همین امسال که مدرسه ها حضوری شدند. دقیقا یادم نمیاد چی شد که اسم سایت گوش کن آمد وسط که فهمیدم همون رفیقی که کار با صفحه خوان را به من یاد داده بود داخل سایت گوش کن نام کاربری دارد. ازش خواستم معرف شود که همینجا ازش تشکر می کنم. آمدم و فرم ثبت نام را پر و ارسال کردم. چند روز گذشت، دیدم که جواب ایمیلم نمیاد، از پر کردن فرم ارتباط با مدیر فنی تا زنگ زدن به آقای سعید درفشیان و ایمیلهای فراوانم شروع شد، که همینجا از ایشان و کل کادر مدیریت عذرخواهی میکنم و امیدوارم که عظین به بعد کاربر مفیدی باشم و با پستهای خوب در کنار شما بمانم.
اگر شما هم خاطره ای از آشنا شدن با محله دارید خوشحال میشیم با ما به اشتراک بگذارید.
خوبی هاتون پایدار.
خدا نگهدار.

۱۵ دیدگاه دربارهٔ «اولین پست من، خاطره آشنایی‌ام با محله نابینایان.»

سلام. خوب هستین؟ ورودتون رو به محله تبریک میگم.
فقط چندتا سؤال برام پیش اومد. میشه بپرسم؟
۱. شما کامپیوتر یا لپتاپ هم دارین؟ اگه دارین که اونم صفحه خوان nvda رو میتونین روش نصب کنین و صداش صدای ای اسپیکه و اگه داشته باشین چطوری میگفتین من که کار با گوشی بلد نیستم چرا ثبت نام کنم؟
خب منم هنوز کار با گوشی رو بلد نیستم و با لپتاپ میام سایت!
۲. مگه میشه گوشیها صفحه خوان و برنامه های دسترسپذیری رو نداشته باشن؟ برام سؤال شد. این کدوم برنده که روی گوشیهاش برنامه های گوگل رو داره ولی تاکبک نداره!
و ۳. میشه بفرمایین چطوری ای اسپیک رو استثنا کنیم که به خواب نره؟
با تشکر از پست خوبتون و ببخشید سؤالاتم زیاد شد.

سلام ممنونم بله بفرمایید. متاسفانه نه ندارم. و الان هم با گوشی اندرویدی در محله هستم. برندش که سامسونگ بود. مدل a2 اما فکر می کنم که چون اندرویدش از نوع ضعیف بود و رمش ۱ بود بعضی از برنامه‌های پیشفرض را حذف کرده بودند. اما الان m12 دارم. و ازش راضیم. داخل گوشی a2 که اندرویدش ۸.۱ بود در گزینه‌ای به نام بهبود دهنده عملکرد پیدا کردم که برنامه هارا می توانستی جزء استثنائات قرار بدیم. موفق باشید.

سلام امیرحسین. خیلی خوش اومدی به محله خودت. امیدوارم اول و قبل از هر چیزی روز به روز توی زندگی موفق باشی که ما ازت بخونیم و خوشحال بشیم. در نهایتش هم اینجا هم برای تو مطالب مفید داشته باشه و هم تو بتونی پست های خوب و مفیدی بزنی. خوش باش تا همیشه.

سلام
یادش بخیر من اون اوایل ثبت نام نکرده بودم و کامنتها اون زمان بعد از تایید منتشر میشد
خودمم بلد نبودم ثبت نام کنم و امدادهای غیبی و آسمونی ها ثبت نامم کردن خخخ

امیر حسین کار خوبی کردی اومدی این محل کلی اتفاقهای خوب منتظرته

دیدگاهتان را بنویسید