خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

نابینایان بالاخره تبلت ویندوزی نوکیا مجهز به کی‌برد فیزیکی با باتری داخلی خواهد بود!

نوکیا در حال ساخت تبلت ویندوز RT اختصاصی خود است که در سال 2013 وارد بازار خواهد شد. منابع نزدیک به نوکیا گزارش کرده‌اند که تبلت این شرکت دارای درگاه HDMI و USB بوده و صفحه نمایش آن نیز درست هم سایز Surface RT و برابر 10.1 اینچ است. تبلت نوکیا همچنین درگاه مربوط به سیم‌کارت را دارد و قادر به اتصال به شبکه مخابراتی است. اما علاوه بر اینها نوکیا در تبلت خود تمرکز ویژه‌ای برروی باتری داشته که در ادامه جزئیات مربوط به آن را خواهید خواند.

تبلت نوکیا همچون سرفیس مایکروسافت مجهز به یک داک فیزیکی کی‌برد است که طراحی خاص نوکیا را دارد اما این داک کی‌برد برخلاف، داک سرفیس دارای یک باتری داخلی است که طول عمر باتری را افزایش می‌دهد. داک کی برد دارای دکمه‌های فیزیکی است و پایه خاصی دارد که تبلت برروی آن می‌ایستد.

دو پورت USB نیز برروی داک کی‌برد وجود دارد که اتصال ابزارهای مختلف به تبلت را آسان می‌کند. باتری بکار رفته در تبلت نوکیا از فناوری شارژ سریع بهره می‌برد که سرعت شارژ دستگاه را تا 50 درصد افزایش می‌دهد.

اولین تبلت نوکیا مجهز به پردازنده مبتنی بر معماری ARM و ویندوز RT خواهد بود و احتمالا این تبلت در نمایشگاه MWC بارسلونا و در فوریه 2013 رسما معرفی خواهد شد.

این خبر را از آنجا مهم دانستم و درج نمودم که این تبلت جزو اولین تبلت هایی خواهد بود که امکان استفاده ما نابینایان از آن دور از ذهن نیست.

منبع: زوم آی تی

۴ دیدگاه دربارهٔ «نابینایان بالاخره تبلت ویندوزی نوکیا مجهز به کی‌برد فیزیکی با باتری داخلی خواهد بود!»

سلام
چه خوب!
یعنی امسال وارد بازار می شه!
مدتی هم طول می کشه تا به اینجا برسه.
نگفتن هزینه اش چه قدره؟
نمی گید این خبر های خوب خوب موجب گسست نسل ها می شه اونم تو این اوضاعی که یارانه و سهام عدالت و شهریه دانشگاه و… همه یکی شده؟
just kidding!
واقعاً عالیه!

سلام.
گسست نسل ها رو که چی بگم: به قول طرف میگفت: اون با من.
یارانه هم معلوم نیست تا کی میخواند بدند و میدونید که قراره قطع بشه در آینده ای نه چندان دور.
این تبلت خوچگل هم چند ماهه دیگه با قیمت خون پدر حکام به بازار ایران هم سری خواهد زد. دلاری چار حساب کنید البته اگه بیشتر نشه.

دیدگاهتان را بنویسید