خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

اطلاعیه های اخیر انجمن جوانان روشنبین

لطفا به 6 اطلاعیه از طرف شورای مرکزی انجمن جوانان روشن بین توجه فرمایید.

1- آیا شما در انجام کار های فنی مشکل دارید؟ آیا می توانید در منزل خود کار هایی نظیر تعمیر شیر آلات نصب بخاری، راه اندازی کولر و از این قبیل کار ها را خودتان انجام دهید. فراگیری این امور بسیار مهم هستند هم به استقلال افراد نابینا کمک می کنند و هم از صرف هزینه های احتمالی اجتناب می شود. به همین دلیل با توجه به هدف انجمن جوانان روشن بین مبنی بر آموزش مهارت های لازم به افراد نابینا این انجمن در نظر دارد. کلاس آموزش مهارت های عملی زندگی ویژه ی نابینایان و کم بینایان علاقمند را برگزار نماید. لازم به ذکر است فراگیری این مهارت ها برای برادران نابینای متاهل از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا از کلیه ی شنوندگان و خوانندگان این اطلاعیه دعوت می نماییم ضمن اطلاع رسانی پیرامون آن جهت ثبت نام هر چه سریعتر اقدام نمایند. همچنین نابینایانی که در این زمینه ها مهارت دارند، می توانند، جهت آموزش با ما همکاری نمایند.

جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانید، با تلفن همراه 09135434018 تماس بگیرید. استقلال حق نابینایان است.

همچنین علاقهمندانی که مایل به شرکت در کلاس آموزش چرم دوزی هستند می توانند ضمن تماس با شماره 09134084005 ثبت نام نمایند.

2- انجمن جوانان روشن بین در نظر دارد به منظور ارائه ی خدمات روانشناسی، راهنمایی و مشاوره به افراد نابینا و استفاده از ظرفیت ها و استعداد های نابینایان صاحب نظر در این زمینه، هسته ی مشاوره ی خود را راه اندازی نماید. هدف از راه اندازی این هسته این است که افراد نابینا بتوانند، در فضایی صمیمی از راهنمایی و مشاوره ی تخصصی همنوعان خود استفاده نمایند. (البته این هسته بعدا
می تواند، به دیگر اقشار متقاضی نیز خدمات ارائه نماید) بدین منظور از تمامی نابینایان متخصص، در
رشته های روانشناسی، مشاوره و حقوق جهت عضویت در هسته ی مشاوره ی انجمن جوانان روشن بین و ارائه ی خدمات مشاوره به افراد نابینای متقاضی دعوت به عمل می آوریم. دوستانی که مایل به عضویت در این هسته بوده و یا جهت شکل گیری هر چه بهتر آن پیشنهاداتی دارند می توانند،  با تلفن همراه 09138099369 تماس بگیرند.

3- انجمن جوانان روشن بین در نظر دارد، با همکاری کتابخانه ی نابینایان حضرت ولی عصر (عج) نشست های ماهانه ی فرهنگی ادبی را به منظور گرد هم آیی نابینایان علاقه مند به شعر و ادب پارسی برگزار نماید. لازم به ذکر است، مشاعره، مباحثات فرهنگی-ادبی و فعالیت های فرهنگی ادبی توسط افراد نابینای علاقه مند و به مناسبت های مختلف، هدف برگزاری این جلسات می باشد. در همین راستا از تمامی نابینایان علاقمند دعوت می نماییم در اولین نشست ادبی ماهیانه ی این انجمن حضور به هم رسانند. زمان پنجشنبه  10 اسفند راس ساعت 15.30 دقیقه بعد از ظهر مکان کتابخانه ی نابینایان حضرت ولی عصر (عج) واقع در خیابان ولی عصر جنب اداره ی بیمه(موضوع بحث در این جلسه) جایگاه نوروز و طبیعت در شعر و ادب فارسی و مشاعره در این رابطه می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اعلام آمادگی به منظور شرکت در این جلسه می توانید روز های غیر تعطیل از ساعت نه صبح تا چهار بعد از ظهر، با بخش نابینایان کتابخانه ی ولی عصر، جناب آقای رسول رضایی به شماره ی 03112261090 تماس بگیرید.

4- دوستان ارجمند نظر به این نکته که درصد قابل توجهی از همنوعان را جوانانی تشکیل می دهند که یا ازدواج کرده اند و یا در شروف ازدواج هستند، آموزش مهارت های زندگی، ارتباطی و زن آشویی به ایشان در راستای افزایش سازگاری اجتماعی، مهارت های اجتماعی و رضایت هر چه بیشتر از زندگی فردی، اجتماعی و زن آشویی ایشان بسیار مهم و مفید خواهد بود.

5- آن دسته از بانوان نابینا که مایل به شرکت در جشنواره تبخ غذا هستند تا تاریخ پنجشنبه سوم اسفند فرصت دارند، ضمن تماس با تلفن 09132000394 ثبت نام نموده و اطلاعات بیشتر را نیز در این زمینه کسب نمایند.

6- انجمن جوانان روشن بین مذاکراتی را با تمامی مسئولین مرتبط، به منظور مناسب سازی خطوط اتوبوس brt در اصفهان انجام داده و در این رابطه ضمن بازدید از ایستگاه ها و مسیر حرکت اتوبوس طرحی را نیز به صورت مکتوب در 12 بند به مسئولین مذکور ارائه نموده است.

