خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

اعتراض نابینایان استان اصفهان نسبت به حرکت موهن آقای علیرضا محمد بیگی نیا خبرنگار ایران سپید

با سلام بدین وسیله متن نامه ای که در اعتراض به حرکت موهن آقای محمد

بیگی نیا در مصاحبه مطبوعاتی رئیس جمهوربرای خبرگزاری ایسنا ارسال شد،

تقدیم می گردد. پیش تر از عزیزانی که موافقت کردند نام آن ها در ای نامه

ذکر شود، سپاس گزارم.

به نام ایزد دانا و توانا.

خبرگزاری دانش جویان ایران ایسنا

با سلام و تقدیم احترام.

بدین وسیله استدعا دارد متن زیر را –که اعتراض نابینایان استان اصفهان

نسبت به حرکت موهن آقای علیرضا محمد بیگی نیا خبرنگار ایران سپید است- در

آن سایت منتشر نمایید.

ملت شریف ایران؛ رئیس جمهور محترم

 در دو مصاحبه ی مطبوعاتی رئیس جمهور محترم پدیده ای رخ داد که نه تنها

موجب اهانت به نابینایان سراسر کشور بود بلکه به وجهه منطقی و مستدل

خبرنگاران نیز خدشه وارد کرد.

آقای علیرضا محمد بیگی نیا به عنوان مدیر مسؤول و خبرنگار روزنامه ایران

سپید با لحنی بسیار موهن در پیش گاه خبرنگاران و ریاست جمهور و میلیون ها

انسان فرهیخته ضمن طرح سؤال خود، الفاظی را به کار برد که در شأن چنین

فضایی نبود.

امضا کنندگان این متن با کمال پوزش از آستان ملت فهیم ایران و رئیس

جمهوری محترم، اعلام می دارند که: اولا این شخص هیچگونه تعلقی به

نابینایان کشور ندارد و در میان نابینایان دارای هیچ وجهه و جایگاهی

نیست.

ثانیا همانطور که ریاست جمهوری در مصاحبه ی پیشین بیان کردند، به نظر می

رسد ایشان هم از آن دسته افرادی هستند که بدون بلیط بر اتوبوس پست خویش

نشسته اند و اینک از پیاده شدن هراس دارند.

سوما از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و روزنامه ی ایران سپید (روزنامه ی

ویژه ی نابینایان) انتظار میرود در این گونه مجامع، از خبرنگاران خوش

برخورد و بدون عصبیت های فردی استفاده شود، زیرا این انتخاب موجب وهن آن

خبرگزاری و روزنامه ی ایران سپید نیز گردیده است.

چهارم: از سازمان بهزیستی کشور انتظار می رود از روزنامه ای حمایت مالی

وسیع کنند که دارای مدیر مسؤولی فهیم، صبور، معتقد به حقوق متقابل، مسلط

بر خویش و آشنا به فن بیان در مجامعی از این دست باشند.

در پایان باز هم از پیشگاه ملت خردمند ایران اسلامی و رئیس جمهوری محترم

و خبرنگاران اندیشمند تمامی رسانه ها پوزش می طلبیم و حساب تمامی

نابینایان ایران را از این فرد کاملا جدا می نماییم و این برخورد و نظایر

آن را شدیدا محکوم می کنیم.

با تقدیم احترام

جمعی از نابینایان استان اصفهان

ید الله قربعلی، مدیر عامل مؤسسه فرهنگی اجتماعی شمیم رویش ویژه ی

نابینایان و کم بینایان نجف آباد،

مرتضی مسیح پور عضو هیأت مدیره ی مؤسسه فرهنگی اجتماعی شمیم رویش.

محمد رضا بزمشاهی،

رضا چراغی،

محمدعلی هاشمپور،

رمضان ژیانی،

رضا رضوانی،

 حمید پورقیصری،

محمد عباس زاده،

 حسین موحدزاده،

 علی اصغر دهقانی،

فرهاد ناطقی، عضو مجمع تشکل های معلولین استان اصفهان.

 علی رضوان.

