خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

اگر مشکلی پیش نمیآمد به همه میگفتم که ماهور نخرید!

توجه داشته باشید چنانچه از این نوشته هرگونه برداشتی مبنی بر رد یا تایید شخصی حقیقی یا حقوقی یا رد یا تایید هر گونه محصول یا نهادی داشته باشید مسئولیتش با شماست. قصد نویسنده، فقط و فقط اعلام نظرات شخصی خودش در قالب یک دست نوشته و به منظور تامین اهداف آموزشیست. چنانچه پیوند ادامه ی خواندن را فعال کنید یعنی متعهد میشوید هیچ مسئولیتی متوجه نویسنده نمیباشد. در غیر این صورت، از خواندن ادامه ی مطلب خودداری کنید.

خیلی از بچه ها از مرداد ماه تا به همین لحظه از من می پرسیده اند که ماهور چطور است و بخریم یا نخریم و من تا به همین لحظه به هیچ یک جواب قاطعی نداده ام چون خواستم صبر کنم ببینم آخرش چه میشود. من به قدری صبر کردم که خدا حوصله اش سر رفت و ایوب به خوابم آمد که دیگر بس است. بگو هرچه در دلت داری. راستیاتش من هر وقت یک محصول جدید برای نابینایان به بازار عرضه شود، اگر پولش را داشته باشم یا به طریقی به دستم برسد، جزو اولین هایی هستم که تمام نکات ریز و درشتش را در میآورم و نقاط ضعفش را به سازنده اش گوشزد میکنم. قرار گذاشتم ماهور را از شرکت گاتا بخرم که وقتی گاتاییها متوجه موقعیت من در مقام مثلا مدیر یک سایت نابینایی شدند، پیشنهاد کردند که کد یک نسخه ی سه کاربر را برای تست، در اختیار من قرار دهند و من پذیرفتم. باورتان بشود یا خیر، هنوز یکی از سه نسخه ای که در اختیارم قرار داده بودند، بی استفاده مانده است و آن دو نسخه ای که استفاده نمودم نیز روی لپتاپ و کامپیوترم فقط برای مدت دو ماه جهت تست بود و کلا حذفش کردم چون پیشرفتی در آن ندیدم و متوجه شدم کار به جایی نمیرسد. دقیقا مانند نرم افزار پارسی خوان مهندس شهباز کیا که به هیچ دردی نمیخورد و دو ماه بیشتر تستش ننمودم. من نکته ی مثبت ماهور، یعنی تقویم روزانه و صدای انسانیش را در جهت ایجاد انگیزه برای گاتایی ها در سایتم بررسی کردم (که فایل صوتیش هنوز موجود است)، بعد از آن چه قدر به من افترا زده شد که من تبلیغ چی شرکت گاتا و ماهور هستم یا چه قدر پول گرفته ام که از این برنامه حمایت میکنم. وقتی جناب آقای داوود نظری نظرش را در گروه ایستگاه سرگرمی مبنی بر اشکالات فراوان ماهور که به حق بود نوشت، من جوابیه ای از طرف خودم که لحنی تقریبا حمایتی نسبت به گاتایی ها داشت، منتشر کردم. اینها همه باعث شد که اکثر شما یک جور هایی فکر کنید من طرفدار ماهورم. من نه تنها طرفدار ماهور بلکه حتی از تست کنندگان اصلی این نرم افزار نیز نبودم. البته به علت همکاریهایی که طی مدت دو ماه برای گوشزد نمودن اشکالات ماهور با گاتاییها داشتم، تا پیش از این در سایتشان اسم من نیز بود که نمیدانم حالا دیگر باشد یا خیر. درج اسم من نه به درخواست من بلکه به میل گاتاییها صورت گرفته بود. موضوع مهمی نیست. از تست کنندگان اصلی، میتوان به امیر حسین سلیمانی، رضا خلیلی و نظیر آشنایان طراح برنامه، اشاره کرد. کسانی که یا اشکالات را پیدا نکردند و یا اگر پیدا کردند، شرکت گاتا به حرفشان نتوانست  یا نخواست گوش بدهد و به دلایلی مشخص، برنامه ی پر عیب ماهور را روانه ی بازار نمود. شاید تا به این لحظه تا سه هزار نسخه از ماهور فروخته شده باشد که اگر سه هزار را ضرب در چهل هزار تومان کنید، میزان درآمد شرکت از یک قلم موتور صوتی که کار راه نینداز است را متوجه خواهید شد. با این اوصاف، مطمئن باشید حقوق بگیر گاتا نبوده ام که حالا مثلا اول بهمن ماه حقوقم دیر شده باشد و خواسته باشم به ضرر شرکت چیزی بنویسم. واقعیت این است که از نظر من، برنامه ی ماهور در این نیم سالی که گذشت، از مرداد 92 تا به امروز، پیشرفتش زیر صفر بوده است. برنامه ی ماهوری که نابینای مبتدی یا حرفه ای میخرد تا باری از دوشش بردارد، تازه خودش میشود یک سربار، میشود یک مزاحم و یک مختل کننده ی زندگی انفورماتیکی نابینایان. از نظر من از جمله معایب ماهور میتوان به این ها اشاره کرد:

  • هنگامی که یک پروفایل صوتی در جاز انتخاب بشود، ماهور باعث ایجاد اختلال و خطا و بسته شدن صفحه خوان میگردد.
  • ماهور در کار پارس آوا اختلال ایجاد میکند.
  • صدای به اصطلاح انسانی برنا و آوای ماهور به شدت مشکلات تلفظی دارد. (مثلا به تلفظ حروف ربط خوب دقت کنید).
  • دایره ی لغات برنامه ی ماهور، نسبت به استاندارد جهانی، بسیار محدود است.
  • ماهور از نداشتن لغات تخصصی رنج میبرد.
  • برنامه ی نگاشت که جزئی از ماهور است، بر خلاف ادعایش قادر به تبدیل تمام متون PDF فارسی به متن قابل دسترس نیست.
  • برنامه ی ترجمه، بر خلاف ادعایش، در اکثر مواقع قادر به ترجمه ی متون نیست.
  • زمان پاسخگویی موتور صوتی فارسی ماهور نسبت به استانداردهای جهانی، به شدت کند و واکنش ماهور در تعامل با کاربر، بسیار خسته کننده است.
  • برنامه ی زیر نویس خوان در KMPlayer و JAWS اختلال ایجاد میکند و باعث بسته شدن آنها میگردد.
  • صدای پروفایل JAWSCursor با صدای اصلی ناهماهنگ است.
  • کاربران ویندوز XP در طراحی ماهور نادیده گرفته شده اند (مایکروسافت تا چند ماه دیگر هنوز از XP پشتیبانی میکند و شرکت طراح JAWS هنوز دست به حذف کاربران XP نزده است). گویی گاتایی ها از سازندگان جاز و ویندوز پیشی گرفته اند! احسنت!
  • خواندن ماهور با خواندن سحره به شدت تفاوت فاحش دارد و ماهور مکثهای ویژه ی جمله بندی را در متن رعایت نمیکند.
  • مجوز ماهور قابل حمل نیست. یعنی نمیتوانید بر روی چند کامپیوتر از آن استفاده کنید.
  • و بسیاری دشواریهای ریز و درشت دیگر که از حوصله ی خودم و شما دوستان خارج است.

قضیه این است که به نظر میرسد شرکت گاتا در این شش ماهی که گذشت، به واسطه ی شهرتی که از اسم نابینایان و صفحه خوان نابینایان پیدا کرده است، خوب شناخته شده و در پروژه های صوتی که مربوط به بینایان است درگیر شده است. تا نود درصد از وقتش را صرف کار بر روی پروژه های غیر نابینایی کرده است و تنها شاید تا ده درصد از وقتش را برای ماهور گذاشته باشد. نشان به آن نشان که بسته ی به روز رسانی که قرار بود یکی دو هفته بعد از انتشار نسخه ی نهایی ماهور عرضه شود، حتی چند ماه بعد نیز عرضه نشد. اکنون این نسخه ی دو است با تمام اشکالات نسخه ی یک. در پایان، باز هم تاکید میکنم: اینها نظرات من است و الزاما بر روی تمام کامپیوترها و تمام نسخ و در تمام شرایط، قرار نیست صحیح باشد. چنانچه ماهورتان به وفق مرادتان است، مبارکتان باشد و خوش به حال شما!

یکی از دوستهای گلم میگفت ما ایرانی ها فقط بلدیم قر بزنیم و این آسانترین کار است که کنار گود بنشینی و بگویی لنگش کن و واقعا حرف قشنگی است. منتها من پیش از هر اقدامی خودم وارد بازی شدم و زمانی که دیدم کار به جایی نمیرسد، وجدانم گفت که بنویسم. احساس میکنم مواردی که من گفتم بیشتر شبیه به واقعیت بوده باشد تا قر!

خوش باشید تا همیشه.

۸۸ دیدگاه دربارهٔ «اگر مشکلی پیش نمیآمد به همه میگفتم که ماهور نخرید!»

همین صبح یه file p d f رو نشد تبدیل کنم یعنی شد ولی تفاوتی نکرد تازه دادمش به یه آدم حرفه ای
صداشو هم که من اصلا دوست ندارم
من گرفتم ولی نصبش نکردم
خلاصه که حرفایی که زدیو خیلیها من شنیدم زدن غیر از یکی دو مورد

سلام. وقت به خیر. کاش از خدا یک چیز دیگه میخواستم. نه اثلً چرا چیز دیگه. چی بهتر از راهنمایی صادقانه یک دوست اون هم در موضوعیی که مدتها به دنبالش بودم و هر کس چیزی میگفت البته بدونه نظر کارشناسانه. حالا فکر میکنم تا حودودی تکلیفم روشن شد چون در آستانه تهیه ماهور بودم. البته به گفته خودشون نسخه جدیدش.
فقط یک سوال با این تفاصیر به نظر شما در حال حاضر بهترین متن خوان فارسی پارس آوا است؟
راستی تشکر یادم رفت خیلی خیلی ممنونم و باید بگم شما نه تنها قر نزدید بلکه به ندای وجدانتون پاسخ مثبت دادیدو نتایج زحمت تون رو بی دریغ در اختیار دوستان قرار دادید. و اگر کسی برداشت دیگه ای داشته باشه باید خیلی بی انصاف باشه پاینده باشید.

مجتبی سلام.
وقتت بخیر.
خب راستش به احتمال فراوان از چیزایی که الآن میخام اینجا بنویسم و ارزششون بیشتر از یه کامنت نیست خوشت نمیاد.
ببین مجتبی تو یا واقعا یه داستانی با گاتاییها داشتی و معاملتون نشده یا اینکه واقعا تعادل روانی نداری.
من واقعا معنی این کاراتو نمیفهمم.
آقاجون تعارف و خورده برده و از اینجورچیزا که با هم نداریم.‏ چرا یکی به نعل میزنی یکی به میخ.
ازونور میای خیلی پر انرژی فایل صوتی ضبط میکنی که آقا یه شرکت تازه کاره و هواشو داشته باشیم و دلسوزی و ازینجور صحبتا.‏ اینجام که اینطوری.
من ماهور دارم ولی به هیچ وجه به این فاجعه ای که گفتی شبیه نیست.
مجتبی من شاید در حد و حدود شاگردای تو هم نباشم ولی خودت میدونی که چقد خودت و سایتت واسم عزیزید.
خیلی از این ایرادهایی که به ماهور گرفتی به همه ی فاریخوانها وارده و نمیتونی بگی واقعا فارسیخوانی هست که ماهور ازش کمتر واژه داشته باشه.‏ راستش یه خورده جا خوردم از پستت.
موفق باشی.