پیشنهاداتی که در این طرح ارائه گردیده عبارتند از:

    1. نصب کفپوش دارای علائم هدایت کننده و هشدار دهنده ویژه ی جهت یابی نابینایان در ایستگاه های توقف و پیاده روهای منتهی به این ایستگاه ها (
    2. نصب سیستم هشداردهنده مجهز به آلارم در ایستگاه های توقف به منظور اطلاع افراد نابینا از رسیدن اتوبوس .)
    3. نصب تجهیزات سخنگو در اتوبوس به منظور اعلام نام ایستگاه توقف و همچنین نام ایستگاه بعدی قبل از حرکت.
    4. استفاده از اصول واحد در نصب تجهیزاتی نظیر گیت در ایستگاه ها به منظور سهولت استفاده افراد نابینا از امکانات موجود در هر ایستگاه
    5. 5- مناسب سازی گیت ها و رمپ ها به منظور استفاده معلولین جسمی و عبور ویلچیر.
    6. از بین بردن فاصله بین اتوبوس و ایستگاه به منظور تسهیل ورود ویلچیر و همچنین ورود نابینایان، سالمندان و کودکان
    7. نگارش مبداء و مقصد حرکت به خط بریل بر روی رمپ ها و گیت ها جهت فرهنگ سازی و استفاده افراد نابینا.
    8. مناسب سازی نرده های حفاظ در ایستگاه ها ( بدین صورت که ارتفاع اولین نرده افقی از سطح زمین حتماً باید کمتر از 10 سانتی متر و ترجیحا همسطح با زمین باشد تا نابینایان بتوانند با استفاده از عصا از وجود آن مطلع شوند).
    9. استفاده از رنگ های متضاد با محیط در طراحی شیشه های محافظ بمنظور تشخیص بهتر آنها توسط افراد کم بینا (البته این موضوع می تواند برای سایر افراد نیز مفید باشد).
    10. قطع و یا ساماندهی درختان موجود در برخی از ایستگاه های توقف به منظور جلوگیری از آسیب هایی که تنه و شاخه های این درختان می تواند بعداً برای افراد نابینا، کم بینا، معلولین جسمی و حتی سایر عابرین ایجاد نماید.

و در نهایت مساله ی بسیار مهم نصب پل هوایی مجهز به پله ی معمولی و رمپ متحرک جهت عبور از خیابان و دسترسی به ایستگاه های توقف در خطوط brt

با توجه به این نکته که پروژه ی brt هم اکنون در حال راه اندازی است و نظر به اهمیت استفاده از خدمات عمومی برای افراد معلول و همچنین با توجه به این نکته که در حال حاضر و با شرایط فعلی در صورت شروع به کار این سرویس استفاده از آن برای بسیاری از افراد نابینا و معلول ممکن نیست، از کلیه ی دوستان نابینای فعال و صاحب نظر و همچنین تمامی تشکل های فعال در امور نابینایان اصفهان خواهشمندیم به هر نحوی که می توانند، در جهت ترغیب مسئولین ذیربط در جهت عمل به طرح مذکور و مناسب سازی خدمات سرویس vrt جهت دسترسی و استفاده ی معلولین بل اخص نابینایان اقدام نمایند. لازم به ذکر است این طرح توسط انجمن جوانان روشن بین برای معاون عمرانی استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندار، ریاست شورای شهر، شهردار، معاونت عمرانی شهردار، معاونت مالی اداری شهرداری، معاونت حمل و نقل و ترافیک، معاونت خدمات شهری، مدیریت معماری و طراحی شهری، مدیر عامل سازمان طراحی، مدیر عامل پروژه ی brt، ناظر عالی پروژه ی brt، ریاست سازمان اتوبوس رانی، ریاست سازمان بهزیستی، نمایندگان شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین تشکل های فعال در امور نابینایان استان ارسال گردیده است. علاقه مندانی که در این رابطه مایل به همکاری و پیگیری هستند می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 09138099369 تماس بگیرند.

۴ دیدگاه دربارهٔ «اطلاعیه های اخیر انجمن جوانان روشنبین»

سلام بر تو ای دوست خوب
یه پیشنهاد دارم اگه میشه کلاسهای گزینه ۱ را صدابرداری کرده در اختیار عموم نابینایانی که نتونسته اند یا راهشان دور است قرار بدهند.
بنده یه دوستی نابینا دارم که در مغازه اش جارو برقی تعمیر میکند
فارسی من ضعیف است امیدوارم درست نوشته باشم.
و اما خود من.ن.ن.ن.ن.ن.ن.ن.ن.ن.ن
من خودم میتونم تا حدی مشکلات لوله کشی خونمونو حل کنم و حتی در بعضی موارد در سیم کشی هم دست دارم فقط لحیم کاری را نمیتونم انجام بدهم
و کارهای دیگری که میتونم
آره! پختن تخم مرغ ساده برای خودم
سالات ساده برای خودم خوب
اینا که برای خودم بود
شستن لباس برای همه اعضای خانواده البته با لباس شو!!۱
اِِِِِ
عصبانی نشین دیگه!
تعمیر خرابی یه سری وسایل که اگه بگم خندتون میگیرهبیخیال شین.
در کل شلوغ هستیم دیگه
شلوغ نه به معنای دیگه ها!!! انقولک و خرابکاری و درست کردن وسایل.
یه جعبه ابزار دارم هرچی بخوای توش هست به جز آدم!!!!
خوش باشید.

دیدگاهتان را بنویسید