خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
مقدمه ای بر مشاوره پیش از ازدواج!

سلام و درود بر دوستان گوش کنیم. انشا الله که ایام به کام هست. خب من این بار یه فایل کوتاهی رو باز هم با موضوع شیرین ازدواج تهیه کردم که ممکنه ایرادها و کمبودهایی هم درش وجود داشته باشه پس دریافت نمایید بگوشید و اگه نظر هم بدید من بسیار خوشحال خواهم شد. ضمنا این مقدمه ایست بر مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره پیش از ازدواج که چشمک اون رو کلید زده اگه صلاح بدونه خودش ادامه میده. سربلند و پیروز باشید.

۱۵ دیدگاه دربارهٔ «مقدمه ای بر مشاوره پیش از ازدواج!»

سلام! این گوشی مبایل زغالی بنده صد درصد بهتر از کامپیوترهای نفتی و به اصطلاح گازی و دست و پاگیر و اینترنت مسخره شما که همیشه کار دارید یا فرصت ندارید یا عجله داری خودکار در خدمتگذاری حاضر است! آخه من نمیفهمم ‏۵مگابایت چیه که شما دم از نفتی بودن میزنید! هرنرهرهرهرهرهر مواظب خودتون باشی که ایرانسل گازی من گازتون نگیره! هاهاهاهاهاهاهاهاها

سلام جوانمرد دانا.
آفرین واقعاً مطالب جالبی را عنوان کرده بودید.
کاش…کاش همه ی ما قبل از ازدواج به خود شناسی کاملی رسیده باشیم.
ولی من این جا یک سؤال برام پیش اومد؟
اگر من به خودشناسی رسیده باشم و مثلاً یه سری عادات و رفتارم را کنار گذاشته باشم اما همسرم حاضر به تغییر عادات خود نباشد و معتقد باشد که انسان نباید بعد از ازدواج عادات و رفتار خود را کنار بگذارد و به همان علایق قبل از ازدواجش بها بدهد.
آیا میشود گفت که همسر به خودشناسی نرسیده است یعنی اصلاً قبل از ازدواج حاضر به خودشناسی و تغییر رفتار نشده باشد؟
وظیفه طرف مقابل در مورد چنین عقیده ای که از جانب همسر مطرح میشود چیست؟

سلام دوبار فایل صوتی شما رو گوشیدم اگر ناراحت نمی شی بگم فقط وقتم تلف شد چیزیی عاید انسان نمی شه از این حرفهای غلمبه سلمبه تو اینترنت پر هست ما باید بر اساس واقعیتهای جامعه هدف چیزی داشته باشیم وگر نه کلی گویی خاله من هم بلده اون وقت که دردسری دامن ما رو گرفت این حرفهای مثبت گونه به درد هیچ کس نمی خوره دو صد گفته چون نیم کردار نیست به هر حال عادت به تعارف تکه پاره کردن ندارم تشکر نبی لو

سلام.
هنوز نمی تونم در مورد فایل شما نظر بدم چون اینترنتم این۲روز رسما پدرم رو درآورد و نتونستم دانلودش کنم و تازه همین الان در امر خطیر دانلود با این اینترنت به قول دوستان نفتی موفق شدم. واقعیتش من تا به حال این مدل فایل ها و موضوع ها چطور بگم؟ توجهم رو جلب نمی کرد. واسه اولین بار می خوام فایل شما رو گوش بدم ببینم در اطراف این موضوع ها۱مشاور در مقام مشاوره چه صحبت ها و توصیه هایی می کنه. از روی شناختی که به وسیله پست های گذشته شما ازتون دارم به نظرم باید فایل خوبی باشه. میرم گوش کنم و بعدش بیام سوال کنم.
ایام به کام.

دوباره سلام.
فایل شما رو گوش دادم. چقدر خوشحالم که تجربه اولم از مشاوره های این مدلی با فایل شما بود. هم خوب توضیح داده بودید هم قشنگ گفته بودید. باور کنید گاهی مطلبی از هر جهت درست و خوبه ولی اگر انتقال دهنده نتونه قشنگ منتقلش کنه من یکی که بیخیالش میشم و دیدم که خیلی های دیگه هم همین رو گفتن. از بحث اصلی منحرف نشم. اول این که ممنون از فایل و توضیحات شما.
با تمامش موافقم. دوم این که من چندتا سوال دارم که نتونستم واسه خودم حلش کنم.
فرمودید خودشناسی۱مهارته و درست هم هست. می خوام بدونم چطور میشه در کسب این مهارت پیشرفت کرد؟ گاهی پیش میاد که ما واقعا خودمون نمی دونیم چی می خوایم چون سر از بینش و احوالات خودمون در نمیاریم. در هر موردی می تونه باشه و فقط شامل ازدواج نیست. اما از اونجایی که ازدواج امر مهمیه و بحث اینجا سر همین مسأله هست پس موارد دیگه رو بیخیال.
سوال دومم اینه که خودشناسی تا کجا می تونه به ما کمک کنه؟ آخه ازدواج۲طرف داره. درسته که ما با شناخت خودمون می تونیم بفهمیم از طرف مقابل و زندگی مشترک چه انتظار هایی داریم و معیار هامون واسه خودمون مشخص هستن ولی آیا این که بدونیم چی می خوایم می تونه در عرضیابی طرف دیگه ماجرا هم کمک کنه؟ با توجه به این که افراد معمولا یا ایراد های خودشون رو پنهان می کنن و یا چیزی که دلشون می خواد باشن رو به عنوان خود اصلی شون نشون میدن؟
سوال سومم اینه که به نظر شما چطور میشه طرف مقابل رو هم تشویق و یاری کرد که اهمیت خودشناسی رو درک کنه و دسته کم سعی کنه برای رسیدن بهش حرکتی کنه و بهش برسه؟
نمی دونم درست منظورم رو توضیح دادم یا نه؟ معذرت می خوام ولی من تا به حال در هیچ مشاوره پیش از ازدواج و اصولا در هیچ مشاوره ای نه سوال پرسیدم نه جوابی گرفتم. اگر پراکنده و مبهم پرسیدم منو ببخشید.
باز هم از فایل سازنده و خوب شما ممنونم. منتظر بخش بعدیش هستم.
ایام به کام.

آقا مرسییی خدا را شکر که یکی دیگر از رون شناسان محله دست به کار شد
بقیه روان شناسان. با شما هستم شما هم یالا
همه بکوشید تا زندگی بهتری داشته باشیم نه البته همه روان شناسان که بلکه همه دوستان یا بهتر بگویم هم محله ای های عزیز.شما که هیچ گاه برای آموزشهای من نظر نمی دادید ولی من تشکر می کنم از این که کار را آغاز کردید بسیار ممنونم

ضمن درود و عرض ادب فراوان! ما به چند روانشناس و مشاور مجرب نیاز داریم نه مجرد و بیتجربه!‏…‏ مدتی پیش در نسیم آتش خانمی به یک اختلاف با شوهرش به سایطی مطلبی داده بود که نظراتی دریافت نموده بود! در این وصف سایطی را اینجا میگذارم که این هم قسمتی از مشاوره ی پیش از ازدواج بحساب میآید! به نظر بنده انسان هرچه بیشتر بداند بهتر تصمیل میگیرد!‏.‏ http://www.azfun.ir/%da%af%d8%a7%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%86-%d9%85%d8%b9%d8%af%d9%87-%d9%88-%d8%b1%d9%88%d8%af%d9%87-3630/‏

سلام با اجازه من فایل رو دانلودیدم و گوشیدم مجدد کامنت می دم، اولاً خیلی خیلی عالی و مسلط صحبت کرده بودید و الحق مطالب بسیار مفید و سازنده ای بود، خود من شخصاً دوستانی رو دیدم که اگه کمی در رفتار و کردارشون دقت بشه یا خودشون بیشتر دقت کنند “آمادگی برای ازدواج” رو ندارند چون برای ازدواج یک سری مهارت نیاز هست که عدمشون یا کم بودشون در نفس ازدواج تأثیر منفی میذاره و این یه امر منطقی و کاملاً اجتناب ناپذیر هستالبته به عقیده من این آمادگی و مهارت ها نه تنها از نظر عاطفی و روانی هست بلکه از لحاظ یه سری مهارت های مادی و به قولی تواناییهای فردی و اجتماعی هم هست.
متأسفانه دیده میشه و دارم می بینم برخی از دوستان که با وجود این شرایط “عدم آمادگی” ازدواج کردند و متأسفانه متأسفانه زندگیشون اونی که می خواستند نبوده پشیمون شدند یا نشدند بماند ولی می بینم که انگار کمی تو خودشون رفتند یه طورایی حالت افسردگی و این مدلها شدند.
خود شناسی رو هم کاملاً موافق هستم بسیار بسیار صحیح و متین … وقتی من خودم رو بشناسم .. به اخلاقیاتم آگاه باشم حالا یه سری تغییرات در خودم ایجاد بکنم یا نکنم ولی خودم رو بشناسم و بدونم مثلاً با فلان تیپ شخصیتی آبم تو یه جوی نمی ره مرتب با هم تنش داریم خب تکلیفم حد اقل برای خودم معلوم میشه با یه تصمیم نابخردانه خودم و اون و البته دو تا خانواده که مستقیم درگیرند و کلی خانواده و دوست و قوم و خیش دیگه رو درگیر و ناراحت نمی کنم …
یه چیز دیگه که البته من در مورد ازدواج بهش معتقد هستم علاوه بر اینکه اول باید شخصاً در خودم آمادگی ازدواج رو ببینم بعد بهش فکر کنم این هست که باید در مورد کسی که قرار هست همسر آینده ن باشه احساس مثبت داشته باشم یعنی اگه تو خیابون با هم بودیم و دوستی ما رو دید خجالت نکشم اون رو به دوستم معرفی کنم و به عقیده من این خیلی خیلی مهم هست یه جور مفهومی که من از تفاهم بدست میارم.
ببخشید خیلی حرف زدم ولی احساس کردم اینجا می تونم راحت بگمشون.
بازم مرسی از آموزش بسیار مفید تون و امیدوارم دوستان این چند تا نکته کلیدی رو همیشه مد نظر داشته باشند تا ان شا الله زندگی شاد و سعادت مندی ان شا الله نصیبشون بشه

سلام به همگی. من از همه کسانی که فایل رو گوش دادن و نظر دادن متشکرم, و هم از کسانی که گوش دادن و به هر دلیلی نظر ندادن.!

نخودی ممنونم که وقت گذاشتی دانلودیدی و گوشیدی و کامنتیدی, منم متاسفانه از این دست موارد که شما اشاره کردی زیاد دیدم و میبینم متاسفانه خیلیم غصه میخورم که چرا اینطور شد, و کاش دسترسی داشتم تا بتونم کمکشون کنم.با حرفهای شما در مورد ازدواج و آمادگی و داشتن احساس مثبت و موارد دیگه که گفتی کاملا موافقم, خیلی احساس خوبی دارم که این احساس به شما منتقل شد که اینجا میتونی راحت حرفهاتو بزنی از لطف شما هم بسیار ممنونم عزیز آقا از شما هم که با اینترنت گازیت گازیدی اومدی اینجا نظر دادی و سایت معرفی کردی ممنونم من معتقدم که با وجود مجرد بودن هم میتوان مشاوره ازدواج داد و در این حیطه گام برداشت چون از علم روانشناسی میتوان کمک گرفت و تجربیات مراجعانی که میبینیم به قول معروف نخوردیم نون گندم دیدیم دست مردم منم که زیاد این روزها میبینم اما کم تجربه بودن رو میپذیرم و گمان میکنم همه در هر کاری روزی کم تجربه بودن و اگر تلاش کردن مجرب شدن. و در مورد سوال شما خانم سارا بشارت عزیز. اولا تشکر از لطف شما, و دوم اینکه چیزی که از سوال شما من متوجه میشم اینه که در این سوال یک مهارت گسترده {خودشناسی} در کنار یک تفکر جزیی و کوچک البته نه به لحاظ ارزشی که از زبان همسرتون بیان کردید که انسان نباید بعد
از ازدواج عادات و رفتار خود را کنار بگذارد و به همان علایق قبل از ازدواجش بها بدهد. در کنار هم قرار گرفته و در آخر این سوال قضاوتی هم گنجونده شده: آیا میشود گفت که همسر به خودشناسی نرسیده است یعنی اصلاً قبل از ازدواج حاضر به خودشناسی و تغییر رفتار نشده باشد؟ و مثل این که بنا بوده تأیید یا عدم تأیید من هم گرفته بشه اما اگر قرار باشه جوابی به این سوال بدم اینه که اگر کسی به خودشناسی رسیده باشه میدونه که خودشناسی یک مقصد نیست که بهش برسی و تمام! میدونه که یک مهارت هست که هر روز باید سعی کنیم در این مهارت ورزیده تر بشویم. و چون خود مسیر سختی برای کسب خودشناسی تا مرحله ای طی کرده پس بهتر هست که به همسرش هم کمک کنه تا او هم در این مسیر گام برداره و باهم در این مسیر حرکت کنن.سجاد جون من اصلا ناراحت نشدم متاسفم که وقتت تلف شد در هر حال من چیز خلاف واقعیتهای جامعه نگفتم حداقل خودم اینطور فکر میکنم, وبا توجه به تیتر مطلب ما مقدمه ای بر مشاوره پیش از ازدواج داشتیم یعنی پیشگیری, نه درمان! و چیزی مشابه این, ممنونم که تعارف تکه پاره نکردی اگه نه من میموندم چه جوری تکه هاشو جمع کنم ههه.
پریسا خانم از این که وقت گذاشتی و نظر دادی ممنونم خوشحالم که اولین تجربه مشاوره ای شما تجربه خوبی بوده در مورد سوالات شما هم چون توضیحاتش در این مقال نمیگنجه من save کردم تا در کارهای بعدی اگر عمری باقی بود به مرور پاسخگو باشم. چشمک جون قربونت من اگه نظر نمیدم چون یه کم درگیرم و کمی تا قسمتی هم ما ظاهرا باهم اختلاف سلیقهدر رویکردها داریمکه اصلا هم بد نیست. ضمنا من تو نوشتن هم تنبلم دیگه ههه. زهره خانم من خودم هم احساس عدم تسلط رو در خودم تا حدی میپذیرم راستش دارم روش کار میکنم تا بهتر بشم انشا الله ! به قول سجاد شما تو اینترنت بزنی کلی کتاب هست که میتونی بگیری و بخونی کلی هم سایت! که البته متاسفانه, درست و غلط خوب بد و حق و باطل تو این منابع در هم ادغام شده.

سلام. ممنونم که شما هم دست به کار شدین که به تموم کسانی که قصت ازدواج دارن کمک کنین. گوش دادم اما یه سؤال. خودشناسی اگر یه مهارت باشه اون مهارت با اطلاعات و یادگیری به دست میاد.پس اگر از نظر علمی این ثابت شده پس راهشم پیدا شده که بشه اون مهارت رو بیشتر و بیشتر کرد. پنجاه درصد خود ما هستیم اما پنجاه درصد دیگه چی میشه این وسط؟ به نظر من خیلی کم صحبت کردی و کاش کاملتر میگفتی چون خیلیها چنین سؤالی دارن و با گوش کردن این جوابی نمیگیرن. خواهش میکنم یه وقتی بذارین و قسمت دوم این نشست رو رکورد کنین. کتاب و گوش مطالعه هر چقدم که باشه باز یک کسیرو میخواد که خوب این حرفارو به ما یاد بده… دوستون دارم فعلا.

دوستان عزیزی که مشتاق شنیدنه ادامه مبحث خودشناسی هستن و به من لطف داشتن و بقیه ی دوستان من در حال تهیه پیشنویس و نوشتن سر فصل برای آماده کردن چند فایل آموزشی هستم به امید خدا در آینده نزدیک البته نه به این زودی حتما با این آموزشها در خدمتم امیدوارم مفید واقع بشه بله هومن جان مهارت خودشناسی آموزش دادنیست و مشخصه هایی هم داره که خواهم گفت.

دیدگاهتان را بنویسید