خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

اخباری زیر خاکی از انجمن موج نور: نابینایان اصفهان

درود

میدونید چرا درود را توی ی خط جدا نوشتم؟ چون پارس آوا همیشه بازی در مییاره و درود رو وقتی بعدش علامتی باشه, به شکل مزخرفی افتضاح میخونه. بگذریم، من امروز اومدم تا از موج نور, اخباری زیر خاکی را تقدیم کنم. فکر کنم اگر موج نور, حفاظت اطلاعات داشت, اولین عضوی که از انجمن اعدام یا حد اقل زندانی میشد من بودم. خلاصه که بدونید انجمن موج نور اصفهان, کلید تولید چهار تا کتاب و کتابچه ی جدید اگر نه بیشتر رو زده و اینکه کودوم کتابشون کی و چطور بییاد بیرون هنوز مشخص نیست. اصلا نمیدونم کودوم یکی از این چهار تا واقعا تولید میشه و یا به سر انجام میرسه ولی کتابها از سیستم عامل تکراری ویندوز و ورد فاصله گرفتند و کتابهای کاربردی ای هستند. تازه شاید بعضی از این محصولات, رایگان هم باشند. راستیاتش از وقتی همکاریم را با انجمن موج نور دوباره و پس از چند سال از سر گرفتم, رفتم ی سرکی توی قلب کار کشیدم دیدم این انجمن اگرچه از کمبود نیرو و ضعف ایده کمی رنج میبره, ولی خداییش توی ایران تک هست و اون خبرها که اختلاس و بخور بخور و این حرفها اونجوری که بعضی فکر میکردند توش نیست. یعنی اصلا هزینه های مالی انجمن از جاهایی تامین میشه که انجام همچین کارهایی رو خیلی سخت میکنه و به نظرم به جای تعریف های بیخودی یا کوبیدنهای بیخودی انجمن موج نور، بیاییم دست به دست هم بدیم، همین انجمن رو بزرگش کنیم. حالا توی نظرات چرت و پرت ننویسید که وطن فوروش و این حرف ها که تو چون اونجایی اینجوری میگی ها! من بیرودرواستی اگه بی منطق از روی حدسیات نظر دادید پاک میکنم چون اولا که میگند از ماست که بر ماست شایدم که بر دوق صحیح تر باشه ولی ما خودمون باید به حق خودمون باشیم. دوما هم وقتی منو میشناسید باید توی نظرات اگه میخواییم باهم در مورد بهتر شدن اوضاع, بحث کنیم.

من در جلسه ی اخیر از انجمن موج نور که تونستم شرکت کنم, هر چی طرح اون لحظه توی ذهنم بود را نوشتم توزیع کردم و الحق با وجود مقاومتهایی که شد, استقبال خوبی هم شد. حالا همه ی حرفم سر این بود که خیلی خجالت داره انجمنی که فقط یکی از ثیدی هاش حد اقل توی دستگاههای کامپیوتر هزار نفر داره تاب میخوره, زیر سی نفر توی نظر سنجیش شرکت کنند. البته بگم هم واسه انجمن خجالت داره هم واسه ما نابیناها. چون ما موج نوری ها پیش خودمون میگیم این همه کار بکنیم بعدم هیچ, واسه جامعه نابینایان هم خجالت داره که از تنها انجمن موجود فعال در زمینه رایانه, حمایت نمیکنه. نمی میریم که: ی بار اینجا را بکوبیم بریم توی نظرسنجی شرکت کنیم, والا به نفع خودمون هم هست. خیلی سختیها در زمینه تامین هزینه های انجمن تحمل میشه که متاسفانه محرمانه هست و من با زیرکی خودم تا حدودی ی چیزایی فهمیدم و میترسم اینجا سختیهای تامین هزینه های موج نور را بنویسم بعد یک عده ای از خیرخواهان و یا دست اندر کاران بگند چرا دشواریها را گفتی. چون میگم: محرمانهست ولی بدونید سخته, سخت. البته نه که بگم انتقاد وارد نیست یا ایده آل بوده, ولی ما زمانی باید یک چیزی را از بین ببریم که بدونیم یکی دیگه بهتر جاش مییاد.