۲۷ دیدگاه دربارهٔ «اعتراض نابینایان استان اصفهان نسبت به حرکت موهن آقای علیرضا محمد بیگی نیا خبرنگار ایران سپید»

با عرض سلام
این جانب علی رحیمی نیز همان طور که در مرحله ی قبل اعتراضم را به صورت ایمیل به اطلاع روزنامه ایران سپید ارسال نمودم خواهشمندم به این گونه اظهارات که از طرف این خبرنگار گفته شده مورد بررسی قرار گیرد
با تشکر

سلاام منم با حرف های آقای بیگی اصلا موافق نیستم .منم معترضم و معتقدم که این آقا فقت آبروی نابینا ها رو میبره و اونارو بد جلوه میده ….
از شما اساتید هم خیلی ممنونم که با اعتراضات به جای خود از حقوق ما هم نوع های خودتون دفاع میکنید …

دوستان سلام و وقت به خیر.. من دو نکته رو بگم.. اول این که بابا ولش کنید… گاهی اوقات ما کاسه داغ تر از آش می شیم ها! بابا اشتباه کرد!. کار بدی کرده. ولش کنید!. به خدا با این کار ها وضعیت بد تر می شه. بیشتر این قضیه زیر ذره بین قرار میگیره. کنج کاوی ها، گمانه زنی ها، قضاوت های نادرست، هم راجع به ایشان و هم راجع به کلیه نابینایان بیشتر و بیشتر میشه… ول کنید بابا… اشتباه نکنید… شما دوستان اصفهانی که نامه دادید، اگر وجدانی و حقیقی و واقعی دنبال حقوق از دست رفته نابینایان هستید نامه تنظیم کنید و مشکلات جامعه نابینایان کشور رو بگید. نه بودجه ای، نه کاری، نه شغلی، نه مسکن درست حسابی و کمک خاصی، چه میدونم… من میگم مشکلات اینقدر هست که این یکی که شما بیخودی بزرگش کردید در مقایسه با کوه مشکلات اصلا به شمار نمی آد… همین که شما بهش توجه می کنید، هی نامه می دید، هی کند و کاو می کنید، این یعنی خود مون، خود مون رو قبول نداریم. میگن، بوووووق رو هر چی بیشتر هم بزنی، بوووووقش بیشتر در میآد، ببخشید من رو که این گونه صحبت کردم ها! قصد بدی خدایی نکرده ندارم. ولی بابا ول کنید، با این کار فقط گمانه زنی ها، کنجکاویها و مسائل حاشیه ای بیشتر و بیشتر میشه. خودتون به این قضیه و ابعادش فکر کنید… حقیقتا فکر کنید که این ادامه داد های ماها و امثال ماها، و این کند و کاو های الکی چه تبعاتی میتونه به همراه داشته باشه! چه میدونم، صلاح کار خویش خسروان دانند! و نکته دوم این که مجتبا جان، من قبلا هم بهت گفتم، دادا، هر پست و مطلبی به نظر من… تاکید می کنم، به نظر من شایستگی منتشر شدن در چنین جاهایی رو نداره، مؤمن بذار زندگیمونو بکنیم، آخه این چیه که منتشر شده؟ یعنی واقعا الآن مشکل نابیناها اینه؟ یعنی الآن این آقا رو اگر دار بزنند همه خوشحال میشن؟ مشکلات حل میشه؟ البته دادا، اگر خدایی نکرده از نظرات من ناراحت میشی بی تعارف بگو کلا تعطیلش کنم، ولی …!… خودت می دونی، ببخشید زیاد حرف زدم، یا حق.

سلام، من هم معتقدم که کار ایشان بسیار نا به جا و توهین آمیز بوده است، و از کسانی که حتی با کوچکترین رفتار خود از جمله فرستادن ایمیل، تماس، یا هر چیز دیگر سپاس گذارم ممنون، اما بچه ها بیایید بیشتر به این قضیّه فکر کنیم، من هم با نظر مصطفی} موافقم، با این کارها به نظر من فقط خودمونو کوچیک می کنیم، ما هر چه هم که اعتراض کنیم بی فایده است پس بیایید با این رفتار بی ادبانه ی این آقای مثلا محترم جور دیگری برخورد کنیم،

