خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

دانلود مجموعه کتاب‌های خودم می‌خوانم با فرمت dxb

با سلام خدمت هم محله ایهای محترم.

این بار برای انتشار یک کتاب روان‌خوانی برای کلاس اولیها و کسانی که میخواهند آموزش خط بریل را آغاز کنند، خدمتتون رسیدم.

نام این کتاب مجموعه 42 جلدی خودم میخوانم، تألیف شکوه قاسم‌نیا و عبد‌الرحمان صفارپور از نشر افق میباشد.

جلدهای ابتدایی این مجموعه تصویری بوده که برای نابینایان قابل استفاده نمیباشد و بنده کلمات تصاویر را حذف کرده و به جلدهایی که تمام حروف این تصاویر خوانده شده است منتقل کرده‌ام.

این فایل نیاز به اصلاحاتی دارد که برای بنده که برجسته نگار ندارم امکان‌پذیر نیست ولی برای یک نفر که خودم با لوح و قلم نوشته‌ام و برای یک نفر دیگر که به صورت بریل  پرینت گرفته‌ام، از نظر آنها بسیار مفید بوده است.

این کتاب در قطع A4 و در 410 صفحه پشت و رو تدوین شده است.

ضمنا خدمتتون عرض کنم که بعضی کلمات این کتاب که در کتاب کلاس  اول به صورت جدا نوشته شده، بنده سر هم نوشته‌ام تا هم حجم کتاب کمتر گردد و هم نوآموزان با رسم‌الخط اصلی خط بریل آشنا شوند.

 

برای دانلود فایل این کتاب با فرمت dxb

به این لینک

مراجعه فرمایید.

پیشاپیش به‌خاطر اشکالات احتمالی از شما عذرخواهی میکنم.

من به مدت 2 سال این کتاب را از نسخه ی بیناییبه word تبدیل کرده‌ام و جناب آقای قربعلی لطف فرمودند و آنرا با برجسته‌نگار برای پرینت بریل آماده فرموده‌اند، ولی باز هم باید اصلاحاتی در آن انجام پذیرد که به محض تغییرات اساسی، اصلاح‌شده آن را در محله منتشر میکنم، چون به طور دقیق نمیدانم فایل کامل و بدون نقص آن تا چه زمانی آماده میشود.

و چون اوایل سال تحصیلی است، خواستم معلمان و دانش‌آموزان از وجود چنین مجموعه‌ای با خبر شوند و آنرا مورد استفاده قرار دهند.

 

 

مختصری درباره مجموعه کتاب‌های خودم می‌خوانم

یکی از بزرگترین دغدغه‌های والدین این است که کودکانشان حروف و کلمات را درست و دقیق بیاموزند تا بتوانند ترکیب حروف و شیوه ساخت کلمات را نیز ساده‌تر یاد بگیرند و همچنین اکثر دانش‌آموزان کلاس اول و دوم ابتدایی برای روخوانی نیاز به تکرار و تمرین دارند؛ از‌این‌رو اگر فرایند تمرین و تکرار به کمک کتاب‌های غیر‌درسی پیش رود، رشد دانش‌آموزان در عرصه روخوانی و روان‌خوانی پیشرفت چشم‌گیری خواهد داشت. یکی از تاثیرگذارترین شیوه‌های آموزشی برای کودکان، شعر و قصه است، زیرا آموزه‌ها در ذهن‌شان بهتر نهادینه می‌شود. هریک از کتابهای مجموعه 42جلدی خودم می‌خوانم به یک حرف یا یک صدا اختصاص دارد و با شعر، قصه و سرگرمی لذت خواندن را برای کودکان دوچندان می‌سازد و به نوآموزان زبان فارسی کمک می‌کند، آسان‌تر بخوانند و بنویسند و جهت تقویت مهارت روان‌خوانی بسیار مفید است.
این مجموعه ارزشمند به همت سرکار خانم شکوه قاسم‌نیا از شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان با همکاری جناب آقای عبد‌الرحمان صفارپور کارشناس زبان‌آموزی تالیف گردیده و هدف از تدوین و انتشار این مجموعه، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، افزایش لذت خواندن و ایجاد عادت به مطالعه از همان ابتدای یادگیری زبان فارسیست. نوسوادان کلاس اول، به تدریج که خواندن را می‌آموزند و با شکل حروف، صداها و کلمه‌ها آشنا می‌شوند؛ خواهند توانست نوشته‌های ساده غیردرسی را نیز بدون کمک گرفتن از دیگران بخوانند. در همه‌جای دنیا، ترویج خواندن، ایجاد عادت به مطالعه و مهارت در آن از ضروریات تعلیم و تربیت در دوره آموزش ابتداییست. کودک تنها با کسب مهارت کافی در خواندن است که از مطالعه لذت خواهد برد.
یکی از مهم‌ترین مزیت‌های مجموعه کتاب‌های خودم می‌خوانم، این است که هر جلد ویژه یکی از حروف الفبای فارسی نوشته شده؛ همین موضوع راهنمای گام‌به‌گام خوبی برای تقویت مهارت‌های خواندن و نوشتن نوآموزان به‌شمار می‌رود. برای مثال نویسنده با تمرکز روی حرف و صدای ” آ ا” با زبانی ساده به کمک شعر و داستان‌های آموزنده مسیر مشخصی را برای تکرار و تمرین نوآموزان فراهم کرده؛ علاوه‌بر‌این بازی و سرگرمی مانند رنگ‌آمیزی ازجمله محتوای ارزشمند این کتاب است که کودکان را به خود جذب می‌کند. این فرایند در کلیه 42جلد از کتاب ‌های خودم می‌خوانم، تکرار شده و سبب می‌گردد تا نو‌سوادان پس از مطالعه کل مجموعه، دیگر مشکلی با روخوانی و روان‌خوانی نداشته باشند. به یاد داشته باشید که این مجموعه در کنار تمرین، مطالعه منظم و قدم‌به‌قدم نتیجه‌بخش خواهد بود و پیشنهاد می‌شود برای تمرین و بهبود روان خوانی کودکان، فرایند آموزش و تمرین را با مطالعه کامل مجموعه و به صورت گام‌به‌گام پیش ببرید.

 

خدا یار و نگهدارتان.