خلاصه اصل حرفم چی بود؟ آهان. حرف اصلیم این بود که من دیروز به سلامتی مو هام را ریختم پایین و شدم بچه مثبت. آخه یک روزی پلیس, به من و یکی از دوستهای هم دانشگاهیم گیر داد و به من گفت تو غیر مذهبی هستی! گفتم از کجا همچین قضاوتی میکنی؟ گفت خوب چون ریش هات را از ته سه تیغ کردی و مو هات تا پشت کمرت اومده. خلاصه که من ظاهرم رو پاستوریزه کردم و در حین انجام عملیات, با پیرایشگرم کلی گفتم و خندیدیم! امیدوارم شما هم برید موهاتونا کوتاه کنید و به من بگید وقتی بعد از یک هفته که از شمال برگشتم گوش چپم هنوز توش صدای خرت و خرت مییاد, باید چه کار کنم!

چاکر همگی: مجی نه موجی.

دوستون دارم بیشتر از دیروز, کمتر از فردا.

۲۵ دیدگاه دربارهٔ «اخباری زیر خاکی از انجمن موج نور: نابینایان اصفهان»

درود
بچه ها واقعً موج نوریها زحمت بسیار میکشن من حد اقل هفته ای یک بار از نزدیک باهاشون برخورد دارم و شاهد زحمتهای زیادشون هستم خیلی مشتاقانه و با تمام وجود مایه میذارن من همینجا از صمیم قلبم ازشون تشکر میکنم
اولوووولووووووللوووول
چند وعت بود اول نشده بودم یعنی تلاش نکرده بودم که بشم
انگار دیگه میترسم بیام اینجا

سلام. وقت همگی به خیر. سؤالم اینه که چه طوری میتونیم از این انجمن حمایت کنیم؟ در حالی که خودشون یه ساعاتی رو برای پاسخگویی یا درخواست محصول قرار دادن که اصلاً شاید بعضیا یادشون بره تو این ساعات مشخص زنگ بزنن. اگه پیامگیر جناب ایزدی رو گوش کرده باشید میفهمید چی عرض میکنم. بنده تقریباً از دو هفته پیش تا حالا نتونستم قیمت سیدی آموزش کار با ویندوز ۷ رو ازشون بپرسم. شاید بفرمایید که ما هم استراحت میخواییم. ولی واقعاً ساعاتی که برای پاسخگویی تعیین کردین متأسفانه ناجوره. ساعت ده ألی یازده که خودتونم میدونید ساعات اوج کاری یه اوپراتور تلفن هستش بعد از ظهرم ساعت چهار ألی شیشم موقع استراحته یا مردم تو اون ساعات استراحت میکنن یا حالا میرن بیرون. انشالّاه که یه فکر درست حسابی برای تعیین ساعات کرده کرده باشید. با آرزوی موفقیت تو تمومی مراحل زندگی برای این انجمن. وقت خوش.

سلام. آفرین، بهبه، هر جایی که نابینا پیشرفت کنه مام هستیم، فقط موجی جون، تشویقشون کن، کتابهای برنامه نویسی ضبط کنن، برنامه نویسی، من عاشق برنامه نویسیم، کلاس سخت افزارو هم هستم، واقعاً با جون دل حاضرم بخرم، ویژوال بیسیک، اسمبلی، زبان ماشین، همه چیز، هرچی بیشتر بهتر. خودم مشتری دائمم. ببینم چه می کنی؟ به امید بهروزی.

سلام
من به جرعت میتونم بگم که نابینایان ایران حالا اگه نگیم همشون ولی بالای ۹۰% از اونها کامپیوتر یاد گرفتنشون رو مدیون این انجمن و به طور خاص آقای رضایی هستند. فقط مجتبی جان اسمی از این کتابها نیاوردی این بخشش سری بود؟ در آخر آرزو می کنم که روزی کوپی رایت از این جامع ی اسلامی رخت بربندد.
موفق باشی

آهان. یعنی می خوای بگی که بدونه اطلاع انجمن این اخبارو گذاشتی و هر وقتم از اون اخبار و حرف ها پیش میاد تو خیلی ناراحت می شی. من که خوشحال می شم ببینم انجمن اونی که می گی شده باشه اما وقتی حرف هاتو به گذشته وصل می کنی بیشتر مواظب باش. پاک کردن نظر که سهله، امیدوارم یه روزی مجبور نشی کل پستو حذف کنی. با آرزوی موفقیت خودت و انجمن موج نور و البته خیر خواهان.

