خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

مسابقه برداشت شما از آشپزی یک نابینا به سیاق غیر معمول

فرصت شرکت در اولین مسابقه محله گوش کن را از دست ندهید! وقت تنگ است! فقط تا هفت بهمن 91 فرصت باقیست. به تمام دوستان اطلاع رسانی کنید! فقط چهار روز فرصت دارید!

پیشگفتار:

من یک نابینا هستم. یک پسر نابینا. یک پسر مجرد نابینا. نه. یک پسر مجرد دانشجوی نابینا.

البته غیر از این صفات علاقه به آشپزی و چندین قلم صفت دیگر هم دارم.

امروز با من همراه بشوید و ببینید برای یاد گرفتن درست کردن چیپس به تنهایی و به صورت مستقل البته برای شروع کار با نظارت زن برادرم چگونه عمل میکنم.

من هم مثل شما از چشم محرومم.

من هم از آتش و حرارت گاز میترسم.

من هم ممکن است بسوزم.

روغن داغ روی پوست من هم سوختگی ایجاد میکند.

من هم سیب زمینی های لک دار را به زحمت و با ترفند تشخیص میدهم آن هم نه همه را.

من هم پوسته هاش را کلکلی میکنم.

من هم خونم مثل خون شماست. رنگین تر نیست و شاید هم کمرنگ تر. که چه میداند!

از فضا هم نیفتاده ام.

پسر هستم و اولین بارم است آشپزی در این سطح حتی ابتدایی را تجربه میکنم.

به ما می گویند سوسول های بخوری که مثل ناصر خسرو از خواب غفلت بیدار شده اند و بر این باورند که ماهی از آب گرفته شده همیشه خیس نه. لیز نه. تازه است.

چرا. این هم واقعیت است که اکثریت نه ولی هستند نابینا هایی که از یک بینا خوشمزه ترند.

یا از پیش بینا بوده اند و پخت و پز را تجربه نموده اند و بعد از نابینایی فقط خود را وفق داده اند یا که خیر. از بدو شروع آشپزی نابینا بوده اند.

از نظر من مهارت هایی مثل انجام کار های فردی و آشپزی و کار با رایانه برای ما دو برابر که چه عرض کنم هزار برابر نسبت به یک فرد بینا نیاز ضروری است.

ما برای زنده ماندن در میان گرگ ها باید دستو پا بزنیم سخت. مگر اینکه پول فراوان داشته باشیم.

شما اگر یک نابینا یا کم بینای خر پول هستی میتوانی خودت را از تجربه ها, قانون ها و آموزش های ما استثنا بدانی و بی خیال پست های این چنینی بشوی.

من هم اگر روزی پولدار شدم قول میدهم شاید به پست های شبیه امروز خودم بخندم.

به قول شما تا فست فود و رستوران های سنتی هست و تا مردم گرسنه به پول ما محتاجند یادگیری مهارت هایی از جمله آشپزی کیلویی چند؟ کشک کشک.

این همان منطقی هست که حکم میکند تا وقتی آژانس های تلفنی و بی سیم و موتوری هست نیازی به یاد گرفتن استفاده از عصا نیست؟

البته تعدادی از پولدار ها را هم میشناسم که رفت و آمد فقط با عصای خودشان و غذا فقط با دست پخت خودشان بهشان میچسبد. شاید هم من از این دسته شدم. چه معلوم!

فکرش را که میکنم حتی پندار درست کردن یک غذای ساده برای فرزندم چه قدر لذت بخش است و چه قدر به حسی به نام اعتماد به نفس حقیقت میبخشد!

همزمان با دریافت و استفاده از مستند صوتی آشپزی یک نابینا در مسابقه ما نیز شرکت کنید.

