خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

اطلاعیه های انجمن جوانان روشنبین مورخ پنجشنبه 24 اسفند 91

لطفا به هفت اطلاعیه از طرف شورای مرکزی انجمن جوانان روشن بین توجه فرمایید.

  1. متاسفانه علیرغم پیگیری های مداوم انجمن جوانان روشن بین، دیگر تشکل های فعال در امور نابینایان اصفهان و همچنین سایر تشکل های فعال در معلولین این شهر در راستای مناسب سازی خطوط اتوبوس brt در جهت دست رسی و استفاده ی معلولین این سیستم بدون اجرای طرح های مناسب سازی مورد نظر، راه اندازی شد. البته این نکته دلیلی زیر بنایی دارد و آن چیزی نیست، به جز بی اطلاعی مسئولین از نیاز های افراد معلول و به تبع آن، فقدان نگرش مثبت و عادلانه نسبت به ایشان، متاسفانه هنوز بسیاری از مسئولین، افراد معلول  را دارای حقوق شهروندی برابر با دیگران نمی دانند و به همین دلیل هم هنگام تصمیم گیری ها و سیاست گذاری های خود، نیاز های این قشر را در نظر نمی گیرند. به هر حال ما نباید از تلاش و کوشش خود دست برداریم و باید پیگیری های خود را ادامه دهیم تا به سرمنزل مقصود برسیم. لذا از تمامی همشهریان نابینای صاحب نظر و همچنین تمامی تشکل های فعال در امور نابینایان اصفهان خواهشمندم دست از تلاش به منظور ترغیب مسئولین ذیربط در این شهرستان

در راستای اجرای طرح های مناسب سازی به خصوص در ارتباط با پروژه های جدید نظیر سرویس brt بر ندارند. لازم به ذکر است قبلا نیز از طرف این انجمن طرحی در 11 بند پیرامون مناسب سازی این سرویس در جهت دست رسی و استفاده ی معلولین آماده گردیده و به تمامی مسئولین ذیربط در این پروژه ارائه گردیده بود.

2- انجمن جوانان روشن بین در نظر دارد در آغاذ سال جدید، جشنواره ی نوروزی را همراه با اجرای برنامه های متنوع جهت شرکت و استفاده ی همنوعان، برگزار نماید زمان: جمعه  شانزدهم فروردین ماه سال 1392 مکان مجتمع خدمات بهزیستی شهدای هفتم تیر راس ساعت سه بعد از ظهر لازم به ذکر است، جهت رفاه حال همنوعان، سرویس برای بازگشت پیش بینی شده است. علاقمندانی که مایل به شرکت در این جشن واره هستند می توانند، تا تاریخ دوشنبه دوازدهم فروردین، جهت ثبت نام رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با تلفن همراه 09132161899 تماس بگیرند. همچنین دوستانی هم که مایل هستند، به هر طریق با این انجمن در جهت برگزاری هر چه بهتر و پربار تر جشنواره ی نوروزی همکاری نمایند، می توانند، تا تاریخ مذکور، ضمن تماس با همین شماره ی تلفن، اعلام آمادگی نمایند. همکاری شما قطعا موجبات  برگزاری هر چه بهتر برنامه های این انجمن را در زمینه های مختلف، فراهم خواهد نمود.

3- دوستان ارجمند انجمن جوانان روشن بین در انجام فعالیت های خود به همکاری و همفکری همنوعان نیاز دارد. به همین دلیل از تمامی دوستانی که مایل به همکاری و هم فکری به منظور حل مشکلات و چالش ها و همچنین اجرای برنامه های مفید برای همنوعان هستند، صمیمانه دعوت به همکاری و همفکری می نماییم. با این امید که بتوانیم، دست در دست هم دهیم و در جهت حل مشکلات گام های مؤثر و پر ثمری برداریم، از تمامی همنوعانی که در این راه دشوار مایل به همکاری با ما هستند، خواهشمندیم، در اسرع وقت، با شماره ی 09138099369 تماس گرفته و یا از طریق ارسال پیامک به همین شماره ی تلفن و ارسال پست الکترونیک به نشانی roshanbin.esf@gmail.com جهت همکاری اعلام آمادگی نمایند.

