خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

چند نکته‌ی مهم – نویسنده‌های گرامی حتما تمام مطلب را بخوانید

درود بر همه‌ی دوستان گران‌قدر

مطلبی باعث شد که این پست را ارسال نمایم و چند لحظه‌ای وقت شما را بگیرم.
از همان اول که گوش‌کن جدید یعنی گوش‌کن بر پایه‌ی وردپرس راه‌اندازی شد مجتبی نوع عضویت مرا به مدیر تغییر داد تا بتوانم در مدیریت سایت به او کمک کنم. اما به هر دلیل من خیلی کم به وظیفه‌ای که خودم پیش‌نهادش کرده بودم گردن گذاشتم و کم‌کاری کردم.
اما امروز که با خواندن مطلب مجتبی تصمیم گرفتم حضور جدی داشته باشم به عنوان اولین قدم از مجتبی کسب تکلیف کردم و او مواردی را به من گفت و من شروع کردم و فهمیدم که در این مدت مجتبی چه سختی‌ای را متحمل می‌شده.
از اول کار این در ذهنم می‌چرخید که چرا مجتبی در مورد این موضوع اینجا چیزی نمی‌نویسد و تصمیم گرفتم که نکاتی را در مورد نوشتن در گوش‌کن بنویسم. امیدوارم مجتبی از دستم ناراحت نشود و همچنین نویسنده‌های گرامی سایت.

نکات فنی که در ارسال مطلب به سایت باید به آن‌ها توجه نمایید:
1: حتما دسته‌بندی مناسب برای مطلب خود را انتخاب نمایید. من مطالب بسیار زیادی را دیدم که متاسفانه فاقد دسته‌بندی بودند یا به اشتباه دسته‌بندی شده بودند. دسته‌بندی‌ها بسیار مهم هستند. زیرا به بازدید‌کنندگان اجازه می‌دهند که مطالب سایت را به تفکیک موضوع مشاهده نمایند. قبول کنید که دوست ندارید وقتی مثلا موضوع آموزش‌ها را در یک سایت انتخاب کرده‌اید به مطالبی که مربوط به سینما، ورزش و هر مطلب بی‌ربط دیگری است، بر بخورید.

2: مجتبی یعنی مدیر محترم سایت برای اینکه مطالبی که خودش و دوستان عزیز دیگر زحمت نوشتنشان را متحمل می‌شوند به بهترین وجه ممکن در موتور‌های جستجو نمایش یابند یا به اصطلاح Index شوند از یک افزونه استفاده می‌کند. این افزونه در هنگام ارسال یک مطلب از نویسنده کمی اطلاعات اضافی می‌گیرد و با استفاده از این اطلاعات به این امر که به سیو هم معروف است کمک می‌کند و با توجه به آمار نمونه‌ای که مجتبی در پاسخ من که پرسیده بودم آیا این افزونه مفید است یا نه به من داده است بسیار هم مفید بوده. اما اشکال کار اینجاست که بسیاری از دوستان گرامی که زحمت نویسندگی گوش‌کن را می‌کشند به دلیل نا‌آگاهی یا غفلت اطلاعات خواسته شده را به افزونه نمی‌دهند و مدیران سایت باید این ضعف را جبران کنند. کاری که وقت زیادی می‌طلبد.
فقط دو فیلد اضافی است که باید آن‌ها را پر کنید و زحمت خود را تکمیل نمایید تا مطالب شما بهتر در گوگل و بقیه‌ی موتور‌های جستجو نمایش یابد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنم:
Title: در این فیلد فقط کافی است عنوانی را که در قسمت عنوان مطلب نوشته‌اید را کپی پیست نمایید و یا عنوانی را مرتبط با مطلب ولی متفاوت از عنوان اصلی بنویسید.
Keywords: در این قسمت برچسب‌هایی که در قسمت برچسب‌های مطلب نوشته‌اید را کپی پیست نمایید. در اینجا هم می‌توانید کلید‌واژه‌هایی متفاوت از آن‌هایی که در برچسب نوشته‌اید را بنویسید با این شرط که به مطلب مربوط باشند.
این کار برای شما اصلا سخت نخواهد بود ولی کمک زیادی به سایت خودتان خواهد کرد. پس لطفا آن‌ها را جدی بگیرید.