اولین مسابقه محله گوشکن:

برای شرکت در مسابقه ما باید این مراحل را به ترتیب طی کنید:

  1. مستند آشپزی مجتبی خادمی را از آخر این مطلب دریافت کنید.
  2. حد اقل برای یک بار از ابتدا تا انتهای پرونده را که 94 دقیقه است بشنوید.
  3. خلاصه ای از آنچه در این مستند میگذرد  و همچنین برداشت شخصی خود از این مستند را در حد اقل پانزده خط بیان کنید.
  4. باید پاسخ مسابقه را ترجیحا در قالب فایل مایکروسافت ورد doc یا docx به آدرس gooshkon2020@gmail.com ارسال فرمایید.

نکات قابل توجه هنگام شرکت در مسابقه:

  1. هر نفر یک و فقط یک بار میتواند در مسابقه شرکت کند و هر شرکت کننده جهت احراز هویت, شماره تلفن, ایمیل و شماره ملی خود را در ابتدای پاسخ مسابقه بنویسد.
  2. مهلت پاسخ به سوال مسابقه تا ساعت 24 روز تولد این جانب یعنی تا آخر هفتم بهمن میباشد.
  3. به برنده مسابقه به قید قرعه و با توجه به سطح پاسخی که ارسال نموده جایزه درخوری تعلق خواهد گرفت.
  4. جمله بندی ها حتی الامکان صحیح باشد و شرکت کننده, پیش از ارسال پاسخ آن را از لحاظ خطا های املایی و دستوری بررسی نماید.

در اینجا لازم می دانم از همسر برادرم تشکر فراوان داشته باشم که اگر صبر, حوصله, بردباری و همکاری ایشان نبود, نه چنین مستندی بود, نه مسابقه ای و نه استقلالی برای من. بدیهیست مسئولیت هر گونه کاستی که در این مستند مشاهده میشود  از قصور بنده است.

با کلیک بر روی این بخش با من و تجربه زیبای آشپزی من در قالب یک پرونده صوتی, همراه شوید و در مسابقه برداشت از مستند آشپزی نابینایان شرکت کنید.

۲۸ دیدگاه دربارهٔ «مسابقه برداشت شما از آشپزی یک نابینا به سیاق غیر معمول»

خیلی دلم میخواد در این مسابقه شرکت کنم ولی حیف فعلاً که واسم مقدور نیست آخه این اینترنتی که الآن دارم سرعتش از قدم زدن یک لاکپشت هم پایینتره.
اگه تا هفتم درست شد حتما شرکت میکنم ولی نه برای جایزش به خاطر لذتی که داره و تمام جایزه های دنیا در برابرش هیچی نیست.

عزیزم mp3 32 ذخیره کن ببینم چه جوری حجمش کم نمیشه؟ بابا ۳۴ مِگ والله برای دانلود آلبوم پاواروتی هم زیاده با این ترافیکای چُسغولکی که ما داریم چه برسه به یه فایل تفریحی دور همی ویژه ی نابینوایی. بابا کمش کن حجمو سر جدت! کمش کن!

سلام
من می گم وقتشو زیاد کنید مثلاً تا ۱۵ بهمن که تولد منه!
آخه آدم تو روز تولدش که کادو یا حالا جایزه نمیده!
بعدش هم چقدر عالی میشه در آینده پدر خانواده برای بچه هاش غذا درست کنه ها!
بابای من فقط بلده نیمرو درست کنه اما از حق نگذریم نیمرو هاش بیست بیسته!
راستی اینترنت منم از این لاک پشتی هاست منم به کاهش حجم رأی مثبت می دم