سلام مسعود.
باورت بشه یا نشه ولی هنوز از لیست کسانی که میپرستم حذف نشدی چون از آدمهای شعار بده نیستی. اینها را هم برای این نمیگم که نظرت متعادل بشه. اتفاقا از اینکه نظرت همیشه مال خودته لذت میبرم!
از چیزهایی که میگی ناراحت نمیشم. اینجا همه در چهارچوب محله آزادیم.
تعادل روانی را نمیدونم. وای به حال کسی که برچسب عدم تعادل روانی بهش بچسبونند. دیگه بیا و ثابت کن که این بابا حالش خوبه. خودم که حس میکنم حالم خوبه.
اما قبول. قبول دارم که من اگرم به نفع اون شرکت یک فایل باحالی منتشر کردم، زودی جوگیر شدم و نباید این کار را میکردم. واقعا از کسایی معذرت میخوام که ممکنه ناخواسته با فایل صوتی من به اشتباه انداخته شده باشند. آدمه دیگه اشتباه میکنه.
چون مطمئنم که ی ذره ای شاید قبولم داشته باشی به تو و دیگران باز هم میگم که تا به این لحظه هیچ گونه تبادل و گردش مالی ای بین من و شرکت گاتا یا نمایندگانش صورت نگرفته است. حتی پول خرید ماهور را هم من پرداخت نکردم چون به رایگان به من دادندش. صفر صفرم!
تو خیلی خوشحالم میکنی که نظر میدی. من هیچ وقت دسته کمت نگرفتم و نمیگیرم!
ماهور برای من واقعا افتضاح عمل کرده. خیلی کند عمل کرده. حد اقل به نظرم واسه کاربران حرفه ای مناسب نیست.
فارسی خوانی که ماهور ازش واژه کمتر داشته باشه هست و خواهد بود. ماهور کلمه ی بنده را نمیتونست توی ایکس پی تلفظ کنه ولی پارس آوا و ای اسپیک میتونستند. جدای از موارد فاحش دیگه ای که در مورد ماهور هست، همین بسه که بگم به نظرم ماهور، واژه خیلی کم داره. همین بسه که میتونم بگم ماهور، از فارسی خوان های دیگه، واژه کمتر داره.
موفق باشی و خوشحالم که سر میزنی.

سلام.
بپرم وسط اصل مطلب.
راستش من ماهور رو زیاد نمی شناسم. پرسش مرضیه جان رو که خوندم دلم خواست بیام اینجا تجربه خودم رو بگم شاید به درد ایشون بخوره.
من ماهور ندارم. اولیش که اومد خواستم بخرم گفتم بذار مطمئن بشم بعد. یکی از دوستانم خرید و من فقط گذری دیدم و حس کردم کمی کند تر از چیزی بود که دلم می خواست باشه پس نخریدم. ایرادی اگر داره یا نداره نمی دونم. پس ترجیح میدم در موردش نظری ندم جز این که امیدوارم در نسخه های بعدیش بهتر و بهتر باشه.
بیارید پایین اون چوب رو بابا. الان میگم پس اینجا توی کامنت های این پست چیکار می کنم، چرا چوب بر می دارید؟
داشتم چی می گفتم؟ لکنت گرفتم بابا۱خورده مهربون تر، آهان یادم اومد.
من ماهور ندارم و پارسآوا هم روی سیستمم جواب نمیده. توفیق اجباری نصیبم شد که از ایسپیک استفاده کنم. مونده بودم چطور باهاش کنار بیام. دردسرتون ندم. الان ماه هاست که ایسپیک شده تنها صفحه خوان فارسی من و باور کنید حاضر نیستم با هیچ کدوم از صفحه خوان های فعلی عوضش کنم. نه ماهور، نه پارسآوا و نه نرم افزار های دیگه ای از این دست. مگر این که یکی بهترش بیاد. تاکید می کنم، من نگفتم این۲تا نرم افزار بد هستن. متاسفانه چند وقتیه توی این محله باید زیاد مواظب باشی چی بگی که از جمله های گفته و نگفتهت تعبیر های مشکی نشه و بحث راه نی افته. از اونجایی که اصلا دلم نمی خواد عامل بحث و جدل بشم و توی حس و حال بحث و جنگ و توضیح بابا به خدا اشتباه شده و من این مدلی نگفتم و اون مدلی گفتم نیستم حس کردم باید این تاکید رو کنم. من گفتم ماهور ندارم و نمی دونم چطوره. پارسآوا هم خداییش خیلی زیاد به دردم خورد ولی الان روی سیستمم جواب نمیده و در نتیجه من با ایسپیک پیش رفتم و حالا خیلی ازش راضیم. به قول اون دوست عزیز نه هنگ داره، نه مکث داره، نه دردسر های جانبی. حتی متن های غیر فارسی جاز رو هم با صدای ایسپیک می خونم و مشکلی ندارم.
مرضیه عزیز. این طور که من از اینجا و اونجا دارم می شنوم و می خونم ظاهرا رضایت از ماهور اونقدر که باید باشه نیست. اگر پارسآوا روی سیستم شما جواب میده که هیچ، در غیر این صورت به نظر من شما هم مثل من ایسپیک رو۱امتحانی کن شاید مشکلت حل شد و مثل من ترجیح دادی تا نرم افزار بهتری بیاد با همین ایسپیک کار کنی. امتحانش که ضرر نداره.
درضمن، آقای خادمی عزیز. اگر قرار باشه با تجربه ها تجربیاتشون رو نگن پس ما از کجا باید نکات ضعف و قوت۱نرم افزار که برای ما طراحی شده رو بفهمیم؟ من یکی از شما به خاطر این که تجربهتون رو از تست ماهور در اختیارم گذاشتید خیلی هم ممنونم. یکی۲تا از دوست هام اصرار به خرید داشتن و چه خوب شد که هم اون ها و هم من بیشتر صبر کردیم. به نظر من این گفتن ها نه تنها بد نیست بلکه۱وظیفه هست برای همه ما. اگر من هم ماهور داشتم باید می اومدم هرچی ازش دیدم چه خوب و چه بد اینجا می نوشتم تا بقیه بدونن. شاید مثلا یکی این وسط پیدا می شد و بهم می گفت فلان مشکل از ماهور نیست و به فلان صورت حل میشه و هم مشکل من حل می شد و هم بقیه عزیزان مثل من متوجه می شدن که در برابر اون مشکل خاص باید چیکار کرد که نرم افزار بهتر جواب بده. پس نتیجه مثبت بود. در هر صورت من از این پست شما ممنونم.
وای! مثلا خواستم خلاصه و کوتاه بنویسم.
ببخشید زیاد گفتم و گفتم. مثل همیشه. و معذرت می خوام از این پر حرفیم مثل همیشه.
و مثل همیشه،
ایام به کام.

درود در ایمیلهای قبلی به گروه های مختلف هم گفتم که بعد از این هیچ نوع صفحه خوان فارسی که کار کردش ثابت نشود زحمت نصب آن رو به خود نخواهم داد حتی مفتی هیچی تا امروز به پای پارس آوا نمیرسد من هنوز سر حرفم هستم همه مشکلاتی که مجتبی عزیز به آنها اشاره کرد من از دوستان شنیده ام مخصوصا به هم ریختن پارس آوا به هر حال من هیچ صفحه خوانی دیگر نخواهم خرید اسمش رو هر چی میخواهید بگذارید مهم نیست چه اسم این برنامه مرضیه زهره مسعود حمید باشد موفق باشید.

سلام پریجون. بینهایت ممنونم. خیلی زحمت کشیدی و لطف کردی که نوشتی قطعً تجربیات شما برای من مفید خاهد بود. خدا رو شکر فعلً من و پارس آوا با هم خوب کنار مییایم. یک کم سر به سرم گذاشت کهبا عوض کردن ویندوز ادبش کردم. حالا مشکلی ندارم. خیلی هم خودتو ازییت نکن اجازه بده هر کسی هر برداشتی که دوست داره داشته باشه ما که همه جا محدودیم حداقل اینجا آزاد باشیم.
راستی شبرنگ عزیز نگید میشنوند و یک وقت میبینید اسم نرم افزار شوخی شوخی شد مرضیه. اون وقت چه شود سالی که نکوست از بهارش پیداست.

من ماهور ندارم, ولی یه بار رو لپتاپ یکی از بچه ها تستیدم!
چیز باحالی نیست, وقتی میخواستم از ماهور مهاجرت کنم به الکونس, میهنگید لپتاپ با رم چهار گیگو تا مرز بهشت زهرا میبرد و برمیگردوند!
به هر حال منم ندارم و کلا نمیتونم راجع بهش نظر بدم!
من خودم ۵ ماهه که از ای اسپیک استفاده میکنم
با اینکه صداش اون قدر جالب نیست, ولی از سرعتش مستفیض میشم!
پارسآوام چیز خوبیه! ولی پدرش در اومد
به هر حال از قدیم گفتن تر و خشک با هم میسوزن!
البته من میدونم کرک پارسآوا برای سازنده هاش یه بهونه بود که در پروژه رو ببندن!
وگرنه از چند ماه قبلش یه خطم کد نزدن سرش
فقطم با کرک یه کاری کردن که کسی نتونه حرف بزنه!
اگرم بخواد چیزی بگه, میگن بنویسیمم کرک میشه!
من خودم شخصا از ای اسپیک استفاده میکنم!
نه به خاطر اینکه رایگانه!, نه به خاطر اینکه با سی پلاس پلاس نوشته شده و من کدشو میفهمم!, نه به خاطر اینکه هم رو ویندوز و هم رو لینوکس و هم رو اندروید اجرا میشه!
به خاطر هیچ کدوم اینا نیست! فقط به خاطر اینه که خیلی سریعه!
با همه چیز سازگاره و یه سرعت خیلی بالا داره!
مجتبی ناراحت نشی! خیلی چیزارو نمیشه تو یه فایل صوتی به اختصار توضیح داد!
یه سری چیزا مثل تست فلان نرم افزارو اصلا نمیشه کاریش کرد!
این شرکت گاتا مرده بیاد کدشو خط به خط دیباگ کنه و یه چیز خوب بده بیرون!
نه اینکه کل یه صفحه خونو بخواد بچپونه تو یه فرد و اجراش کنه!
البته از اینش مطمئن نیستم! ولی اینجور هنگا فقط به خاطر اینه که طرف یا درست مقادیر برنامه رو پس نکرده به حافظه, یا اینکه درست یه mutex رو لاک نکرده که اون تابع خیلی سریعتر اجرا بشه بره پی کارش!
به هر حال اینا نتیجه ۲ ساعت کار کردن من با لپتاپ رفیقم بود و اینکه همه خودشون باید بستگی به نیازشون یه چیزی رو بخرن!
با اینکه زمان کمیه! ولی من تو این دو ساعت یه پدری ازم در اومد که از دنیا در نیومده بود!
دیگه بازم خود دانید!

ولی من که میگم اگه اسمش زهره بود خیلی خوب کار میکرد قبول ندارین برین پیشنهاد بدین یه نرم افزار درست کنن اسمشو بذارن زهره بعد ببینید چه خوب عمل میکنه
ههههاهههههاههههااـآآآهههههاااــآآآهههههاااا
دوباره حاشیه شد بقشمید
خخخ

سلام آقای خادمی.
همه مشکلاتی که گفتید رو قبول دارم و همش واسم به وجود اومده.
تنها چیزی که هست اینه که صدای انسانیش ی جورایی منو به سمت استفاده از خودش میکشه.
خوب بودن ای اسپیک از نظر سرعت و غیره نشون دهنده عرضه برنامه نویسهای غیر ایرانیه که وقتی میخوان TTS بسازن, TTS میسازن!!!
نه ی چیزی که تو کار صفحه خوانها اختلال ایجاد کنه.
تاسف و تاسف!!!!!!