سلام به همگی.
شخصا معتقد نیستم با یک نامه همه چی حل میشه ولی:
اگر همه یکی یک نامه به نهاد های زیربط بفرستیم وضعیت با انبوه نامه ها شاید عوض بشه اولا.
بعدشم همین نابینا های بد شخصیت هستند که با حضور در مجامع و اماکن و سازمان های عمومی وجهه نابینا را مخدوش میکنند, در نتیجه: مانع بزرگی برای اشتغال نابینا میشند. شغل که نباشه: پول نیست, اعتماد به نفس نیست, ازدواج نیست, در نهایت: نابینا میشه یک عضو مصرفی که سر و کارش مثل آدم های بینا به هر کاری و هر پدیده ای می افته تا ی لقمه کوفت توی زندگیش گیرش بییاد!

درود
اعتراض حق هر شخص می باشد و می تواند با ارائه دلایل یا بدون ارائه اعتراض کند نامه بنویسد و صدای اعتراضش را به جامعه خود برساند .در این موضوع بحثی نداشته و ندارم و خاطر نشان می کنم این موارد نظر خود من است و من هم حق خودم را به تنهائی دارم .
همانطور که درج شد مجتبی عنوان را اعتراض جمعی از نابینایان استان اصفهان یا بهتر بگویم کل نابینایان استان اصفهان بود و چه بهتر بود که در متن نامه نیز حقوق نابینایان استان مذکور را بیان میداشت نه نابینایان کل کشور !
۲- بله درست است که این خبرنگار محترم قصد داشت تا صندلی بدون بلیطش را برای چند صباحی دیگر حفظ کرده باشد اما انتشار این نامه و درج این اعتراض در روزنامه مذکور در این زمان که حتی خیلی از جامعه خودمان فراموش کرده اند که جریان چه بوده می تواند خود حاکی از تلاش دوستانمان برای اخذ بلیط اتوبوس در دولت جدید و تدبیر و امید داشته باشد .!
۳ مورد سوم از اعتراضیه فوق را بنده قبول دارم و می توانم به صراحت نیز بگویم که همه ما باید در شرایط مناسب یا نامناسب تنها و تنها برای اصلاح امور نظرات و پیشنهادات وانتقادات خود را در مجرای مناسب و درخواست بند سوم بیان نمائیم اما باید توجه داشت که ارائه نظر حق تصمیم گیری برای ما ببار نمی آورد ونخواهد داشت .
۴ ممنون از دوستان خوبما در استان اصفهان !که توجه به این نکته دارند که بهزیستی خیلی دارد برای نابینایان خرج می کند وخدمات می دهد و خاطر نشان کردند که از ادامه این نوع خود داری کند و مایلم به استحضار حضرات عالی برسانم اگر به دیگر بندهای این اعتراض توجه نشود مطمئنا بند چهارم با قطعیت اجرا می شود .
من نیز از محضر بازدید کنندگان این محله عذر می خواهم چرا که بدون اطلاع بنده و یا هر انجمنی که من عضو آن هستم دوستان خوبمان احساس وظیفه کرده اند و ندای ما را به شما رسانده اند .چون شخص من هیچ اشتباهی نکرده ام لذا لزومی برای عذر خواهی از محضر ملت و رئیس جمهور محبوب که مدت زیادی است که از مصاحبه آن گذشته و این اعتراض همزمان با صدارت ایشان منتشر شده نمی بینم .و خاطر نشان می کنم افراد مشروحه فوق که بخش اندکی از امضاء کنندگان قطعا هستند را این حقیر نمی شناسد و و تنها از این جمع به اعتراض دوستانمان مجتبی ، جوانمرد ، ساجده و چشمک و علی آقا احترام گذاشته و حق ایشان را محترم می دانم .و خاطر نشان می کنم اگر کار خبرنگار قبیح و زشت بوده این دوستان نیز خودشان را با این نامه نماینده ما دانسته اند و دست کمی از کار خبرنگار ندارد اینعمل !و ایشان نیز نماینده نابینایان نیستند .
از روش علی آقا بسیار استقبال می نمایم و مجتبی نیز همین روش را تاکید کرده که راه مناسب تر می باشد .
مصطفی جان واقعا تا کنون کامنت های شما را با جان و دل پذیرفته و این کامنت را نیز قبول دارم ما بر سر شاخه نشسته ایم و داریم بن را می بریم غافل از اینکه همه ما خواهیم افتاد ! بیائیم از فرصت های ایجاد شده برای ارتقاء همه تاستفاده کنیم .بیائیم حقوق مفقود شده را بیابیم نه اینکه حق اندک موجود را نیز بر کنیم .و باید قانون عملیاتی شود برای همه ما خبرنگار اگر اشتباه کرد باید مطابق با قوانین انضباطی با آن رخورد شود مگر خبرنگار اقتصادی نماینده یک یک ما می باشد که خبرنگار ایران پید نیز همین حکم را داشته باشد .من به صراحت اعلام می کنم که دوستان همه اشتباه می کنیم و در حال اشتباه به سر می بریم .آقا اگر پیشنهاد می کردید خبرنگار از اصفهان باشد بهتر بود و من نیز به ایشان رای میدادم .امااون خبرنگار مسلما اخراج نخواهد شد یا اعدامش نمی کنند و مجحتبی جان درخواست دارم که اسامی افرادی که در محله شناخته شده اند را برای اطلاع ما درج نمائید .
امید دارم تا در سایه توجهات الهی و رعایت دقیق قانون از پیروی برای کسب منافع شخصی جدا خود داری کنیم که اگر چنین باشد و بوده این افراد هستند که می شکنند .