4- انجمن جوانان روشن بین در نظر دارد با همکاری کتابخانه ی نابینایان حضرت ولی عصر (عج) اصفهان، به منظور بحث و تبادل نظر همنوعان دانشجو و
فارغ التحصیل در زمینه  مورد تخصص خود، هسته های علمی را ایجاد نماید. هدف این است که پس از شکل گیری این هسته ها و برگزاری جلسات ماهانه ضمن استفاده از ظرفیت ها، استعداد ها  و توانمندی های اعضای هر هسته در حل مشکلات افراد نابینا اعضای هر هسته ی علمی تجارب و دستاورد های علمی خود را در اختیار دیگر اعضا قرار دهند. در این رابطه از کلیه ی دانشجویان و فارغ التحصیلان نابینا در رشته های حقوق، روانشناسی- مشاوره و علوم تربیتی، ادبیات، تاریخ، علوم اجتماعی و موسیقی جهت عضویت در هسته های علمی تخصصی این انجمن دعوت به همکاری می نماییم. علاقمندانی که مایل به عضویت در هسته های علمی این انجمن در رشته های مذکور هستند، می توانند، در اسرع وقت، جهت هماهنگی های مربوطه با تلفن همراه 09138099369  و یا تلفن کتابخانه ی نابینایان حضرت ولی عصر به شماره ی 03112261090 روز های غیر تعطیل، از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر تماس بگیرند.

، در این رابطه به استحضار حقوقدانان نابینا می رسانیم، هسته ی حقوقدانان نابینای این انجمن با نام عدالت پویان نابینای اصفهان قبلا شکل گرفته و جلسه ی ماهیانه ی چهارم آن در تاریخ پنجشنبه 22 فروردین ماه 1391 راس ساعت 2 بعد از ظهر در محل کتاب خانه ی نابینایان حضرت ولی عصر (عج) واقع در خیابان ولی عصر جنب اداره ی بیمه با موضوع درخواست موقت و تامین خواسته برگزار می گردد. علاقمندانی که مایل به عضویت در این هسته و شرکت در جلسات ماهانه ی آن هستند، نیز
می توانند به طرقی که قبلا ذکر گردید، اعلام آمادگی نمایند. منتظر طرح ها و پیشنهادات تمامی دوستان در این رابطه هستیم.

5- بدین وسیله به استحضار دوستان نابینایی که در کلاس آموزش امداد و کمک های اولیه ثبت نام کرده اند، می رسانیم، جلسه ی اول این دوره در تاریخ چهارشنبه 21 فروردین ماه 1392 با همکاری سازمان هلال احمر در محل انجمن واقع در خیابان نشاط جوی رکنی جنب مهد پانچال برگزار می گردد.

در این رابطه از دوستانی که در این کلاس ثبت نام نموده اند، خواهشمندیم به منظور سهولت در پیگیری های مربوط به صدور مدرک پایان دوره، مدارک خود، شامل دو قطعه عکس سه در چهار، یک قطعه کپی شناسنامه و کپی کارت ملی  همراه داشته باشند.

همچنین دوستانی که مایل به شرکت در کلاس چرم دوزی انجمن هستند می توانند، با تلفن 09134084005 تماس بگیرند. علاقمندانی هم که مایل به شرکت در کلاس آموزش مهارت های عملی زندگی هستند می توانند با تلفن همراه 09132275068 تماس بگیرند. در این دوره مهارت هایی به منظور استقلال نابینایان شرکت کننده، در انجام کار های فنی در محل زندگی به ایشان آموزش داده خواهد شد.

6- دوستان ارجمند نظر به این نکته که درصد قابل توجهی از همنوعان را جوانانی تشکیل می دهند که یا ازدواج کرده اند و یا در شروف ازدواج هستند، آموزش مهارت های زندگی، ارتباطی و زن آشویی به ایشان در راستای افزایش سازگاری اجتماعی، مهارت های اجتماعی و رضایت هر چه بیشتر از زندگی فردی، اجتماعی و زن آشویی ایشان بسیار مهم و مفید خواهد بود.

با توجه به این نکته انجمن جوانان روشن بین در نظر دارد، با همکاری روانشناسان نابینای داوطلب و همچنین انجمن علمی روانشناسی شعبه ی اصفهان کلاس های آموزش مهارت های زندگی و کارگاه های آموزشی جهت آموزش مهارت های لازم به منظور نیل به اهداف مذکور را برگزار نماید. لذا از تمامی جوانان نابینای بالای 18 سال و همچنین نابینایان متاهل دعوت می نماییم ضمن ثبت نام جهت شرکت در کلاس ها و کارگاه های آموزشی مذکور ما را از طرح ها و نظرات سازنده ی خود جهت برگزاری هر چه بهتر و پربار تر این دوره ی آموزشی برخوردار نمایند. علاقهمندانی که مایل به ثبت نام و یا همکاری هستند می توانند جهت هماهنگی های مربوطه با تلفن های 09138099369 و 09135434018 تماس بگیرند.

لازم به ذکر است همان طور که قبلا نیز به استحضار شما گرامیان، رساندیم، از این پس روز های سه شنبه ی هر هفته در محل انجمن جوانان روشن بین خدمات روانشناسی و مشاوره به همنوعان ارائه می گردد. متقاضیان استفاده از این خدمات می توانند، جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن همراه 09138099369 تماس بگیرند.

7- انجمن جوانان روشن بین در نظر دارد به منظور فراهم نمودن فضایی در راستای بحث و تبادل نظر نابینایان جلسات گفتگوی گروهی را برگزار نماید. در این جلسات افراد حاضر می توانند، در ارتباط با موضوعات مختلف، به بحث و تبادل نظر بپردازند. لیکن موضوعی که برای بحث انتخاب می شود باید موضوعی مفید بوده و بحث پیرامون آن، برای تمامی حضار مؤثر و کاربردی باشد. به همین دلیل از تمامی شما دعوت می نماییم ما را در انتخاب موضوعات گفت و گوی گروهی یاری نموده و موضوع مد نظر خود را در اسرع وقت از طریق پیامک به شماره ی 09138099369 ارسال نمایید. لازم به ذکر است به سه نفر از دوستانی که بهترین موضوعات را ارائه نمایند، از طرف شورای مرکزی انجمن جوانان روشن بین جوایزی به رسم یادبود اهدا می گردد.

۴ دیدگاه دربارهٔ «اطلاعیه های انجمن جوانان روشنبین مورخ پنجشنبه 24 اسفند 91»

سلام جا داره اینجا من مراتب تشکر خودم رو نسبت به انجمن روشن بین و بالاخص آقای حیدری دبیر این انجمن ابلاغ کنم؛ تلاش زیاد می کنند حالا اینکه نتیجه می ده یا نه بماند که در به ثمر رسیدن علاوه بر آب و خاک نور خورشید هم نیازه!
مطلب دیگه اینکه موضوع جلسه عدالت پویان دستور موقت و تأمین خواسته است که بجای “دستور” “دادخواست”نوشته شده خواستم تا جناب یک غلط نوزده مچ گیری نکردند اظهار فضلی نموده باشم!!!

نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد،
عالم پیر دگر باره جوان خواهد شد.ارغوان، جام عقیقی به سمن خواهد داد،
ارغوان، جام عقیقی به سمن خواهد داد،
چشم نرگس، به شقایق، نگران خواهد شد.
پیشاپیش، فرا رسیدن بهار دل انگیز و عید باستانی نوروز را حضور جناب آقای مجتبی خادمی و تمامی مخاطبین وبگاه گوش کن تبریک، تهنیت و شادباش ارز می کنم . امیدوارم هر روز همه ی دوستان نوروز و نوروز همه ی دوستان پیروز باشد. از جناب آقای خادمی هم به سبب ارائه ی مطالب بسیار مفید و همچنین زحماتی که در راستای گذاردن اطلاعیه های انجمن جوانان روشن بین در وبگاه گوشکن می کشند، تشکر و قدردانی فراوان می نمایم.

دیدگاهتان را بنویسید