وایییی امیر رضا رمضانی به خدا همه حرفاتو حفظم خخخ باگ, ماگ, میگ میگ
اینکه محله تون کجاست و آدمهاش چه طورین و چه فرهنگی دارن اینکه کدهارو نمیدونم میچپونن تو یه فرد,, اینکه خیلی کد مد مینویسی بعد نمیدونم چی میشه و و و و
اصلا اشتباه کردم اسمشو بذارین امیر رضا رمضانی
هههاهههاهههاهها
وای حالا رئیس عصبانی میشه ها ادامه نده از حاشیه هم رفت بیرون حالا میریم تو دره دیگه

۱. گفته ای که دایره لغات ماهور و نیز سرعت تعاملش با خواننده کمتر از استاندارد های جهانی است. آیا در این مورد واقعا “استاندارد های جهانی” تهیه شده یا منظورت از لفظ استاندارد چیزی به مضمون خوب و مطلوب و این حرف هاست؟
۲. نوشته ای که شرکت گاتا وارد پروژه های تولید مورتور صوتی برای بینا ها شده است. آیا اطلاعات موثقی داری؟ می شود با مصداق مشخص توضیح بدهی؟
۳. موتور صوتی سحر چیست؟ محض اطلاع خودم می پرسم.
۴. من ماهور ندارم و فعلا خوشبختانه نیازی هم به آن احساس نمی کنم. پس هیچ یک از پرسش های بالا نباید به معنای نوعی پشتیبانی از ماهور تعبیر شود. فقط می خواستم تأکید کنم که ادعایی اگر طرح می شود مستنداتش هم قید گردد تا موجب تعصبات بی اساس نشود.

سلام سعید عابدی عزیز. بیش از اینی که اینجا برای تو و دیگران مینویسم پاسخ و برهان موجود است ولی به همینها بسنده میکنم چون بیشترش جایز نیست:
۱. وقتی می گوییم استاندارد های جهانی، یعنی میبینیم بهترین موتور های صوتی چه میزان دایره لغاتشان غنیست و به چه میزان سرعت تعامل و پاسخ گویی و واکنش در مقابل کاربر را دارند. اندازه گیری این پارامترها عددی به دست میدهند که وقتی پارامترهای ماهور را در این آزمون ها بسنجید، متوجه تفاوت فاحش پارامتر ها با یکدیگر خواهید شد. من طبق مطالعات و تجربیات خویش گفتم ولی متن فارسی پیدا نکردم به هر حال، پیشنهاد میکنم شما که انگلیسی میدانی نگاهی به اینجا و اینجا و جاهای دیگر بیندازید. مطالعات میزان دقت موتورهای صوتی در تقریبا تمام زبانها به غیر از زبان شیرین پارسی با دقت صورت میپذیرد و به صورت مکتوب در دسترس عموم است. تنظیم یک مقدار لغت و قواعد در یک برنامه، لزوما اسمش موتور صوتی نیست.
۲. نیاز به نوشته نیست. آب و فاضلاب اصفهان و مواردی از این دست که عملا صدای موتور صوتی ماهور بر رویشان سوار شده بود، مشتی نمونه ی خروار هستند.
۳. به سایت گاتا مراجعه فرمایید و نمونه صداها و توضیحات محصولاتشان را بخوانید چرا که من نماینده ی آنها نیستم که برایتان توضیح بدهم.
۴. ممنون، من هم بر همین باورم که باید مستند حرف زد و معتقدم شما از ماهور پشتیبانی نمیکنید. سعی کردم مستند باشم. خوش باشی سعید جان. با تقدیم احترام: مجتبی خادمی.

من به عنوان یه کاربر عادی یعنی کسی که تقریبا هیچی از برنامه نویسی و کد نمیدونه, همون طور که قبلا هم تو ایستگاه گفتم, هر نرم افزاری رو در قالب دمو‌ی ارائه شده اش میشناسم و وقتی دیدم دمو‌ی ماهور تقریبا هیچی حرف برای گفتن نداره, دیگه تو فکرش هم نرفتم.
ولی صداقتت رو به خاطر این نوشته تحسین میکنم و امیدوارم هر کدوم از ما این جرأت و جسارت رو در خودمون پرورش بدیم که به خاطر گفتن حرف حق حاضر بشیم اگه لازم شد حتّی وجهه‌ی خودمون رو هم به خطر بندازیم.
بین ما زیادن کسایی که از نظر اعتقادات دینی به قول معروف خیلی جا‌نماز آب میکشن, ولی مطمئنم حاضر نیستن کاری که مجتبی تو این پست کرده رو انجام بدن.

سلام. من یک سال و نیمه که از espeak استفاده میکنم.
نه پارسآوا رو تحمل کردم نه ماهور.
پارسآوا با جاز ۱۳ به بعد درست کار نکرد،
ماهورم که………………
اصلاً هیچی.
علاوه بر اون چیزایی که همتون گفتید. ماهور وقتی به ویرگول میرسه میمیره و دوباره زنده میشه.
سازگار نبودنش با ویندوز۸، این موردش حتی در نسخه ی دوم هم به طور کامل برطرف نشده.
شایدم من نتونستم از این دو نرم افزارِ فارسی درست استفاده کنم، نمیدونم.
من که اندازه ی زرشک از کامپیوتر سرم نمیشه.
با اینهمه نیومده بودم که بگم فلان چیز بده و فلان چیز خوبه، ولی واقعیته، اصلاً هم نمیشه پوشوندش.
espeak با این که خیلی از کلماتو اشتباه میگه ولی سرعتش خییییییییییییلی بالاست.
زیاد صحبت کردم.
تا بیرونم نکردن خودم میرم.
من که میرم، چرا حولم میدی!

با درود
نمیدونم چه جوی حاکم شده که همه دارن میزنن تو سر این ماهور بدبخت
به عنوان یه کاربر باید بگم من اینو روی دوتا کامپیوتر تست کردم اولی روی یک پیسی با ویندوز ۷ ۳۲ بیتی با جاز ۱۴ که پارس آوا هم در کنارش بود و هیچ مشکلی توش ندیدم اختلالی هم تو کار پارس آوا ایجاد نکرده و خیلی راحت بین صداها سویچ میکنم و حالشو میبرم و الانم دارم استفاده میکنم فکر میکنم این رئیس خیلی اغراق کرده من خوب باهاش ور رفتم هنگ و اینا که اصلا ازش ندیدم فقط یه کم از پارس آوا کند تره اونم زیاد مهم نیست
دومی لپتاپ با ویندوز ۷ ۶۴ بیتی با جاز ۱۵ اونجا هم خیلی عالی جواب داد حالا هم همین ویندوز ۷ ۶۴ بیتی رو تبدیل به ویندوز ۸.۱ ۶۴ بیتی کردم و دوباره با جاز ۱۵ نصبش کردم حتی بهتر از ویندوز ۷ برام کار کرد
من نمیدونم چه قضیه ای هست که ما اینقدر زود جو گیر میشیم تا یکی مثل مجتبی که افراد زیادی میشناسنش میگه خوبه همه میگن به به مجتبی گل گفتی واقعا خوبه اگه بگه بده همه میگن وای مجتبی صداقتت مارو در به در خودت کرده چه خوب شد اینارو گفتی
من نه این گاتا ایهارو میشناسم نه تستر بودم نه مثل مجتبی کد مجانی گرفتم من حقیقتی رو که برام پیش اومده گفتم فکر میکنم بعضیا روغن داغشو زیاد میکنن
دلیل نمیشه چون روی کامپیوتر ما به هر دلیلی جواب نداده نرم افزار بده که
امیدوارم در آینده نرم افزار خیلی بهتر و بهتر بشه
شما هم بشینید نسخه ی مفتی پکتوس بیاد اون وقت هی ازش تعریف کنید به قول یکی از دوستان مفت باشه کوفت باشه
راستی رئیس اون کدی که هنوز استفاده نکردی رو اگه نمیخوای بده به من چون با این اوصافی که گفتی حتما نمیخواهیش دیگه!!
لذا به دردت نمیخوره ولی به درد من خیلی میخوره
هاهاهاهاها
نزنی زیرش ها حتما بده تو از ماهور خوشت نیومده میخواهیش چیکار
تازه مفتم هست
هرهرهرهرهکرکرکرکرکرکرکر
بیایید واقعیت هارو بگیم به قول مسعود یکی به نعل و یکی به میخ نزنیم از نرم افزار انتقاد کنید بزارید درستش کنن اینکه به درد نمیخوره حرف ماست باید انتقاد سازنده کرد
این قضیه زمانی که پارس آوا هم به بازار اومده بود حاکم بود حالا همونا دارن از پارس آوا تعریف میکنن و بدی ماهور رو میگن
خوبیاشم بگید هیچ اتفاقی نمیفته
بدرود

سلام محسن.
پس معلومه تو خیلی خاص بودی که نسخه ی بدون عیب را دادند به تو.
شایدم کامپیوترت خیلی خفنه.
والا غیر از خودت همه میگند مشکل داریم.
تازه منم گفتم مشکلاتی که روی سه تا از کامپیوتر های زیر نظر من با ماهور پیش آمد اینها بود.
جمله ی آخر نوشته را خوب بخوان که گفتم اگه به وفق مرادت هست مبارکت باشه.
من سر موضعم هستم. از نظر من ماهور هنوز هم باگ دارد. هنوز هم برخی نابینایان را لنگ میگذارد. هنوز هم کند کند کند است. هنوز هم مشکلات تلفظی دارد. هنوز حروفی مثل یا و و دیگر حروف ربطی را خوب نمیخواند. هنوز هم سرعتش با جاز هماهنگ نیست. من همانی که گفتم را باز هم می گویم. شما واقعیات را گفتید ما هم گفتیم. تصمیم با خود بچه ها. خودمم مخالفم که وقتی من میگم خوبه باقی بگند آره وقتی میگم بد باقی بگند بد ولی در مورد ماهور مطمئنا این طوری نبوده. همه ی کسانی که اینجا نظر دادند کم و بیش خودشون با ماهور کار کردند محسن عزیز. من سرمو زیر برف نمیکنم شما هم نکن. یک بحث برنده، برنده.
تازه تو که با ایکس پی تستش نکردی و بخشی از حرفهای ما در مورد ایکس پی بود که شما نداشتی تست کنی.
اون کد را شاید خود شرکت از کار بیندازد.
اگر نینداخت که نصف قیمت میفروشمش! هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاها موفق باشی.

درود رئیس
دیدی زدی زیرش تو چیکار داری بزار غیر فعال کنه ببین تو از ماهور خوشت نیومده و نمیخوای استفاده کنی پس بده به من دیگه
هاهاهاهاها
ببین عزیز اینایی که میگی کم و بیش تست کردن همون کم و بیشم جواب میگیرن آقا اصلا کد نگرفته همین طوری میگه من دموشو تست کردم
آخه تو خودت بگو این دموش اصلا چیزی میخونه تا آدم تستش بکنه؟
البته دموی این شکلی برای یه سری دوستان خودش مشکله انتظار دارن براشون یه ساعت حرف بزنه بعد خفه شه
آقای محترم تو این مملکت بیست دقیقه هم دمو بزارن نابیناهاش دیگه نمیخرنش با همون بیست دقیقه باهاش حال میکنن و ری استارت میشن
بعدم با اکس پی هم تست خواهم کرد به نوبت
به هر حال من از استفادش لذت کافی و وافی میبرم
امیدوارم که همگی لذت ببرید حالا با هر صفحه خوانی که حال میکنید
بدرود

درود به شرفت که حداقل به خاطر اینکه گفتن واقعیتها مهمتر از همه چی هست و شهامت گفتنش را داشتی و بیان کردی پیش خودت و وجدانت راضی هستی من هم به نوبه خودم گذشتهی از موضوع این پست به خاطر کار ارزشمندت تشکر می کنم چه بسا کمتر افرادی هستند که بخواهند و جرات اینکار رو داشته باشند به هر حال ممنونم.

درود یکی از مشکلات ی که دوستان بیان کردند بعد از نصب ماهور برای پارس آوا پیش میآید این است که با پارس آوا دیگه علائم خوانده نمی شوند علامتهایی مثل @ ./ که با سوئیچ روی ماهور حل می شود یعنی خود ماهور می خواند ولی پارس آوا قاطی می کند که بعد از پاک کردن ماهور این مشکل درست می شود آی شما هم این چنین است اگر راه حلی می شناسید بفرمایید ممنون.