سلام دوستان گرامی… من می خوام یه چندتا نکته رو بگم… آقای مسئول ایران سپید بخاطر من و تو نابینا اون اوضاع رو پیش آورد … تو فایلی که هست اگر گوش کنید می بینید می گه من اون دفعه هم این سوالات رو پرسیدم و نوبت نرسید و حالا هم نوبت نرسیده … راست می گه تو جایی که کسی بحرفش گوش نکنند بجز داد هرای چاره ای نداره … راست می گه من نابینا تو عذاب باشم بعد اینا بیان درباره ی افغانستان یا هر کوفت و ظهرماری حرف بزنند … بعد مگه تو کنفرانس چی گفته که آبروی تو نابینا رو برده ها… تا چه قدر با ادب باشیم تو قضیه ی ۸۹ آموزش و پرورش مودب باز در آوردیم که کارمون درست می شه مسئولان خوبند..وو در ضمن دوستانیی که معتقدا که آبرو ریزی شده بدونن اون اون جرات رو داشت که تو اون کنفرانس خبری بخاطر نابینا این کارو کرد … و این بار از ظلم و محرومیت نابینایان روستاهای دور دست سوال پرسید اگر بنظرت این سوالموجب آبرو ریزی هس پس بهتره که آبروی نداشتمون بریزه….
گور نمیزنی گور زدی پیشنهاد بده یه ضر المثل کانادایی هست.

سلام من معتقدم حتی اگر محتوای حرف جناب بیگی هم درست باشه ولی نحوه مطرح کردنش مشکل سازه.
نابینا های روستایی که چه عرض کنم نابیناهای شهری هم توی ظلم و ستمند.
البته به نظرم مشکل یکی دو جا نیست. اگر دولت های قبلی نظیر دولت هفتم و هشتم و نهم و دهم اجازه داده بودند و معلولین را سوری توی خفقان فرو نکرده بودند الان این اعتراض اینطوری سر بر نمیآورد!
اینجوری مردم میبینند نابینا با هوچی گری میخواد به جایی برسه خوب توی سازمان ها جامون نیست. رامون نمیدند.
نقل اون بابایی بود که میگفتند توی که ایجوری قرآن میخونی رونق مسلمانی را میبری!
از طرفی ایجوری هم نگیم پس چجوری بگیم؟
در کل اینجا با انتشار این نامه قصد جهت دهی خاصی نداشتم من جای شما فکر نمیکنم و شما عقل و اختیار دارید و قدرت تحلیل هم دارید خدا را شکر.
متاسفانه یکی نیست حقوق دان باشه بیفته جلو همچین هم که مثلا یکی دو سال دیگه همچین کسی پیدا بشه همه پشتش را ول می کنیم! بالاخره باید راه قانونی راه رسانه و راه تاثیر گزار پیدا کنیم.
این هم فقط از لای حرف ها میشه که بیرون بزنه.
تکه ی مورد بحث از کنفرانس را از اینجا بگیرید:
https://www.gooshkon.ir/MohammadBeigi-ConferenceDovvom.mp3

