خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

نظرسنجی کتاب خودآموز skype ویژه نابینایان

به نام خدا

دوستان سلام

انجمن علمی, فرهنگی موج  نور اصفهان در ادامه ی فعالیت های  خود اقدام به تهیه ی کتابچه ی خود آموز Skype برای نابینایان نموده است؛ این کتاب به دلیل در خواست های فراوان دوستان نابینا و کم بینا تألیف شده است. انجمن قصد دارد این کتاب را به زودی به گروه هدف ارائه نماید اما قبل از ارائه تصمیم گرفتیم در مورد مطالب آن از شما دوست ارجمند نظر خواهی کنیم.

آیا مطالب  کتاب را کافی می دانید؟

اگر فکر می کنید مطالبی باید به کتاب اضافه شود آن کدام است؟

نحوه ی فصل بندی کتاب مناسب است؟

اصلاً وجود چنین کتابی  را لازم می دانید؟

به نظر شما کتاب بعدی که انجمن باید تألیف کند کدام کتاب باید باشد؟

به منظور آشنایی هرچه بیشتر شما دوست ارجمند با مطالب  کتاب فهرست کتاب در زیر می آید:

فهرست کتابچه خود آموز Skype برای نابینایان

مقدمه

  1. راه اندازی Skype
  2. ثبت نام در شبکه ی Skype
  3. نصب Skype
  4. ورود به Skype
  5. نصب Script های Skype
  6. نصب Skype Talking
  7. راه اندازی Skype Talking (روش اول)
  8. راه اندازی Skype Talking (روش دوم)
  9. شروع کار با Skype
  10. نگاهی به پنجره skype
  11. کلیدهای میان بر
  12. افزودن یک مخاطب
  13. پذیرش مخاطب
  14. حالت های مختلف برخط بودن
  15. گپ نوشتاری
  16. تماس
  17. برقراری تماس صوتی
  18. پاسخ به یک تماس صوتی
  19. تماس تصویری
  20. برقراری کنفرانس
  21. برقراری تماس تلفنی
  22. سایر موارد
  23. پیام گیر صوتی
  24. پیغام خوش آمد گویی
  25. بررسی پیام های صوتی
  26. ارسال پیام صوتی
  27. ارسال پرونده
  28. دریافت پرونده
  29. Profile
  30. تنظیمات Skype

برای کسب اطلاعات بیشتر  هر روز به جز روز های تعطیل از ساعت 10 تا 11 و 16 تا 18 با تلفن 03116687033 تماس بگیرید.

نشانی اینترنتی:
www.mnsi.ir
فاکس: 03116692014.
پست الکترونیکی:
mojenoor84@gmail.com
نشانی: اصفهان- خیابان سعادت آباد- رو به روی مقبره ی بانو امین- جنب
ورزشگاه امین- خانه ی ریاضیات اصفهان- بخش نابینایان.
منتظر نظرات ارزشمندتان هستیم.

۱۴ دیدگاه دربارهٔ «نظرسنجی کتاب خودآموز skype ویژه نابینایان»

درود
فکر کنم بیشتر موارد کلی و مورد نیاز رو لحاظ کردین
من خودم زیاد آشنایی ندارم خیلی خوبه مرسی
سرچ رو هم لطف کنین توضیح بدین
اگه یه کتابچه هم درباره ی بابیلن آماده کنین که خیلی عاعاعاعالی میشه
سپاس مندم

سلام برای افرادی مثل من که مبتدی هستند و چیزی از اسکایپ سر در نمی یارند فکر کنم خیلی زیاد هم باشه یعنی بازم مطلب هست!؟!؟
خب من می گم آموزش دراپ باکس رو هم تهیه کنند بدک نیست نمی دونم شاید سخت باشه شاید آسون شاید نیازی بهش نباشه ولی خب این فقط یه پیشنهاد هست فقط تو رو خدا یه فکری هم بابت قفل سیدیهاشون بکنند آخه دیویدی رام سیستم من خراب هست و نمی تونم به راحتی از آموزشهای موج نور استفاده کنم.

درود
مجتبی بگو قسمت مربوط به Skype Talking رو حذف کنن. آخه این که داره به رحمت خدا می‌ره. یا آپدیت شده من نمی‌دونم؟
به هر حال دم همه‌ی دست اندر کاران موج نور گرم. من الان مشکلاتم رو معمولا خودم حل می‌کنم ولی هیچ وقت یادم نمی‌ره که با کتاب‌های اون‌ها ویندوز و اینترنت رو یاد گرفتم.
پاینده باشید.

سلام همه چی عالی هست خوبه خوبه استاد رضائی با اون صدای گیرا حتما همه چی رو گفته و لحاظ کردند از همه تو موج نور ممنونیم به خدا هر کی هر چی آموزش کامپیوتری می خواهد کارمون راحت شده فقط یک کلمه داریم براش موج نور اصفهان برید بگیرید خلاص.

