خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
حل مشکلی از jaws با حس ششم

با نام و یاد خداوند یگانه
سلام دارم خدمت دوستان عزیز.
امروز روشی برای یکی از اصلیترین مشکلی که بعضی مواقع روی jaws به وجود میآید را با هم مرور میکنیم.
هدف از ارسال مطلبهایی مانند این پست من بیشتر حل مشکلات افراد تازه کار و مثل من غیر حرفه ای با jaws و سایر مشکلات کامپیوتر کامپیوتر هست شاید بعضی از دوستان بارها مشکلاتی بالاتر از اینها را هم از سر راه خود برداشته اند. منظور بعضی از پستهای منو به خنده نگیرید.
همان طور که میدانید حس ششم یکی از الطاف خداوند و نیروهاییست که انسانها بعد از حواس پنج گانه دارا هستند.
بنده از سال 1387 با کامپیوتر به صورت رسمی کار میکنم و تا چند روز پیش این مشکلی که در زیر اشاره خواهم کرد را نتونسته بودم حل کنم و در میان دوستایی که مطرح کرده بودم جوابی کارساز و مثبت نداده بودند.
شاید بعضی وقتها ارور Video Intercept Manager را بعد از نصب jaws یا نصب و یا اجرای بعضی از بازیهای بینایی یا مواقعی که روی کامپیوتر دو ورژن از jaws را نصب دارید و یکی را حذف کنید این مشکل را بعد از بالا آمدن کامپیوتر مشاهده کرده باشید!!
موقعی که برای اولین بار jaws را نصب میکنید و ارور Video Intercept Manager را میبینید خوب این معلوم است و همه میدانند باید قبل از نصب jaws کارت گرافیک و برنامه directx ;که معمولاً همراه کارت گرافیک نصب میشود روی کامپیوترتان موجود باشد تا jaws بعد از نصب این ارور را ندهد.
ولی در موارد دومی و سومی من خودم 5 سال بود هنوز مانده بودم چه کار کنم فقط تنها راهی که میتونستم jaws را پاک کرده و کارت گرافیک و دوباره jaws را از اول نصب میکردم و این کلی وقتگیر و حوصله بر بود.
تا اینکه چند روز پیش این مشکل را داشتم لطف خداوند منان شامل حالم شد و گفتم تو منوهای jaws یه گشتی بزنم ببینیم چی پیش میاد.
در مسیر start/all program و jaws مورد نظرم در ساب منوی tools گزینه Video Intercept Manager را قبلاً دیده بودم آن را اجرا کردم و سه تا گزینه آورد:
روی گزینه دوم
Install Video Intercept and Restart System Close radio button chekt تب را یک بار زده اینتر کردم و کامپیوتر ریستارت شد و به همین راحتی مشکل حل شد.
دیگه اون ارور هم از بین رفت و jaws هم به صورت کامل کار کرد.
موفق باشید.

۱۱ دیدگاه دربارهٔ «حل مشکلی از jaws با حس ششم»

سلام جواد جون خدا خیرت بده منم با این مشکل زیاد روبرو بودم
حال یه سوال دیگه از محضر استاد عزیزم دارم
چطوری میشه جاز رو از روی ویندوز کاملا پاک کرد من هربار که جاز رو ریموو میکنم از محل نصب هم با جاش پاکش میکنم ولی باز بعد از نصب مجدد جاز با همونتنظیمات و ایرادات بالا میاد لطفا راهنمایی بفرمایید

تنظیمات جاز شما در پوشه های مربوط به user شما ذخیره میشه. یعنی توی xp documents and settings توی پوشه ای به نام user شما و توی پوشه application data.
به این مسیر دقت بفرمایید و با الگو برداری از اون مسیر تنظیمات خودتون رو پیدا کنید:
C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Freedom Scientific\JAWS\11.0\Settings\enu
اگر فایل های این پوشه حذف بشوند همه چی حله.
البته هنگام حذف شدن هم میپرسه که: would you like to keep settings for ali? یک همچین چیزی و شما باید پاسخ no بدهید. اگر هم پرسید would you like to remove settings for ali? پاسخ yes بدهید.
در ویندوز هفت هم این پوشه با پوشه program data جایگزین شده است.
من تا همینجا بلد بودم.
خوش باشید.

سلام دوست من این ارور به معنای این است که برنامه video intersept روی کارت گرافیک شما درست ننشسته و وقتی با یه ریستارت حل شده یعنی مشکل برطرف شده و jaws هیچ مشکلی در خواندن فایلهای گرافیکی و نیز حالت jaws to pc مشاهده نخواهد شد یعنی اگر مشکل حل نمیشد شما نمیتونستید از تریق jaws to pc کلیدهای مجازی که jaws برای ما میسازه حتی بعضی وقتها به جای موس افراد بینا درست میکند، نمیتونستید از آن استفاده کنید و حتی بعضی متنها در داخل word هم برای شما در بسیاری از مواقع خوانده نمیشد و چه بسیار مشکلاتی که باید تجربه کنید بهتر بفهمیدو و در این صورت jaws با nvda و سایر صفحه خوانهای رایگان هیچ تفاوتی نداشت و تنها ترین چیزی که jaws را از صفحه خوانهای دیگر مخصوصاً در ایران در بین افراد بینا صفحه خوانی برجسته و در نهایت کمال ساخته این امکانات ویژه jaws در جهت ساپرت گرافیکهاییست که بیشتر صفحه خوانها معذور از این امکان هستند.
التماس دعا..
برداشت کلی من این بود امیدوارم درست باشد.
موفق باشید.