دوباره سلام
ببین علی آقا من گفتم ندیدم کاش یکی لینکشو میذاشت تا خوب قضاوت میکردیم البته من پشیمون نیستم ولی اگه هم صد در هزار حق با ایشون بوده خییییییلی اشتباه کرده داد زده میتونست مثل هزاران هزاران آدم دیگه با پنبه سر ببره
با این حرفی که میگین دفعه قبل هم اینطور شده من حق بهش میدم ولی من با پرخاش کردنش مخالفم
نمیدونم چقدر ربط داره که اینو اینجا بگم ولی مثلً تو همین کمک کردن بینا به یک نابینا در مسیر چرا یه سری با پرخاش میگن که کمک نمیخوایم که اون دیگه جرأت نکنه به منی که ممکنه یه ربع جلو چشماش منتظرم از خیابون رد بشم کمکی نکنه خوب اینم باعث میشه همون نیم درثدی هم که قبولمون دارن نداشته باشن و تحویلمون نگیرن و کمکی نکنن و بترسن که نابینا در چنین جمعهایی حضور پیدا کنه
این خیلی تلخه که تو یه رسانه ی عمومی این کارو کرده اگه داخل یه جامعه ی کوچیکتر بود بحثش جدا بود اما …..

بعدشم ایشون به عنوان یه خبرنگار باید اینقدر صبر میداشت که یه چنین پرخاشیو نکنه
به نظر من اگه نامه نگاریهای ما فایده نداره سکوت از اون بدتره

سلام
چرا از خود آن خبرنگار نابینا نمیخواهید برای اعضای شما صحبت کنند بهتر نیست یک جانبه به قاضی نرویم چون فقط به ما دارید میگویید که او آبرو نابینایان رو برده ولی از او نمیخواهید حرفش رو بزند اگر شماره تماس او را دارید با او تماس بگیر و نظرش را بخواهید شاید حرفی برای گفتن داشته باشد

البته که من اصلا ایشونو نمی شناسم و نمی دونم کی ایشونو فرستاده که از حقوق ما دفاع کنه. همینطور قبول دارم که چیزایی رو مطرح کرده که از هدف خیلی فاصله داشته اما بعضی فرصت ها تکرار نمی شن و همین باعث می شه که هر کسی بخواد این فرصت رو به ثمر برسونه. من احساسم میگه که نمی خواستن این فرصت رو به ایشون بدن و علت تندی رفتارشم همینه. مثلا صلوات فرستادن حضار چه معنی ای میده؟ تإیید نمی کنم ولی دوست دارم از خودشون بپرسم که چرا اینطور شد؟