سلام منم با توهم موافقم. باید ارزیابی بشه که این کتابهای مفصل چقدر مورد استفاده قرار میگیرند. یعنی بهتره که یک نظر سنجی بشه که چقدر از افرادی که با کامپیوتر کار میکنند از آموزشهای موج نور استفاده کرده اند. من که گمان میکنم اکثریت بطور خودآموز یاد گرفت اند یا اینکه از دوستانشان یاد گرفته اند. باز گمان نمیکنم که در هر کتابی همه چیز ازاول شروع بشه و فرض بر این گذاشته شود که شنونده اطلاعات قبلی دارد. مثلا لازم نیست که برای هر کاری بگوییم alt, را میزنیم میرویم به راست حالا میآییم پایین و… اگر این اضافات حذف شود میبینید که نیاز نیست ساعتها و روزها صرف تهیه کتاب شود. میشود سریعتر از اینها اطلاعات جدید را در اختیار علاقه مندان قرار داد. ضمنا صدای گوینده هم دیگر خیلی تکراری شده بهتر است کسی تدریس کند که قدری سریعتر حرف بزند
شرمنده ببخشید.

درود
کتاب خوب ،جامع و مفصلی است .بنا به گفته آقای قنبری بخش پروفایل آن بیشتر باید بررسی شود .بخش کنفرانس ها و ورود به روم ها بیشتر کاربردی خواهد بود برای ما .مابقی امورات بر اساس تجربه خیلی از ما یاد گرفتیم و اون قشری که هیچ نمیدانند مطمونا به استثنای افرادی که اینترنت دارند و نیازی نمی بینند .مابقی افراد مبتدی نیازی به این آمورش ها بهدلیل نداشتن رایانه و وضعیت معیشتی پائین نیم بینند .ضمن اینکه نسخه اصلی نرم افزار و همچنین نرم افزار های جانبی را هم در کتاب خودشان قرار دهند بهتر است .قفل نیز از مسائلی است که واقعا بر روی این کتاب ها سنگینی می کند و مانع بزرگی است .اگر افرادی که این کتب را می خرند فقط حق عضویت یک ساله را علاوه بر قیمت کتاب به شرط اینکه اساسنامه اجازه بدهد را بپردازند شاید بتوان گفت که برخی مسائل کمتر خواهد شد .باز هم از تلاش این گروه سپاسگزار هستم .در خصوص پیشنهاد عمو حسین هم ضمن ارادت به ایشان اگ ربه دنبال جایگزین باشند و در کتب آینده عمل کنند بهتر است و خدائی اش صدای استاد رضائی و بخش آموزش های ایشان را کسی جز خود ایشان نمی توانند اداره کنند .

درود
من هم با دوستی که گفتن آموزش خلاصه‌تر باشه موافقم. چرا هر بار اعلام می‌شه که اول وارد منو می‌شیم و Blah Blah Blah. می‌شه با استفاده از کلید‌های میانبر هم وقت کمتری رو صرف آموزش کرد و هم آموزنده رو به استفاده از اون‌ها عادت بدن تا توی کار با رایانه سریعتر باشه. خلاصه هم آخر هر درس لازم نیست.
من خودم یه آموزش Skype رو ضبط کردم فکر نکنم حتی یک ساعت هم شد و هرچند خیلی به هم ریخته و نامنظم بود ولی نکات اساسی که فرد لازم داشت بدونه رو آموزش دادم. بعضی ازش خیلی راضی نبودن ولی خیلی‌ها هم با همون آموزش دست و پا شکسته تونستن از skype استفاده کنن. من می‌دونم که ضبط یه آموزش چقدر مشکل هست. بعد هم ادیت و… پس خیلی بهتره که آموزش تا جایی که ممکنه و به درک آموزنده لطمه‌ای نزنه خلاصه و کوتاه باشه.
من وقتی داشتم کتاب Sound Forge رو گوش می‌دادم مرتب باید می‌زدم بره جلو.
موفق باشید.

درود. به نظر من این کتاب از نظر فصل بندی کاملا مناسبه. هرچند من تا زمانی که حضوری با یه فرد وارد, کامپیوتر رو کار نکنم درست یاد نمیگیرم ولی با این حال معتقدم که وجود این کتاب خیلی لازم بود. از شما کمال تشکر رو دارم. شاد باشید

سلام آقای خادمی. وقت تون به خیر و خوشی از اطلاع رسانی مفیدتون ممنونم به نظرم کار بسیار پسندیده من که مدتهاست به دنبال چنین آموزشی هستم و جای خالی این کتاب به شدت حس میشد. مندرجات کتاب هم به ظاهر جامع ومانعست فقت ای کاش مختصر نشه. چون خیلیها مثل من نه دست رسی به دوستان رو دارن و نه به مراکز آموزشی رو. و تنها منبع آموزشی اونها همین کتابهاست و اگر این کتابها هم خلاصه بشن قابل استفاده نخاهند بود. برای خودم که زیاد اتفاق افتاده. اگر مطلبی مفصل باشه چاره داره. اما اگر مجمل باشه راهی حد اقل برای امثال من نداره. ممنون از توجه تون با آرزو ی توفیق روز افزون پاینده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید