خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

اطلاعیه های انجمن جوانان روشنبین مورخ 22 فروردین 92 خورشیدی

ضمن سلام و تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو از شما دعوت می نمایم به پنج اطلاعیه از طرف شورای مرکزی انجمن جوانان روشن بین توجه فرمایید.

  1. دعوت نامه:

برگزاری نشست ادبی و مشاعره به مناسبت فرا رسیدن سالروز بزرگداشت سعدی زمان یکشنبه 1 اردیبهشت مکان کتابخانه ی نابینایان حضرت ولی عصر (عج) واقع در خیابان حضرت ولی عصر جنب اداره بیمه راس ساعت 15.30 دقیقه ی بعد از ظهر علاقمندانی که مایل به شرکت در این جلسه هستند لازم است قبلا جهت هماهنگی با تلفن همراه 09138099369 و یا تلفن کتابخانه ی نابینایان حضرت ولی عصر 03112261090 روز های غیر تعطیل از ساعت نه صبح تا چهار بعد از ظهر تماس بگیرند.

  1. از این پس انجمن جوانان روشن بین پنجشنبه ی اول هر ماه در محل خود واقع در خیابان نشاط، جوی رکنی جنب مهد پانچال جلسه ی بحث و گفت و گوی عمومی به منظور بحث و تبادل نظر همنوعان پیرامون فعالیت های انجمن و همچنین مسایل مربوط به نابینایان را برگزار می نماید. در این رابطه نخستین جلسه در تاریخ پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه راس ساعت 15.30 دقیقه در محل انجمن برگزار می گردد. بدین وسیله از تمامی دوستان دعوت می نماییم ضمن شرکت در این جلسات دیگر همنوعان را نیز از زمان و مکان برگزاری آن مطلع نمایند. لازم به ذکر است در این جلسه به دو نفر از حضار، به قید قرعه جوایزی اهدا می گردد. و همچنین افرادی که در جلسات ماهانه ی انجمن حضور فعال داشته باشند، می توانند، با تخفیف ویژه از فعالیت های این انجمن استفاده نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با تلفن 09138099369 تماس بگیرید.

  1. همانگونه که دوستان مستحضر هستند متخصصین توانسته اند، با به کار گیری سلول های بنیادی و سلول درمانی بسیاری از بیماری ها را درمان نموده و در ارتباط با بهبود و درمان تعداد زیادی از بیماری ها نیز با استفاده از این روش تحقیقات متعددی در جریان است با توجه به پیشرفته های کشور ما در این زمینه انجمن جوانان روشن بین سال گذشته ضمن مکاتبه با واحد سلول درمانی پژوهش کده ی رویان از مسئولین این واحد درخواست نمود که ضمن اجرای تحقیقات هدفمند پیرامون درمان اختلالات بینایی با استفاده از سلول های بنیادی و سلول درمانی کارشناسان آن سازمان در جلسه ای علمی همنوعان و علاقمندان را در جریان پیشرفت های صورت گرفته در این زمینه نیز قرار دهند.

(لازم به ذکر است متن کامل این نامه در پایان اطلاعیه هاوجود دارد.)

4- انجمن جوانان روشن بین در نظر دارد با همکاری کتابخانه ی نابینایان حضرت ولی عصر (عج) اصفهان، به منظور بحث و تبادل نظر همنوعان دانشجو و
فارغ التحصیل در زمینه  مورد تخصص خود، هسته های علمی را ایجاد نماید. هدف این است که پس از شکل گیری این هسته ها و برگزاری جلسات ماهانه ضمن استفاده از ظرفیت ها، استعداد ها  و توانمندی های اعضای هر هسته در حل مشکلات افراد نابینا اعضای هر هسته ی علمی تجارب و دستاورد های علمی خود را در اختیار دیگر اعضا قرار دهند. در این رابطه از کلیه ی دانشجویان و فارغ التحصیلان نابینا در رشته های حقوق، روانشناسی- مشاوره و علوم تربیتی، ادبیات، تاریخ، علوم اجتماعی و موسیقی جهت عضویت در هسته های علمی تخصصی این انجمن دعوت به همکاری می نماییم. علاقمندانی که مایل به عضویت در هسته های علمی این انجمن در رشته های مذکور هستند، می توانند، در اسرع وقت، جهت هماهنگی های مربوطه با تلفن همراه 09138099369  و یا تلفن کتابخانه ی نابینایان حضرت ولی عصر به شماره ی 03112261090 روز های غیر تعطیل، از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر تماس بگیرند.

، در این رابطه به استحضار حقوقدانان نابینا می رسانیم، هسته ی حقوقدانان نابینای این انجمن با نام عدالت پویان نابینای اصفهان قبلا شکل گرفته و جلسه ی ماهیانه ی چهارم آن در تاریخ پنجشنبه 22 فروردین ماه 1391 راس ساعت 2 بعد از ظهر در محل کتاب خانه ی نابینایان حضرت ولی عصر (عج) واقع در خیابان ولی عصر جنب اداره ی بیمه با موضوع درخواست موقت و تامین خواسته برگزار می گردد. علاقمندانی که مایل به عضویت در این هسته و شرکت در جلسات ماهانه ی آن هستند، نیز
می توانند به طرقی که قبلا ذکر گردید، اعلام آمادگی نمایند. منتظر طرح ها و پیشنهادات تمامی دوستان در این رابطه هستیم.

5- دوستان ارجمند نظر به این نکته که درصد قابل توجهی از همنوعان را جوانانی تشکیل می دهند که یا ازدواج کرده اند و یا در شروف ازدواج هستند، آموزش مهارت های زندگی، ارتباطی و زن آشویی به ایشان در راستای افزایش سازگاری اجتماعی، مهارت های اجتماعی و رضایت هر چه بیشتر از زندگی فردی، اجتماعی و زن آشویی ایشان بسیار مهم و مفید خواهد بود.

با توجه به این نکته انجمن جوانان روشن بین در نظر دارد، با همکاری روانشناسان نابینای داوطلب و همچنین انجمن علمی روانشناسی شعبه ی اصفهان کلاس های آموزش مهارت های زندگی  و کارگاه های آموزشی جهت آموزش مهارت های لازم به منظور نیل به اهداف مذکور را برگزار نماید. لذا از تمامی جوانان نابینای بالای 18 سال و همچنین نابینایان متاهل دعوت می نماییم ضمن ثبت نام جهت شرکت در کلاس ها و کارگاه های آموزشی مذکور ما را از طرح ها و نظرات سازنده ی خود جهت برگزاری هر چه بهتر و پربار تر این دوره ی آموزشی برخوردار نمایند. علاقهمندانی که مایل به ثبت نام و یا همکاری هستند می توانند جهت هماهنگی های مربوطه با تلفن های 09138099369 و 09135434018 تماس بگیرند.

لازم به ذکر است همان طور که قبلا نیز به استحضار شما گرامیان، رساندیم، از این پس روز های سه شنبه ی هر هفته در محل انجمن جوانان روشن بین خدمات روانشناسی و مشاوره به همنوعان ارائه می گردد. متقاضیان استفاده از این خدمات می توانند، جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن همراه 09138099369 تماس بگیرند.

نامه ی انجمن جوانان روشن بین به پژوهشکده ی رویان:

بسمه تعالی

شماره: 91-580

تاریخ 23/11/1391

پیوست: دعای خیر

 

به  : ریاست محترم مرکز سلول درمانی پژوهش کده رویان

از  : انجمن جوانان روشن بین اصفهان

موضوع : بررسی نقش سلولهای بنیادی در درمان اختلالات بینایی

 

با سلام و احترام

تاریخ زندگی چند صد هزار ساله بشر بر روی این پهنه خاکی گواه بر آن است که افتخار و سربلندی هر کشور مرهون رشادت های دلاور مردان و تلاش و همت والای دانشمندان آن کشور است. دانشمندان و محققان در طول زندگی ارزشمند خود از بسیاری از لذایذ دنیوی چشم فرو می بندند تا عزت، اقتدار و اعتلای کشور و ملت خود را به منصه ظهور رسانند و بسیاری از نا ممکن ها را ممکن سازند. لذا بر خود فرض می دانیم با زبانی بس قاصر زحمات و تلاش بی وقفه شما و همکاران محترمتان را ارج نهیم.

در ادامه به استحضار عالی می رساند جامعه نابینایان و کم بینایان به لحاظ شمول بر جانبازان عالیقدر و معلولین بینایی طیف گسترده ای را شامل شده که این گروه علیرغم ضعف یا فقدان بینایی توانسته اند در بسیاری از عرصه های اجتماعی و علمی به نحوی شایسته ایفای نقش نمایند. نظر به این که
پیشرفت های قابل ملاحظه ای در زمینه علم پزشکی حاصل گردیده که ارتقای دانش در زمینه
سلول درمانی و سلول های بنیادی توانسته برای بسیاری از بیماری ها و اختلالات جسمی راه گشای درمان باشد و نظر به جایگاه برجسته پژوهشکده رویان در امر سلول درمانی و سلول های بنیادی در بین کشورهای جهان، لذا خواهشمند است دستور فرمایید علاوه بر انجام روز افزون تحقیقات ویژه و هدفمند در خصوص درمان اختلالات بینایی با استفاده از سلول های بنیادی ما را در قالب برگزاری نشستی علمی از آخرین دست آوردهای حاصله در این خصوص بمنظور اطلاع رسانی هر چه بیشتر و بهتر به نابینایان مطلع نمایند./

زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست ، هرکسی نغمه خود خواند و از صحنه رود،خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

                   ومن الله توفیق

علیرضا حیدری

دبیر انجمن جوانان روشن بین اصفهان

 

۳ دیدگاه دربارهٔ «اطلاعیه های انجمن جوانان روشنبین مورخ 22 فروردین 92 خورشیدی»

با سلام و خدا قوت خدمت مدیر محترم وب سایت. بهروزی و سعادت شما را آرزومندم. فعالیتهای انجمن جوانان روشن بین خصوصا در عرصه توانمندسازی و ارتقاء سطح دانش همنوعان ستودنیست. اگر فرصت یار شود و بتوانم ذره ای هرچند کوچک در این دریای خروشان باشم خرسند و خشنود خواهم بود. با تشکر.

دیدگاهتان را بنویسید