سلام. دقیقا تنها مشکل من با پارسآوا بعد از نصب ماهور همین علامتهاست که وقتی خونده نمیشه در بعضی موارد ایجاد دردسر میکنه. متأسفانه هنوز راهی پیدا نکردم. یعنی فرصت نکردم که تحقیق کنم و از کسی بپرسم ببینم راهی پیدا میشه برای حل این مشکل یا نه؟ اگه راهی پیدا کردم همینجا اطلاعرسانی میکنم.
فعلا خدا رو شکر با ماهور مشکل خاصی ندارم جز اینکه وقتی واژه ای رو با تلفظ درست مینویسم و بخشهای مختلف رو تکمیل میکنم باز هم تغییری در خوانش واژه ی مورد نظر نمیبینم. مثل اینکه در نسخه ی جدیدش این مشکل حل شده ولی من هنوز تستش نکردم.
پاینده باشید.

سلام پرسپولیس. این مشکل را پارس آوا البته به میزانی خیلی کمتر داره و فعلا من راهی غیر از آزمون و خطا واسش پیدا نکردم متاسفانه. گفتیم مثلا ماهور یک متن خوان جدیده بهتر از قبلیها باشه و اشکالات باقی را نداشته باشه که متاسفانه این رویایی بیش نبود.

سلام مجتبی بله من هم دارمش ماهور ر اما واقعن راست گفتی روی ویندوز ۸ که دیگه هیچی برای من مخصوصن با آآتیویروس شید خیلی مشکل داشت که آن را برترف کردم اّما بازم هیچی پارس آوا و ای ایسپیک نمیشه این ایسپیک برای من واقعن خیلی خوب جواب داده و پارس آوا هم دمش گرم مینا مثل شیر میخونه خسته هم نمیشه ولی ماهور بعضی وقت ها خسته میشه و آدم را لنگ میزاره بازم ممنون خیلی خوب گفتی ایول

بنظر من بیان مشگلات از طرف شما نباید برای کسی ایجاد سوتفاهم کند چرا که تا این مسائل مطرح نشود کسی به بفکر مناسب سازی ها نمیشود البته ببخشید که من کلی صحبت کردم در همه موارد فکر میکنم که این صادق باشد

درود نه تنها راهکاری برای این مشکل ندارند بلکه تا دلتان بخواهد دوست دارند این بحث رو کش بدهند فکر کنم خوششان میاد یا یک جورهایی دل مشغولی هست امید که سرگرمی دیگری پیدا کنند این دوستان و حامیان بامیه ذولبیا کشک و دوغ

جناب نبیلو شما یک طرفه به قاضی میرید من اصلا چنین مشکلی ندارم تا بخوام دنبال راه حل براش بگردم
علاقه ای هم ندارم با افرادی مثل شما بحث کنم اصلا به من چه برید هر کاری دوست دارید بکنید و هر نرم افزاری دوست دارید استفاده کنید مگه ماهور یا پارس آوای شما کار کنه به من خیری داره برادر نه نداره من خواستم تجربه ی خودمو بگم حرفمم با مجتبی بود نه جناب عالی هر وقت من اومدم روی پست شما کامنت گذاشتم شما بتوپید هرچند جز توپیدن کار دیگه ای بلد نیستید
خیری هم برام نداره از چیزی یا کسی دفاع کنم هرچند خود پارص آوا به تنهایی هم با علامتها مشکل داشت و نمیخوندشون مثل علامت سوال ولی با نصب ماهور باعث نمیشه که اتساین یا ممیز رو نخونه تازه ماهور کامل علائم رو میخونه
ضمنا توهین هم نکنید ماهیت شما برای ما مشخصه همشهریه دیگه میدونی چون خیلی اذیتش کردم اینطوری میگه
حتما کردم دیگه خودم خبر ندارم
مرا با شما چه کار به کار خودتون برسید
تخصیر منه که میام کامنت میزارم دیگه حرفی ندارم و جوابی به کسی نمیدم و اصلا به اینجا سر نمیزنم
بدرود

میدونید, خارجیا یا یه چیزو نمینویسن, یا اگه یه برنامه بنویسن واقعا برنامه نویسی میکنن!
اون وقت ما ایرانیا ۲۰۰۰۰ خط بیخودی مینویسیم, ۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ خطش بهینه نیست و میهنگه!
یا مثلا آریانا!: با دات نت نوشتنش!
یه برنامه سنگین وقتی میخواد اجرا بشه یه بار سنگین دیگه به اسم .net framework رو هم با خودش اجرا میکنه!
جالبیش اینجاست که خیلی از اون DLL های دات نت رو هم اصلا احتیاج نداره!
ماهورم یه چیزی مثل همین! ولی با این فرق که کدش اصلا بهینه نیست!
وگرنه به تموم دی ال ال هاش احتیاجه!
ببینید! چرا جاز و ویندو آیز خیلی راحت کار میکنن؟ چرا ای اسپیک خیلی خیلی سریعه؟
دقیقا جوابش اینه که کدش بهینست!
ای اسپیک نه تنها از زبون فارسی پشتیبانی میکنه, خیلی از زبونارو هم ساپورت میکنه! اینو همه میدونن
حتی ای اسپیک امکان اینم داره که براش صدا درست کنید!

سلام به همگی.
مجتبی داداش شرمنده تند رفتم.
همونطورکه تو دیدگاه قبلیم نوشتم از ناهماهنگی دوتا پستات جا خوردم.
واس همینم گاز دادم و قضیه گیریپاژ کرد.
ولی حرفم همونه.
واقعیت اینه که اینجا خیلی از نظرات از روی ناآگاهیه و فقط به اعتبار مجتباست.
بچه ها همونطورکه مجتبی خیلی درست و به جا و منطقی نوشته این فقط نظرات شخصی خودشه.
وگرنه واقعیت اینه که ماهور روی کامپیوتر من و محسن و همه ی دوستام و خیلیهای دیگه خوب کار میکنه و هیچ اختلالی تو کار پارسآوا یا هیچ نرم افزار دیگه ای به وجود نمیاره.
نمیگم بهترین یا بدترینه.
چون نیست.‏
ماهورم یه نرم افزاره مثل همه ی نرم افزارا.
با تمام محاسن و معایبش مطمئن باشید هنوز خیلی راه واس بهتر شدن داره.
شبرنگ عزیز اینجا هیچ کدوممون نیومدیم همدیگرو بکوبیم.‏ فقط داریم نظرمونو راجع به یه برنامه میگیم.
همگی پیروز باشید.

درود من هم یعنی ما هم برای کوبیدن اینها رو نمی نویسیم مگه ارث پدریمون با هم تقسیم نمی شه که مشکلی داشته باشیم داداش شما اگر پارس آوا رو سیستم تون هست و ماهور رو نصب کردید و و علائم رو موقع کار با پارس آوا به هم نمی زنه یعنی مشکلی با این موضوع ندارید این رو برای ما ثابت کنید ما هم میگیم که شما مشکلی در این زمینه ندارید ما هم دنبال راهکار میریم که درستش کنیم راستی کوبیدن مال گوشت کوبه نه من ما که حسش نیست.

من نسخه دوم ماهور رو استفاده کردم نسبت به نسخه اولش بهتر شده اما هنوز معایبی داره مثل سرعتش اما انصافا برای من که در نرم افزار پارس آوا اختلال ایجاد نکرد کامپیوترم هم هنگ نکرد شاید این نسخه که من دارم برایم سفارشی ساخته شده ولی این ماهور با جاز ۱۱ سریعتر کار میکنه نمی دونم چرا جاز از نسخه ۱۱ به بعد اینطوری شده کلا نرم افزار ماهور من قابل تحمل هست اما خودم هنوز از پارس آوا استفاده میکنم سرعت ماهور درست بشه خیلی خوب میشه

خرناس‌هایی که ماحور برای طبیعی‌تر جلوه کردن٬ هر از چند گاهی می‌کشد را هم به لیست بیافزا مجتبی جان تا پانزده ایراد بشه.
بی‌سواد نادان آمده مبدل‌هایی را برای نگاشت در نظر گرفته بی‌آن که شعور داشته باشه گلیف‌های استاندارد برای واج‌های پارسی را درش تعریف کنه
وقتی خود ادوبی اکروبات نمی‌تونه به خاطر استاندارد نبودن فونت‌های فارسی از پی‌دی‌اف به داک سیو از کنه٬ توقعی بیهوده است که مبدل نگاشت٬ چنین توانی را داشته باشه.
هر پی‌دی‌افی که جاز بازش کرده را نگاشت با زور زدن بیشتر٬ باز می‌تونه بکنه.
دولت حامی ماحور است زیرا پشتش به پکتوس گرم است. مهندسش هم مار در آستین پرورده‌ی پکتوسه. اینا اسمشون را عوض کردند تا با تنوع اسمی٬ آلرژی نابینایان به پکتوس را بر نینگیزند.
ما دسترسی به بخشی از کدهای ماحور را داریم و به زودی فری اش می‌کنیم.

درستش این بود که زیر کامنت محسن که فرموده بود کسی دموش رو تست کرده اینها رو بگم. ولی عمدا اومدم این آخر تا اون وسطا گم نشه.
اگه منظورت منم, من نگفتم دموش رو تست کردم.
گفتم, این چیزی که به عنوان دمو عرضه شده تقریبا هیچی برای گفتن نداره که کسی بخواد اصولا تستش کنه.
یعنی باید هم پول رو بدی, هم پیازه رو بخوری هم کتکه رو تا بفهمی قضیه چیه.
آره داداش!
شاید داری به این فکر میکنی که اگه ماهور حد اقل همین دمو رو داره, پارس‌آوا که کلا هیچ دمویی نداشت؟!
اگه این‌طوری فکر میکنی باید بگم, تا قبل از پارس‌آوا فقط محصولات چند صد هزار تومنی پکتوس بود که عرضه میشد و نمیگم پارس‌آوای ۲, حتّی همون ورژن یکش هم از نظر قیمت و کارایی برای خودش انقلاب محسوب میشد.
پس باید حق بدی که الان با وجود پارس‌آوایی ۲ که خیلی از استاندارد‌ها رو داره, اگه بناست نرم افزار جدیدی بیاد, باید از اون سر باشه تا بتونه حرفی برای گفتن داشته باشه.
یه چیز دیگه! سازندگان ماهور, پارس‌آوا, آریانا و … همه‌شون دارن از همون جازی استفاده میکنن که سازندگانش دمو‌ی چهل دقیقه ایش رو با امکانات کامل در اختیار‌شون گذاشتن و با این که میدونن محصول کرک شده‌ی اونها رو میذارن تو سایت رسمی‌شون, بازم به تولید ورژنهای بعدی با امکانات هرچه بهتر ادامه میدن.
اصلا هم به این فکر نمیکنن که یه عده بعد از چهل دقیقه ری استارت میکنن.