درود
ممنون از مجتبی عزیز که تکه ای از جلسه را قرار دادند .و اطلاعات بنده را بیشتر نمودند .برداشت من این است که یک مصاحبه دیگر بوده و باید همین درست باشد .حالا بنده خدا شاید با کارت یک خبرنگار دیگر همان خبرنگاری که نامش برده شد خانم … کسی چه می داند معمولا به دلیل فشردگی این جلسات این مشکلات با هماهنگی ماموران به این صورت حل وفصل می شود .دیگر اینکه شاید به همین صورت توانسته اجازه ورود را بگیرد و ناراحت و نگران بوده است .سوم اینکه مجری با توضیحاتی که داده است بر می آید که این شخص به عنوان خبرنگار فرصت ارائه سئوال را در جلسه نداشته و قبل از عنوان سئوال توضیحاتی به رئیس جمهور داده .چهارم در تمام مدت صحبت تنها از کلمه من استفاده کرده و بیان داشته که که من یک نابینای ایرانی هستم نه نماینده نابینایان و نه خبرنگار و نگرانی و ناراحتی خودش را با زیر سئوال بردن اعتدال … عنوان کرده است .مجتبی جان و تمامی دوستان تا خفقان نباشد و تضییع حق وجود نداشته باشد قطعا بی نظمی هم به وجود نخواهد آمد .مجری دقیقا عنوان کرد که در مصاحبه قبل همین سئوال را مطرح کرده ایشان و در اولویت هم قرار داده شدده بود و این یعنی در این جلسه برنامه برای طرح سئوال نبوده برای ایشان .و واقعا حاضرین در جلسه اشخاص بی ادب و بی نزاکتی بودند از همکاران ایشان که بی ادبی او را با بی ادبی و شلوغی پاسخ دادند .یادمان باشد ما مطابق قانون سه درصد و هم اکنون ۵ درصد سهمیه داریم و باید این حق را هر کدام از ما به سهم خودمان زنده کنیم .تمامی موارد در این قطعه حاکی از تضییع حقوق نابینا بوده است و می توان برداشت اینگونه داشت که خبرنگار ایران سپید با حضور در این جلسه می خواسته اشتباه خودش را جبران کند و در واقع رفتارش نوعی اعتراض به مدیریت جلسه بود .ما که نبودیم اما
آقای رئیس جمهور نیز ضمن تائید بیان او تذکر خودش را به شخص ایشان به عنوان یک فرد بیان داشت و از همه مهمتر این بود که در این جلسه نیز نابینایان و معلولان برجسته شدند و ایشان هم تاکید به احترام به معلولان وتوجه بیشتر به ایشان داشتند .پس آقای روحانی دقیقا متوجه اشکال و ایراد شده اند و اعتراض ما یعنی چه > می خواهیم بگوییم ما نبودیم و رفتار او به ما ربط ندارد در حالیکه سخن رئیس جمهور دقیقا با ما و به نفع ما می باشد .و هرگز هم او لفظ نمایند ه نابینا را نگفت و رئیس جمهور هم به خود ایشان سفارش کرد تا حقوق همکارانش را احترام بگذارد .
مجتبی نواری را گذاشتی در خصوص استخدام نابینا در آن نوار و بخشی از صحبت های نماینده خانم بیان شد که حاجی بابائی در جلسات کمیسیون ها به نوعی تند توهین کرد به نابینایان و معلولان و نماینده هم این نکته را بیان داشت اما علی رغم قانون استخدام باز هم دیدیم اعتراضات فقط و فقط تا حد احضار به صحن مجلس شد و با توهین مجدد هیچ اقدامی برای نابینایان نشد حال اینکه با اعتراض ایو او می بینیم که آینده معلولان در دستور برنامه رئیس جمهور قرار گرفته و می توانیم از این فرصت بهره ببریم و یادمان باشد این حق آقای روحانی بود و تنها با بیان توصیه وسفارسش از قصور و اشتباه دیگران گذشت کرد ..دوستان من کمی هم زمان ومکان وتوانائی های خودمان را در نظر بگیریم .واقعا به دلیل اینکه بیشتر ما در این محافل حاضرر نشدیم با مسائل اجرائی اینگونه آشنائی نداریم مثلا اگر الان کسی از ما بگوید رفتم بهزیستی این کار را کرده ام بهمه ما شناخت از بهزیستی داریم و این عمل شخص را حق می دانیم .حالا سخن مجتبی همه ما درک داریم و می توانیم تجزیه وتحلیل کنیم اما باید اطلاعات در آن زمینه هم داشته باشیم در این صورت است که م ی توانیم به ناتیج مفید برسیم .ماهور از نوشته من حمایت نمی کند و اگر مشکلاتی داشت شما ببخشید .

درود
من هم مانند آقای قنبری می خواستم بیان کنم که خبرنگار ایران سپید را نمی شناسم حتی اگر نخندید می خواهم بگویم نامش را هم نمی توانم بنویسم ویادم می رود که نامش چی بود .اما احساس محمد رضا را با ارائه دلایل و شواهد در پست همزمان با ایشان نوشتم و دقیقا شرایط جلسه چیزی بوده که من با گوش کردن به قطعه کوچ بر داشت کردم و به ایشان فرصت نداده بودند و نمی خواستند بدهند و به قول دوستمان فرصت را از دست بدهی دیگر امکان به دست آوردن آن محال خواهد شد .واقعا چقدر همکاران او بی ادب و چقدر گستاخ بودند در مقابل رئیس جمهور تدبیر و امید با حتی ۵ درصد معلول مخالفت جدی دارند .چقدر صحبت نابینا خطر دارد برای خبرنگاران یا اینکه این میدان دو بود و برنده مسابقه دو و میدانی نابینای حاضر در جلسه و واقعا که حق او نیست که ما قدر شناس نباشیم .باز هم تاکید دارم نمی دانیم مجتبی از مصاحبه و پشت صحنه شبکه سه بنویس تا همه بدانند کنفرانس حبری با رئیس جمهور یعنی چه .باز هم خفقان سال های قبل را از مجتبی تائید می کنم .
مجتبی آدرس کامل فیلم مصاحبه اول و دوم را بنویس .
آقای خبرنگار من یک نفر واقعا از شما ممنونم اگر نمی خواستند در مسابقه باشی اما به پایان راه و نتیجه رسیدی مگر چند نفر خبرنگار بود ، چند نفر معلول بودند حق معلولان چرا .مگر در قرآن و نهج البلاغه نداریم که مانع ا زسخن گفتن معلولان نشوید بگذارید هر چی می خواهند با شما دولتامردان بگویند .ما حق را از خودمان سلب نکنیم .راه برای رسیدن به مقصد زیاد است اما هر شخص با موقعیت و توان و امکانت خودش مسیر را می پیماید .تا به مقصد برسد و این شخص از نظر من به مقصود رسید هر چند که سخنی در این باره نگفت نگفت …

دیگه نمیدونم چی بگم!
آقای بیگی ولی نباید با پرخاش کارتونو پیش میبردین که بخوان اعتراض کنن ولی بازم شما به قول بچه ها به مقصد رسیدید.
دلیل اینکه من گفتم که منم هستم این بود که اولا من اون کمفرانسو نداشتم و ثانیا نمیدونستم آقای محمدبیگینیا چی گفتن.

درود
امیر رضا عزیزی و دوست داشتنی .من حقیقتا در کامنت اول یادم رفت از شما و چند دوست دیگر اما همان کامنت اول شما نیز عنوان کردید و پرسیدید که مگه چی گفته مگه چکار کرده و در کامنت دومی هم نوشتید نمی دانید اما چون همه می گویند و معترض هستند پس درست می گویند و بعد عنوان کردید که هستید و خوشحال هستم که بر سر موضع خودتان هستید و بعدش هم من از نخودی سوال دارم که چرا درج کرد که هست و بعد دوستمان را با تائیدش اصلا ولش کن می خواستم سر به سر نخودی بگذارم اما نتوانستم جملاتم را مرتب کنم .تقصیر نخودی بود امیر رضا هاهاها .
از شوخی گذشته واقعا باید ببینیم که در روزهای آینده چه قوانینی برای معلولان صادر خواهد شد .لازم می دانم که به عرض دوستان برسانم همانطور که مطلع هستید معلولان عادی در بیشتر قوانین با جانبازان و خانواده های شهدا در یک ردیف قانونی می آیند .اما فرزندان شهید با ۷ درصد سهمیه همه کارمند شده اند و کار دارند و وامهای و کمکهای آنچنانی دریافت می کنند ولی ما برای یک نرم افزار ماهور باید مدیر نامحترم بهزیستی بگوید نابینا برود و مستمری ما را بخورد زیاد هم می آید .
دوستان من با گوش کردن به قطعه نوار مصاحبه من خیلی امیدوار شدم که دولت مجبور باشد تا به فکر معلولان و نابینایان باشد ..دقت کنید دو تا مصاحبه دو تا جنجال و مدت زمان بحث در خصوص نابینا .شانزده سال حتی در دولت محبوب خبرنگار مذکور واقعا نامی از نابینا برده نشدحتی حاجی بابائی مسخره و توهین هم کرد اما این چند روزی چقدر فرق کرده حالا با چماق یا بدون چماق ، با کبریت یا سنگ چخماق این چراغ روشن شده لطفا فوت نکنید خاموش بشه .ما چون نمی بینیم و اغلب با صحبت خودمان را تسکین می دهیم و در جلسه مذکور نیز امکان تماس فیزیکی با ایشان به دلایل امنیتی نبوده هر کدام از ما برای ابراز وجود باید از صدایمان بهره می گرفتیم .دوستان وقتی که یک جمع دست به دست هم بدهند و حق شما را ضایع کنند شما چه می کنید آن هم عده ای که با نام مبارک پیامبر سفارش پیامبر را فراموش کردند ..چند سال قبل در محل ما سیل آمد به منزل ما هم خسارت زد موسوی لاری وزیر کشور آن زمان به خانه همسایه وارد شد اما اطرافیانش همه به غیر ساکنان محل بودند نیروهای امنیتی ، شهرداری و فرمانداری و استانداری مردم را نزدیک نمی گذاشتند و آنجا دوربین نبود و اگر صدائی می شنیدند و اعتراضی …
می خواهم بگویم این اعتراض خودش منافع سیاسی داشت برای دولت و امکان مانور حالا منافع زیاد برای ما سیاست خارجی انگلستان این است که دوست دائم ندارند اما منافع دائم دارند .
آ« نابینائی که گدائی می کند مگر نماینده ما است خیر این خود حاکی از علتی است هر چند که مردم نسبت به ما طور دیگر بیندیشند ما اصلا به او فکر نمی کنیم بلکه به دنبال اثبات شخصی خودمان هستیم .
بیائیم با عنوان کردن صلوات و بهره گیری از نام مبارک پیامبر در مقابل رئیس جمهور و دولت توسط خبرنگاران و کف زدن حضار ناراحتی خودمان را به مراجع عظام ابلاغ کنیم چرا که صلوات همواره برای تصدیق است نه پارازیت و اخلال در سخنان یک معلول بله دوستان من این است نتیجه کنکاش و موشکافی این سیاست سالهاست که مرده دیگه نمی توان از ارتباطات ممانعت به عمل آورد .