۰. سلام محمد جونم. بله. دقیقا همینهایی که گفتی منظورم بود.
۱. آقای رضایی فکر نمیکنم تا همین لحظه هم از این پست خبر داشته باشه.
۲. به من گفته تا وقتی چیزی قطعی نشده اخبارش رو منتشر نکن که من کردم.
۳. من وقتی رفتم تعداد نظرسنجیها رو دیدم به فرض اینکه دشمن سرسخت یا در حالت بهتر منتقد انجمن باشم بازم یکه خوردم که چرا اینقدر کم؟ گفتم یعنی مشکل کجاست؟ تمهیداتی اندیشیدیم که اطلاع رسانی به بچه ها دقیق تر و کارا تر بشه که دیگه از این به بعدش میشه با بچه ها.
۴. خودت میدونی منظورم دکتر رجالی بود که شاید خودتم در جریان فعالیت هاش برای بهبود اوضاع نابینایان باشی. تو دیدی دکتر میز مخصوص به خودش یا دفتر مخصوص به خودش توی خانه داشته باشه؟ والا من که ندیدم!
۵. من همیشه همون مجتبی هستم و اگر خبری بشه مطمئن باش غیر از اینکه ناراحت میشم، اطلاع رسانی هم میکنم. شک نکن! شاید با این حرفم اتفاقی بیفته که از این به بعد در جریان بعضی امور قرار نگیرم ولی تا حالا که بودم چیزی ندیدم.
۶. من منکر این قضیه نیستم که مدیریت بودجه باید توی انجمن بهتر بشه و واسه همینم هست که میگم باید خود بچه ها نظر بدند. من امرار معاشم هنوزم اکثرا از کلاسهای خصوصی و ترجمهست. هرکی ندونه خودت بهتر میدونی. نه چاپلوسی انجمن رو میکنم نه واسه انجمن شمشیر از رو بستم. من خودمم عضو انجمنم، کارت عضویت دارم، هر ثیدی ای که بیاد بیرون واسه این که عضو هستم نصف قیمت میخرم. در همین حد! انجمن یعنی ی عالمه که دور هم جمع بشند، نه یک نفر. سال قبل توی شهریور ۹۱ ی جلسه ای بود که تک محوری بودنش توش بحث شد صوتیش هست من اون روز هم که کاره ای نبودم رفتم نظراتمو گفتم الانم میگم. تو هم توی اون جلسه ای که یک ماه پیش من بودم بودی و قرار شد طرح بدی که مطمئنم طرحت اگر بدیش چیز نایسی از آب در مییاد!
چاااکریم.

۱. میز دکتر رجالی هیچ ارتباطی با هیچ کدوم از چیزایی که گفتی نداره. تو باهوش تر از اونی هستی که فریب این جمله که آقای رضایی روزی دو بار بهش اشاره کنه تا بهت بفهمونه تو داری اشتباه می کنی رو بخوری. تازه غیر از میز چیزای دیگه ام هست. اگه تا الان نشنیدی بخاطر اینه که همین جمله جواب داده.
۲. حالا فرض کنیم که تا الان چیزی ندیده باشی. تو با این پست خیلی چیزا رو حتی در مورد خودت زیر سؤال می بری.
۳. نظر زمانی اهمیت پیدا می کنه که در صورتی که حرف تو منافع آقای ایکسو تأمین نکنه و هدف مهمتر و اصلی که منافع بچه ها هست رو دنبال کنی بازم مورد احترام و ارزشمند باشی. مثلا بعد از جلسه همون آقا به مثلا آقای رفاهی نگه “رفاهی، چد شد، یهو دادو بیداد کردی”. یعنی این که دیگه نبینم دادو بیداد کنیا!

۰. سلام دوباره.
۱. اتفاقا به میز ربط داره. آدم باید توی اکیپ کسی باشه که سرش به تنش ب ارزه که می ارزه. عدم وجود میز رو نشنیده بودم، خودم دیده بودم. همون خیلی چیزهای دیگه را هم که هست نگفتم.
۲. اگه خواستی خصوصی تر صحبت کنی و بگی که چی رو بردم زیر سوال، همه جوره، ایمیلی پیامکی تلفنی در خدمتم.
۳. حالا گیرم که یکی از نظر تو تلویحا به یکی بگه دیگه فلان کار را نکن. مگه واقعا این اتفاق می افته؟ طبیعتا معلومه که الزاما نه.
۴. شاید خیلی حرفها داری، ولی از چه زاویه ای به قضیه نگاه کنی مهمه.
۵. من به پدیده ای به اسم پلهای پشت سر معتقدم، خوب شاید تو به این قضیه معتقد نباشی که از نظر من کاملا قابل احترام هستش.
۶. نوشته ی من شاید که چی بگم حتما غلط انداز بوده که ایجوری فکر کردی ولی من سنگ هیشکیو به سینه نمیزنم غیر از خودمون که اگر به فکر خودمون نباشیم هیشکی دیگه هم نخواهد بود.