با درود خدمت همه دوستان.
من مهلت مسابقه را تا پایان روز تولدم گذاشتم برای چند دلیل که خوب بماند.
این فایل در اصل ۱۲۰ مگابایت بوده و به یک چهارم حجم واقعی رسوندمش.
دوست داشتم کسانی که اینترنت درستو حسابی ندارند هم واقعا میشد با ما باشند.
به هر حال هزینه ای که من برای تولید این مستند صرف کردم از جمله وقتم, ضبط صوت خواهرم و باتری هاش, وقت همسر برادرم, صرف وقت برای ویرایش فایل و موادی که استفاده شده و غیره از نظر من ارزش این را داره که آدم از یکی از آشنایان و حتی یک کافینتی بخواد این رو واسش دریافت کنه.
من به سهم خودم کاری که میتونستم رو انجام دادم. دیگه قضاوت و تصمیم گیری با شماست.
کاهش حجم فایل در قالب ۳۲ کیلوبایت اصلا منصفانه نیست. اولا این کار را کردم حجمش تغییر زیادی نمیکنه و دوما کیفیتش هزار برابر کاهش پیدا میکنه و حیف این کار هست که با کیفیت پایین شنیده بشه.
من اگر بازدید کننده بودم و کسی چنین کاری رو میگذاشت به شخصه حاضر بودم حتی پول بدم و دریافتش کنم.
دوستانی که مایلند بسم الله.

آقای خادمی شک نکنید که ما قدر زحمات شما رو میدونیم وگرنه من از دست این اینترنت که اجازه دانلود فایل رو بهم نمیده اعصابم خرد نمیشد. همین که در جمع هم محلیها باشم برام یه دنیا ارزش داره.
من که حتما دانلودش میکنم چه حالا چه بعدا.
به دوستانم هم اطلاع دادم.
واقعا خسته نباشید

مجتبی جان عزیز درود من اولا اینکه خوشم اومد از این کارت حجمش هم عالی بود ولی بعضی بچه ها واقعا حق دارن اما حق هشتاد درصد با تو هست چون میدونم واقعا درد سر داره میدونم تا حد امکان حجمش را پایین آوردی میدونم که چند بار اعصابت خورد شده برای تدوین این کار همشو میدونم من در حدی نیستم که از استادم انتقاد کنم ولی یکی دو مورد کوچولو که از نظر من زیاد جالب نبود را میگم امیدوارم ناراحت نشی اولا اینکه این کار موسیقی لازم نداشت اگر هم داشت بیکلام و لایت و با صدای کم نمیدونم برنامه های آشپذی را گوش کردی تا حالا یا نه خلاصه اینکه اگه آهنگهات با کلام نبود خوب بود اگه هم صداش کمتر بود بهتر میشد هر چند که تداخل صدا وجود نداشت
برادر زاده کوچولوت هم خیلی ناز بود عزیزم از طرف من ببوسش

سلام.
مرسی از نظراتت و اینکه این همه به من لطف داری.
همین که دور هم و باهم هستیم یعنی میتونیم.
مورد موزیک سلیقه ای هستش که البته برنامه های آشپزی رو دیده بودم که بی کلام هستش ولی میخواستم فضای کار فانتزی بشه و مواقع سکوت, مخاطب بتونه از لایه رویین به لایه زیرین پناه ببره.
در ضمن مطمئن باش اون عمل بوسیدن پریا کوچولو رو از طرف تو انجام میدم صد در صد.
خیلی واسم مهمه همه تو مسابقه شرکت کنند و برداشت ها برای کار های بعدی جمع آوری بشه.
خوش باشید.

من هم سلام
خیلی عالی بود همه چیز عالی بود از این همه تلاش و کوشش برای ارتقای سطح استقلال نابیناها از شما تشکر میکنم
بچه ها مهم نیست که حجم فایل بالاست و مهم نیست که مسابقه هم شرکت کنید
اصل کار خیلی مهم است که به استقلال ما کمک میکنه البته برای دلگرمی تهیه کننده یعنی آقا مجتبی واینکه باز هم از این مدل کارها برای ما انجام بده سعی کنید حتما شرکت کنیم من همین العان میشینم کامل گوش میدم و تو مسابقه شرکت میکنم
باز هم تشکر آقا مجتبی ضمنا از طرف من هم پریا رو ببوس