دوستان عزیز، سلام و وقت به خیر. من این فایل رو دانلود کردم و گوش کردم. بعد از آن یک گفتگوی کوچک بین من و جناب مدیر محترم رخ داد که من همین رو براتون میذارم، چون حاوی نظرات و پیشنهادات من هست، فقط زبانش فینگلیش هست، که پیشاپیش عذر میخوام، راستش وقت نداشتم فارسیش کنم. یا حق

m.aliwerdi:
salam refigh,bebin man alan kar ain ablah ro goosh kardam,eftezah bood,vali beh nazar man sholoogh kardano sar seda kardano jav bikhod dadan rahesh nist,aino
beh shomaii daram migam keh ravabet ejtemaiit khoobeh,ravabet omoomit khoobeh, yeh kalameh,beh naza rman nameh nanevis,sholoogh nakon,saro seda va jav
ham bikhial,vali pesar,to mogheiati dari keh rahat… rahat mitooni ba rasaneh haye jamii, dafater nashriat va rooznameh ha, gorooh haye khabari, va hata
gorooh hai ejtemaii vared mozakereh beshi, ba ain dolat, raiis jomhoor va gheireh,vali nah beh khater ainkeh nesbat beh ain ablah eteraz koni,ain gando
velesh kon,chon dar site ham goftam, harchi bishtar ham bezani,gandesh bishtar dar miad, vali ainkeh, oon chiz haii keh az nabinayan,hoghoogh nabinayan,moshkelat
nabinayan, va,va,va, har cheh mad nazaret hast, mitooni matrah koni, va, koli masayel digeh keh mitooni roosh manowr bedi,

Mojtaba:
vali man azz masooliat badam miad

Mojtaba:
aslan doost nadaram namaayandeh yeh heech kas yaa goroohi besham

m.aliwerdi:
rahat bash,khodet bash,digaran bezar donbalet bashan,dar site yeh nazar sanji kon, har kas doost dasht, ghabool dasht, to ro tasdigh koneh,to kar khasi
nemikhad anjam bedi,to harf khodeto migi,az taraf khodet ertebat migiri,mozakereh mikoni

Mojtaba:
na

Mojtaba:
mersi

دیدگاهتان را بنویسید