یعنی خوشم می آید ها
یعنی خوشم می آید توی این سایت می شود فرهنگ ایرانی ها را کاملا حس کرد
وقتی مجتبی از ماهور تعریف می کرد همه آفرین و باریکلاه می گفتند و وقتی من آن پستی که بعد حضفش کردم را دادم چنتا بچه ها همون وقت چون فکر می کردند می تونند با دست گرفتن این حرفها من رو بد نام کنند شروع کردند بع تعریف از چیزی که اصلا هیچ گاه باهاش هم کار نکرده بودند
به هر حال باز هم چیزی نمی گویم فقط نظر سعید عابدی را لایک می کنم و امیدورام از این پس وقتی پای حرف زدن وسط می آید با مستند باشد تا بعد تغیر به وجود نیاد
من که ماهور نخریدم پولم ندادم چون همان پارس آوا کارم را راه می انداخت ولی می خواستم برای یک کانون پرورش فکری کودکان نابینا بخرم که خوب اب این راهنمایی همان پارس آوا را می خریم
مرسی حالا چه از تعریفت چه انتقادت خوشم می آید هر وقت می خواهی چیزی بگویی چه تعریف چه انتقاد بلدی چطوری بقیه را متقاعد کنی
هاهاهاها
خخخخ

سلام دوستان.
همه کامنتها رو خوندم و حالا جواب اونایی که میخوامو تو همین ی دونه کامنت میگم که سر در گم نشید.
در آپدیت ماهور, سرعت جاز بالا رفته.
اما تو همین ۵ روز متوجه ایرادهای زیادی در نحوه خواندن و تلفظ کلمات شدم که حتی بیشتر این ایرادات تو نسخه قبلی نبود.
میخواستن ابروشو درست کنن, چشمشو کور کردن که هیچی, در آوردن.
ی ایراد دیگه اینکه, من Punctuation پروفایل صداهای ماهور تو جاز و تو تنظیمات خود ماهور رو, روی None گذاشتم اما بازهم علائم رو میخونه.
آقا محسن, اینطورم که میگی نیست.
شما که میگی مجتبی بگه ی چیزی خوبه همه ازش تعریف میکنن, یا اگه بگه بده همه مخالف اون چیز میشن, باید بهت بگم خود من جزو کسانی بودم که زمانی که آقا مجتبی ی فایل بررسی با آب و تاب از ماهور ضبط کرد, باهاش تا حد زیادی مخالفت کردم.
در ضمن, با همه اشکالاتی که بعضی وقتها توی این محله میبینم, و انتقاد میکنم, اما چون محاسنش بیشتره ترکش نکردمو هر وقت کانکت میشم, بلافاصله اول گوشکنو میخونم.
کسی شما رو اجبار نکرده که بیای اینجا, از هزار و خورده ای بازدید, یکی کم بشه هیچ اتفاقی نمی افته.
از سن شما گذشته که اینجوری برخورد کنی.
اینجا هر کس بخواد میتونه آزادانه نظرشو بیان کنه.
شما هم نظرتون رو گفتید و از طرف دوستان, جواب گرفتید.
امیدوارم از گفته های من برداشت توهین آمیز نکرده باشید.
خوش باشید تا هر وقت دلتون خواست.

با درود
آقا مجتبا چه سر و صدایی راه انداختی
تجربه من بر روی ۱۵ کامپیوتر نشون میده که :
ماهور خوبه .
اما این تجربه شامل ویندوز ۷ و ۸.۱ میشه
خیلی از دوستان باهام تماس گرفتن و از x p خدا بیامورز گله کردند
ولی من تست نکردم
این تنها تجربه من بود
منو نزنید ها!
راستی من از کاربر های nvda هستم
چراشو هم خودتون برید پیدا کنید.
دوستون دارم به این شرط که با هم دوست باشید.

سلام. یکی نیست این وسط مشکل اختلال ماهور در علائم پارس آوای شبرنگ و دیگران رو حل کنه آیا؟
خوشم مییاد همه اینجا با تجربه، متخصص و تحصیل کرده و فرهیخته هستیم. ایول به همه ی ما گوش کنی ها! هاها. واقعا از داشتن شما هم محلی ها از اینکه با هم دیگه همسایه ایم، خیلی خوشحالم. که در عین حالی که با هم همسایه ایم، در عین حالی که باهم خوبیم، ولی میتونیم با هم در برخی موارد به صورت مسالمت آمیز، مخالف هم باشیم. این یعنی بهترین حالت زندگی انفورماتیکی!
بهزاد و چشمک و سجاد و سعید و مهدی مرسی که هستید و نظر دادید!

درود بر دوستان
جناب آریان فر اولا این که همچین میگین از سن شما گذشته هیچ کس ندونه فکر میکنه من ۸۰ سالمه داداش
من سنم هنوز به سی سال هم نرسیده برادر من
من نگفتم توی سایت نمیام من گفتم توی این پست نزر نمیدم که به دلیل اصرار یکی از دوستان دوباره اومدم جواب بدم
ببینید جناب آریان فر من هم نمیگم این نرم افزار مشکلی نداره من میگم به اون بزرگی نیست که اینجا گفته شده بهتره این مشکلات رو باز هم به گاتا انتقال داد تا اصلاح بشن مثل دفعه ی قبلی که انصافا خیلیاشون حل شده نباید انصاف رو از یاد برد
میدونی اینکه همشهری آدم بیاد با اسم جعلی شبرنگ بی فروغ به آدم توهین کنه خب خیلی واسه من سنگینه یکی نیست بگه جناب آقای سجاد نبیلو من ارث پدر شمارو خوردم که توهین میکنی من نه صاحب نرم افزارم نه تولیدش کردم نه مجانی گرفتمش
من پول دادم یه نسخه ی سه کاربره خریدم که دوتاشو خودم اصتفاده کردم و آنچه از نصب و استفاده از این نرم افزار صفحه خوان برام پیش اومده رو اینجا نوشتم حال اینکه من کاملا گفتم که روی چه ویندوزی و چه کامپیوتری و چه جازی نصب کردم من روی اکس پی تست نکردم پس نظری ندارم ولی به زودی روی این ویندوز هم تست خواهم کرد
به قول دوست عزیزمون بعضیها شانسی حرف میزنن و آنچنان ازش سر در نمیارن خیلی وقتها مشکل از سیستم خودشونه ولی میندازنش گردن ماهور. همین الان که دارم توی محل کارم با پارس آوا روی اکس پی تایپ میکنم پارس آوا دمار از روزگارم در آورده و درست حسابی کار نمیکنه در صورتی که توی منزل مشکلی باهاش ندارم ولی دلیل نمیشه که اینو گردن پارس آوا بندازم چون مشکل از سیستم خودم است که قدیمی شده یا ویندوزش عوض کردن میخواد
به هر حال من نه کارکنان و تولید کنندگان این شرکت رو میشناسم که بخوام ازشون دفاع کنم نه پولی به من میدن که تبلیغش کنم
امیدوارم دوستان کمی با منطق باشن و تا آدم یه چیزی میگه فکر نکنن که زد و بندی با گاتا وجود داره و سنگ اونارو به سینه میزنه نه برادران و دوستان عزیز من هم مثل شما یک کاربر هستم و تجربه ی خودم رو از استفاده از نرم افزار ماهور بیان کردم
پیروز و شادکام باشید

سلام محسن.
ناراحت نشو داداش. اینجا بحث بحث مییاره دیگه.
شبرنگ تا اون جایی که من میدونم اسمش جعلی نیست بلکه اسمش مستعار هست.
در مورد ماهور هم هر کسی اینجا باید نظرش و تجربه اش رو بنویسه تا ببینیم اکثریت کفه ی ترازو کودوم طرفی سنگین میشه.

سلام محسن عزیز.
منظور من اینه که شما ی آدم عاقل و بالغ هستی و اگر حرفی میزنی و نظرت رو میگی, از طرف خواننده ها جواب میگیری و نباید در صورت مخالفت اونها با حرفی که زدی, بکشی کنار و این طوری برخورد کنی.
من چون شما رو میشناسم و باهاتون صحبت هم کردم, میگم این برخورد درخور شخصیت شما نیست.
به هر حال همون طور که تجربه من نشون میده, طبق چیزی که گفتم, ماهور مشکلاتی در آپدیت جدید, بهش اضافه شده و چیزی که تو این نسخه بهبود پیدا کرده سرعت جازه و شاید عدم هنگ موقع سویچ بین پروفایلها.
فراموش نکنید که همه ما با هم دوستیم و این بحثها فقط به این دلیله که به یک نتیجه کلی برسیم و تا جایی که میتونیم مشکلات همو حل کنیم.
امیدوارم مشکلتون با شبرنگ هم حل بشه.
موفق باشید.

درود همون طور که شما گفتید مجتبی من اسم جعلی ندارم خودش که همه جا میره تنها ترین تنها میگه حتما مشکلی با خود واقعیش داره من به احترام دوست ی ده ساله هیچی بهت نمی گم موفق باشی در ضمن من منظورم به شما نبود .

ببخشید دوستان که من مزاحم میشم آقای مهدی اشتری که ماهور نصب کردید و مشکلی با پارس آوا و علائم ندارید اسکایپ آی دی خودتون رو بگذارید تا با هم یک تست بزنیم و اگر مشکل از ماست کشفش کنیم و رفع کنیم در ضمن اگر دوستان راه حلی میدانند بیان کنند تشکر.

جناب شبرنگ بی فروغ این اسم مستعار شما هم خودش با هم تضاد داره و از شخصیت متضاد شما نشات میگیره این آقای تنها تر از تنهایی که میگین من نیستم همه میدونن که اسم مستعار من tanhabidell است که اسم آی دی اسکایپم هم هست ولی تا اونجایی که میدونم هیچ وقت توی سایتی از این اسم استفاده نمیکنم حتی اونجایی که مد نظر شماست من همین mohsen هستم فکر کنم شامه ی شما که ادعای هوش و زکاوت داره اشتباه کرده برید بگردید ببینید اون آقایی که باهاش مشکل دارید و تنهاتر از تنها اسم مستعارشه کیه.
درسته من تنها هستم ولی هر تنهایی من نیستم. انقدرم جرات دارم اسم واقعی رو بنویسم همینطور که مدتهاست توی این سایت همه منو با اسم mohsen میشناسن که اسم واقعیم هستش
در ضمن منظور شما شخص خود بنده بودم چون زیر پیام من نوشته شده و هر نادانی میفهمه که مخاطب جناب عالی چه کسی بوده پس خواهشا ماست مالی نکنید به کار خودتون برسید و پاپیچ ما نشید
فقط بگم بشکنه دستی که نمک نداره.
آقای رئیس اگه امروز بتونم ویندوزمو به اکس پی تغییر میدم و ماهور رو روش تست میکنم اگه هم نشد روزهای آینده
پیروز و شادکام باشید نه مثل من کام تلخ

درود از شما دوستان عذر میخام که این نظرات که نه کشمکش ها رو میخونید آقا من بازنده این بحث هستم از شما محسن هم عذر میخام من رو ببخشید من غلط کردم شکر خوردم آقا شما بیست بیست شما راست میگید من نادون عوضی خر الاغ هستم آقا تمومش کن ببخش دوستان چه گناهی دارند که شاهد خوندن جفنگ های من و تو باشند دوستان از همه عذر خواهی میکنم ببخشید.

بیخیال. حالا این کندی ماهور، این هنگ ماهور در ایکس پی و برخی هفت ها و هشت ها، این اختلال ماهور در پارس آوا، این عدم توانایی نگاشت در دسترس پذیر کردن فایلهای pdf, این مشکلات تلفظی ماهور، این عدم کارکرد برنامه ی مترجم ماهور، این مشکل ماهور با زیر نویس خوان در KMPlayer, این که ماهور روی نتبوک ها با پردازنده ی اتم مثل لاکپشت تاتی تاتی میکند، این ها از یاد همه ی ما رفت. اینهایی که شرکت گاتا پاسخ قانع کننده ای برایشان ندارد و در مرداد میگفت به ما وقت بدهید حالا هم می گوید وقت می خواهیم.

دیگه بی انصافی هم حدی داره.
من نمیتونم با این عذاب وجدان خودم کنار بیام!
آقا وقتی نقد میکنید درست نقد کنید, همه چیز رو بگید!
اول از همه هم دارم به خودم اینو میگم!
یعنی واقعا ماهور هیچ پیشرفتی نکرده!
انصاف هم خوب چیزیه والله!
به خدا خودمم تازه لیست قیمتها رو که دیدم, فهمیدم ماهور از لحاظ قیمت پیشرفت کرده!
واقعا این بی‌وجدانی من و هر کس دیگه ای که این مسأله رو نادیده گرفته باعث تأسّفه و من از طرف خودم و با اجازه‌ی دوستان از طرف بقیه به خاطر این بی انصافی و بی وجدانی از سازندگان ماهور صمیمانه عذرخواهی میکنم.

ای بابا اینجا جنگ همشهریهاست
من ماهور ندارم اما بدم نمیاد کسی بهم کادوش بده
۱ایست کنید که سازنده ماهور انگیزه‌ی رفع ایرادات ماهور تو نسخه جدیدو داشته باشه
۲ هر کسی یا ارگانی که برا تسهیل موانع بر سر راه نابینایان تلاش میکنه انشاالله موفق و سلامت باشه من جمله گاتا حالا چه تحت حامی دولت باشه یانباشه
۳ دوستانی که کامنت میزارین محله یکمی صبر و حوصله و متانت به خرج بدین وقتی داشتم این کامنتارو میخوندم بعث و جدل تنورش داغ شد از مطلب اصلی ماهور منحرف شدم و منتظر فرجام جدل بودم
۴ فدای مدیر بووووس

سلام. دوستان من در همین پست گفتم ماهور برام مشکلی پیش نیاورده ولی اون نسخه ی اولش بود که کاری به کار سیستمم نداشت، به محض اینکه نسخه ی دوم رو نصب کردم همه چیز به هم ریخت. ماهور رو پاک کردم پارسآوا کار نکرد. پارسآوا رو دوباره نصب کردم ولی هر کاری میکنم باز هم علامتها رو نمیخونه. هر کسی که راه برگردوندن پارسآوا رو به همون حالتی که قبل از ماهور بود و خوب و درست علامتها رو میخوند میدونه لطفا همینجا کامنت بذاره. مسأله ی دیگه صداهای آوا و برنا هستند که وقتی میخوام صداهای مختلف رو انتخاب کنم میبینمشون. میخوام پاک بشه.
با سپاس فراوان
پاینده باشید.

سلام. ممنون. اگه میدونستم این همه بلا سرم میاره هیچ وقت نسخه ی جدیدش رو نمیگرفتم. برای من که فرقی نداشت. واژگان کاربری نسخه ی اولش روی سیستمم کار نمیکرد، دومیش هم همینطور. میخواستم یه عالمه کلمه ی تخصصی ادبیات بهش یاد بدم که متوجه شدم آوا و برنا در هوش و استعداد پت و مت رو هم گذاشتن تو جیبشون. یکی باید بیاد کارتونش رو بسازه.
پاینده باشید.

سلام مجتبی جان و بقیه دوستان.
چه خبر؟
به خدا این ماهور خیلی اعصابم رو خورد میکنه.
مخصوصا صدای الکونسش.
خیییییییییییلی کنده.
فقط فقط Espeak منبع بازه.
تازه یه چیزز مسقره.
باور کنید به زور درسامو میخونم خیلی اعتماد به نفس دارن الآن کتابهای ما با ماهور داره ضبط میشه خیلی فهمیدنش سخته.
ای کاش کتابامونو با صدای انسان ضبط میکردند.
حد عقل کاش کد های خانندگی رو میگرفت.
تازه خیلی با گوگل دیکشنری میهنگه و باید بزنی تو سرش.
فقط گاتا باید سرش رو بزاره و بمیره.
هههههههههههههههه جدی میگم.
تازه یه چیز توپ!
من و محمدجواد جمشیدیان یه چیز توپ گیر آوردیم که نابینایان خیلی راحت میتونن با صدا ویندوز ۷ نصب کنن.
یعنی بدون بینا.
حالا پستش رو میدیم.
بچه ها ببخشید سرتون رو درد آوردم من عادتمه فعلا در پناه حق.
بای بای

سلام حسین.
یکی از ایرادهای اضافه شده به ماهور در آپدیت دوم, تو کامنت تو موجوده.
همین خطی که نوشتی الکونسش خوب نیستو ی بار بخون.
میبینی که همون ه چسبون خودمونو نمیخونه.
اما اگه کلمه به کلمه بخونی, درست میخونه.
مشابه این مشکل خییییییلی زیاد تو این نسخه اضافه شده.

از کامنتهای بالا به این نتیجه میرسیم که,
۱- محسن, مسعود, بهزاد و با اغماض مهدی و یلدا ماهور رو دوست دارن.
۲- مجتبی, زهره, صبا, سجاد, شبرنگ, حمید, حسین غلامی/حیدری, اصلان, امیررضا, علی, پرسپولیس و خودم, ماهور رو دوست نداریم.
۳- مرضیه, پریسا, محمد رضا, سعید عابدی, احمد, چشمک و یک دوست هم نظرشون قطعی قطعی نبود و ممتنع حساب میشن.
به این میگن یه نظرسنجی که البته به نظر من تعداد نفراتش کمه و میتونه خیلی زیادتر هم بشه.
ولی تا همین‌جا از مجموع ۲۵ دیدگاه ارائه شده, دوست‌داران ماهور ۲۰ درصد, مخالفان ۵۲ درصد و ممتنعین ۲۸ درصد آراء رو به خودشون اختصاص دادن.
در نهایت ضمن این‌که لطف میکنید و پیدا میکنید پرتقال فروش را! با اجازه‌ی رئیس به خصوص حالا که این پست اومده این بالا, بقیه هم بیان, البته بی‌دعوا و با مسالمت نظر‌شون رو بدن.
خب شایدم این آمار درستی نباشه و من اشتباه کرده باشم. نه؟

سلام مجدد.
خوب بچه ها شما که میخواستید این نرم افزارو بکوبید اسم پستو یه چیز مشتیتر میذاشتید.
یه چیزی که از صد فرسخی بشه فهمید داستان چیه.
مثلا میگفتید بیاید ببینیم کی بیشتر بلده به ماهور فهش بده.‏ یا یه چیزی شبیه این.
من به عنوان آخرین دیدگاهم تو این پست میخام بگم بیاید یاد بگیریم سر لجبازی بی انصاف نشیم.
بیاید دوس داشتن یا نداشتنمون حد اقل راجع به نرم افزارها بیشتر بر پایه ی عقل و تجربه باشه تا لجبازی با یه گروه یا یه فرد خاص.
اینکه بخایم تعدادو فاکتور قرار بدیم خیلی صحیح نیست به نظرم.
خوب شاید مثلا یه سری از دوستان فقط به خاطر اینکه پاسخ منطقی محکمی به کامنتشون داده شده و فقط به خاطر لجبازی ماهورو دوس ندارن.‏ اینارو بذاریم تو آمار اشتباه بزرگی مرتکب شدیم.
حالا مدیر هرجایی که میخان باشن.
بچه ها باور کنید من نه با کسی داستانی چیزی دارم نه از شخص یا نرم افزاری حمایت میکنم.
هنوز به اون بدبختی نیفتادم که به خاطر پول بخام تلاش کنم خدایی نکرده همنوعامو فریب بدم.
من میخام بگم اگه قرار به مقایسست که پارسآوای دو دو سال بعد از پارسآوای یک اومد بیرون.
خوب این دلیل میشه ما بگیم شرکت یک درصد از انرژیشو صرف پارسآوا کرده؟
به هر حال صد درصد این آخرین باری بود که من توی این پست کامنت میدم و حتما کامنتهای بعدی رو خواهم خوند.‏ اما چون به هیچ وجه مایل نیستم موجبات دلخوری فراهم بشه تا جایی که مجبور نشم دیدگاهی منتشر نمیکنم.
همگی پیروز باشید.

ببین مسعود!
به نظرم تو داری الان از انصاف خارج میشی داداش!
خوب بودن یا نبودن هر نرم افزاری ورای مباحث تخصصی مربوط به اون, نهایتا از نظرات و تجربیات کسانی که باهاش برخورد کردن به دست میاد و اگه من آمار در آوردم, معنیش لزوما بد بودن ماهور نیست.
معنیش اینه که از نظر نصف بیشتر کسایی که تو این پست نظر دادن, ماهور مشکلات زیادی داره و قولهایی که شرکت داده بوده عملی نشده.
یکی از مهمترین این قولها اونم دقیقا زمانی که ماهور با شتاب‌زدگی تمام, خیلی زودتر از اون‌چه باید منتشر شد, این بود که ظرف دو هفته بسته‌ی آپدیتی خواهیم داد که مشکلات رو تا حد زیادی مرتفع میکنه.
خب. این دو هفته تقریبا شد شش ماه و حالا هم که آپدیت اومده, از کامنت‌های بالا میشه فهمید که این قول عملی نشده.
اگه میگم از انصاف خارج شدی, به این خاطره که تنها دعوایی که تو کامنتهای بالا مطرح شد, یک دعوای شخصی بین محسن و شبرنگ بود و در مورد بقیه و حتّی همین دو نفر اوایل بحث‌شون هر حرفی زده شده چه از طرف موافقان و چه مخالفان بر اساس استدلال و تجربه‌ی استفاده بوده.
در مورد پارس‌آوا هم قبلا گفتم, حتّی زمانی که ورژن یکش منتشر شد, با تمام کندیش, انگلیسی‌خوان ۶۵۰ مگیش و … بازم با توجه به قیمت و کارایی نسبت به محصولات قبل از خودش انقلابی بود و کسی هم ادعا نکرده بود که ظرف دو هفته ورژن جدید رو عرضه میکنه و زمانی که به قول خودت بعد از دو سال ورژن ۲ اومد, زمین تا آسمون با ورژن ۱ توفیر داشت.
پس امیدوارم مقایسه‌ی بی انصافانه نکنیم و واقعیات رو هر‌چند به مذاق شخص ما خوش نمیاد, پذیرا باشیم.

مسعود جان!, واقعا انصاف چیز خوبیه!
اگه خوب نبود که لپتاپ با رم چهار گیگ تا مرز قبرستون نمیرفت و برگرده!
من ماهور ندارم و از خیلی چیزاش حرف نمیزنم!
ولی اگه بخوام منطقی حرف بزنم, اون نگاشت یه چیز ماوراء طبیعیه!
واقعا من نمیدونم چه طوری از این همه فانت غیر استاندارد فارسی که ۹۹.۵ درصدش عکسیه, و اکثرا این کتابا با اینجور فانتا نوشته میشن, و اسکن میشن, این نگاشت چه طوری میتونه اینو به ورد تغییر بده!
بابا adobe acrobat نتونسته این کارو بکنه!
خیلی جالبه!
مجتبی تو وقتی این نرم افزارو برا تست گرفتی, من اصلا نظری ندادم!
فایل صوتیتم گوش دادم ولی هیچ چیز خاصی راجع به ماهور نگفتم!
اینا فقط تجربه تست کردنمه!

سلام.
یه مشکل.
من وقتی به ی متنی میرسم مثل خت زیر:
ماهور وقتی میرسه به همه، میخونه: همه ی. و اگه (ی) داشته باشه میخونه: همه ی ی
امکانش هست که اینو درست کنم؟
آخه وقتی به اینجای کار میرسم یه دفعه ۱۰ ثانیه میخندم.
لطفاً راهنمایی کنید.