3: حتما برای مطلب خود برچسب بگذارید. این خیلی مهم است. چند کلمه یا جمله‌ی شاخص در مطلب خود را در فیلد بنویسید و هر کدام را با کامای انگلیسی از یک‌دیگر جدا کنید.
یک مشکل همین کاما است. برخی از دوستان همه‌ی کار را درست انجام می‌دهند ولی برای جدا‌سازی کلمات و جملاتی که به عنوان برچسب وارد می‌کنند از ویرگول یا کامای فارسی استفاده می‌نمایند که چون برای وردپرس قابل قبول نیست به جای ایجاد چندین برچسب همه‌ی برچسب‌هایی که وارد کرده اید را به یک برچسب تبدیل می‌کند که به هیچ دردی نمی‌خورد. در بسیاری از صفحه‌کلید‌های فارسی کامای انگلیسی با استفاده از شیفت به علاوه‌ی ع یا همان u نگاشته می‌شود. اما در بعضی از صفحه‌کلید‌ها مثل مال من کامای انگلیسی وجود ندارد و این مورد باعث سخت‌تر شدن برچسب گذاری می‌شود. در این صورت شما مجبورید یا بعد از نوشتن هر برچسب صفحه‌کلید خود را انگلیسی کنید و کاما بگذارید و یا کاما را انتخاب و کپی کنید و بعد از هر برچسب پیست نمایید.
خلاصه به هر طریق لطفا از کامای انگلیسی استفاده نمایید.

4: در صورتی که در مطلب خود از لینک استفاده می‌کنید قبل از تصمیم به ارسال آن مطلب لینک‌ها را تست کنید تا سالم باشند.
توجه داشته باشید که در بسیاری از سایت‌ها مثل www.VatanDownload.com در سرور امکانی به اسم Hot link protection فعال است که فقط به کسانی اجازه‌ی دانلود می‌دهد که در خود آن سایت لینک را کلیک کرده باشند. بنابر این اگر شما لینک دانلود فایلی را از این نوع سایت‌ها در پست خود بگذارید کاربران گوش‌کن نخواهند توانست آن فایل را دانلود نمایند.
اگر اشتباه نکرده باشم اخیرا خود وردپرس آپلود مستقیم در پست را به امکاناتش افزوده است. بعد از صحبت با مجتبی و امتحان اینکه آیا این امکان برای نابینایان قابل استفاده است یا نه اگر موافقت حاصل شد آموزش آپلود در پست را خواهم گذاشت.

در آخر از همه‌ی کسانی که با ارسال مطالب زیبای خود باعث رونق این سایت می‌شوند تشکر فراوان دارم. من با اینکه معمولا در سکوت به سر می‌برم ولی گوش‌کن را دنبال می‌کنم و از این به بعد هم بیشتر از قبل با این سایت دوست‌داشتنی خواهم بود.

به امید آینده‌ای روشن‌تر.

۶ دیدگاه دربارهٔ «چند نکته‌ی مهم – نویسنده‌های گرامی حتما تمام مطلب را بخوانید»

ای دمت گرم که یک عالمه از چیز هایی که من باید مینوشتم و ننوشتم را نوشتی و کارم را راحت کردی.
یه نکته اون هم اینکه دو جور نوشتن در محله ممکن است:
اولیش که آسون تره ولی امکاناتش کمتر اینه که به محض ورود با نام کاربری در محله سه تا فیلد عنوان محتوا و برچسب را پر کنی و انتشار را بزنی.
دومین حالت پست که اجازه میده مطالب خودتون رو دسته بندی بکنید و اون دوتا فیلد اضافه یعنی title و keywords را هم پر بکنید وقتی ظاهر میشه که شما پس از ورود به محله با نام کاربری تون لینک افزودن نوشته را باز کنید.
فقط کامای انگلیسی توی برچسب ها در ذهن شریفتون باشه.
مِقسی.

درود
خوش آمدید مدیر مسکوت سایت از اولش هم خوب می نوشتی دوست من خوشحالم که آمدی اما سایت خودت را نمی بخشمت اگر راه اندازی نکنی زود هر دو را مدیریت کن اما اینجا بهتر است چون دیگر هر موقع که بخواهی نمی تونی دوست من !!!!!!؟ به افتخار پست شما من هم سعی می کنم کاربر شوم تا ببینم می تونم فعلا بای دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید