خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

مصاحبه ای درباره نرم افزار هوشمند معلم آموزش تایپ با چشمان بسته

قضیه از این قرار بود که پس از اولین ایمیل تبلیغاتی آقای بیجانی که به آدرس بنده فرستاده شد و من نتیجه تحقیقاتم را در پست پیشین نوشتم, یک ایمیل جدید با عنوان فروش ویژه نرم افزار هایشان دوباره به من فرستاده شد که من را به برقراری یک تماس تلفنی با آقای بیجانی ترغیب کرد.

آخر هیچ نسخه نمایشی یا بازبینی صوتی نداشتند یا حد اقل ارائه نداده بودند و هی میگفتند بیا بخر. توی تماسی که امروز صبح با ایشون داشتم گفتم آخر این طور که نمیشود یک بررسی صوتی یا متنی ارائه میدادید ما ببینیم این بسته 45 هزار تومانی که میگویید قیمتش 450 هزار هست و شما 90 درصد برای نابینایان تخفیف قائل شده اید چه هست اصلا؟

در پاسخ به پرسش من این پاسخ ایمیل شده است:

***

با سلام

سعید پورسیفی هستم،همکار آقای بیجانی.

فایل صوتی مصاحبه با دو تن از نابینایان بندر انزلی که از نرم افزار هوشمند معلم آموزش تایپ با چشمان بسته استفاده نموده اند می باشد

و قابل ذکر است که این مصاحبه بخشی از یک فیلم مستند می باشد که فایل تصویری ان نیز موجود می باشد.

و اینکه این فایل کمی متفاوت با ان چیزی است که شما درخواست کرده بودید،و لطفا جواب را به ایمیل یاهو مهندس بیجانی ارسال نمایید.

لطفا با  ذکر منبع درج نمایید

www.softblind.blogfa.com

beijani@yahoo.com

با تشکر:غلامرضا بیجانی

***

مصاحبه مذکور را از همین بخش دریافت فرمایید.

 

۲ دیدگاه دربارهٔ «مصاحبه ای درباره نرم افزار هوشمند معلم آموزش تایپ با چشمان بسته»

سلام مجتبی جان. خسته نباشی امیدوارم ایام به کام باشد. از اطلاعرسانی هات یک دنیا ممنون. اما در مورد این نرم افزار: متأسفانه اطلاعاتی که در مصاحبه بود صرفا جنبه تبلیغاتی داشت و هیچ توصیف فنی از نرم افزار ارائه نکرده و چنین می نماید که نابینایان اصلا با صفحه کلید آشنایی ندارند. تهیه کنندگان یا اصلا با نرم افزارهای ویژه نابینایان آشنایی ندارند یا توانایی ها را نادیده می انگارند. امروزه تایپ امری عادی برای نابینایان است و امری دشوار و سخت نیست که در این مصاحبه این همه به آن تأکید شده بود. امید آنکه تولید کنندگان چنین نرم افزارهایی با در نظر گرفتن نیازهای نابینایان و همکاری با متخصصین نابینا اقدام به این کار کنند و کاری را انجام ندهند که ممکن است قبلا شرکت های دیگری آنرا انجام داده است.

سلام علیرضای عزیز.
من هم دقیقا مصاحبه را این جا زدم تا بچه ها خود به قضاوت بنشینند. ما که هر چه بگوییم میگویند این خادمی کلاس میگذارد و خیال میکند کیست؟
البته آموزش تایپ به کودکان امریست که دشواری های خود را دارد خصوصا اگر کودک نابینا باشد ولی من از چند و چون این برنامه و این که آیا برنامه مذکور چطور با یک کودک نابینا ارتباط بر قرار میکند آگاه نیستم.
نمونه خارجی این نرم افزار را از نزدیک مشاهده نموده ام که احتمالا در آمریکا یا اروپا تولید شده باشد و واقعا هم کاربردیست.
دوستان حتی نسخه نمایشی نیز ارائه نکرده اند یا در هیچ نمایشگاهی نابینایان را با برنامه های خود آشنا نکرده اند.
پیشنهاد من برای چنین شرکت هایی این است که مانند شرکت های قبلی که به نام نابینا و به کام خود کار می کردند, یک لابی در بهزیستی کل کشور پیدا کنند و چند میلیاردی پول صاحب شوند.
این پول ها که به بچه های معلول نمیرسد, بگذار گیر شما شرکت ها بیاید. بر بخیلش لعنت.
فروش بدون نسخه نمایشی و بدون بازار یابی یعنی اتلاف وقت.
تصمیم گرفته ام در این مورد از مثل دیگی که برای من نجوشد پیروی نکنم.
ناگفته نماند که من قصد جسارت یا توهین به هیچ شخصی را نداشته ام و نخواهم داشت و جناب مهندس بیجانی در کمال تواضع با من صحبت کردند ولی فکر نمیکنید این که میبینیم از یک کاری مثل پارسآوا استقبال میشود و از آریانا و غیره استقبال نمیشود دلیلی داشته باشد؟ رازی در خود پنهان داشته باشد؟
به امید موفقیت روز افزون هر شخص حقیقی و حقوقی که برای نابینایان و کم بینایان گام بر می دارد.
آقای بیجانی عزیز, بابت همین مصاحبه هم ممنون. خیلی از شرکت ها اگر جای شما بودند, همین را هم نمیفرستادند.

دیدگاهتان را بنویسید