با درود
جناب درفشیان دعوای ما شخصی نبود من در مورد ماهور نظر موافق داشتم و نوشتم و اون آقا اومد توهین کرد که اینا طرفدار فلان و بهمان هستن
هر کس باشه ناراحت میشه من فقط نظرمو گفتم شاید اصلا به من مربوط نباشه ماهور تو کامپیوتر کی چه جوری کار میکنه اگر نظر دادم به خاطر اطلاع رسانی بود و بس
من به خودی خودم مرض ندارم با کسی بحث کنم دادن نظر هم جرم نیست فرضم که کسی بامن و نظر من مخالفه میتونه منطقی بگه توپیدن و مسخره کردن کار درستی نیست
البته درستش این بود که کامنت ایشون رو بی جواب میزاشتم ولی خب بعضی وقتا نمیشه که نمیشه جواب نداد
ایشون خراب بودن کامپیوتر خودشون رو در اثر نصب ماهور تغصیر من میدونن در صورتی که من گناهی ندارم گاتا کسی رو مجبور نکرده نرم افزارشو بخرن ولی هدف کمک کردن به همدیگست نه توپیدن و مسخره کردن
هر چند ایشون یکی از کدهارو از من به اصرار خودشون گرفتن من یک کد سه کاربره خریده بودم دوتاشو خودم میخواستم و یکیشم برای کسی دیگه ایشون به اصرار خودشون کد رو از من گرفتن و پولشو هم دادن و من بر حصب نان و نمک و دوستی و همشهری بودن کد رو بهشون دادم من هم مثل ایشون و همه کاربر هستم و گناه من نیست که ماهور مشکل داره البته نه روی همه ی کامپیوترها
ببینید باز هم میگم من طرفدار گاتا نیستم و اصلا نمیشناسمشون فقط کد خریدم اونم نه از خود شرکت بلکه از بچه های خودمون که نماینده فروش بودند
ولی به خدا خیلی ها مبتدی هستن و نداشتن مهارت کار با کامپیوتر رو گردن ماهور میندازن و یا اینکه کامپیوتر و یا ویندوزشون مشکل داره و سر در نمیارن و باز میندازن گردن ماهور به نظر من باید نظرات افرادی رود گرفت که نسبتا حرفه ای هستند و از صحت و سلامت کامپیوتر و ویندوزشون مطمئن هستند و میشه به حرفشون اعتماد کرد تا اینجوری مشکلات دیگه ی سیستم که باعث میشه مثلا ماهور هم دوچار مشکل بشه رود گردن گاتا نندازن
من حدود یک هفته هست روی ویندوز ۸.۱ نصبش کردم کمی کند هست و برخی اشکالات جزئی در خوندن داره ولی به خدا اینقدرها که میگید مشکل نداره در طول این یک هفته یک بار هم هنگ نکرده من تنها مشکلی که باهاش دارم همین کندیشه و اینکه جاهایی که بعد از یک کلمه نقطه گذاشته میشه اون کلمه رو حرف به حرف میخونه
مثلا آدرس ایمیل من که
naderloomohsen@gmail.com
هستش رو حرف به حرف میخونه تا برسه به علامت اتساین و بقیه رو درست میخونه
ولی نه کامپیوترمو به هم ریخته نه مشکلی تو نصب و حذفش دارم کلماتی هم که بهش اضافه کردم درست تلفظ میکنه روی این از لپتاپم
روی پیسی هم باز به همین شکل البته روانتر از لپتاپم کار میکنه
نظر من اینه که ماهور بر روی سخت افزار های مختلف عملکرد متفاوت داره و روی بعضی سیستمها به دلایل نامعلوم جواب نمیده
به هر حال باز میگم من مشکل چندانی ندارم ولی باید همه باهم مشکلات رو جمع کنیم و در قالب یک نامه به گاتا ارسال کنیم تا مشکلاتشو حل کنن
کوبیدن کار درست و منطقی نیست ما باید واقعیتها رو بپذیریم زبان فارسی زبان عجیب غریبی هستش و ساختن صفحه خان به این زبان سخت پس باید بهشون کمی حق داد و کمکشون کرد برای ارتقاء ماهور
ببخشید که طولانی شد
پیروز و شادکام باشید

محسن عزیز!
من وارد بحث شما با شبرنگ نمیشم و همون‌طور که گفتم و خودتون هم تأکید کردید, شما هم بحثتون اوایلش بیان تجربیات بود.
فقط میخوام چند سؤال بپرسم و امیدوارم هم شما و هم سایر موافقان ماهور رک و پوست‌کنده بهشون جواب بدن.
به نظر شما ماهور نسبت به پارس‌آوا چه خوبی‌هایی داره؟
بیاید یک به یک با دلیل بیان کنید.
من بازم حرف قبلیم رو تکرار میکنم.
وقتی نرم افزار جدیدی میاد باید نسبت به مشابه خودش حتّی تو همون ورژن اول هم بهتر باشه, نه این‌که صدای خیلیها رو در بیاره.
شما بیاید بگید, چرا اون قدر که آلرژی نسبت به ماهور هست, به پارسآوا نیست.
اگه اکثرا دوست دارن از پارس‌آوا استفاده کنن, چه اصراری بود که این نرم افزار عرضه بشه؟
دیگه این‌که به نظر شما کسی مثل مجتبی کاربر حرفه‌اینیست؟
آیا به نظر شما مجتبی هم به عنوان یه مبتدی نا‌بلد این ۱۴ ۱۵ تا ایراد رو از ماهور گرفته؟
به فرض که من و امثال من بگیم, کامپیوتر‌مون با ماهور به هم ریخته و شما بگید این دلیل نمیشه که ماهور بده.
آیا وقتی هم رو کامپیوتر شما بدون مشکل که نه, با مشکلاتی از نظر شما کم, داره کار میکنه, باید لزوما بگید ماهور خوبه؟
تازه به عنوان نمونه, هیچ کدوم از مسائلی رو که شما در بالا اشاره کردید که ماهور در سیستم تون داشته, پارس‌آوا نداره.

با درود مجدد
ببینید آقای درفشیان من اصلا نمیگم ماهور خوبه من حرفم یه جمله هستش
ماهور جای پیشرفت داره و نا کار آمد نیست باید بهش رسیدگی بشه و دستی به سر و گوشش کشیده بشه
بحث ماهم سر پارس آوا نیست که بگیم چرا با پارس آوا مقایسه نمیکنیمش
پارس آوا هم در زمان خودش انتقادهای زیادی رو داشت و دچار ایراد های کمی نیست ولی چون تنها صفحه خوان بوده مجبور بودیم باهاش بسازیم حالا که بحث رقابت پیش اومده پارس آوا هم مطرح شده و اشکالاتش هم پوشیده نیست
ببینید پارس آوا اولین نرم افزاری بود که تولید شد و در اختیار نابینایان قرار گرفت نسخه ی اولش با قیمت حدودا ۳۰ هزار تومان فروخته شد که من خودم هم خریدم البته دقیق نمیدونم که قیمتش رو درست گفتم یا نه
ورژن اول پارس آوا که کلا تکلیفش معلومه و اصلا جای بحث نداره و عدم کاراییش دیگه مشهود بوده و هست و فکر نمیکنم دفاع ازش جایز باشه
خب به ورژن دوم که میرسیم میبینیم که چقدر بین دادن ورژن اول با این ورژن فاصله افتاد و همینطور آپدیتی که داده شد با قیمت چهل هزار تومان بود که بعدها به بهزیستی هم داده شد و خیلی از افراد مجانی دریافتش کردند که من از اون جمله نبودم
خب اولین بحث اینه که چرا آپدیت به این قیمت فروخته شد؟ مگه دادن آپدیت به منزله رفع اشکال نرم افزار نیست؟ چرا پس به پر کردن جیب منتهی شد
خود قفل سخت افزاری یک مشکل اساسی بود که اون وقتها اعصابمون به خاطر اشغال شدن یکی از پورت های کامپیوتر به هم میریخت
علاوه بر این کسانی که از پارس آوا بی اطلاع و شانسی حمایت میکنند همین هایی هستند که مجانی دریافتش کرده اند البته سوء تفاهم نشه اونا خودشون میدونن چه کسایی هستند بعدها هم که کلا کرک شد و مجانی بودنش همه گیر شد پس نرم افزار مجانی بهتر از پولی هستش حتی اگه بدتر باشه
یک چیز دیگه اینکه ما وقتی به چیزی عادت میکنیم نمیتونیم حالا حالاها ازش دل بکنیم و چون پارس آوا اولین صفحه خوان فارسی بوده خیلیها بهش عادت کردن و نمیتونن ولش کنن فکر میکنم اگر اول ماهور تولید میشد و بعد پارس آوا الان همین قضیه متوجه پارس آوا بود
ببینید مثلا توی گوشیهای موبایل هم چون همه به تاکس عادت دارن مثلا استفاده از موبایل اسپیک براشون غیر ممکنه در صورتی که ممکنه موبایل اسپیک خیلی بهتر از تاکس باشه یا همین جاز خودمون خیلیها دوست ندارن از صفحه خوانهای دیگه استفاده کنن به دلیل اینکه به صداش عادت دارن حتی اگر مثلا NVDA خیلی بهتر از جاز هم باشه حاضر نیستن از جاز دست بکشن
این خودش یک دلیل محکم هستش حال اینکه خیلیها در اثر استفاده از ای اسپیک بهش عادت کردن و حاضر نیستن نه از جاز استفاده کنن نه از صفحه خوان دیگه. خیلی ها هم هستن هنوز هم که هنوزه از نرم افزار نور محمدی که بعدها به پارسی جاز تبدیل شد و سر انجام نا معلومی پیدا کرد استفاده میکنن و چون بهش عادت کردن حاضر نیستن با نرم افزار دیگه عوضش کنن و ادعا میکنن که پارس آوا سیستمشون رو به هم میریزه و جازشون مدام هنگ میکنه
پارس آوا هم ایراد های بسیار داره خودتون بعد از این همه مدت باید بدونید
محدود بودن در افزودن لغات
عدم سازگاری با ویندوزهای ۶۴ بیتی
کم بودن دایره ی لغات
و چیزهایی دیگر به نظر من تنها حسن پارس آوا همون سرعتشه که باز تو سیستمهای مختلف فرق میکنه مثلا همین الان که من دارم باهاش تایپ میکنم بعد از تایپ هر حرف حدود یک و نیم ثانیه بعد اون حرف رو میخونه در صورتی که در سیستمی که توی منزل دارم عالی کار میکنه
این یادتون نره که بسیاری از بچه ها هم با پارس آوا مشکل دارند و ادعا میکنند که پارس آوا سیستمشون رو به هم میریزه که باز از نظر من این مشکل پارس آوا نیست همانطوری که مشکل ماهور نیست
من نمیگم مجتبی یا شما حرفه ای نیستید من میگم در مقایسه با پارس آوا ماهور آنقدرها هم بد نیست
ماهور روی ویندوز ۶۴ بیتی نصب میشه از نزر من لغات بیشتری رو پشتیبانی میکنه در خواندن جملات عامیانه و گفتاری یا همان محاوره ای خیلی بهتر از پارس آوا عمل میکنه
خودتون میتونید مقایسه کنید و ببینید.
درسته بعضی جاها بد میخونه مثل حروف اضافه مثلا با یا. ولی اینا همش حل میشه و چون صدا صدای انسان هستش طبیعیه که چنین مشکلاتی پیش بیاد ولی پارس آوا چون صداش ماشینه همه جارو یک نواخت میخونه
همین صدای الکو عنس توی ماهور خیلی نزدیکتر به واقعیت هستش در صورتی که در پارس آوا خیلی زمخت و خشنه.
ماهوریها با دادن آپدیت پولی دریافت نکردن پس هنوز ضرری متوجه ما نیست و کار درست هم همینه
اینکه ماهور پی دی اف ها رو خوب باز نمیکنه یا زیر نویسها رو نمیخونه مشکلات اصلی نیستند چون اصلا باز کردن پی دی اف شاید وظیفه ی یک صفحه خوان نیست و شاید درست این بود که اصلا گاتا این قابلیت رو در ماهور قرار نمیداد. چون نرم افزارهای بسیاری وجود دارند که این کار رو انجام دهند و بهتره ماهور به کار اصلی خود بپردازه که صفحه خوانی هستش
مهمترین مساله اینه که ماهور جای پیشرفت و بهبودی داره میشه به اون لغتهای فراوان اضافه کرد نسخه های جدید رو به روز کرد و اشکالاتش رو رفع کرد در نسخه ی جدید از نظرمن خیلی بهتر شده سرعتش افزایش یافته لغاتی که بهش اضافه میشه بهتر تلفظ میشن در کل دور از انصاف هست که بگیم بد تر شده حال اینکه باز باید روش کار بشه و مشکلاتش بر روی سخت افزارهای مختلف حل بشه
یه نکته ی دیگه هم وجود داره اونم اینکه همه ی اشکالات به شرکت گاتا بر نمیگرده چرا که تسترهای ماهم مقصر هستن یا اونها هم مثل من مشکل زیادی با ماهور نداشتن یا اینکه از توانایی کافی در تست نرم افزار برخوردار نبودند
پیشنهاد میدم افراد صاحب نظر و حرفه ای خودشون داوطلب بشن تا نسخه های بعدی نرم افزار رو تست کنند تا نرم افزار بهتر بشه چرا شما و مجتبی و یا هرکس دیگه ای که میشه روشون حساب کرد جزء تستر ها نباشید
پارس آوا دیگه جای پیشرفت نداره و همینی که هست باقی خواهد موند چون کسی قصد نداره ورژن جدیدی ازش بسازه تا کی باید باهاش سر کرد باید به فکر نوسازی افتاد که ماهور پیشقدم شده البته همین روزها پکتوس هم نرم افزار صد میلیون تومانی خودشو به بازار عرضه میکنه و اونایی که طالب نرم افزار مجانی هستن منتظر باشن که مفتی مفتی میخوان بدنش
من اینم حتما تست خواهم کرد اگر بهتر از ماهور باشه حتما اون رو استفاده خواهم کرد ولی معتقدم پارس آوا رو باید کنار گذاشت و این دو شرکت رو در پیشرفت نرم افزارهاشون کمک کرد که درجا زدن کار درست و عاقلانه ای نیست
حرف برای گفتن زیاده و اینجا مجال کم امیدوارم هر چی که هست این وسط مشکلات ما حل بشه و یه صفحه خوان خوب و درست حسابی به دست من و شما برسه
به امید اون روز
ببخشید زیاد شد پیروز و شادکام باشی