با سلام و وقت به خیر و عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام حسین ((ع) خدمت استاد عزیز و گرانقدرمون و سایر دوستان. دوستان, من از جاز ۱۱ به بالا به مشکلی برمیخورم اونم اینه که وقتی جاز ۱۱ یا بالاتر رو نصب میکنم تو خیلی از جاها عنوان کلید رو نمیگه فقط میگه button. دیگه نمیدونیم این button اصلاً برای چیه. یا مثلاً اگه برین تو تنظیمات پارس آوا تو قسمت oln program\parsava\voice مشاهده میکنین که به جای اینکه بگه سرعت یا پیچ صدا درصد رو اعلام میکنه دیگه نمیتونیم بفهمیم این درصد اصلاً تنظیم کدوم قسمته. حتی رفتم گرافیکها اینا رو همشون رو رو all گذاشتم ولی باز نتیجه نداد. آیا شما هم با این مشکل مواجه میشین؟ آیا اصلاً تنظیماتی برای این مشکل تعبیه شده یا نه. اگه راهنمایی بفرمایید ممنون میشم. لازم به ذکره که از ویندوز xp 3 استفاده میکنم

از مجتبی و جواد سپاس گذارم
واقعا میگم یه روز آرزو داشتم همه مشکلات کامپیوتری رو به راحتی حل کنم
حالا با وجود این محله و این بچه های گل محله به آرزوم رسیدم
خدایا شکرت میکنم و خوشبختیم را با دیگران تقسیم میکنم

با سلام مجدد. اگه منظورتون فارسیسازی که برادر عزیز جناب نوعی گذاشتن قبلاً نصب کرده بودم. من این مشکل رو از اون موقعی که پارسآوا رو گرفتم و جاز ۱۱ رو نصب کردم این مشکل رو دارم. جاز ۱۰ میتونم بگم با پارس آوا کلاً سازگاره. اگه براتون مقدوره بفرمایید منظور شما از این فارسیساز کدوم فارسیسازه. متشکرم. وقت به خیر

با عرض سلام خدمت همه اهالی این محله و همچنین دوست عزیزم جناب امیر خان فتوحی. جناب فتوحی در مورد button ها باید خدمتتون عرض کنم که بعضی button ها برچسب (label) ندارن که جاز بخونه. همچنین در مورد voice manager پارس آوا باید بگم که مال منم اینطوره و من هم دقیقاً نمیدونم چرا اسم tab هایی مث پیچ صدا، سرعت و volume رو نمیخونه. البته فکر کنم پیچ صدا اولین tab باشه. regards, ali

سلام دارم خدمت دوستان عزیز
بنده تبق تجربه هایی که از نصب پیدر پی ویندوزهای مختلف دارم در بعضی از نسخه های ویندوز xp این مشکل هست ولی در بعضیهاش نیست.
یعنی روی بعضی از ویندوزهای xp یه اسکریپتهایی نصب یا آپدیت شده که بعد از نصب پارساوا در خواندن تبها یا باتنها با مشکل رو به رو نیستیم و تماماً میخواند ولی در بعضیهاشون که مخصوصاً ویندوزهای ارجینال این مشکل هست.
من یه بار از روی چندین سیدی از پوشه update windows که فایلهایی زیادی توش بود آنقدر فایلهای آپدیت ویندوز را نصب کردم مانند:
dotnet های مختلف و فایلهای دیگر آپدیت ویندوز:
و این مشکل حل شد ولی طوری بود ندونستم با کدامیک از اونا حل شد.
شاید دوستانی که با برنامه نویسی آشنایی دارند این مشکلها را دیده و بررسی کرده اند.
اینم بگم:
من یه ویندوز xpsp2 دارم این مشکلی که از پارساوا میگید بعد از نصب اون مشاهده نکرده ام ولی نمیدونم آیا تو کامپیوترهای دیگه هم این چنین خواهد بود یا نه.
من این ویندوز را یه جایی آپلود میکنم و بعد از آپلود لینکشو در همین سایت برای دانلود میزارم.
تست کنید شاید مشکلتان حل شد.
البته تو ورژنهای دستکاری شده ویندوز xpsp3 نیز این مشکل از بین رفته.
اونم براتون آپلود میکنم.
منتظر بمانید تا فایل کامل آپلود شود
بابا شوخی کردم برین دنبال کسب و کارتون با این وضعی که اینترنت کوفت ایران داره آپلودش ساعتها طول میکشه..
من خبرتان میکنم.
goodbye

دیدگاهتان را بنویسید