سلام مجدد
زود نوشتم و ارسال کردم تا نفر اولی باشم که تولدت را تبریک گفته باشم این همه صغری کبری نداشت راست راست می گفتی تولدت کی هست تا کادو برات بیاوریم ! حالا بد هم نشد یک رسم جدید در این درگاه شد .
قبل از اینکه کامنت بگذارم دانلودش کردم و کمی تا قسمتی را گوش دادم هم ترانه ها جالب است و هم اجراء و دوستان هم گفته بودند که حجم را کم کن فقط به خاطر محدودیت هائی بوده که در دامنه اینترنتی دارند راستش من دیروز هرگز نتوانستم وارد این فضا شم .بحث جالب و امیدوار کننده است این مسائل کمک می کند که ما از دلتنگی ها نجات یابیم .
اما مثل اینکه همه چیز این پست غیر عادی است من شانسی یافتمش راستش همه اش با تب به گزینه های بعدی می روم .اما دیر که نشده .اگر در مسابقه هم شرکت نکنم عیبی نیست که من برنده اصلی کشف هدف شدم و اولین نفری هستم که تولد شما را به شما تبریک گفتم باز هم می گم که تولدت مبارک من خیلی باهوشم مگه نه استاد .
خوشحالم که بچه ها قدر زحمات استاد را می دانند
بچه های گوش کنی و غیر گوش کنی دست همه شما درد نکند من هم از شما ممنونم که حمایت می کنید سایت خودتان را و حامی سرسخت استاد هستید .مطمئن باشید که استاد هر کاری که از دستش بر آید برای بر وبچه های نابینا انجام می دهد .
دست همه شما مریزاد
به امید روزهای روشن آینده

با سلام حضور استاد گرامی و نازنین و دوست نزدیکتر از بَرادَرِمون. امیدوارم این قصور بنده رو تو نَظَردِهی به بُزُرگواریتون ببخشید. حالا تازه تازه بوی سم از خونمون کم شده. همین الآن تو مسابقه شرکت کردم نه برای جایزه به خاطر این شرکت کردم تا ثابت کنم ما چه تو محله چه تو هر جایی دَستبوستون هستیم. خود بنده رو عرض میکنم با آموزِشای حضرت عالی و اساتیدی همچون جناب استاد رضایی و جناب استاد هادیان و استاد رشاد میتونم بگم آدم شدم و به جمع پیوستم. این رو بدون تعارف و چاپلوسی عرض میکنم. تنهاترین جایزه ی شما برای ما آموزِشای بیشتر و جدید میتونه باشه. باوَرِتون نمیشه من تا به حال با microsoft word کار نکرده بودم دوستان دیگه بلد بدون ولی من سهل انگاری کرده بودم و نتونسته بودم تا به حال کار کنم. به خاطر شرکت تو این مسابقه هم که شده نِشَستَم آموزش استاد رضایی رو گوش کردم و به لطف خدا به راه افتادم. و اما در مورد برادر زاده ی عزیزتون میتونم عرض کنم کاش صدای ایشون رو ضبط نمیکَردین. خواهش میکنم این حرف من رو به دل نگیرین. چیزی به ذهن شریفِتون خطور نکنه. آخه چشم خوردن فقط از حسودی نیست و نمیشه بچه ی شیرین از زیادی دوست داشتنم چشم میخوره. یه خواهش کوچولو دارم. شما رو به قرآنی که میخونیم قسم میدم همین الآن زنگ بزنید اگه اونجا نیستین زنگ بزنید و لیست اسم همه ی هم محلیا رو چه اونایی که نظر نوشتیم خواهش میکنم حتی اسم خود بنده. امیر فتوحی. چه اونایی که در این مورد نظر ندادن رو به خونواده ی ایشون اعلام کُنید و بفرمایید که بَرا ایشون اسفنجی چیزی دود کُنَن و همه ی ماها رو موقع روشن کردن اسفنج از ذِهنِشون بِگذَرونن و بابت سلامتی این بچه یه مقدار پولی رو به عنوان صدقه جدا کُنَن. همچنین اگه اونجا هم رَفتین از طرف ما هم صورت ایشون رو بِبوسین. بازم بنده آرزوی موفقیت شما و خونوادتون تو تمومی مراحل زندگی رو دارم

دیدگاهتان را بنویسید