خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
معرفی یک افزونه برای ترجمه صفحه های وب در فایرفاکس

شما با نصب افزونه Google Translator for Firefox در مرورگر خود به راحتی می توانید یک صفحه وب را به زبان دیگر ترجمه کرده و طوری از آن وب سایت استفاده کنید که گویا از اول به زبان ترجمه شده نوشته شده است.
لازم به ذکر است که این افزونه از مترجم گوگل استفاده می کند و زبان فارسی را هم پشتیبانی می کند و فقط بر روی فایرفاکس نصب می شود. مرورگر کروم خود ابزار ترجمه دارد.

روش نصب افزونه Google Translator for Firefox

1. روی لینک زیر اینتر بزنید.
Google Translator for Firefox
2. به صفحه افزونه های فایرفاکس منتقل می شوید. در آنجا به دنبال لینک Add یا همان افزودن بگردید و روی آن اینتر بزنید.

راهنمایی: برای پیدا کردن این لینک به بالای صفحه رفته، یک بار h را روی کیبورد بزنید، عنوان افزونه برای شما خوانده می‌شود، سپس چند خط پایین بیایید لینک را خواهید یافت.
3. فایرفاکس برای نصب افزونه از شما اجازه می‌گیرد. با فشردن کلید های Alt + A به آن اجازه دهید.
4. حالا فایرفاکس در مورد اینکه آیا این افزونه در صفحه های محرمانه نیز فعال بشود یا خیر اجازه می‌گیرد. با فشردن کلید های Alt + A و سپس Alt + O به آن اجازه دهید.
نکته: سوالاتی که فایرفاکس می پرسد و اسکرین ریدر فقط یک بار آنها را می خوانَد، را می توانید مجددا بشنوید. برای این منظور، با فشردن چند بار کلید F6 می توانید به این بخش رفته و با فشردن کلید Tab مجددا موارد را شنیده و انتخاب کنید.

روش استفاده از Google Translator for Firefox

1. پس از اینکه یک صفحه وب را باز کردید، با فشردن کلید اپلیکیشن منوی context یا همان منوی زمینه را باز کنید و به دنبال گزینه Translate page with Google Translate بگردید و روی آن اینتر بزنید.
2. یک تب جدید باز می شود که در بالای آن مثلا اگر وب سایت انگلیسی باشد دو بار نوشته شده است English، اولی یعنی زبان مبدا و دومی یعنی زبان مقصد. روی English دوم اینتر بزنید؛ یک کادر متنی باز می شود که می توانید بخشی از نام زبان مورد نظر خود راتایپ کنید تا لیست زبان ها فیلتر شود و زبان مورد نظرتان را راحتتر پیدا کنید، چون لیست زبانها خیلی طولانی است.
3. سپس جهت نمای پایین را بفشارید و روی زبان مورد نظر اینتر بزنید.
تمام شد. صفحه مورد نظر ترجمه می شود و
حالا اگر چند خط پایین بروید متوجه می شوید سایت ترجمه شده است و می توانید به زبانی که می خواهید وب‌سایت را مطالعه کنید و روی لینکهایی که می خواهید اینتر بزنید.
نکته: اگر به صفحه دیگری رفتید باید از بالای صفحه مجددا زبان مقصد را انتخاب کنید.

۳ دیدگاه دربارهٔ «معرفی یک افزونه برای ترجمه صفحه های وب در فایرفاکس»

دیدگاهتان را بنویسید