سلام. تمام حرف من اینه که موضعتو مشخص کن و دنبال کن. من فقط بخاطر دوگانگی که دیدم این حرف ها رو زدم. می دونی که من رکم و روشن بودن روابط برام بیشتر از سلامت پل اهمیت داره. دلیلی نداره که بحث عمومی به صورت خصوصی مطرح بشه. خوب می دونی چی می گم. خوش باشی.

با دورود فراوان مجتبی جان بنظره من اینکه قبل از اینکه محصولی ببازار بیاید درباره آنمحصول تبلیغ و پورپاکان شود کاره پسندیده ایست.و هیچ ایرادی ندارد.فکر میکنم اگر کیی هم با این مطلب موافق نیست دلیلش این است که در این مملکت برنامه ریزی وجود ندارد و مدیر مربوطه ممکن است که در آخرین مراحل به هر دلیل مجبور به تغیر قسمتی یا کل محصول گردد.امید وارم منظورم تا حدودی را رسانده باشم.

سلام خب همه این هایی که گفتید که چیز جدیدی نبود “موج نور” به همت همه “موج نوریها” پا برجاست و وقتی پا برجا باشه ازش همین هم انتظار میره “یک محصول جدید پس از محصول جدیده قبلی”. و عدم شرکت بچه های نابینا هم در نظر سنجی از واضح هم واضح تر بود آخه ما خیلی قدر شناس هستیم خیلی.
در مورد قفل گذاری محصولات شون چه فکری کردند؟ این رو بگید تا بشه زیر خاکی!
راستی یه بار هم آقای رفاهی تو گروه نابینایان گفتند یه کتاب راجع به KM PLAYER در دست تهیه دارند، جدیداً هرچی رفتم هفتم تیر نبودند شاید “موج نور” سرشون رو زیر آب کرده!

سلام نخودی.
بابا اسم و مشخصاتتون رو هی تغییر ندید.
بگذارید یکی باشه که نظرتون همیشه منتشر بشه و در صف بررسی نمونه.
در مورد قدر شناسی که ما حرف نداریم والا!
آقای رفاهی ولی سالمه خدا رو شکر!
در مورد ثیدی ها قرار شد ابوالفضل عزیز یک برنامه واسه موبایل بنویسه که گویا سرشون شلوغه مسکوت مونده و اما برای کامپیوترهای شخصی نظرخواهی کردیم هیشکی ایده ی خاصی نداد.
ما هنوز منتظر ایده های سبز شما هستیم…
ستاد نظرخواهی در مورد حفظ حقوق مؤلف و مبارزه با قفل!

درود
دوستان خوبم خسته نباشید .نگاه ما به قضایا خودش موجب بروز نظر و دیدگاه می شود و دقیقا هم بگویم همه دوستان با تفکرات و عقایدشان صحیحی می فرمایند .محمد رضا جان من هم که این نوشته را خواندم برداشتی داشتم ولی این را هم می دانم که تمامی قوانین و مقررات نسبی هستند و ما انسان ها هم در شرایط مختلف بسته به حال خود و برخورد مقابل نظر و ایده ای داریم و باز هم بسته به آن عکس العمل انجام می دهیم .پس موضع افراد بنا بر اطلاعاتی که دارند و یا کسب می کنند تغییر یافته تکامل می یابد و یا به قهقرا می انجامد .اینکه به گذشته بنگریم زیاد ملاک عمل و برخورد ما نخواهد بود و اصلا نباید استناد کنیم بلکه اگر هم عنوان می کنیم بیشتر برای شفاف سازی و روشن شدن قضیه است .من هم این را می دانم که انجمن ها با اهداف خاصی تشکیل شده اند و با مدیریت وتغییر آن از هدف دور یا نزدیک می شوند من این پست مجتبی جان را به دید مثبت می نگرم و اینکه واقعا مدیریت انجمن فوق دارد به اهداف انجمن و مدد به نابینا نزدیک می شود .بله دوستان کسب در آمد و بر پا نگهداشتن یک انجمن به فروختن سی دی های اینچنین نیست و دقیقا می دانم که کار فرهنگی منافع مالی و مادی ندارد اما حالا که ما داریم تلاش می کنیم و با سختی های فراوان تنها انجمن فعال را در کل کشور داریم باید حمایت کنیم اما نباید حمایت ما موجب دور شدن انجمن از اهدافش باشد ! داود عزیز درست فرمودند اکثر بچه ها کامپیوتر را با درس های استاد عزیزم استاد رضائی یاد گرفته اند و شکی در آن نیست .و با نظر مجتبی هم موافقم که همه بچه ها خوب هستند مگر اینکه خلافش ثابت شود .
به هر حال هر تغییر و تحولی باید در مسیر حصول به نتیجه و در راستای اهداف انجمن باشد همه سختی ها درست اما انجمن ها بیشتر برای مدد رسانی و خود کفائی معلولان شکل گرفته اند و در آن منصب و ریاست معنی و مفهومی نداشته و ندارد اما فرهنگ غالب متاسفانه بهر گرفتن از این انجمن ها وتعاونی ها برای منافع مادی و اشغال پست ها شده است .
امیدوار هستم که همانطوریکه مجتبی عزیز گفته شد آموزش های جدید عرضه شود حالا یا رایگان یا با هزینه ولی به نابینایان اعتماد شود مگر چقدر نابینا و کم بینا داریم ؟ بیائیم مستقیم و غیر مستقیم با مدد رسانی به نابینایان سطح آگاهی جامعه خودمان را بالا برده و توان خودمان را به جامعه امان معرفی کنیم عوض کردن دید جامعه کاری سخت است و باید با تلاش وهزینه ایندیدگاه عوض شود و من در مدت کمی که با این جامعه مراودت دارم احساس خوب و عالی دارم و خیلی از موارد تغییر یافته است وبهتر از این هم خواهد شد .باید در بستر بکار بود و به تدریج تاثیر گذاشت همه دوستان من عنایت داشته باشید یک مدیر دارای توانائی های خاص هست باید موضع بوشن باشد اماگاهی اوقات بودن بهتر از نبودن است .مجتبی جان نظرات هم باید کسی باشد تا بشنود .

