خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

دانلود یازدهمین کنفرانس محله مورخ دهم اسفند 92

درود

بچه ها هلو علیکم. میگما، ی وقت خیال نکنید ما کنفرانس ها رو شنبه ها ساعت شیشو نیم بعد از ظهرها برگزار نمیکنیم هاااااا! اتفاقا دو تا کنفرانس آخرمون هم الان در دسترسم هست یکی مربوط به دهم اسفند که الان آماده ی دانلودش کردم و یکی کنفرانس دیروز که مربوط به هفده اسفند هستش و هنوز دارم ویرایشش میکنم. علت تاخیر اینه که من تا مییام وقت کنم این کنفرانسها رو تدوین صوتی کنم طول میکشه و خوب میدونید که این کارها واقعا وقت گیره. این آخری خیلی کنفرانس باحالی بود و به دل خودم که خیلی چسبید. میشه کنفرانس دوازدهم که به زودی ویرایشش رو تموم و آماده ی دانلودش میکنم. فعلا دست به نقدم و این کنفرانس یازدهم رو تقدیم میکنم که امیدوارم خوشتون بیاد و نظر بدید و بعدا توی کنفرانسهای محله شرکت کنید. من نمیفهمم واقعا پیش خودتون چی میگید و شرکت نمیکنید. آخه مگه آسمون به زمین مییاد که ی چیزی یاد دوستاتون بدید که اینقدر کلاس میذارید. به هر حال، توی این کنفرانسی که هفته ی قبل برگزار کردیم افراد جدیدی مثل رضای چراغی عزیز و مریم بودند و نظرات جالبی راجع به اشتغال دادند و کلا بحث جالبی بود. اینکه نابیناها توی ایران آیا پول در مییارند و اگه آره، چطور پول در مییارند. اینکه چه مشکلاتی واسه اشتغال داریم و راه حلشون چیه و چیزهای دیگه ای هم گفتیم که خوب خودتون از اینجا با حجم 25 مگا بایت بگیرید گوشش کنید. زمان کنفرانس یازدهم حدود یک ساعت و ربع میشه. راستی کنفرانس دوازدهم که دیروز یعنی هفده اسفند برگزار کردیم رو به زودی میذارم که بحث خیلی خیلی جالبی توش مطرح کردیم و بچه ها خواستند که هفته ی بعدی توی کنفرانس سیزدهم همینو ادامه بدیم اونم تنهایی نابینایان بود. تنهایی نابینایان. آیا نابینایان تنها هستند؟ اگه آره، چند درصدشون؟ چرا و توی چه جمع هایی بعضی از ما نابینایان تنها میشیم و چی کار کنیم که تنها نشیم. اینها بحث های کنفرانس دوازده بود که به زودی میذارمش واسه دانلود ولی هفته ی آینده هم بحث ما همینه مگر اینکه موضوع بهتری پیش بیاد. اگر خواستید میتونید هفته ی بعدی،  دوشنبه، مورخ 26 اسفند 92 خورشیدی ساعت شیشو نیم بعد از ظهر، توی سیزدهمین کنفرانس ما گوش کنی ها شرکت کنید. خوب برم که دیر شد و همش دارم به تکرار گویی می افتم. بای بای.

۳ دیدگاه دربارهٔ «دانلود یازدهمین کنفرانس محله مورخ دهم اسفند 92»

با سلام من دانلود کرده گوشیدم. متأسفانه ضعف در بیان نیازها و تحلیل علمی از مشکلات, همچنان نمایان و چشمگیر است. همه ی ما فقط با کلماتی ساده و عامیانه به بیان دیدگاه های خود میپردازیم. کاش بودند در بین ما کسانی که میتوانستند اوضاع و احوالمان را در همه ی زمینه ها تحلیل علمی میکردند و در نتیجه احتمالا به نتیجه علمی و منطقی هم دست مییافتیم. همچنین در خلء نمیشود سخن گفت. موضوع مهمی مثل اشتغال میطلبد که حد اقل چند تن از مسؤولین تشکلها و سازمانهای ذیربط در کنفرانس حضور یافته لا اقل آماری از شاغلین و فاقدین شغل و همچنین سطح سواد و معلومات و تخصص افراد جویای کار ارائه میشد.
در اینجا از مجتبی ی عزیز میخواهم که افرادی را که گمان میکند در خصوص هر مبحثی کارشناس و متخصص هستند, دعوت به شرکت در کنفرانس کند. از همه ی افراد که نمیشود انتظار داشت که بطور خودکار و خودجوش به کنفرانس بیایند. همه دیدیم که در کنفرانسی که آقای بهزاد پور شرکت داشت و قدری تخصصی حرف زد با چه میزانی از استقبال برخوردار شد. مثلا خیلی دوست دارم یکی از موج نوریها بیاید و بگوید که آیا آموزشهایش عملا در ایجاد اشتغال نابینایان مؤثر بوده است یا نه.
نکته ی دیگر اینکه تلویحا همه ی شرکت کنندگان محترم اذعان داشتند که نابینایان باید مهارتهای فردیشان را افزایش دهند. این سخن منطقی و بجاییست, من هم بر این عقیده ام که نابینایان باید دارای تخصص در زمینه های مختلف شوند و بتوانند با ارائه خدمات به کسب درآمد بپردازند. ولی این مهم میطلبد که در نظام آموزشی تغییراتی داده شود بگونه ای که یک نابینا از همان زمان ورود به مدرسه تحت آموزشهای مورد نیاز قرار گیرد تا وقتی به مرحله ی دیپلم میرسد در رشته ای متخصص شده باشد این اشتباه است که بگوییم هرچه بیناها میخوانند ما هم باید بخوانیم. آنها در بسیاری جهات با ما فرق دارند.
نکته ی دیگر تأکید بر توانمندیهای فردی و اجتماعی است که بعضی دوستان بنا به شرایطی بدست میآورند و انسانهای موفقی هستند, ولی این توانمند سازی باید بطور کلاسیک به نابینایان آموزش داده شود تا هم قدرت خلاقیتشان افزایش یابد هم اعتماد به نفسشان و هم ارتباطات اجتماعیشان تا بتوانند بعنوان عنصری موفق در جامعه به ایفای نقش بپردازند

دیدگاهتان را بنویسید