Mohsen عزیز!
درسته که خوندن PDF کار ماهور نیست! ولی شرکت نباید میگفت که فلانه بهمانه!
پارسآوارو اگه سورسشو منتشر کنن چرا یکی مثل من ننویسه؟
وقتی رقابت بین دوتا شرکت وجود نداشته باشه همین میشه دیگه!
پارسآوا گسترش داده نمیشه, ماهور اینجوری میشه که لپتاپی که رمش ۴ گیگه رو تا بهشت زهرا میکشونه, و برش میگردونه!
من ماهور ندارم و اصلا مدافع پارسآوا نیستم!
در ضمن اگه بخوایم سرعت پارسآوا رو با جاز مطابقت بدیم خیلی بیشتر از ماهوره!
من نمیگم که شما حامی شرکتی!
پس اینم حرفی نداره!
راجع به گسترش ندادن پارسآوا باید بگم خدمتت که کرک کردنش بهونه داد دستشون!
از قدیم گفتن تر و خشک با هم میسوزه
یه نفر اومد کرک کرد, حالا همه میکشن!
بعدشم!, اگه من ماهورو رو یه هارد دیگم نصب کنم, نمیتونم همون کیسو هاردشو عوض کنم نصبش کنم!
اینا نتیجه تست ماهور و دیباگ کردنش با نرم افزار GDB رو یه لپتاپ با رم چهاره!
راجع به رایگان بودن باید بگم که چند وقت دیگه پکتوس برنامشو میده!
دیگه چی میگی؟
از اینم انتقاد میشه! این شرکتم مثل گاتا گوش نمیده
ماهام عادت کردیم بیایم اینجا پست بدیم زیرش هی کامنت بدیم!
اگه مرد بودیم ماهورو میکوبیدیم تو سر بهزیستی و صد میلیونو از حلقوم پکتوس میکشیدیم بیرون!
ماهورم آشغاله! هر چی میسازن آشغاله چون نمیخوان یه چیز درست حسابی بدن بیرون

خب. در مورد قفل سخت افزاری، با این‌که پارس‌آوا کرک شده، به نظر‌تون اشغال شدن یک درگاه USB بهتره، یا این‌که شما مجبور باشید برای هر سیستم‌تون که نه، برای هر هاردی که دارید، یه ماهور جدا بخرید؟
دیگه این‌که من نمیفهمم چرا نمیشه به پارس‌آوا هر چی دلمون میخواد لغت اضافه کنیم.
این حرفیه که بارها شنیدم.
ولی همیشه هر چی دلم خواسته به پارس‌آوا لغت اضافه کردم و یه بارم از سایت آقای میثم امینی یه دیکشنری برداشتم که بیشتر از ۸۰۰ تا کلمه داشت.
یکی بیاد دقیق برای من توضیح بده که محدودیت افزایش واژه ها در پارس‌آوا یعنی چی؟
در مورد یک نواخت خوندن پارس‌آوا باید بگم که اگه پارس‌آوا کلا فرکانسش تغییر نمیکنه, تغییر فرکانس صدای آوا و برنا هم همچین کار بزرگی نیست.
اونم یه جورایی یک‌نواخته، با این تفاوت که یه الگوی ثابت تو هر چند کلمه مدام تکرار میشه و وقتی حدودا یک صفحه با این صدا گوش کنی، دستش کاملا رو میشه و اگه به دلیل یک‌نواختی از صدای پارس‌آوا خسته میشدی، از این الگو هم خسته میشی.
تازه من هر‌چی فکر میکنم، میبینم صداهای برنا و آوا هم رباتیکه و انسانی نیست. به خدا نمیدونم چرا تو کتم نمیره!
در مورد قیمت هم درسته که آپدیت پولی نیست.
ولی کسایی که تازه میخوان بخرن، از طرف شرکت مجازات شدن و باید چند هزار تومنی بیشتر از ورژن ۱ پول بدن و تقریبا همون ورژن ۱ رو هم دریافت کنن.
فقط به خاطر این‌که چند ماهی دیرتر از بقیه گول شرکت رو خوردن.
خلاصه این‌که من اتفاقا میگم باید نرم افزارها با هم مقایسه بشن و این‌جوری مشکلات‌شون حل بشه.
به شما حق میدم که چون از اول حرفی رو زدید بخواید رو همون حرف بمونید، ولی اگه من بودم این کار رو نمی‌کردم و بی‌دلیل از چیزی دفاع نمی‌کردم.
بعدشم کی گفته پارس‌آوا دیگه جای پیشرفت نداره؟
این بستگی به حمایت ما از یک محصول داره که جای پیشرفت داشته باشه یا نه.
مطمئنا اگه از پارس‌آوا که خود شما هم تلویحا دارید میگید از ماهور بهتره، حمایت کنیم، سازندگانش به فکر ارتقای اون می‌افتن.
در مورد صداقت سازندگان پارس‌آوا همین بس که در هلپ برنامه‌ی بریل کیبورد نوشتن:
تــذکر مـهــم: این نرم‌افزار به درخواست مکررِ برخی از کاربران نابینا جهت نوشتن متونِ ساده تولید و به پارس‌آوا اضافه گردید تا شاید مشکلِ این عزیزان مرتفع شده و بتوانند متن‌های موردِ نظرشان را به راحتی به کمک بریل کیبورد تایپ کنند؛ هر چند که توصیه می گردد برای تایپ کردن، از تمامیِ کلیدهای روی کیبورد استفاده شود. نرم‌افزار حاضر احتمالاً دچارِ نواقص و یا مشکلاتی می باشد که امیدواریم با راهنمایی کاربران عزیز در نگارش‌های بعدی پارس‌آوا اصلاح گـــــردد.

این بحث نتیجه ای نخواهد داشت چون کسی قصد کوتاه اومدن نداره ولی فکر نکنم با حمایت من و شما پارس آوا ادامه بده به اندازه ی کافی حمایت شده دیگه مونده به همت خودش
فکر کنم هر کس تو نظر خودش و با عقاید خودش زندگی کنه بهتره و نزر دادن بس کاری عبس است
من با ماهور حال میکنم شما هم با هر چی که میخواهید اصلا بحث لازم نیست بحثی که نتیجش بعد از ۸۲ تا کامنت هنوز معلوم نیست و نخواهد شد
بدرود برای همیشه از این پست

من توصیه میکنم، به این راحتی‌ها از بحث کنار نکشید و دلایل منطقی خودتون رو ارائه کنید.
به هر حال تا این‌جای بحث، مشخصا این نتیجه به دست میاد، که حرفهای مخالفان ماهور درست بوده و بنا بر این دیگه به من خورده نگیرید که چرا آمار در میاری و آمار ۲۵ نفر نشون‌دهنده‌ی واقعیت ماجرا نیست.
من همین‌جا از کسانی که میخوان ماهور بخرن، یک خواهش دارم.
به خاطر خودتون هم که شده قبل از خرید این محصول، چکیده‌ای از پست حاضر تهیه کنید و از نماینده‌ی فروش بخواید با کامپیوتر خودش مثلا از طریق اسکایپ، یا هر طریق دیگه ای با محصول کار کنه و ببینید معایبی که مجتبی و بقیه تو این پست اشاره کردن، داره یا نه!
من مطمئنم اگه حواستون جمع باشه و به صرف چرب‌زبونی کسی خام نشید و نتیجه رو تو تست زنده‌ی محصول ببینید، خودتون تصمیم درستی در مورد خریدن یا نخریدن ماهور میگیرید.

میدونم کهاز زمان انتشار این پست خیلی گذشته اما خب من تازه امروز اومدم و این پست رو دیدم و چون مجتبای عزیز نامی هم از من برد بد نیست که باز تأکید کنم که اشکالات ماهور همونهایی هستند که من یا دیگران قبلا راجع به اونها مطالبی نوشتیم بعضی از این نظرات حرفه ای بودند و بعضی دیگه نه چندان ولی اصل مسیله اینجاست که شرکت گاتا یک نرم افزاری رو روانه ی بازار کرد که بجز اینکه روی ویندوزهای شصت و چهار بیتی نصب میشه مزیت آنچنان مهم دیگه ای نسبت به پارس آوا یا آریانا درش دیده نمیشه و یک نکته ی دیگه اینکه وقتی ماهور رو نصب میکنیم بعد از چند ساعت از طرف سیستمی که در شرکت گاتا موجود هست یک پیامی به دست کاربر میرسه که به اصطلاح قصد نظرخواهی داره بدون اینکه شخص کاربر به بخش خاصی از نرم افزار مراجعه کرده باشه که این نوع رفتار با هیچ یک از قواعد کار شرکتهای تولید کننده ی نرم افزارها سازگار نیست این عمل از نظر من نه تنها عملی غیر حرفه ای محسوب میشود بلکه حتی شک بر انگیز هم هست چون معلوم نیست که آیا این شرکت به اطلاعات دیگر کاربر هم قادر است دست رسی داشته باشد یا نه خلاصه که همانطور که من قبلا به کرات متذکر شدم این نرم افزار از دید من دارای مشکلات امنیتی نیز هست چون تا به حال در هیچ نرم افزاری یک چنین چیزی را ندیده بودم نظر سنجی یک شرکت از این طریق نمیتواند قابل اعتماد باشد به باقی موارد چون هم خودم و هم دیگران اشاره کرده اند نیازی نیست که مطلبی در اینجا راجع به آنها بیاورم

من دیدگاه جناب نظری را میپذیرم.
حرف حساب جواب ندارد.
گاتاییها در این ضمینه واقعا که غیر حرفه ای عمل کرده اند.
اما همچنان بر عقیده ی خودم که صبر و انتقال نظرات به گاتا برای بهتر شدن است پای میفشارم.
ما نمیتوانیم تا ابد صدای فارسیخوانهای فعلی را تحمل کنیم و از نظر من شرکت گاتا توان تولید یک فارسیخوان خوب را دارد.
همگی پیروز باشید.

سلام.
از نظر من وقتی یک نرم افزار قابلیت خاصی را ندارد و ادعا هم نمی کند، نمی توان به آن ایراد گرفت ولی وقتی ادعایی می کند که واقعیت ندارد به منزله ی کلاهبرداری است. وقتی گاتا اعلام می کند نرم افزارش روی اکسپی نصب می شود در حالی که نمی شود این کار درست نیست.
بدتر از همه وقتی یک نرم افزار باعث به هم ریختن ویندوز و سایر برنامه های آن شود خیلی مشکلات ایجاد می کند. من این مطالب را ۲۴ ساعت بعد از انتشار ماهور ۲ در تمام گروه ها نوشتم و مورد اعتراض برخی قرار گرفت که چرا زحمت مهندسین گاتا را نادیده می گیری. امیدوارم ماهور به مرور بهتر شود.

درود بر جناب جواد حسینی عزیز.
از اینکه شما مدیر یکی از سایت های پرطرفدار نابینایان راوی اینجا هستید و نظر دادید خوشحالم.
نظرات امثال شما، اعتبار پست را تثبیت می کند.
بله. متأسفانه بسیاری از افرادی که ماهور خریده اند، قید پولشان را زده اند و با پارس‌آوا یا ای اسپیک یا موارد دیگر سر می کنند.
نگاشت و مترجم واقعا دو مورد از مفتضحترین شعار های تبلیغاتی گاتا بودند.

دیدگاهتان را بنویسید