درود
کودکی که لنگ کفشش را دریا از او گرفته بود “روی ساحل نوشت دریا ” دزد کفش های من .”
کردی که از دریا ماهی گرفته بود ، روی ماسه های نوشت :
دریا ” سخاوتمند ترین سفره هستی “.
موج آمد و جملات را شست و با خود برد .
تنها برای من این پیام را گذاشت که :
” برداشت های دیگران در مورد خودت را ،
در وسعت خویش حل کن تا دریا باشی .

بله دوستان من این هم پیامکی بود که امروز به دستم رسید !
قصد داشتم تا در پستی جدا بنویسم اما اینطور شد که شد .

با سلام حالا که موضوع موج نور پیش اومد باید بگم البته که انجمن ها باید دنبال حقوق حقه ما باشند و این نیاز به ذکر مجدد نداره. اما دوستان موج نوری ما برای حل مشکل شغل ما چه کردند البته ممکنه بعضی از دوستان بگن ما در همه شهر های بزرگ انجمن های نابینایی داریم بیش از دها انجمن هست! این ها درست اما اینها میگند محصولات ما مشکلات زیادی رو حل کرده! حالا برای روشن شدن موضوع یک مثال میزنم ببینید چند وقت پیش خبری در گوش کن منتشر شد مبنی بر این که قانون خدمات کشوری که مبنای استخدام نهادها ادارات و شرکتهای دولتی هست داره تغییر میکنه حالا دو سؤال مشخص ۱: جامع هدف »معلولان« چه واکنشی به این اتفاق نشان داده ۲: انجمنها که با انتخابات هیإت مدیره تشکیل دادن برای رفع این گونه موانع چه اقداماتی انجام دادند و آیا تونستند اتحادشون رو نشون بدند.

با درود و تشکر از نظرت مسعود عزیز.
چیزهایی که میدونم را میگم.
خوب مهارتهای پایه آی سی دی ال از ملزومات حتمی هر شغلی هست که موج نور اقدام به تهیه ی ثیدیهای آموزشیش کرده در جهت شاغل شدن.
بعدشم داریم مذاکره میکنیم که برنامه نویس ها برنامه های پیک موتوری و آژانس ها و در کل صندوق داری را برای نابینایان مناسب سازی کنند که خداییش پروسه ی وقت گیری هستش وگرنه که بیکار نیست انجمن موج نور.
در ادامه: بحث خدمات کشوری و این لایحه قراره توی جلسه ی بعدی انجمن مطرح بشه که میشه دو سه روز دیگه.
البته انتقاد وارد هستش ولی اطلاع رسانی کردم که بدونید چی به کجاست.
بازم سوالی بود و من بدونم، در خدمتم.

جوابت قانع کننده بود ولی آقای جواد خادمی به من انتقاد کردند که چرا مورد مورد نظرم را هایپر لینک نکردم خب دوست عزیز میخام بهت بگم حتی کسانی که ایمیل ندارند .و فقت با اینترنت آشنا هستند و یا حتی نیستند با محله آشنایی دارند و به هر حال اخبار مهمش به گوش اونها هم میرسه همین.

دیدگاهتان را بنویسید